Uhoman Napisano 14 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2018 Witam, na koniec tegorocznego sezonu mam plan na zakup gravela, ale już zaczynam się rozglądać. Wpadł mi w oko Boreas 1. Lekki, przyzwoity osprzęt, idealne dla mnie zestopniowanie napędu, niska waga, fajna opona 38 w standardzie, 40 ponoć wchodzi bez problemu . Ktoś jeździł, widział, miał do czynienia? Czy geometria nie jest zbyt sportowa na wycieczkowca? Słuchy chodzą, że na tez sezon będzie lepiej w Romecie z dostępnością. Myślałem jeszcze o Marinie Nicassio, ale trochę waga mnie odstrasza, raczej laczek 40 nie wejdzie i ten napęd za bardzo szosowy. Może jakieś inne propozycje w okolicach 3000zł z uwzględnieniem napędu 1x10, najlepiej jak w Boreasie 40/11-32? Pozdrawiam Uhoman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lederfox34 Napisano 15 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2018 W nicasio wejdzie 40 mm opona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Uhoman Napisano 16 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2018 Czyli opona w Nicassio na +. Tylko ten napęd słabo wypada i waga przyduża - marzy mi się w końcu coś lżejszego. Z drugiej strony stal dużo przyjemniejsza w użytkowaniu. Optymalnie byłoby pojeździć kilka dni jednym i drugim w urozmaiconym terenie przed podjęciem decyzji :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lederfox34 Napisano 16 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2018 Musiałbyś rzucić okiem na Planet x moze cos na szybko z wyprzedaży w podobnym budzecie by było (ale nie napędowo) https://www.planetx.co.uk/c/q/bikes/gravel-adventure-bikes/full-monty (3800zł?) reszta niestety powyzej 1100/1200 F. (Holdsworth np) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maxwel Napisano 16 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2018 W dniu 14.04.2018 o 20:37, Uhoman napisał: Słuchy chodzą, że na tez sezon będzie lepiej w Romecie z dostępnością. Nie wierzyłbym w to, co roku chodzą takie słuchy, a później rowery są praktycznie niedostępne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lederfox34 Napisano 18 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2018 Gdybyś rozważał lekką doplatę z negocjacją w tle do wyższej grupy to masz (ale nie wiem czy rozmiarowo) ciekawą opcję https://www.olx.pl/oferta/rower-gravel-przelajowy-gt-grade-105-rozm-l-CID767-IDtjLPH.html tyle ze tam nie wejdzie 40. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Uhoman Napisano 18 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2018 W dniu 16.04.2018 o 11:45, maxwel napisał: Nie wierzyłbym w to, co roku chodzą takie słuchy, a później rowery są praktycznie niedostępne. Dementuję słuchy, po prześledzeniu działu nowości i wątku o Romecie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Big_Boss Napisano 19 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2018 romet miał mieć szosówki w połowie marca, nie było. póżnej na początku kwietnia i teraz mają być na początku maja. Nie ma sensu czekać bo znowu rowerów nie będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek190 Napisano 19 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2018 Kolego wyżej, ja pytanie o dostępność dwóch Rometów zadaje od połowy lutego aż do teraz, co rusz otrzymując bezsensowną odpowiedź. Produkcję rzekomo rozpoczynali już jakieś 2 miesiące temu, teraz od prawie miesiąca mam info ze juz prawie są... Ale co chwilę coś jeszcze, coś jeszcze. Spróbuj też napisać do nich na Fb z dwóch innych kont, czasem dostaniesz dwie różne odpowiedzi odnośnie dostępności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Uhoman Napisano 20 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2018 Generalnie szkoda, bo firma ma potencjał. Co rok projektuje kilka ciekawych modli - patrz na ten rok gravele. Rozwinięta sieć dystrybucji znacznie ułatwia sprzedaż. Zastanawiam się tylko nad powodami całej sytuacji - czy nie mają rowerów z przyczyn od nich niezależnych (bazują pewnie jak wszyscy na poddostawcach), czy celowo projektują ciekawe modele w dobrych cenach i ze względu na ich nieopłacalną sprzedaż, zwodzą klientów robiąc sobie tylko marketing (nieważne czy dobry, czy zły)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maxwel Napisano 20 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2018 Romet ewidentnie nie wykorzystuje potencjału jaki posiada- polska marka, znana od lat nazwa, ładne rowery, dobre ceny. Gdyby zainwestowali w marketing, a przede wszystkim w produkcję rowerów, co przełożyłoby się na szeroką ich dostępność, to byliby kluczowym graczem na naszym rynku i zamiatali konkurencję. Nie wiem kto jest właścicielem, kto prezesem, kto zarządza tą firmą ale robią to źle. Jak nie mają środków własnych na ekspansję to niech biorą kredyty, to naprawdę nie może się nie udać. W ich przypadku pieniądze są na wyciągnięcie ręki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Uhoman Napisano 20 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2018 Dokładnie tak. Przy takiej sieci dystrybucji i cenach, są w stanie odebrać większość klientów Decathlonowi. Ale skoro się obrażają na klientów. bo ci chcą kupować ich rowery, to jest jak jest :). Ewidentnie w Polsce brakuje graczy w średniej półce rowerów, co wykorzystuje przytoczony Decathlon. Mamy kilka polskich marek premium (patrząc na zasobność portfeli Polaków), mnóstwo wyrobów roweropodobnych w marketach, a za mało sprzętu dla ludzi niezbyt zamożnych, którzy często muszą popróbować tego i owego, zanim określą się gdzie i jak chcą jeździć, zanim wysupłają więcej grosza na sprzęt sowich marzeń. Przykładem są tribany 500-520. Mnóstwo osób złapało bakcyla na szosę dzięki temu sprzętowi. A wiele z nich przesiada się na gravele lub kupuje je jako drugi rower. Ale skoro taki Kross nie jest w stanie wypuścić gravela gdzie od 2 lat trąbi się, że będzie to hit najbliższych lat, to oczym my tu mówimy. Aby nie odbiegać zbytnio od tematu - zna ktoś rower grawelowy z napędem jak w Boreasie 1: osprzęt Sram 1x10, kaseta 11-32? Jakoś nie widzę nic na rynku, zwykle występują kasety 11-42. Czy np. przy przerzutce GX zmiana kaset z 11-42 na 11-32 będzie stwarzała problemy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drozda Napisano 20 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2018 740 funtów czyli 3500 PLN stalowy: https://www.planetx.co.uk/i/q/CBHOLELANAPEX1/holdsworth-elan-sram-apex-1-hydro-disc-road-bike Tyle że opona 32C tam tylko wejdzie. Aluminium za 4000PLN https://www.planetx.co.uk/i/q/CBPXFMAPEX1MECH/planet-x-full-monty-sram-apex-1-mechanical-disc-gravel-bike Gravel full karbon za 1040 funtów czyli 5000 PLN https://www.planetx.co.uk/i/q/CBOOBBBAPEX1MECH/on-one-bish-bash-bosh-sram-apex-1-mechanical-disc-adventure---gravel-bike Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maxwel Napisano 20 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2018 4 godziny temu, Uhoman napisał: Aby nie odbiegać zbytnio od tematu - zna ktoś rower grawelowy z napędem jak w Boreasie 1: osprzęt Sram 1x10, kaseta 11-32? Jakoś nie widzę nic na rynku, zwykle występują kasety 11-42. Obstawiam, że nie ma takich. Wszystkie te Sramy 1x mają standardowo 11-42, i wątpię żeby jakiś producent rowerów to zmieniał, za duże koszty i kłopoty. Zostaje wymiana we własnym zakresie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.