MARSCooL Napisano 11 Kwietnia 2018 Napisano 11 Kwietnia 2018 witam, mam unibike expert 19' z 2011 r czy jest sens wymieniać na inną nowszą konstrukcję? Rower jest zadbany i w dobrym stanie jednakże mam pewien niedosyt związany z ramą a raczej uczuciem niestabilności. Zastanawiam się czy została dobrze wtedy dobrana a zdałem się absolutnie na sprzedawcę w renomowanym u nas sklepie. Mam 179cm/98kg i ok 81cm długość nogi. Zaciekawił mnie Rose Count Solo 2 2017r ale jest już niedostępny. Wersja na 2018r nie posiada sztywnego tylnego widelca a chciałbym aby to był sprzęt nowoczesny i rozwojowy na kolejne 6-8lat. Jeżdżę z synami po każdym rodzaju trasy - mieszkam na południu wiec teren górzysty. chciałbym aby rower oscylował max ok 12kg. żona (165cm/58kg) jeździ na unibike evolution chyba 2009 ok 13,5 kg i chciałbym również wymienić na coś lżejszego w okolicach 12kg syn 15lat 170cm/58kg) wyrósł przez zime z 24' i dla niego muszę kupić nowy rower lub może oddać żony (utrzymany jak nówka). Syn rośnie i nie wiem kiedy skończy. z synem chcemy mocniej przycisnąć i w tym roku jeździć znacznie więcej ale póki co żadne maratony - żona zapewne bardziej rekreacyjnie. Gorąco proszę o podpowiedzi co zakupić. Budżet dostosuje ale absolutnie nie chcę przesadzać - oczywiście rozumiem ze za wagę mocno się dopłaca ale nie chciałbym aby rowery były skonfigurowane bez sensu np na XP i słabymi hamulcami, korbą złą geometrią ramy itp. dlatego początkowo myslałem o rose. Rowerów raczej nie modyfikuje - jak się coś zepsuje to kupuje tej samej lub lepszej klasy. Do mojego i syna rowerów chciałbym od razu zastosować regulowaną sztycę - jaką najepiej?
Dokumosa Napisano 11 Kwietnia 2018 Napisano 11 Kwietnia 2018 Żonie możesz kupić coś takiego: https://www.canyon.com/pl/factory-outlet/category.html#category=mtb-bikes&id=24476 Niestety większych (dla Ciebie i dzieciaka) nie ma w wyprzedaźy a dodatkowo modele 2018 są uboższe.
MARSCooL Napisano 12 Kwietnia 2018 Autor Napisano 12 Kwietnia 2018 Dzięki za odpowiedź - bardzo fajny rowerek żona jednak chce bardziej rekreacyjnie i jak twierdzi póki co nie będzie jeździć z nami w ciężki teren wiec szkoda żeby reba się marnowała: wiec wymyśliłem taki zestaw: dla żony: https://www.rosebikes.pl/bike/rose-count-solo-1-bike-now/aid:2684000?bikevariantchanged=2682091 dla syna: https://www.rosebikes.pl/bike/rose-count-solo-2-bike-now/aid:2682081?bikevariantchanged=2683995 lub lub z rebą https://www.rosebikes.pl/bike/rose-count-solo-3-bike-now/aid:2683990?bikevariantchanged=2682060 lub https://www.rosebikes.pl/bike/rose-dr-z-1-29/aid:883551 dla mnie: https://www.rosebikes.pl/bike/rose-count-solo-4-2660357/aid:2682047?bikevariantchanged=2682042 lub https://www.rosebikes.pl/bike/rose-count-solo-4-2660357/aid:2682047?bikevariantchanged=2682042 z uwagi na teren który mam koło domu ( wyjeżdżając z furtki praktycznie 25° nachylenia) chciałbym przyzwoite hamulce i dobry amor. co o tym myślicie?
Dokumosa Napisano 12 Kwietnia 2018 Napisano 12 Kwietnia 2018 No i pierwsze typy są bardzo ok jeśli rower dla syna przejściowy. W docelowym brałbym rebę bo mniej problematyczne.
