Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Omg, kup lejek za 15zł, za 10-15zł 100ml oleju mineralnego i za 2zł w markecie nóż do tapet... i skróć ten przewód zamiast robić z siebie kalekę!

Albo kup hamulce w sklepie i powiedz żeby Ci je zamontowali.

Napisano
7 minut temu, Kaiketsu napisał:

Kurcze, oba sklepy odpowiedziały mi, żebym spadał :( nie prowadzą docinania.

To jeszcze podpytam na odchodne... czy znacie dobry punkt w Warszawie, który zrobi to za mniej, niż 50 PLN? oczywiście przyniósłbym im hamulce same, bez roweru :P

Zadzwoń do tbike i zapytaj

Napisano

cześć

serwis na Warszawa Falenica ul. Michalinki 12 tzn. dojeżdżasz SKM do stacji warszawa falenica i dalej rzut beretem z buta ja dochodzę, jak nie mieli roboty chłopaki wybili mi miskę sterów za kebaba i to takiego nienajwiekszego ;) zadzwoń i potarguj się

  • +1 pomógł 1
Napisano
3 godziny temu, przemogg napisał:

cześć

serwis na Warszawa Falenica ul. Michalinki 12 tzn. dojeżdżasz SKM do stacji warszawa falenica i dalej rzut beretem z buta ja dochodzę, jak nie mieli roboty chłopaki wybili mi miskę sterów za kebaba i to takiego nienajwiekszego ;) zadzwoń i potarguj się

Super, o to chodziło ;)

4 godziny temu, phoe napisał:

Omg, kup lejek za 15zł, za 10-15zł 100ml oleju mineralnego i za 2zł w markecie nóż do tapet... i skróć ten przewód zamiast robić z siebie kalekę!

Albo kup hamulce w sklepie i powiedz żeby Ci je zamontowali.

z kosztami wysyłki tych zabawek wyjdzie tyle samo, co oddanie do przeciętnego serwisu, a tam przynajmniej nie spierdzielą/zapowietrzą ;)

 

Napisano (edytowane)

Hamulce i tak powinieneś przynajmniej raz lub 2 razy w roku odpowietrzyć lub przelać, zakup lejka i oleju jest konieczny jak maja Ci służyć długo!

Tylko tu szukasz bezobsługowych, a takich już nie ma, stare Shimano co prawda działały bez serwisu kilka dobrych lat z reguły, ale z serwisem jeszcze dłużej!

Serwisy z reguły nie chcą montować nie swoich hamulców z prostego powodu, jak się oszczają, powiesz że to ich wina, a w cale tak nie musi być, po prostu kiepska jakość Shimano jaką mamy od kilku już lat.

Identycznie masz z samochodem, żaden szanujący się warsztat nie pozwoli Ci kupić części do np rozrządu, jak ma na jego wymianę dać gwarancje i wziąć odpowiedzialność że będzie działał prawidłowo, podobnie z hamulcami w rowerze.

Kup w lokalnym sklepie i poproś o montaż, lub kup przez internet i sam je skróć.

Edytowane przez phoe
Napisano (edytowane)

hamulce to ja sobie sam zamontuję :) przerasta mnie tylko wizja docinania i odpowietrzania tego od razu po kupnie. Chciałbym chociaż rok pojeździć na takich "żyletach od producenta" bez paskudzenia w tym ;))

 

Lokalsi mają niestety FATALNE ceny (centrum Warszawy), na ogół nawet 2x większe, niż sklepy w necie... pozostaje albo skrócić samemu, albo podbić do Panów z Falenicy. Spróbuję z tym drugim ;)

 

Chociaż widzę, że na rowerek.pl dają te wszystkie oliwki, narzędzia i inne zabawki do kompletu przy kupnie... hmmm... może spróbuję?

 

Dzięki wszystkim, jak coś spierdzielę to będę tu płakał ;)

 

 

Edytowane przez Kaiketsu
  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Jeżeli dolejesz oleju po skróceniu będziesz miał dokładnie takie same żylety, a może nawet lepsze? Shimano są z reguły dobrze zalane i odpowietrzone, ale można mieć pecha i przyjdzie Ci egzemplarz, troszkę zapowietrzony i tak czy smak musialbyś dlubać. Kolejna sprawa - kupując w pudełku zawsze otrzymujesz, cały komplet akcesoriów potrzebnych do skrócenia - oliwkę z insertem, oraz plastikowe elementy, którymi możesz ścisnąć przewód i wkręcić w imadło chcąc nabić insert. Jedyne co jest Ci potrzebne dodatkowo, to niewielki młotek (lub inny przedmiot, którym wbijesz insert w przewód), strzykawka lub oryginalny lejek shimano, do wkręcenia w klamkę i odrobina płynu.

Edytowane przez sznib
nie cytujemy posta poprzedzającego
Napisano (edytowane)

Ja na moich XT 785 sprawdzałem i na upartego po skróceniu można jeździć bez odpowietrzenia, ale to głupota, zbiorniczek u góry ma trochę miejsca na powietrze. ;)

A Ci internetowi "skracacze", podejrzewam że własnie tak robią, skróci, skręci hamulec i wysyła.

"procedura" skrócenia jest aż tak banalna, że prostsza być już nie może, odpowietrzenie tak samo , wkręcić lejek, nalać do niego oleju i nacisnąć klamkę kilka razy.

Edytowane przez phoe
Napisano

jeśli to takie proste, to może się skuszę.

Chętnie bym też od razu wymienił klocki na ceramiki, bo nie znoszę piszczenia, a tam wszędzie żywiczne pchają... polecicie jakiś? ;)

Napisano

To musiałem jakieś głupoty przeczytać - że niby ceramiki najlepsze, a żywiczne najgorsze. Tym lepiej ;)

 

OK, to jeszcze raz - dzięki za pomoc wszystkim.

  • Mod Team
Napisano

Bo w sumie tak jest. Żywiczne są najsłabsze i najszybciej się zużywają, plus to ciche działanie. Pośrodku są klocki półmetaliczne, jako taki "złoty środek", a najsilniejsze i najbardziej trwałe są metaliki i ceramiki.

  • Mod Team
Napisano

Ważne jest też jakiej firmy klocki, a od tego jest osobny temat. Ja teraz mam metaliki EBC Gold i są bardzo mocne, bez porównania z żywicznymi Shimano, czy półmetalikami Alligatora, które niedawno używałem.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...