macko_mtb Napisano 9 Kwietnia 2018 Napisano 9 Kwietnia 2018 Siem, aktualnie śmigam sobie na moim HT na Racing Ralphach w rozmiarze 29" x 2.1 ale zastanawiam się tak naprawdę czy inny balon np 2.2 czy 2.35 czy może 2.0 byłby bardziej optymalny. Chodzi mi o Wasze odczucia z jazdy np na tej samej oponie (powiedzmy ten sam model) tylko przy różnych rozmiarach? Jaka dla Was jest optymalna szerokość opony przy MTB? Czy przy większym balonie dużo zwiększa się średnica całego koła? Jaki to ma wpływa na jazdę wg Was? Pozdrawiam, Maćko
Gość Napisano 9 Kwietnia 2018 Napisano 9 Kwietnia 2018 Co prawda mam 26', ale według mnie oprócz szerokości ważna jest wysokość samej opony. Miałem Race King 2.2 które mają całkiem spory balon i Rubeny 2.1 które były sporo niższe. Na Rubenach jeździło się tragicznie. Ja bym stawiał na 2.1- 2.2, 2.35 to już kawał kapcia dobry do Enduro, poniżej 2.0 to raczej przecinaki i przy ostrej jeździe bym w to nie szedł.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 9 Kwietnia 2018 Mod Team Napisano 9 Kwietnia 2018 Po pierwsze : gdzie i jak jeździsz ? Po drugie : jak szerokie masz obręcze ? Ogólnie jeśli śmigasz niemal wyłącznie w terenie i chcesz mieć np. lepsze trzymanie w zakrętach, to możesz założyć jakieś 2,2 lub 2,3 ( 2,3 to raczej z przodu ), ale to też pod warunkiem, że masz wystarczająco szerokie obręcze - tak, żeby opona mogła się odpowiednio ułożyć ( przy jakichś 19 mm wewnętrznie, to lepiej sobie odpuść ). Oczywiście opona oponie nierówna, więc musiałbyś zdecydować jakie konkretne parametry wybranych opon Cię interesują, bo sama szerokość to nie wszystko.
macko_mtb Napisano 9 Kwietnia 2018 Autor Napisano 9 Kwietnia 2018 Teraz, skom25 napisał: Ja bym stawiał na 2.1- 2.2, 2.35 to już kawał kapcia dobry do Enduro, poniżej 2.0 to raczej przecinaki i przy ostrej jeździe bym w to nie szedł. No 2.35 do lekkiego XC też bym odrzucił także z uwagi na to, że z większym balonem rośnie też waga całości kompletu a co za tym idzie wolniejsze przyspieszenie i jakieś tam straty na podjazdach. Z plusów pewnie taki balon dobrze się prezentuje na piachu bo już mu bliżej do fatbike'a
Gość Napisano 9 Kwietnia 2018 Napisano 9 Kwietnia 2018 I pamiętaj o tym co pisał kolega, czyli szerokości obręczy. U mnie 19mm przy oponie 2.2 i niskim ciśnieniu 1.6, przy ostrych zakrętach z dobrą przyczepnością czuję że opona się nieco podwija, co komfortowe nie jest Co prawda Race King jest nieco oszukany jeżeli chodzi o szerokość, ale uznajmy że 2.2 to 2.2 bo nie wiadomo jak u innych producentów
macko_mtb Napisano 9 Kwietnia 2018 Autor Napisano 9 Kwietnia 2018 Teraz, KrissDeValnor napisał: Po pierwsze : gdzie i jak jeździsz ? ścieżki leśne, lekkie XC, czasem maratonik na mazowszu, taki lekki XC dla dinozaurów Teraz, KrissDeValnor napisał: Po drugie : jak szerokie masz obręcze ? > 22 mm Teraz, KrissDeValnor napisał: Ogólnie jeśli śmigasz niemal wyłącznie w terenie i chcesz mieć np. lepsze trzymanie w zakrętach, to możesz założyć jakieś 2,2 lub 2,3 ( 2,3 to raczej z przodu ), ale to też pod warunkiem, że masz wystarczająco szerokie obręcze - tak, żeby opona mogła się odpowiednio ułożyć ( przy jakichś 19 mm wewnętrznie, to lepiej sobie odpuść ). Głównie to po mieście ostatnio ale weekendowo wypady na ścieżki leśne, szuterki, raczej nic z DH/enduro. Chcę trochę zoptymalizować gumy pod zawody - niech będzie szybciej, wygodniej i taniej (jak się da) Teraz, skom25 napisał: I pamiętaj o tym co pisał kolega, czyli szerokości obręczy. U mnie 19mm przy oponie 2.2 i niskim ciśnieniu 1.6, przy ostrych zakrętach z dobrą przyczepnością czuję że opona się nieco podwija, co komfortowe nie jest Generalnie niezawodność też jest ważna dla mnie Pytanie czy 2.2 to nie będzie żółw przy podjazdach? Na prostej na pewno większy obwód da mi teoretycznie większą prędkość i przyjemniejsze wybieranie nierówności. To pytanie uzupełniające: jaka wg Was jest różnica między 2.1 a 2.2? Czy jest to wyczuwalne? Czy warto taką przesiadkę zrobić tzn 2.1 -> 2.2 i kiedy?