MARSCooL Napisano 12 Kwietnia 2018 Autor Napisano 12 Kwietnia 2018 Myślę że dla syna również będzie solo 3 z rebą a sam się zastanowię czy warto dopłacać do solo 4 (lepsze koła i osprzet) - którego można już modyfikować np o ruchoma sztycę. Dla żony jeszcze zdecyduje czy 1 czy 2. Prośba o podpowiedź jakie wielkości ramy i kół? I co z rosnącym synem ? Mam młodszego 12 latka który za 2 lata odziedziczy ten rower. Generalnie zastanawiam się jaka będzie różnica unibike expert 26' w stosunku do 29" ? Może poczekać i na jesiennej wyprzedaży zapolować na jakiegoś karbona w obniżonej cenie?
Dokumosa Napisano 12 Kwietnia 2018 Napisano 12 Kwietnia 2018 IMHO jeśli zamierzasz do ostrzejszej jazdy podejść na poważnie to czekając stracisz i tak niedługi w PL sezon. Po co ci carbonara? Do lansu? Jeśli ma być tak jak piszesz, że rowery na 6-8 lat a potem kolejna wymiana to spokojnie możesz brać nawet 27,5. Jeśli mają być bazą do rozbudowy przez kolejne 6-8 lat to skoncentruj się na rozwojowych ramach (29", współczesna geometria, taper, boost na sztywnej osi) a osprzęt będzie w tym przypadku kwestią drugorzędną.
MARSCooL Napisano 12 Kwietnia 2018 Autor Napisano 12 Kwietnia 2018 karbon tylko dla wagi i lekkiej przewagi nad młodym w konfiguracji sprzętu ;). Ja dopiero zamierzam odbudować formę po urazie kolana. Co będzie nie wiem ale jestem zdecydowany trochę popracować. Nie myślę się lansować bo większość i tak będziemy szaleć z synem po okolicznych górkach i lasach bez kibiców :). Weekendy mamy zajete wiec maratonów nie palnuję w tym roku. źle wkleiłem link z drugim rowerem dla mnie; https://www.rosebikes.pl/bike/rose-psycho-path-1-883850/aid:883875?bikevariantchanged=2671670 wadą nowego solo jest brak sztywnej osi ale znów sztyca jest szersza i można wsadzić dowolną regulowaną. Dla mnie to chyba bez znaczenia choć może za kilak lat będzie problem z dostępem do cześci na starą oś.
Dokumosa Napisano 12 Kwietnia 2018 Napisano 12 Kwietnia 2018 Nie będzie problemu z częściami tylko wszyscy dookoła będą mieć nowe a Twoje wtedy będą tym czym dzisiaj są te posiadane 26-calówki. Jeśli to nie jest dla Ciebie problemem to kup coś żeby się jeździło przyjemnie i nie sugeruj się potencjałem rozwojowym. No i do tych rowerów co podałeś dropper to taki trochę na wyrost będzie. To rowery w lekki teren - do jazdy po równych ścieżkach leśnych i od czasu do czasu jakiś mniejszy korzeń. Stąd i producent się nie przejmuje średnicą rury podsiodlowej. A ten psycho-path za takie pieniądze to śmiech na sali. Za tyle poskładałbyś sobie węgiel na pełnym xt i b. przyzwoitych kołach. Swoją drogą popatrz może trochę w stronę ścieżkowców. Np. taki primal https://e-rower.pl/rowery-dartmoor/4665-primal-pro-275-2018-ebon.html ...do tego masz sztywne osie, pancerna ramę, mocne koła, boost i droppera na standardzie.
Markos23 Napisano 13 Kwietnia 2018 Napisano 13 Kwietnia 2018 Jeśli będziesz miał zamiar jednak wymieniać rowery to warto poszukać po kilku sprawdzonych stronach może akurat trafi się coś dobrego i za niewielką cenę. Ja ostatnio kupiłem taki https://www.domenasportowa.pl/product-pol-137378-Kross-Evado-2-0-2017-Rower-crossowy-Meski.html i też był akurat na promocji. Jestem bardzo z niego zadowolony i nadaje się do jazdy w każdym terenie.
