Skocz do zawartości

[Napęd] Zmiana napędu 3x9 na 1x11, czy jest możliwa?


Peteby

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :),

po raz kolejny chciałbym się Was doradzić. Mam rower Kelly's Salamander DSC 2008 r., dwa lata temu wprowadziłem w nim spore usprawnienia, mianowicie zmieniłem zestaw hamulcowy na pełny SLX oraz zmieniłem korbę na Mechanizm korbowy SHIMANO Deore FC-M590

Ze względu na to, że bardzo podoba mi się koncepcja jednego blatu z przodu, chciałbym się dowiedzieć, jak najtańszym kosztem mógłbym zmienić napęd na 1x11. Co musiałbym kupić? Ile by taka operacja mniej więcej by kosztowała? Czy mogę do tego wykorzystać moją obecną korbę i zdjąć/wymienić w niej zębatkę?

Gorąco liczę, że mi to wyjaśnicie, bo trochę się pogubiłem po czytaniu wielu wątków.

Z góry dziękuję za pomoc!

8_29958_28_01_08.jpg

asdadad.PNG

121212.PNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebowałbyś : tylną przerzutkę, manetkę , kasetę, łańcuch i zębatkę NW (twoja korba jak najbardziej się nada , zębatkę NW założysz w miejsce środkowego blatu). Koszt  w granicach 600 zł (bazując na nowych , najtańszych dostępnych podzespołach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, czy mógłbym prosić o przykładowy zestaw z tymi częściami? Drugie pytanie, które z tych komponentów powinny być z lepszej(i jakiej?) półki, żeby nie być zawiedzionym, czy nie ma to większego znaczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaseta 11-36T? Jak dla mnie to w napędzie 1x nie ma sensu. Pojeździj na razie tylko na środkowym blacie, będziesz miał choć trochę pojęcia jak to będzie wyglądać. Jeździsz głównie po warszawie czy też wyjeżdżasz w góry? Bo jak to drugie też, to nie za bardzo widzę przełożenie 30:36.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

 Pojeździj na razie tylko na środkowym blacie, będziesz miał choć trochę pojęcia jak to będzie wyglądać. 

Właśnie tak robie od 2 lat, niestety brakuje czasem przełożenia przy większej prędkości i muszę wbić 3 bieg z przodu.

Jeżdżę 50:50 Warszawa i lasy pod Warszawą, z przygotowanymi trasami XC (tutaj trasa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie, czy mógłbym patrząc z technicznego punktu widzenia, najpierw wymienić sam blat z przodu na np. 36T NW i łańcuch NW, zostawiając resztę bez zmian, innymi słowy czy moja obecna tylna kaseta i przerzutka nadaje się do NW? Dopiero później wymieniłbym manetki, przerzutkę oraz kasetę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest z łańcuchem? Jeżeli już teraz kupię łańcuch 11-speed NW, który będzie jeździł także w następnym zestawie (1x11), takim jak wyżej, to fakt że na razie zamontuję go do kasety 9 rzędowej (do tymczasowego prowizorycznego zestawu 1x9), nie będzie stanowić problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na twoim miejscu poszedł w 2x10/11 kiedy nie potrzebujesz przełożenia na podjazdy działa jak 1x, a kiedy musisz zrzucić niżej- klikasz lewą przerzutką i cały nowy zakres przełożeń przed tobą :) 24/38x11-36 działa bardzo dobrze przy kole 26", można zarówno dokręcić do 50+km/h jak i podjechać ściankę 30+* nachylenia. Możesz wykorzystać obecną korbę, tylko potrzebujesz krótszych śrub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najtańszym kosztem nie musisz mieć zębatki NW. Kup krótkie śruby, zostaw środkową zębatkę i masz 1x. Jeśli kombinować 1x11 to już lepiej kupić komplet m7000 ok 1100zł. Czy ma to sens w Twoim rowerze? Ja bym w to nie szedł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...