Skocz do zawartości

[Napęd] Zmiana napędu 3x9 na 1x11, czy jest możliwa?


Peteby

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam :),

po raz kolejny chciałbym się Was doradzić. Mam rower Kelly's Salamander DSC 2008 r., dwa lata temu wprowadziłem w nim spore usprawnienia, mianowicie zmieniłem zestaw hamulcowy na pełny SLX oraz zmieniłem korbę na Mechanizm korbowy SHIMANO Deore FC-M590

Ze względu na to, że bardzo podoba mi się koncepcja jednego blatu z przodu, chciałbym się dowiedzieć, jak najtańszym kosztem mógłbym zmienić napęd na 1x11. Co musiałbym kupić? Ile by taka operacja mniej więcej by kosztowała? Czy mogę do tego wykorzystać moją obecną korbę i zdjąć/wymienić w niej zębatkę?

Gorąco liczę, że mi to wyjaśnicie, bo trochę się pogubiłem po czytaniu wielu wątków.

Z góry dziękuję za pomoc!

8_29958_28_01_08.jpg

asdadad.PNG

121212.PNG

Napisano

Potrzebowałbyś : tylną przerzutkę, manetkę , kasetę, łańcuch i zębatkę NW (twoja korba jak najbardziej się nada , zębatkę NW założysz w miejsce środkowego blatu). Koszt  w granicach 600 zł (bazując na nowych , najtańszych dostępnych podzespołach).

Napisano

Rozumiem, czy mógłbym prosić o przykładowy zestaw z tymi częściami? Drugie pytanie, które z tych komponentów powinny być z lepszej(i jakiej?) półki, żeby nie być zawiedzionym, czy nie ma to większego znaczenia?

Napisano

Przerzutka + manetka SLX M7000 , kaseta Sunrace MS8 , łańcuch KMC X11 i jakieś chińskie NW (to po taniości). Jeśli miałoby być lepiej to przerzutka i manetka XT M8000 ewentualnie Sram NX/GX i jakieś markowe NW.

 

Napisano

Kaseta 11-36T? Jak dla mnie to w napędzie 1x nie ma sensu. Pojeździj na razie tylko na środkowym blacie, będziesz miał choć trochę pojęcia jak to będzie wyglądać. Jeździsz głównie po warszawie czy też wyjeżdżasz w góry? Bo jak to drugie też, to nie za bardzo widzę przełożenie 30:36.

Napisano
Cytat

 Pojeździj na razie tylko na środkowym blacie, będziesz miał choć trochę pojęcia jak to będzie wyglądać. 

Właśnie tak robie od 2 lat, niestety brakuje czasem przełożenia przy większej prędkości i muszę wbić 3 bieg z przodu.

Jeżdżę 50:50 Warszawa i lasy pod Warszawą, z przygotowanymi trasami XC (tutaj trasa)

Napisano

Części będą pasować ale kasetę weź minimum  11-40(42) i wówczas większe NW , możesz też wziąć shimanowską kasetę SLX CS-M7000 (jest minimalnie droższa ale lepiej zestopniowana).

Napisano

Mam jeszcze jedno pytanie, czy mógłbym patrząc z technicznego punktu widzenia, najpierw wymienić sam blat z przodu na np. 36T NW i łańcuch NW, zostawiając resztę bez zmian, innymi słowy czy moja obecna tylna kaseta i przerzutka nadaje się do NW? Dopiero później wymieniłbym manetki, przerzutkę oraz kasetę.

Napisano

Jak to jest z łańcuchem? Jeżeli już teraz kupię łańcuch 11-speed NW, który będzie jeździł także w następnym zestawie (1x11), takim jak wyżej, to fakt że na razie zamontuję go do kasety 9 rzędowej (do tymczasowego prowizorycznego zestawu 1x9), nie będzie stanowić problemu?

Napisano

Używać 11s łańcucha z 9s kasetą, a potem zamienić kasetę na 11s? Nie zakłada się nowej kasety do używanego łańcucha, szczególnie drogiej kasety. Po co miałbyś tak robić?

Napisano

Dziękuję bardzo za pomoc! Najpierw kupie samą tanią zębatkę NW, następnie skomponuje cały zestaw.

Napisano

Ja bym na twoim miejscu poszedł w 2x10/11 kiedy nie potrzebujesz przełożenia na podjazdy działa jak 1x, a kiedy musisz zrzucić niżej- klikasz lewą przerzutką i cały nowy zakres przełożeń przed tobą :) 24/38x11-36 działa bardzo dobrze przy kole 26", można zarówno dokręcić do 50+km/h jak i podjechać ściankę 30+* nachylenia. Możesz wykorzystać obecną korbę, tylko potrzebujesz krótszych śrub.

Napisano

Najtańszym kosztem nie musisz mieć zębatki NW. Kup krótkie śruby, zostaw środkową zębatkę i masz 1x. Jeśli kombinować 1x11 to już lepiej kupić komplet m7000 ok 1100zł. Czy ma to sens w Twoim rowerze? Ja bym w to nie szedł. 

Napisano

Ale wtedy łańcuch może mu spadać, o ile nie zostawi przedniej przerzutki. Trzymanie przedniej przerzutki w 1xx głupio wygląda. Zębatka n/w różni się właśnie tym, że trzyma łańcuch.

Napisano

Robiłem taką konwersję. Cały napęd jest SRAM NX  (kaseta 11-42), z przodu 32 NW stalowa od SRAMa ( większych stalowych nie robią). Korbę już miałem, wystarczyło pająka zmienić i wszystko działa jak należy

Napisano

Kupiłem zębatkę 38T NW na przód i jestem bardzo zadowolony :)

Cała konwersja w tej chwili kosztowała mnie 50zł i rzeczywiście nie ma sensu inwestować specjalnie w ten rower.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...