krisuuu Napisano 27 Marca 2018 Napisano 27 Marca 2018 Hej, muszę się zapytać. Czarna linia jest ścieżka rowerowa, na skrzyżowaniach jest na czerwono pomalowane. Pytanie czy ta ścieżka mogę jechać w obu kierunkach? i kto ma pierwszeństwo na niej na skrzyżowaniach? Nowy_obraz_mapy_bitowej.bmp
robertrobert1 Napisano 27 Marca 2018 Napisano 27 Marca 2018 Poruszasz się zgodnie z ogólnymi zasadami PORD czyli przy prawej krawędzi jezdni dla ruchu prawostronnego więc po kontrapasie możesz jechać tylko w jednym kierunku. Pierwszeństwo na skrzyżowaniach określają znaki drogowe, oznakowanie pionowe i oznakowanie poziome a jeśli ich nie ma to zgodnie z PORD. Jeśli czegoś nie kumasz zajżyj do kodeksu. Prawo jazdy masz? Albo chociaż kartę rowerową?
bbc Napisano 27 Marca 2018 Napisano 27 Marca 2018 Tak jak napisał @robertrobert1. Jak sama nazwa wskazuje "kontrapas" służy do poruszania się w kierunku przeciwnym (czyli "kontra"). Jeżeli jedziesz w kierunku w którym prowadzi ulica to jedziesz w ruchu ogólnym. Pierwszeństwo determinują te same przepisy co na ulicy. Obejrzyj sobie streetview na ulicę Kopernika w Krakowie. Jest kontrapas i są na nim rowerzyści, są skrzyżowania i chyba wszystko o co pytasz.
Ilia Napisano 27 Marca 2018 Napisano 27 Marca 2018 Jak jedziesz ulicą jedno kierunkową dla samochodów w przeciwnym kierunku jazdy samochodów, to jedziesz ścieżką. Jak jedziesz jedno kierunkową z kierunkiem jazdy samochodów, a po lewej masz ścieżkę rowerową to jedziesz po prawej stronie tym pasem co samochody. Takie są zasady na jednokierunkowych.
krisuuu Napisano 28 Marca 2018 Autor Napisano 28 Marca 2018 ok dzięki, a jeśli chodzi o skrzyżowania przez kontrapas to rozumiem ze gdy nim jadę(pod prąd) i nie ma znaków to zasada prawej ręki obowiązuje czyli przepuszczam tylko prawa stronę.
robertrobert1 Napisano 28 Marca 2018 Napisano 28 Marca 2018 Tak, chociaż czasami trzeba działać intuicyjnie bo drogowcy w ogóle nie dostrzegają rowerzystów na drodze. Oto przykład czy widziałeś na drogach rowerowych znaki informacyjne odnośnie kierunków jazdy tzn jak jechać na wybraną dzielnicę? Miejscowy takich znaków nie potrzebuje ale po mieście nie tylko poruszaja się miejscowi.
zekker Napisano 28 Marca 2018 Napisano 28 Marca 2018 13 godzin temu, krisuuu napisał: Czarna linia jest ścieżka rowerowa, na skrzyżowaniach jest na czerwono pomalowane. Zdecyduj się czy to jest kontrapas czy droga dla rowerów. Tak czy inaczej kierunek ruchu powinny wyznaczać znaki. W przypadku (kontra)pasa rowerowego może być tablica informująca o konfiguracji pasów, może być połączenie zakazu wjazdu z tabliczką t-22, na jezdni powinny być wymalowane rowery i strzałki kierunkowe. W przypadku drogi dla rowerów musi być znak C-13, mogą być strzałki kierunkowe jeżeli jest to droga jednokierunkowa. 13 godzin temu, krisuuu napisał: kto ma pierwszeństwo na niej na skrzyżowaniach? Jeżeli nie ma żadnego oznakowania na pasie/ścieżce i bocznych drogach, to są to skrzyżowania równorzędne. Jeżeli na bocznych są znaki stopu lub ustąpienia pierwszeństwa, to nie ważne w jakim kierunku się poruszasz, to masz pierwszeństwo. Łatwo te znaki rozpoznać bo mają charakterystyczny kształt. Problem w tym, że kierowcy mogą nie zwracać uwagi na oba kierunki drogi jak wiedzą, że wjeżdżają na jednokierunkową, więc trzeba bardzo uważać.