Dokumosa Napisano 13 Kwietnia 2018 Napisano 13 Kwietnia 2018 1 godzinę temu, Markos23 napisał: ...ostatnio kupiłem taki https://www.domenasportowa.pl/product-pol-137378-Kross-Evado-2-0-2017-Rower-crossowy-Meski.html i też był akurat na promocji. Jestem bardzo z niego zadowolony i nadaje się do jazdy w każdym terenie. To jest tak jak z Fordem T - był dostępny w każdym kolorze pod warunkiem, że był to kolor czarny . Ten Evado nadaje się do jazdy w każdym terenie pod warunkiem, że to teren wokół bloku w drodze po bułki. Nie czuj się urażony ale my tu o rowerach (z nieco wyższej półki) dyskutujemy.
MARSCooL Napisano 13 Kwietnia 2018 Autor Napisano 13 Kwietnia 2018 12 godzin temu, Dokumosa napisał: Nie będzie problemu z częściami tylko wszyscy dookoła będą mieć nowe a Twoje wtedy będą tym czym dzisiaj są te posiadane 26-calówki. Jeśli to nie jest dla Ciebie problemem to kup coś żeby się jeździło przyjemnie i nie sugeruj się potencjałem rozwojowym. No i do tych rowerów co podałeś dropper to taki trochę na wyrost będzie. To rowery w lekki teren - do jazdy po równych ścieżkach leśnych i od czasu do czasu jakiś mniejszy korzeń. Stąd i producent się nie przejmuje średnicą rury podsiodlowej. A ten psycho-path za takie pieniądze to śmiech na sali. Za tyle poskładałbyś sobie węgiel na pełnym xt i b. przyzwoitych kołach. Swoją drogą popatrz może trochę w stronę ścieżkowców. Np. taki primal https://e-rower.pl/rowery-dartmoor/4665-primal-pro-275-2018-ebon.html ...do tego masz sztywne osie, pancerna ramę, mocne koła, boost i droppera na standardzie. Wolałbym rozwojowy ale czy warto na to wydać kasę w nieskończoność? Przegapiłem zimowe wyprzedaże i teraz musze szukać z obecnej oferty która nie jest tak atrakcyjna. Nie będę jeździł w zawodach a tylko rekreacyjnie choć w terenie o dużych nachyłach + ustawki z synem lub znajomymi wiec założenie jest takie aby rower z ruchomą sztycą ważył max 12-12,5kg i był odporny. Nie będę też katował roweru po kamieniach czy korzeniach a raczej poszukuje uniwersalności. Ten primal jest o około 2kg za ciezki. Oglądałem film szajbajka na tym count solo i dawał radę. Wiadomo ze silnik i technika najważniejsze . Co do sztycy to jest Ø31,6/400mm wiec chyba nie będzie problemu z dopasowaniem to nie 27 jak mam teraz w unibike.
Dokumosa Napisano 13 Kwietnia 2018 Napisano 13 Kwietnia 2018 Do 30,9 oraz 31,6 droppera kupisz bez problemu. Rozsądne droppery zaczynają się od 1000zł.
MARSCooL Napisano 13 Kwietnia 2018 Autor Napisano 13 Kwietnia 2018 Wiem dlatego nie odstrzeliłem tej ramy mimo braku sztywnej osi przynajmniej dla syna i żony. Dodatkowo plusem może być zakup na firmę czyli bez Vat. jaki dropper byś proponował? w tych rose count podoba mi się pewna konsekwencja. Jest nudno jak w golfie ale w miarę wszystko poukładane i dobór wyposażenia nie na zasadzie sprzątania magazynów. Co do psycho to można go delikatnie zmodyfikować o lekkie obręcze i rower może nabrać wigoru na podjazdach i ustawkach a waga z pedałami w okolicach 11kg. Rebę np przełożyć do solo 2 syna a do niego kupić foxa. Ramy karbonowe rose są produkowane w tej samej fabryce co trek wiec pewnie to ta sama półka
Dokumosa Napisano 13 Kwietnia 2018 Napisano 13 Kwietnia 2018 Dropper to standardowo - reverb Nie twierdzę, że Rose to złe ramy, ale to, że są robione w jednej fabryce co trek absolutnie nic nie znaczy. Miałem trochę inne wyobrażenie tras/terenu jakie zamierzasz robić. Do ścigania się to psychol jest wystarczający aczkolwiek nadal uważam, że jak na to co oferuje to ma przesadzoną cenę. Tym bardziej, że rama jest non-boost a boostowy wideł wsadzili ;). Carbony po wyprzedażach trzeba kupować.
