Skocz do zawartości

[Gravel] Romet Boreas 1


Uhoman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

na koniec tegorocznego sezonu mam plan na zakup gravela, ale już zaczynam się rozglądać. Wpadł mi w oko Boreas 1. Lekki, przyzwoity osprzęt, idealne dla mnie zestopniowanie napędu, niska waga, fajna opona 38 w standardzie, 40 ponoć wchodzi bez problemu . Ktoś jeździł, widział, miał do czynienia? Czy geometria nie jest zbyt sportowa na wycieczkowca? Słuchy chodzą, że na tez sezon będzie lepiej w Romecie z dostępnością. Myślałem jeszcze o Marinie Nicassio, ale trochę waga mnie odstrasza, raczej laczek 40 nie wejdzie i ten napęd za bardzo szosowy.

Może jakieś inne propozycje w okolicach 3000zł z uwzględnieniem napędu 1x10, najlepiej jak w Boreasie 40/11-32?

Pozdrawiam

Uhoman 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli opona w Nicassio na +. Tylko ten napęd słabo wypada i waga przyduża - marzy mi się w końcu coś lżejszego. Z drugiej strony stal dużo przyjemniejsza w użytkowaniu. Optymalnie byłoby pojeździć kilka dni jednym i drugim w urozmaiconym terenie przed podjęciem decyzji :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałbyś rzucić okiem na Planet x moze cos na szybko z wyprzedaży w podobnym budzecie by było (ale nie napędowo) https://www.planetx.co.uk/c/q/bikes/gravel-adventure-bikes/full-monty  (3800zł?) reszta niestety powyzej 1100/1200 F. (Holdsworth np) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wyżej, ja pytanie o dostępność dwóch Rometów zadaje od połowy lutego aż do teraz, co rusz otrzymując bezsensowną odpowiedź. Produkcję rzekomo rozpoczynali już jakieś 2 miesiące temu, teraz od prawie miesiąca mam info ze juz prawie są... Ale co chwilę coś jeszcze, coś jeszcze. Spróbuj też napisać do nich na Fb z dwóch innych kont, czasem dostaniesz dwie różne odpowiedzi odnośnie dostępności. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie szkoda, bo firma ma potencjał. Co rok projektuje kilka ciekawych modli - patrz na ten rok gravele. Rozwinięta sieć dystrybucji znacznie ułatwia sprzedaż. Zastanawiam się tylko nad powodami całej sytuacji - czy nie mają rowerów z przyczyn od nich niezależnych (bazują pewnie jak wszyscy na poddostawcach), czy celowo projektują ciekawe modele w dobrych cenach i ze względu na ich nieopłacalną sprzedaż, zwodzą klientów robiąc sobie tylko marketing (nieważne czy dobry, czy zły)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Romet ewidentnie nie wykorzystuje potencjału jaki posiada- polska marka, znana od lat nazwa, ładne rowery, dobre ceny. Gdyby zainwestowali w marketing, a przede wszystkim w produkcję rowerów, co przełożyłoby się na szeroką ich dostępność, to byliby kluczowym graczem na naszym rynku i zamiatali konkurencję.

Nie wiem kto jest właścicielem, kto prezesem, kto zarządza tą firmą ale robią to źle. Jak nie mają środków własnych na ekspansję to niech biorą kredyty, to naprawdę nie może się nie udać. W ich przypadku pieniądze są na wyciągnięcie ręki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Przy takiej sieci dystrybucji i cenach, są w stanie odebrać większość klientów Decathlonowi. Ale skoro się obrażają na klientów. bo ci chcą kupować ich rowery, to jest jak jest :). Ewidentnie w Polsce brakuje graczy w średniej półce rowerów, co wykorzystuje przytoczony Decathlon. Mamy kilka polskich marek premium (patrząc na zasobność portfeli Polaków), mnóstwo wyrobów roweropodobnych w marketach, a za mało sprzętu dla ludzi niezbyt zamożnych, którzy często muszą popróbować tego i owego, zanim określą się gdzie i jak chcą jeździć, zanim wysupłają więcej grosza na sprzęt sowich marzeń. Przykładem są tribany 500-520. Mnóstwo osób złapało bakcyla na szosę dzięki temu sprzętowi. A wiele z nich przesiada się na gravele lub kupuje je jako drugi rower. Ale skoro taki Kross nie jest w stanie wypuścić gravela gdzie od 2 lat trąbi się, że będzie to hit najbliższych lat, to oczym my tu mówimy.

Aby nie odbiegać zbytnio od tematu - zna ktoś rower grawelowy z napędem jak w Boreasie 1: osprzęt Sram 1x10, kaseta 11-32? Jakoś nie widzę nic na rynku, zwykle występują kasety 11-42. Czy np. przy przerzutce GX zmiana kaset z 11-42 na 11-32 będzie stwarzała problemy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Uhoman napisał:

Aby nie odbiegać zbytnio od tematu - zna ktoś rower grawelowy z napędem jak w Boreasie 1: osprzęt Sram 1x10, kaseta 11-32? Jakoś nie widzę nic na rynku, zwykle występują kasety 11-42. 

Obstawiam, że nie ma takich. Wszystkie te Sramy 1x mają standardowo 11-42, i wątpię żeby jakiś producent rowerów to zmieniał, za duże koszty i kłopoty. Zostaje wymiana we własnym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...