bbc Napisano 28 Marca 2018 Napisano 28 Marca 2018 3 godziny temu, krisuuu napisał: a jeśli chodzi o skrzyżowania przez kontrapas to rozumiem ze gdy nim jadę(pod prąd) i nie ma znaków to zasada prawej ręki obowiązuje czyli przepuszczam tylko prawa stronę. Teoretycznie tak, ale popatrz na przykład który Ci wcześniej podałem (streetview). Kawałeczek dalej jest skrzyżowanie z ulicą Strzelecką. Jadąc kontrapasem i dojeżdżając do niej nie widzisz żadnych znaków o pierwszeństwie, czyli skrzyżowanie równorzędne. Ale jadąc Strzelecką stoi jak byk znak nakazujący ustąpienie pierwszeństwa. Czyli Ty powinieneś ustąpić bo masz dojeżdżającego po prawej a on powinien bo ma znak. Dlatego... 3 godziny temu, robertrobert1 napisał: czasami trzeba działać intuicyjnie bo drogowcy w ogóle nie dostrzegają rowerzystów na drodze.
zekker Napisano 29 Marca 2018 Napisano 29 Marca 2018 Przecież widać tam A-7 na bocznej, więc można się łatwo zorientować, że mają ustąpić. Tak samo jak masz z prawej strefę zamieszkania czy strefę ruchu, to też nie masz w swoim kierunku znaków o pierwszeństwie, a jednak to wyjeżdżający muszą ustąpić.
robertrobert1 Napisano 29 Marca 2018 Napisano 29 Marca 2018 10 minut temu, zekker napisał: Tak samo jak masz z prawej strefę zamieszkania czy strefę ruchu, to też nie masz w swoim kierunku znaków o pierwszeństwie, a jednak to wyjeżdżający muszą ustąpić. Dlatego oprócz umiejętności czytania znaków drogowych ważna jest znajomość ogólna Kodeksu Drogowego.
krisuuu Napisano 29 Marca 2018 Autor Napisano 29 Marca 2018 Ok panowie, opanowałem już tą drogę, na jednym skrzyżowaniu przepuszczam tego z prawej, a na drugim mam znak pierwszeństwa. Na czymś takim trzeba mega uważać bo trafiają się ludzie co nie ustępują.
robertrobert1 Napisano 29 Marca 2018 Napisano 29 Marca 2018 6 minut temu, krisuuu napisał: Na czymś takim trzeba mega uważać bo trafiają się ludzie co nie ustępują. Nie ustępują bo spodziewają się tylko samochodów. Rowerzystów mają za nic. W takich sytuacjach bardzo się przydaje bardzo głośny sygnał dżwiękowy. Ja mam takowy. Wygląda jak wygląda ale najważniejsze, że działa i to nawet na betoniarki.
bbc Napisano 29 Marca 2018 Napisano 29 Marca 2018 13 godzin temu, zekker napisał: Przecież widać tam A-7 na bocznej, więc można się łatwo zorientować, że mają ustąpić. Niby tak, ale PoRD nie przewiduje czegoś takiego jak czytanie znaków od tyłu na podstawie ich kształtu (choć pewnie właśnie dlatego niektóre mają ten charakterystyczny i niepowtarzalny kszatałt).
