Skocz do zawartości

[dętka] strzelające wentyle w kole 29 x 2,35


Yatzeque

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

kupiłem kilka dni temu nowy rower znanej marki.

Koła 29 cali, opona 2,35 cala

W sklepie przejażdżka i wszystko OK. Po przyjeździe do domu i przejechaniu ok. 1 km po kostce brukowej "STRZAŁ !!!" i brak powietrza w tylnym kole. Sprawdziłem - opona cała, jak się okazuje dziura przy wentylu w miejscu połączenia z gumą dętki... Podjechałem do sklepu na drugi dzień i bez problemu wymieniono mi dętki na nowe. Pobieżne sprawdzenie miejsca, gdzie wentyl jest mocowany do obręczy przez pracownika sklepu nie wykazało jakichś nieprawidłowości. Wymieniono mi dętki w dwóch kołach na dętki, które mają zakres 1,75 do 2,5, ponieważ jak się okazało w opisie na dętce oryginalnie zamontowanej w kole było (jeśli dobrze pamiętam) 1,9-2,3, a jak zaznaczyłem mam oponę 2,35, czyli de facto dętka oryginalnie raczej była za mała.

Dzisiaj druga jazda.

Po przejechaniu ~2,5 km po asfalcie "STRZAŁ !!!" i ...brak powietrza w tylnym kole. Opona cała, problem ten sam - dętka uszkodzona przy wentylu

:-(

Nie muszę chyba pisać, że się już teraz konkretnie wq....łem. Nówka rower, za nie małe pieniądze i z buta do domu...

odechciało mi się jazdy tym rowerem...

Jutro zapewne znów odwiedzę sklep, ale zastanawiam się gdzie jest problem ?!

Pierwsza dętka była napompowana ok. 3, druga znacznie mniej - w okolicach 2,5. nakrętki w moim odczuciu dokręcone dobrze, zresztą obie przez pracowników sklepu

Wentyle na pewno nie były przesunięte - idealnie po środku dziurki.

 

W moim odczuciu opona, którą mam jest naprawdę gruba/szeroka i wg mnie dętki są zbyt wąskie do takich "laczków", ale z drugiej strony druga dętka pasuje teoretycznie do opon nawet 2,5 cala. Jakby co to rozerwanie jest od strony obręczy a nie boku opony, co chyba nie potwierdzałoby tego, że dętka jest za wąska do opony, ale nie wiem... Zadziorów nie zauważyłem na feldze. Opaska wydaje się solidna. Zarówno dętki jak i opona sprawdzonych producentów

Może otwór na wentyl za duży? Opona się przesuwa?

 

Jakieś pomysły?

:-(

Napisano

W zał.

pierwsza z fotek z delikatnym odgięciem z pomocą palca

0EEF8F43-345E-4BFC-B9EB-CEABCE66393E.jpeg

C851E3C9-6B86-4D0E-A07C-0CD660608205.jpeg

Trudno sfotografować to miejsce, ale tak to mniej-więcej wyglada

48005D06-5FEF-45F6-9AB1-0E78926FD09B.jpeg

Napisano

Zobacz pod opaska jak wygląda obręcz i czy opaska w miejscu otworu nie ma czegoś dziwnego, ale moim zdaniem to mega kiepskie dętki.

Jaka to dętka?

I jeszcze opcja taka, że otwór masz na schrader'a, a dętkę z prestą(różnica w średnicy to jakieś 1mm)

Napisano

Dętki to Conti do 2,5, wiec tutaj raczej nie kwestia jakości. Wcześniej inna. Niech ocenia dziurę w dętce i otwór w feldze w serwisie, choć zaczynam powodu upatrywać w przesuwającej się być może oponie/dętce ?

jak to potwierdzić ?

Napisano

Ja kupiłem dętki Schwalbe 18/28-622 do opony 700x28C i po napompowaniu na drugi dzień brak powietrza w kole. Pęknięta dętka na długości 2cm, tak jakby na szwie. Na następny dzień następna, to samo. Mnie się wydaje że coś co jest do wszystkiego to do niczego. Dętka do opony 18mm powinna być 18mm. Reklamowałem i zamówiłem dętki 32mm. Grubość dętki to jak serdelek. Napompujesz dętka się rozciąga i pęka.