MARSCooL Napisano 13 Kwietnia 2018 Autor Napisano 13 Kwietnia 2018 właśnie myślałem o reverb jako producent z doświadczeniem wiem ze tutaj możesz się mylić w sprawie ram. Fabryka i doświadczenie ludzi mają kolosalne znaczenie dla końcowej jakości. Możesz zastosować gorszy materiał lub inny projekt ale ludzie zostają ci sami wiec nawet do gorszego produktu dołożą swoje doświadczenie i nie odstawia fuchy bo poprstu przeraża ich możliwość reklamacji. Gorzej jest jeśli ktoś chce podnieść jakość i naobiecuje a nie potrafi bo brakuje mu doświadczenia. Dlatego tak trudno nowym producentom zrobić od razu dobrą ramę - to jest wypracowane przez szereg lat. Mam tą przyjemność że mogę sobie wybrać w okolicy każdy rodzaj trasy - ba mamy kilka dzikich i bardzo ciekawych tras dh oraz stok narciarski przerobiony na zjazdy.
Dokumosa Napisano 13 Kwietnia 2018 Napisano 13 Kwietnia 2018 Miałbyś rację gdyby trek robił tylko rewelacyjne ramy ale równolegle robi te świetne i te całkiem do niczego. Poza tym daje swoj unikalny w branży materiał i technologię zarówno wytwarzania jak i odpowiednich funkcji jakie dana rama ma realizować. Odnośnie Rose to jestem pewien, że nie mają swojego projektu czy technologii tylko brandują jakąś zapewne azjatycką myśl techniczną.
MARSCooL Napisano 13 Kwietnia 2018 Autor Napisano 13 Kwietnia 2018 Nie sposób się z tobą nie zgodzić ale żaden szanujący się producent nie produkuje ram w jednej fabryce. To zbyt niebezpieczne przez różnego rodzaju czynniki. Rose robiło tylko ramy do carbonów w tej fabryce - "podobno". To nic nie znaczy poza tym ze robią to ci sami ludzie i tu jest mały bonus. Jako mały producent Rose nie ma szans z dużym "marketingiem" i wszystkie nowości wprowadza jak reszta z opóźnieniem. Plusem jest to że wtedy takie rozwiazanie jest znacjonalizowane i zazwyczaj przetestowane. Nie znając się na rynku ale oglądając ich stronę wnioskuję po ofercie ze są zdecydowanie lepsi w rowerach szosowych. Pozostałe konstrukcje są promowane jak ostatnio count solo za pomocą YT i osób świetnie jeżdżących i nieźle gadających. To wystarczy żeby ktoś taki jak ja zainteresował się ich ofertą . Nie wiem czy kupię akurat rose bo chciałbym go widzieć najpierw na żywo ale jest taka myśl. Do tego często widuje te rowery w austrii czy Szwajcarii - podobnie jak Canyon i jeszcze dwie inne marki wiec kolejny mały plusik. Ostatnio przysłuchiwałem się w saunie jak faceci gadali jak to jeden z nich znacznie odbiegający formą od innych kupił elektryka i teraz cała grupa z wywalonymi językami jedzie za nim. Być może za chwilę będziemy pisać tylko o elektrykach . Kross kupił fabrykę elektryków w Holandii i jest takie zapotrzebowanie ze póki co chyba jeszcze nie ma mowy o regularnych dostawach do europy środkowej.
Dokumosa Napisano 13 Kwietnia 2018 Napisano 13 Kwietnia 2018 Romet już oferuje elektryki na rynku PL ;). I póki co to właśnie jest target tej gałęzi rynku - ci co chcieli jeździć ale po 40km mieli migotanie przedsionków ;). Mam szczerą nadzieję jako emerytowany sportowiec, że elektryki nigdy nie zniszczą tego czystego w swej formie kolarstwa.
MARSCooL Napisano 14 Kwietnia 2018 Autor Napisano 14 Kwietnia 2018 Oby tak było - choć wspomaganie bardzo fajne jest i daje kopa ;). Oglądałem i przejeździłem dzisiaj treka procoliber 8 i bardzo fajna ta rama jest. Koła i opony ciężkie, hamulce podstawowe ale geometria do podjazdów wydaje się być ok. Ciekawe ile rabatu można uzyskać?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.