zekker Napisano 30 Marca 2018 Napisano 30 Marca 2018 Czasem nie ma innej możliwości niż rozejrzenie się jakie znaki stoją obok, np. https://www.google.pl/maps/@54.3506079,18.5587523,3a,75y,92.97h,81.22t/data=!3m6!1e1!3m4!1sckgeeeDNLAvnADa_WPhp6w!2e0!7i13312!8i6656 Dalej jak pojedziesz, to masz kolejną drogę wewnętrzną/strefę zamieszkania, a dopiero następna boczna to już skrzyżowanie. Nie masz innej możliwości jak spojrzenie na znaki bocznych dróg, żeby zorientować się, że to nie skrzyżowanie. Taki kwiatek z Gdańska, jednokierunkowa z dopuszczonym ruchem rowerów pod prąd. Wyjeżdża się na skrzyżowanie z sygnalizacją, rowerzysta nie ma żadnych znaków. Według ciebie należy tutaj stosować zasadę prawej ręki? https://www.google.pl/maps/@54.4015047,18.5776388,3a,75y,345.72h,86.54t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBDadFtKnt06RTKf3NxWU3Q!2e0!7i13312!8i6656
robertrobert1 Napisano 30 Marca 2018 Napisano 30 Marca 2018 W takich przypadkach należy czym prędzej wnioskować o zmianę organizacji ruchu poprzez dostawienie odpowiednich znaków pionowych. Wystarczy umiejetnie sklecić jedno pismo umieszczając w nim całą listę adresatów czyli .... Policję, dzielnicowego, wydział ruchu drogowego, burmistrza miasta, zarządcę drogi itp. To zawsze działa.
Benio101 Napisano 13 Kwietnia 2018 Napisano 13 Kwietnia 2018 Gwoli ścisłości: Droga dla rowerów jest oddzielona od innych dróg/jezdni i oznaczona znakiem C–13. Pas ruchu dla rowerów jest częścią jezdni poza drogą rowerową. Kontrapas to pas ruchu dla rowerów do jazdy w kierunku przeciwnym od ruchu ogólnodostępnego. W dniu 27.03.2018 o 19:13, krisuuu napisał: Pytanie czy ta ścieżka mogę jechać w obu kierunkach? Droga dla rowerów, jak każda inna droga, jest domyślnie dwukierunkowa chyba, że znaki stanowią inaczej. Pas ruchu dla rowerów, jak każdy inny pas, jest zawsze jednokierunkowy. Jeśli jest to pas ruchu, to nie możesz jechać nim w obu kierunkach. Jeśli jest to droga dla rowerów, to możesz jechać w obu kierunkach chyba, że znaki stanowią inaczej. W dniu 27.03.2018 o 19:13, krisuuu napisał: i kto ma pierwszeństwo na niej na skrzyżowaniach? Na drodze dla rowerów nie ma skrzyżowań. Na pasie ruchu dla rowerów pierwszeństwo jest takie samo, jak na każdym innym pasie: Zasada prawej ręki chyba, że znaki stanowią inaczej lub ruch jest kierowany. W dniu 27.03.2018 o 22:34, Ilia napisał: Jak jedziesz ulicą jedno kierunkową dla samochodów Ulica dla samochodów to autostrada. po autostradzie rowerem nie jeździmy! W dniu 28.03.2018 o 08:50, zekker napisał: może być połączenie zakazu wjazdu z tabliczką t-22 Tabliczki T–22 już nie istnieją. W dniu 29.03.2018 o 08:20, zekker napisał: Przecież widać tam A-7 na bocznej, więc można się łatwo zorientować, że mają ustąpić. Skrajnie nieodpowiedzialne i niebezpieczne stwierdzenie. Znak może być czasowo unieważniony.
zekker Napisano 14 Kwietnia 2018 Napisano 14 Kwietnia 2018 9 godzin temu, Benio101 napisał: Tabliczki T–22 już nie istnieją. Wskażesz akt prawny likwidujący te tabliczki?
