matinek Napisano 13 Kwietnia 2018 Napisano 13 Kwietnia 2018 Witam mam pytanie moze dziwne ale mniejsza o to. Zastanawiam sie czemu wsporniki sa zawsze ustawione do przodu ze kierownica jest o przodu skieroana. Pomysl i pytanie czy mozna odwrocic wspornik klasyczny zeby kieroal sie nie do kola tylko do osoby siedzacej na rowerze. Technicznie wiem ze to mozliwe tylko praktycznie sie zastanawiam czy bylo by ok czy moze jednak zle by sie kierowalo itp. ?. Tak jak na zalaczonym zdjeciu jest ona w klasyczny sposob a ja chce odwrotnie .
Mod Team KrissDeValnor Napisano 13 Kwietnia 2018 Mod Team Napisano 13 Kwietnia 2018 To załóż odwrotnie i sam się przekonaj jak się jeździ, a poważnie to nie kombinuj jak koń pod górę, bo nic dobrego z tego nie wyjdzie...
Gość Napisano 13 Kwietnia 2018 Napisano 13 Kwietnia 2018 A po co chcesz to zrobić? Będziesz uderzał kolanami o kierownicę, ręce będziesz miał skierowane w dół. Krótko mówiąc: samobójstwo.
matinek Napisano 13 Kwietnia 2018 Autor Napisano 13 Kwietnia 2018 Zeby kierownica byla blizej osoby siedzacej zeby miala bardziej wyprostowan pozycje. Rece beda na takiej samej wysokosci nic sie nie zmieni.
Gość Napisano 13 Kwietnia 2018 Napisano 13 Kwietnia 2018 Tak, ale ciało będzie bardziej wyprostowane. Przy takim ustawieniu ręce będą leciały bardzo ostro w dół. Pozycje się prostuje wsadzając wyższy mostek a nie robiąc taką głupotę. Rób jak uważasz, ale nie zdziw się jak wrócisz bez zębów.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 13 Kwietnia 2018 Mod Team Napisano 13 Kwietnia 2018 Nie ma to jak próba wynalezienia koła na nowo Powodzenia i bezwypadkowej jazdy życzę
matinek Napisano 13 Kwietnia 2018 Autor Napisano 13 Kwietnia 2018 Czemu mowisz ze rece beda w dol ? przciez przysuną sie tylko blizej a nie w dol. Roznica by tez nie byla wielka poniewaz we wsporniku ten kawalek wystajacy co jest wlozona kierownica odstaje moze z 5 cm tylko w przod wiec po odwroceniu bylo bytylko 5 do siebie ale zyskalo by si eaz 10 cm wtetdy. Nie wiem tak wpadlem na ten pomysl zeby nie kupowac nowej kierownicy bo patrzac tak siedzac na rowerze ze kierownica byla by blizej po odwroceniu. To ok jezeli by sie zle mialo kierowac takim rowerem to jaka kierownice dobrac zeby pozycja byla wyprostowana bo wyzszy wspornik nic nie pomoze.
Gość Napisano 13 Kwietnia 2018 Napisano 13 Kwietnia 2018 Nie wiem, narysuj to sobie może? Zmieni się kąt w stosunku do ciała. Ręce zamiast być pod kątem do przodu będą skierowane dość mocno w dół. Stworzy się ostry kąt w stosunku do ciała.
matinek Napisano 13 Kwietnia 2018 Autor Napisano 13 Kwietnia 2018 No tak ok tu sie zgodze kat bedzie wzgledem wyprostowanego ciala mneijszy beda blizej ciala. NIe myslalem ze to moze powodowac zla jazde. Ale tak teoretycznie kupujac kierownice taka wygieta mocno to tez rece wtetdy beda blizej ciala i znajda sie przed ta rura gdzie jest wlozony wspornik. CHodzi mi wlasnie tylk o to zeby miec wyprostowana pozycje ciala. Wsumie jak by tak teoretycznie przesadnei zblizyc rece o pol metra do ciala to faktycznie zle by sie kierowalo im blizej. Ale zeby pozycja byla wyprostowana to kierownica musi byc blizej ciala samo podinesienie nic nie da bo ogranicza ja dlugosc rak.
