Kaiketsu Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 Planowałem to w zeszłym roku, skończył się budżet, robię w tym. Jest promka na bikestacji na model deore XT BR-M785, czy to lepszy model niż BR-M615, który planowałem? Mam obecnie Avida Elixir 1 (i dosyć problemów z higroskopijnym DOTem), tarcze 160mm, bez adapterów (a może przy okazji włożyć 180mm z przodu, jeśli się da? Rockrider 9.1) I jeszcze jedno pytanie - rozumiem, że muszę zmienić klamki? Za grosz nie mogę sobie przypomnieć, czy czasem nie mam klamkomanetek, ale na 99% nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 Na BS mają tylko przód br-m785 natomiast tyłu czy chociażby prawej klamki nie ma już nigdzie. Zmieniając avida na Shimano zmieniasz wszystko poza ew. tarczami i adapterami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaiketsu Napisano 13 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 cholera, faktycznie... :/ polecisz zatem komplet, jeśli gdzieś jest jakaś okazja? nie musi być Shimano - grunt, by było na oleju, a nie na płynie hamulcowym. ok. 400 za komplet przód/tył mieści się w moim budżecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 BR-M6000 się kupi za tą kasę 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 Lepiej chyba Magure MT2 .;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaiketsu Napisano 13 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 hmm... znalazłem taki temat o Magura MT2: https://forum.szajbajk.pl/topic/5636-magura-mt2-vs-shimano-deore-m6000/ trochę przeraża mnie wizja zapowietrzającego się hamulca. M6000 widzę za ok. 210 PLN z darmową wysyłką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 (edytowane) Z magury to od MT-5 w górę się fajne hample zaczynają aczkolwiek nie ma hamulców idealnych. M6000 w sbike.pl jest komplet p+t za 407zł. Jak dorzucisz sobie coś za stówkę to będziesz miał darmową wysyłkę. Edytowane 13 Kwietnia 2018 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 Shimano puchną i też się zapowietrzają jak pojedziesz z nimi w góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 Tak ogólnie o shimano piszesz czy o M6000? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 Tak, jak każdy Shimano, pojedz w góry, wrzuć po tym lejek i zawsze kilka pęcherzyków wypłynie, nawet z Zee. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 Pęcherzyki w lejku nie są oznaką zapowietrzenia hamulców tylko ubytku okładzin ciernych. Często spotykam się nawet z tak ekstremalnymi sytuacjami, że hmulec wręcz przestaje działać bo klamka nie ma skąd oleju brać (wchodzi do końca, hamulec ledwo łapie), wystarczy tylko podkręcić lejek z olejem i bez żadnego odpowietrzania znów klamka jest twarda jak powinna być (czyli układ nie był zapowietrzony). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 (edytowane) 6 minut temu, Dokumosa napisał: Często spotykam się nawet z tak ekstremalnymi sytuacjami, że hmulec wręcz przestaje działać bo klamka nie ma skąd oleju brać (wchodzi do końca, hamulec ledwo łapie), wystarczy tylko podkręcić lejek z olejem i bez żadnego odpowietrzania znów klamka jest twarda jak powinna być (czyli układ nie był zapowietrzony). Podpisuję się rękami i nogami. Dokładnie to stało się z moimi Tektro Draco - po wymianie klocków i minimalnym uzupełnieniu płynu od góry hamulec jest jak nowy. Edytowane 13 Kwietnia 2018 przez seraph Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 (edytowane) Zwał jak zwał, trzeba w przypadku Shimano też je obsługiwać, bo niektórzy myślą że będą 2 lata jeździć bezobsługowo, bo kupili hamulec na oleju mineralnym, Lejek to 15zł, 100ml oleju 10-15zł, nie są to jakieś masakryczne koszty, a dolanie oleju do klamki czy odpowietrzenie klamki - zwał ja zwał trwa 5 min. Edytowane 13 Kwietnia 2018 przez phoe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaiketsu Napisano 13 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 No właśnie upierdliwość obsługi hamulców na DOT skłania mnie do zmiany. Co pół roku muszę zrzucać po kropelce DOT (bo twardy jak skała po zimie) i nigdy się nie wstrzeliłem z ilością upuszczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 No nie zwał jak zwał bo jeśli roweru z Shimano nie położysz na prawej stronie albo nie odwrócisz kołami i nie będziesz wtedy naciskał klamki to nic się nie zapowietrzy. A oleju można dolać byle czym, nawet kawałkiem wężyka. Jeśli zaś o odpowietrzanie chodzi to też w Shimano nie trzeba cyrkować z dwiema strzykawkami, zaciskami itp. Shimano miewa natomiast słabe uszczelnienia w zaciskach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaiketsu Napisano 14 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2018 (edytowane) OK, decyzja podjęta, biorę M6000. Dzięki za pomoc. pytanie tylko czy w tym sklepie przytną mi to na rozmiar.. no i także to: - Zacisk wykonane w systemie PM 160 to pasuje do tarcz G2 160mm z Avida? Edytowane 14 Kwietnia 2018 przez Kaiketsu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 14 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2018 kwestia tego jakie masz mocowanie w rowerze, nie dotyczy to tarczy. Poczytaj/poszukaj czym jest IS i czym jest PM, to będziesz wiedzieć.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaiketsu Napisano 14 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2018 Wygląda na to, że będzie ok. Avid Elixir 1 ma zaciski PM. Jeszcze pytanie na szybko, gdyby sklep nie mógł/nie chciał przyciąć rurek, to czy warto się w tym bawić samemu, czy też jakiś punkt/serwis podejmie się tego na szybko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 14 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2018 Przycięcie to 15min pracy ale bez doświadczenia łatwo zapowietrzyć. Szukaj sklepu co skróci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 15 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2018 Miesiąc temu pierwszy raz w życiu skracałem przewody i okazało się, że to bułka z masłem, kilka minut i już. Nawet odpowietrzać nie musiałem, klamka twarda jak nowa była. Ale dolać oleju dolałem, nawet wężyka nie potrzeba. Strzykawa z apteki za 20groszy, igła do niej w miarę gruba, odrobinka oleju i po odkreceniu dekielka nakapałem 10 kropelek w dziurę. Poużywałem, pohamowałem, pojeździłem i jeszcze raz dodałem po kropelce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaiketsu Napisano 15 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2018 napisałem do sklepów z tymi hamulcami w ofercie, zobaczymy. "Na mieście" chcą 50zł za skrócenie przewodów - słabo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 15 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2018 Przecinasz przewód, wkładasz insert, na to oliwkę skręcasz i dolewasz oleju przez lejek, no naprawdę filozofia jakich mało odpowietrzyć hamulec od strony klamki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 15 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2018 Miewam takich na poprawki, którym udało się wylać olej z przewodu zanim przykręcili klamkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 15 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2018 Tacy powinni podejść z rowerem do sklepu i tam kupić hamulec wraz z montażem! A jak jest za drogo, to z 2 lewych rąk, zrobić jedna prawą! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaiketsu Napisano 16 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2018 Kurcze, oba sklepy odpowiedziały mi, żebym spadał nie prowadzą docinania. To jeszcze podpytam na odchodne... czy znacie dobry punkt w Warszawie, który zrobi to za mniej, niż 50 PLN? oczywiście przyniósłbym im hamulce same, bez roweru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.