Benio101 Napisano 14 Kwietnia 2018 Napisano 14 Kwietnia 2018 4 godziny temu, zekker napisał: Wskażesz akt prawny likwidujący te tabliczki? Jasne, jest to Dz.U. 2015 poz. 1313 §1 pkt 25 litera d tiret drugie: Cytat w grupie „Tabliczki do znaków drogowych” skreśla się rysunek T-22, oraz §2 tego samego rozporządzenia: Cytat Tabliczkę T-22 stosowaną w organizacji ruchu na drogach przed dniem wejścia w życie rozporządzenia uznaje się za równoważną tabliczce z napisem „Nie dotyczy” i symbolem roweru, o której mowa w § 44 ust. 3 i § 45 ust. 3 rozporzą- dzenia zmienianego w § 1 w brzmieniu nadanym niniejszym rozporządzeniem Linki do rozporządzenia (Dz.U. 2015 poz. 1313): Internetowy System Aktów Prawnych (prawo.sejm.gov.pl) Dziennik Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej (dziennikustaw.gov.pl)
bbc Napisano 14 Kwietnia 2018 Napisano 14 Kwietnia 2018 15 godzin temu, Benio101 napisał: Na drodze dla rowerów nie ma skrzyżowań. Skąd takie przypuszczenie? Jak w takim razie nazwiesz to?
zekker Napisano 15 Kwietnia 2018 Napisano 15 Kwietnia 2018 20 godzin temu, Benio101 napisał: Jasne, jest to Dz.U. 2015 poz. 1313 §1 pkt 25 litera d tiret drugie: Dzięki. Szkoda że nie pofatygowali się ze zrobieniem tekstu jednolitego... Tak czy inaczej czy tabliczka nazywa się T-22 czy nie, wiadomo o co chodzi.
robertrobert1 Napisano 15 Kwietnia 2018 Napisano 15 Kwietnia 2018 22 godziny temu, bbc napisał: Jak w takim razie nazwiesz to? Witamy w absolutnym królestwie samochodziaży. Przykre, że taki absurd jest w tak wielkim mieście.
Benio101 Napisano 15 Kwietnia 2018 Napisano 15 Kwietnia 2018 23 godziny temu, bbc napisał: Skąd takie przypuszczenie? Jak w takim razie nazwiesz to? Drogi dla rowerów (drogi oddzielone od innych dróg/jezdni i oznaczone znakiem C–13) kończą: znaki C–13a "koniec drogi dla rowerów" znaki B–1 "zakaz ruchu w obu kierunkach" znaki B–9 "zakaz wjazdu rowerów" znaki C–16 "droga dla pieszych" znaki D–40 "strefa zamieszkania" skrzyżowania Przypomnijmy, że jeszcze przed nowelizacją z 2015 roku, drogi dla rowerów kończyły jedynie znaki C–13a "koniec drogi dla rowerów". Obecnie, Dz.U. 2003 nr 220 poz. 2181 z późn. zm. m.in. Dz.U. 2015 poz. 1313 §1 pkt 9; §37 ust. 2 kończy DdR m.in. skrzyżowaniami wym. w pkt 2: Cytat Nakaz wyrażony znakiem C-13 obowiązuje do odwołania albo do: miejsca umieszczenia znaku B-1, B-9, C-16, D-40 najbliższego skrzyżowania. Skoro skrzyżowanie kończy drogę dla rowerów, to siłą rzeczy na drodze dla rowerów skrzyżowań być nie może. Takie połączenie dróg dla rowerów na skrzyżowaniu winno występować w postaci przejazdu dla rowerzystów.
KrisK Napisano 15 Kwietnia 2018 Napisano 15 Kwietnia 2018 10 godzin temu, robertrobert1 napisał: Witamy w absolutnym królestwie samochodziaży. Przykre, że taki absurd jest w tak wielkim mieście. Ale jaki absurd? Poza totalną kolizją z pieszymi i brakiem znaków kierujących dla przyjezdnych to wciąż wielu rowerzystów ubóstwia to rozwiązanie. Jak wyłączone są światła dla tramwajów to przejazd idzie dość sprawnie. Trochę strome wjazdy do krateru ale weź pod uwagę że projekt ma ładnych kilka latek.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.