Mod Team KrissDeValnor Napisano 9 Kwietnia 2018 Mod Team Napisano 9 Kwietnia 2018 Jak nie zmieniasz kół i opon na zawody, to według mnie nie ma sensu ścierać na mieście grubszych gum niż 2,1/2,2" - a i to tylko przez wzgląd na te maratony. Dla poprawy trakcji/przyczepności w zakrętach, możesz np. wymienić przód na 2,2".
Gość Napisano 9 Kwietnia 2018 Napisano 9 Kwietnia 2018 Oprócz szerokości i wysokości bardzo ważny jest sam bieżnik. Ja jestem wiernym fanem Race King. Miałem kiedyś Michelin, chyba Country Trail, sprzedałem je po 50 km jazdy. Szły tak ciężko że miałem ochotę zejść z roweru, ale drastycznie lepszej przyczepności nie odczułem. Aha, jeszcze jedna pułapka. Patrz na najniższe dopuszczalne ciśnienie. Race King daje sobie radę już przy około 1,45 Bar, Rubena Zefyros poniżej 2.2 zachowywała się jakbym jechał na flaku, dosłownie. Także biorąc wszystko powyżej, może się okazać że kilka opon sprawdzisz zanim dobierzesz tą idealną dla siebie
macko_mtb Napisano 9 Kwietnia 2018 Autor Napisano 9 Kwietnia 2018 Teraz, skom25 napisał: Ja jestem wiernym fanem Race King. Mnie tam dobrze ze Schwalbe Chociaż jeden sezon przejeździłem na Furious Fredach lekkie to to i idzie po równym jak burza ale przy wysokich temperaturach i łapałem kapcia przy dętce na byle czym. Więc nigdy więcej ultralekkich opon i dętek. Racing Ralphy na razie dają radę. Zastanawiałem się jeszcze nad Thunderburstami. 5 minut temu, KrissDeValnor napisał: Jak nie zmieniasz kół i opon na zawody, to według mnie nie ma sensu ścierać na mieście grubszych gum niż 2,1/2,2" - a i to tylko przez wzgląd na te maratony. Dla poprawy trakcji/przyczepności w zakrętach, możesz np. wymienić przód na 2,2". Tak, jeden komplet - sponsor nie chce mi kupić drugiego kompletu 2.2 to będzie max, 2.1 to min z tego wychodzi
Alsew Napisano 9 Kwietnia 2018 Napisano 9 Kwietnia 2018 2 minuty temu, skom25 napisał: Patrz na najniższe dopuszczalne ciśnienie. Race King daje sobie radę już przy około 1,45 Bar, Nie wiem jak z najniższym dopuszczalnym ciśnieniem, ale Conti ZALECA doRace Kinga 3,5 bara . I obstawiam że nie ma na rynku opony do której producent dopuszczałby poniżej 1,5 bara. Dla mnie od pewnego czasu jest tylko jedna opona - Vittoria Barzo 2,1.
macko_mtb Napisano 9 Kwietnia 2018 Autor Napisano 9 Kwietnia 2018 Teraz, Alsew napisał: Vittoria Barzo 2,1 a co ona ma takiego w sobie?