Gość Napisano 13 Kwietnia 2018 Napisano 13 Kwietnia 2018 Tak, tyle że Ty mając wspornik 10cm przy odwróceniu zmieniasz pozycję kierownicy o 20 cm do tyłu. Naprawdę ciężko mi jest sobie wyobrazić jak bardzo źle będzie się prowadził ten rower. Pomyślałeś co się stanie gdy trzeba będzie ostro skręcić? Nie masz wtedy miejsca na nogi. Próbuj, ale nie miej później pretensji jak będziesz miał wypadek.
matinek Napisano 13 Kwietnia 2018 Autor Napisano 13 Kwietnia 2018 No tez fakt przy skracaniu moze byc za blisko juz. Ok przekonaliscie mnie , ogolnie to byl tylko taki pomysl nie twierdze ze super. Ale dzieki za skierowanie na dobrta droge bezpieczenstwo najwazniejze. To teraz jaka kierownice dobrac jaskolka bedzie dobra bo chyba najbardziej wygieta i wyprostuje pozycje kierowcy. Tylko tez zeby rece nie byly zbyt pod katem tez bo w nadgarstkach beda zbyt wygiete. Co proponujecie majac wieksza wiedze ? Ktos doradzi ?
matinek Napisano 13 Kwietnia 2018 Autor Napisano 13 Kwietnia 2018 A to byly rozne ? myslalem ze w starym typie wspornika byla tylko jedna srednica.
bbc Napisano 13 Kwietnia 2018 Napisano 13 Kwietnia 2018 Czy to pierwsze zdjęcie to fragment Twojego roweru czy jakieś przykładowe?
bbc Napisano 14 Kwietnia 2018 Napisano 14 Kwietnia 2018 Czyli Twój może być inny (dłuższy, krótszy, pod innym kątem). Jeżeli chcesz mieć wyżej kierownicę i siedzieć bardziej prosto to zwyczajnie zmień mostek (na krótszy z większym wznosem). Rozumiem, że chcesz mieć rower MTB przerobiony na miejski?
matinek Napisano 14 Kwietnia 2018 Autor Napisano 14 Kwietnia 2018 On jest pod lekkim katem nie mierzylem jakim , krotki tez jest. To nie wiele zmieni to jest taki zwykly rower jakby trekingowy nazwac go, typowo gorski tez nie jest . Myslalem ze dluzszy moze wspornik ale takich dlugich nie robia., A po drugie to nie wyprostuje zbytnio pozycji to musiala by kierownica byc taka bardziej wygieta czy co zeby blizej kierowcy byla. Jak w takich typowo miejskich rowerach bo ta w tym jest prawie prosta niewielkie wygiecia ma.
gruber69 Napisano 20 Kwietnia 2018 Napisano 20 Kwietnia 2018 Daj zdjęcie tego co masz i wtedy będziemy myśleć co dalej.
matinek Napisano 28 Kwietnia 2018 Autor Napisano 28 Kwietnia 2018 Troche mnie nie bylo ale jestem i wrzucam zdjecia
matinek Napisano 29 Kwietnia 2018 Autor Napisano 29 Kwietnia 2018 Tylko kurcze sednicy nie zmierzylem pozniej wrzuce wymiar.
matinek Napisano 5 Maja 2018 Autor Napisano 5 Maja 2018 No panowie wrzucilem zdjecia nikt nic sie nie wypowie ?
gruber69 Napisano 5 Maja 2018 Napisano 5 Maja 2018 Tutaj to albo wymiana całego wspornika na dłuższy , co może nie być takie łatwe, żeby go znaleźć. Lub według mnie jedyne sensowne to mocno gięta kierownica. Inaczej raczej pozycji nie da się wyprostować.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.