vpablov Napisano 17 Kwietnia 2018 Napisano 17 Kwietnia 2018 Zastanawiam się nad zakupem kół z obręczami carbonowymi, przeznaczone do fulla xc 100 mm (wyścigi i turystyka górska) Założenia jakie sobie wymyśliłem , rozmiar 29 cali, szerokość wew 25 mm , piasty boost - DT 350, proste szprychy, waga w ok 1400 /1500 g. Znalazłem coś takiego https://no-limited.pl/produkt/no-limited-mtb-29er-dt-swiss-350/ ewentualnie coś poskładam w ww formacie. Moja waga 73kg. Macie jakieś opinie na temat ww firmy , a może coś polecicie godnego uwagi.
Waza Napisano 17 Kwietnia 2018 Napisano 17 Kwietnia 2018 Ja złożyłem koła na obręczach Nextie i mogę z przekonaniem polecić tego producenta. Moje były 29" 22 mm/wew. i 350g za 170 USD/szt., niestety już tych tańszych w ofercie nie ma, ale może przyjrzysz się tym: http://www.nextie.net/premium-lite-mountain-29-inch-NXT29XM30U
Arni220 Napisano 20 Kwietnia 2018 Napisano 20 Kwietnia 2018 No Limited to jedna z wielu obecnie na rynku firm krzaków, zajmujących się budową kół z części ogólnodostępnych na obreczach chińskich/tajwańskich co oczywiście nie oznacza, że słabej jakości. Generalnie do komponentów nie ma się co przyczepiać, najdroższe Sapimy, porządne piasty, jeśli dobrze to skręcili to powinno być ok. Zastanawiam się jednak czy aby na pewno CX Ray w MTB to dobry wybór? Zysk aero przy takich prędkościach jest zerowy, a nawet przy wyższych (40km/h) testy wykazały skromniutkie 1W. W MTB ważna jest wytrzymałość i sztywność koła, jak one się zachowują przy tarczy, nie wiem.
vpablov Napisano 26 Kwietnia 2018 Autor Napisano 26 Kwietnia 2018 Myślę , że jednak ważniejszym czynnikiem w doborze tych szprych była niska waga, niż właściwości aero. Koła ważą w ok. 1340 g, tak zapewnia sprzedawca, przy szerokości 25mm wewnątrz.
Arni220 Napisano 26 Kwietnia 2018 Napisano 26 Kwietnia 2018 Niższa waga, a nie aero? To można było zastosować Lasery, bo to ta sama szprycha, ale okrągła i 4x tańsza. Dwa, co daje nam urwanie 30g na szprychach, których waga promieniście rozchodzi się od osi obrotu koła? Praktycznie nic, a więc można było z identycznym powodzeniem zastosować D-Lihgty, a całe koło wyszło by o 500zł taniej. Trzy, 28 szprych wylajtowanych w rowerze MTB na którym przeszkód się nie omija i 95kg? Proponuję złożyć stałe zlecenie na centrowanie w miejscowym serwisie.
vpablov Napisano 26 Kwietnia 2018 Autor Napisano 26 Kwietnia 2018 według danych ze strony producenta, cx -ray mają wytrzymałość 1600 N/mm2, lasery 1500, a D -lighty 1370 .
Arni220 Napisano 26 Kwietnia 2018 Napisano 26 Kwietnia 2018 Na mm2. Powiększając przekrój uzyskamy większą wytrzymałość, a zatem D-Light wcale nie musi być słabszym modelem, bo ma zwyczajnie większy przekrój. No i dochodzą takie elementy jak sztywność szprychy, która też wzrasta wraz ze wzrostem przekroju. Przekroje: D-Light - 2,137mm2 x 1360 = 2906N Laser - 1,766mm2 x 1500 = 2649N A więc D-Light jest modelem wytrzymalszym. CX Ray - 1,98mm2 x 1600 = 3168N Niewiele więcej od D-Light, ale co ze sztywnością boczną? I pamiętajmy o cenie niemal 4x wyższej.
Waza Napisano 26 Kwietnia 2018 Napisano 26 Kwietnia 2018 CX-Ray ma przekrój 1,98 mm2, a D-Light 2,14 mm2. Ale biorąc pod uwagę różnice materiałowe CX-Ray są i tak wytrzymalsze od D-Light o 8%, a przy tym lżejsze o 13%. Taka zabawa liczbami bo jedne i drugie to dobre szprychy, i jeżeli w grę wchodzą gramy to wygrywają CX-Ray.
Arni220 Napisano 26 Kwietnia 2018 Napisano 26 Kwietnia 2018 Przecież to napisałem. Ale przeliczmy teraz czy warto kruszyć kopię o te gramy dla +500zł 56 sztuk D-Light 260mm - 268g 56 szt CX Ray 260mm - 238g Jak widać różnica wagi to 30g!!! na komplecie 56 szprych w dwóch kołach. Ile zatem płacimy za tę wątpliwą masę rotującą? ~510zł. czyli 1g mniej kosztuje nas niesamowite 17zł. Kto bogatemu zabroni. Jutro wleję 15ml/koło mleczka mniej i uzyskam to samo A w sumie to nie, nie wleję, i tak brakuje mi 1W/kg FTP do najlepszych amatorów. Za duża strata, nic nie zyskam, nawet sekundy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.