TheJW Napisano 9 Kwietnia 2018 Napisano 9 Kwietnia 2018 Piszesz o sponsorze, więc się ścigasz. W tym wypadku najlepsze (i wybierane przez wielu zawodników), będą opony o szerokości 2,1". To dobry kompromis pomiędzy wagą i szerokością. Chociaż szczerze mówiąc - mnie nie przekonują i wyznaję jedynie 2,25. No ale ja swoje ważę i pewniej się czuję mając więcej mięcha na kołach.
macko_mtb Napisano 9 Kwietnia 2018 Autor Napisano 9 Kwietnia 2018 7 minut temu, TheJW napisał: Piszesz o sponsorze, więc się ścigasz Czasem się ścigam ale sam jestem sobie sponsorem Ta, 2.25 do sprawdzenia będzie jednak.
TheJW Napisano 9 Kwietnia 2018 Napisano 9 Kwietnia 2018 A, o taki sponsoring Ci chodziło. Jeśli czasem się ścigasz i ważysz więcej niż 65kg razem z rowerem, idź w 2,25 i ciesz się jazdą. Jak lubisz fajniejszy teren i zdarza Ci się jeździć po mokrym, polecam na przód Vittorię Barzo i niskie ciśnienie (ja przy 95kg jeżdżę na ~1,8bar...z dętką ). Do kompletu na tył możesz wrzucić Peyote (jest świetna na sucho, podmokły teren niestety bardzo ją spowalnia, dodatkowo szybko się zużywa), Saguaro (dobra i sprawdzona) lub Mezcal. A jak szukasz czegoś sprawdzonego, polecam zestawy Schwalbe - Rocket Ron + Racing Ralph lub Continentala - CrossKing (X-King)+ RaceKing (w przypadku Conti musisz mieć na uwadze, że opony oznaczone jako 2,2 są w rzeczywistości sporo węższe).
Track Napisano 9 Kwietnia 2018 Napisano 9 Kwietnia 2018 Panowie - a ktoś orientuje się, o ile będzie wyższy profil między Race Kingiem 29x2.0 a RK 29x2.2 lub X-King 29x2.2 na obręczy 19c.
macko_mtb Napisano 10 Kwietnia 2018 Autor Napisano 10 Kwietnia 2018 10 godzin temu, TheJW napisał: A, o taki sponsoring Ci chodziło. Jeśli czasem się ścigasz i ważysz więcej niż 65kg razem z rowerem, idź w 2,25 i ciesz się jazdą. dokładnie tak 10 godzin temu, TheJW napisał: A jak szukasz czegoś sprawdzonego, polecam zestawy Schwalbe - Rocket Ron + Racing Ralph lub Continentala - CrossKing (X-King)+ RaceKing (w przypadku Conti musisz mieć na uwadze, że opony oznaczone jako 2,2 są w rzeczywistości sporo węższe). Rocket Ron 2.2 już zamówiony i dołączy do stada z RaRa na tyle Zależy mi na wadze więc balon nie musi być aż tak duży i ciężki. Dzięx
Alsew Napisano 10 Kwietnia 2018 Napisano 10 Kwietnia 2018 23 godziny temu, macko_mtb napisał: a co ona ma takiego w sobie? Jest lekka, szybka, dobrze trzyma w zakrętach, piasek jej nie straszny i daje radę nawet w błocie. A do tego po 4 tys km przód u mnie wygląda jak nowy, a tył wytrzyma drugie tyle. Cena też przystępna...czego chcieć więcej?
gocu Napisano 11 Kwietnia 2018 Napisano 11 Kwietnia 2018 W dniu 9.04.2018 o 20:45, macko_mtb napisał: igam sobie na moim HT na Racing Ralphach w rozmiarze 29" x 2.1 ale zastanawiam się tak naprawdę czy inny balon np 2.2 czy 2.35 czy może 2.0 byłby bardziej optymalny. Najpierw musisz zrozumieć że wymiar z calach nie musi mieć nic wspólnego z rzeczywista szerokością opony.
macko_mtb Napisano 11 Kwietnia 2018 Autor Napisano 11 Kwietnia 2018 2 godziny temu, gocu napisał: Najpierw musisz zrozumieć że wymiar z calach nie musi mieć nic wspólnego z rzeczywista szerokością opony już zrozumiałem ale dziękuję
macko_mtb Napisano 4 Maja 2018 Autor Napisano 4 Maja 2018 to jeszcze takie pytanie poza tematem: jak sie tlumaczy na polski "elevation gain"?
macko_mtb Napisano 4 Maja 2018 Autor Napisano 4 Maja 2018 25 minut temu, skom25 napisał: Przewyższenia thx
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.