esen1a Napisano 2 Kwietnia 2018 Napisano 2 Kwietnia 2018 (edytowane) Cześć Planuję lekko przebudować swoje starego rockridera, konkretnie cały napęd 1. Zmiana wolnobiegu na kasetę - KASETA 11-32 Shimano CS-HG51 8-Rzędów 2. Zmiana kół - KOŁA AIRLINE PLUS 26 RODI NOVATEC (łożyska maszynowe, 36 szprych w jednym kole) 3. Zmiana korby -FCM-311 SHIMANO ALTUS 42 (montaż na kwadrat) 4. Zmiana manetek - MAN13 SHIMANO REVOSHIFT SL-RS45 3X8 (gripy) 5. Zmiana łańcucha - SUNRACE CN-M84 6. Zmiana opon - Kenda Small Block Eight (drut) 7. Zmiana przerzutki z tyłu - SHIMANO ALTUS M310 8. Zmiana przerzutki z przodu - SHIMANO FD-M190 Co sądzicie o tym zestawie? Nie będzie problemu, żeby zamontować taki zestaw na ramie z tego modelu? Nie wiem czy potrzebnie ale boję się że tylna piasta będzie za szeroka i nie wejdzie wraz z kasetą Edytowane 2 Kwietnia 2018 przez esen1a Cytuj
bardok206 Napisano 2 Kwietnia 2018 Napisano 2 Kwietnia 2018 A jaki będzie całkowity koszt tych modernizacji? Zastanawiam się nad opłacalnością pakowania w ten rower większej gotówki niż 200zł (sam napęd,eksploatacja). Cytuj
esen1a Napisano 3 Kwietnia 2018 Autor Napisano 3 Kwietnia 2018 (edytowane) Rower sam w sobie jest stary. Przejechałem na nim ponad 10 000. Korby wymieniałem w nim też nie raz. Podobnie łańcuch i wolnobieg, przerzutke z tyłu. Kiedyś włożyłem w niego amortyzatory. Nie ruszałbym go gdyby nie peknieta przerzutka, zcentrowane kolo, spilowane zębatki. Wymiana na inny rower używany za te pieniądze co włożenie w części jakos mnie nie przekona bo i w używany będę musial włożyć jakieś pieniądze. Na tym wygodnie mi się jeździ i chyba mam do niego sentyment po tylu latach Edytowane 3 Kwietnia 2018 przez esen1a Cytuj
Gość Napisano 3 Kwietnia 2018 Napisano 3 Kwietnia 2018 Nie kupuj korby na kwadrat, kup chociaż Octalink. Wybierz też inne manetki, to co podałeś to największa padaka jaka istnieje. Poszukaj sobie jakiś Altus/ Acera. Jak podliczysz, ile wychodzi Ci za powyższe części? Cytuj
Gość Napisano 3 Kwietnia 2018 Napisano 3 Kwietnia 2018 Dużo, tyle że problem jest taki że rower jest mocno "przeterminowany" i według mnie nie warto pakować takiej kasy. Cytuj
esen1a Napisano 3 Kwietnia 2018 Autor Napisano 3 Kwietnia 2018 (edytowane) To może inaczej żeby nie robić dyskusji gdzie wynikiem będzie - lepiej jak kupisz sobie nowy rower za 2000 zł wyjdzie podobnie i cena "prawie" taka sama... To może nie ma sensu zmieniać na kasetę a kupić wolnobieg i zostać przy obecnych manetkach. Widziałem gdzieś zestaw koła + wolnobieg + łańcuch za 250 zł. Edytowane 3 Kwietnia 2018 przez esen1a Cytuj
SoloTM Napisano 3 Kwietnia 2018 Napisano 3 Kwietnia 2018 (edytowane) Również bym nie pakował tych pieniędzy w ten rower. Lepiej mimo wszystko poszukać używki i włożyć dużo mniejsze pieniądze w rower oparty na lepszej, aluminiowej ramie. np: https://www.olx.pl/oferta/rower-gorski-mtb-giant-atx-840-rama-19-5-cala-CID767-IDtdNOT.html#94265fe742 https://www.olx.pl/oferta/rower-caly-deore-lx-rock-shox-jettxt-stx-avid-sr-bomber-CID767-IDiPc7N.html#1ea91a4f38 https://www.olx.pl/oferta/rower-author-deore-xt-rock-shox-duro-xtr-stx-bomber-CID767-IDpU3lt.html#d7f61234b8 tego jest więcej w necie. /edit jesli regenerować stary rower to tylko małym kosztem, trzymać się oryginału ( poziom cenowy/jakościowy ) Edytowane 3 Kwietnia 2018 przez SoloTM Cytuj
esen1a Napisano 3 Kwietnia 2018 Autor Napisano 3 Kwietnia 2018 OK, czyli albo odpuścić sobie kasetę i ewentualnie większe wymiany albo zmienić rower na inny? Chyba jednak "podreperuję" obecny bo jak mam zmieniać na inny to już wolałbym coś samemu poskładać (wtedy koszt pewnie będzie znacznie większy...) Zakup używanego roweru powiedzmy za 700 zł na aluminiowej ramie skończy się pewnie tym, że do wymiany będzie kaseta, korba i łańcuch. To już kilka stów. Koła pewnie też lekko scentrowane, opony łyse to kolejne kilka stów. I zaraz z tego się zrobi drugie 700 i wyjdzie, że lepiej było kupić nowy rower. Cytuj
SoloTM Napisano 3 Kwietnia 2018 Napisano 3 Kwietnia 2018 Oczywiście wszystko zalezy od szczęścia i stanu roweru. Jeśli możesz rower obejrzeć to przy jakiejś tam wiedzy praktycznie wszystkie potencjalne miny wyeliminujesz. Jeśli ze zdjęć ( zawsze możesz poprosić o dokładniejsze np. napędu, lag amortyzatora itp. ) to ryzyko istnieje ale też bez przesady. Ostatnio od jednego z w/w sprzedawców jeden z forumowiczów kupił rower i fakt ukryta była mina ( a raczej minka ) - ułamane 2 zęby na średniej tarczy - nowa tarcza z przesyłką 50 pln. Amortyzator 19 letni w stanie bdb ( sprężynowo olejowy judy c ) który na starcie łyka te wszystkie suntoury xct,xcm,xcr a prostota budowy i serwisu amorów rs z tamtego okresu jak i dostępność częsci - uszczelek - powoduje, że nie ma się co bać jeśli lagi nie wytarte, brak luzów czy przeżarte. Dzięki panującej obecnie modzie na koło 29, używane rowery na kole 26 można znaleźć za naprawdę małe, czasami śmieszne pieniądze. Hamulce v brake ( klamki i szczęki ) deore lx czy xt z równoległym prowadzeniem - zdziwiłbyś się jak dobrze to hamuje w porównaniu do zwykłych no name- ów, tak samo manetki 9 tki lx czy xt - to chodzi bardzo dobrze. Zastanów się 2 razy - poszukaj w okolicy - poproś o dokładniejsze zdjęcia jeśli rower z daleka, można trafić dobry stan. Serio. Cytuj
esen1a Napisano 3 Kwietnia 2018 Autor Napisano 3 Kwietnia 2018 To może i spróbuję jeszcze tak, że wyszukać jakieś ciekawej okazji i jeśli coś znajdę to wtedy będę myślał jeśli nie to zostanę przy tej podstawowej naprawie. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.