Napisano

To jak wytłumaczyć, że ja jeżdżę obecnie z dętka o zakresie 1,75'-2,25' w oponie 2,4 i nic się nie dzieje, a moja dziewczyna ma w oponie 29x2,1' dętkę 26x1,9' i o dziwo też nic się nie dzieje od ponad 1000 km nawet przy mrozach -20 stopni?

To nie jest kwestia gumy. Na moje oko to jest wadliwa partia dętek w sklepie, albo zadzior na krawędzi otworu, albo zawór Presta w otworze Shrader, czyli za duży otwór.

Napisano

Na przesuwanie się względem obręczy podatne są opony zwijane, ale głównie wtedy, gdy są pompowane poniżej ciśnienia zalecanego. Z "druciakami" do tej pory takiego problemu nie miałem, choć zdarzało się jeździć dużo poniżej minimalnego ciśnienia. Piszesz, że zawór stoi prosto, ale przecież aretuje go do obręczy nakrętka. W dętkach z wentylem bez nakrętki od razu widać przesuwanie się dętki. Może nie dokręcaj nakrętki, zaznacz pisakiem pozycję opony względem obręczy i sprawdź, czy podczas jazdy wentyl się nie odchyla, co by świadczyło o przesuwaniu się opony i dętki.

Napisano
5 minut temu, seraph napisał:

albo zawór Presta w otworze Shrader, czyli za duży otwór

Mam presty w otworach na shredera i nie mam takich problemów. Nakrętka wkręcona węższą stroną w obręcz według mnie wystarczająco stabilizuje wentyl w szerszym otworze.

Napisano

Jest opisane na oponie jaka wersja. Wire - drut, foldable/folding - zwijana.

Lub organoleptycznie - zwijaną oponę można zwinąć i nie utrzymuje kształtu po zdjęciu z obręczy, a drutowa zawsze trzyma kształt i jest kołem, bo ma w stopce stalowy drut, a nie linkę z tworzywa.

Napisano

No to ja mam drucianą zapewne.

Po wymianie dętki na nowa zobaczę jak będzie się zachowywał wentyl bez dokręcania nakrętki...

Już się boję... ;-/

Napisano
6 godzin temu, zekker napisał:

Mam presty w otworach na shredera i nie mam takich problemów. Nakrętka wkręcona węższą stroną w obręcz według mnie wystarczająco stabilizuje wentyl w szerszym otworze.

Ale wystarczy że dana dętka ma za mało materiału w miejscu styku z obręcza i bedzie buba!

Opona czy drut czy zwijana tutaj nie ma znaczenia.

Napisano

Jedno co jeszcze mi na myśl przychodzi to zbyt mocno skręcona nakrętka na wentylu i może go nieco wyrywać z gumy. . Zawsze lekko dokręcam ale po napompowaniu bo przed bo może właśnie powodować, że wentyl wygląda na prosty, a jest naprężenie na gumie wewnątrz.

Napisano
W dniu 10.04.2018 o 06:39, phoe napisał:

Zobacz pod opaska jak wygląda obręcz i czy opaska w miejscu otworu nie ma czegoś dziwnego, ale moim zdaniem to mega kiepskie dętki.

Jaka to dętka?

I jeszcze opcja taka, że otwór masz na schrader'a, a dętkę z prestą(różnica w średnicy to jakieś 1mm)

Ja tak jeżdżę od roku - bo nie zwróciłem uwagi przy zakupie :D.

Problemów brak, mimo że robię co najmniej 1k km na miesiąc ;)

Więc to raczej nie to. Prędzej po prostu byle jakie dętki, albo coś z obręczą. 

Napisano

No to temat się chyba wyjaśnia. Po wymianie dętki, dopompowaniu do 3 , przejechaniu kilkuset metrów i kilku DELIKATNYCH hamowaniach opona przesunęła się o kilka mm...

Pytanie: jaki może być powód: śliska krawędź opony? za wąska opona? Za szeroka felga ?

jutro serwis, ciekawe co zmodyfikują / wymienią...

 

macie jakies praktyczne sposoby na taki problem? Przy starej feldze i/lub oponie to jedyne co przychodzi mi na myśl to delikatne przeszlifowanie krawędzi felgi, ale to brzmi dość radykalnie...

smaruje się jakimś smarowiszczem antypoślizgowym ?

Napisano

Nie, naciera się nim dętkę, ma się dzięki temu lepiej układać i nie przesuwać. Czasami zdarza mi się że z nowej dętki aż się  sypie :D .

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...