Skocz do zawartości

[opony] Wada fabryczna?


Gurdziol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Kupiłem nówki i przejechałem na nich jakieś 100 km.  Wczoraj przez przypadek zauważyłem na tylnym kole dwie dziury (wgniecenia) ale opony trzymają ciśnienie. Zdziwienie było jeszcze większe bo na przedniej są takie same wgniecenia ale w trochę innym rozstawieniu. 

Zastanawiam się czy to jakaś wada fabryczna czy miałem pecha i rozwaliłem obie opony. 

Pozdrawiam

Jarek

CC396BC9-6DAA-47A2-8030-BC0304939A37.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jestes pewny że to nie jakieś szkło tam się wierciło ? W moich 4Season wydłubywałem ostatnio szkiełka niewielkich rozmiarów które  drążyły dziurki, wyglada to podobnie.

Zakładam że wtedy opcje sa 2, alob sie dowierci na wylot i booom, albo się wykruszy i wypadnie jak stara plomba z zęba :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem bardzo podobne na oponie vee rubber slick 26x1,95 tyle że tam były raczej minimalne wklęsłości o dokładnie takim kształcie. Sądzę, że jest to pozostałość po fabryce. Powstało to na etapie produkcji i o ile nie jest glebokie to bym się bardzo nie przejmował. Co to za opona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, SoloTM napisał:

Widziałem bardzo podobne na oponie vee rubber slick 26x1,95 tyle że tam były raczej minimalne wklęsłości o dokładnie takim kształcie. Sądzę, że jest to pozostałość po fabryce. Powstało to na etapie produkcji i o ile nie jest glebokie to bym się bardzo nie przejmował. Co to za opona?

Continental Grand Prix 4000 S II, 700x25. Dostałem odpowiedź ze sklepu że w ten sposób sprawdzają w fabryce jakość gumy i wszystkie tak mają. Ciekawy jestem czy jakiś inny użytkownik tych opon może to potwierdzić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://forum.slowtwitch.com/forum/Slowtwitch_Forums_C1/Triathlon_Forum_F1/Purpose_of_Continental_Grand_Prix_4000s_Tread_Holes__P3326179/

Znalazłem i niby piszą, ze fabryka daje to specjalnie żeby wiedzieć kiedy opona się kończy ;)

Tzn, jak znika dziura to opona na śmietnik.

Swoją drogą, fajne bajeczki sklep wymyśla ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, dorzucę sprawdzone info nt tych dziurek.

Na pewnych targach rowerowych (dla zainteresowanych Cycle Show NEC Birmingham), zadałem takie samo pytanie przedstawicielom continentala.

Odpowiedź brzmiała (w wielkim skrócie) że służy to do określania przydatności/zużycia opony. W MTB/Cross/przełaj łatwo zauważyc oponę bliską końcu, natomiast w szosowych oponach trzeba sobie radzić inaczej. 

Stanowisko Vittorii potwierdziło mi te informacje, bo takie same dziury były na rubino pro, któe od nich kupowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie oczywiście że są to otwory powstałe celowo które służą kontroli zużycia opony

w oponach bez bieżnika czasem zwykły użytkownik nie jest w stanie określić bezpiecznego zakresu zużycia aż oplot nie znacznie wyłazić :D

więc co lepszy producent robi takie otwory, jak otworu nie widać to opona do kosza :)

aahha i na początku ich bardzo nie widać bo opona cała czarna, a jak się już powierzchniowo ubrudzi to robi się kontrast między otworem a resztą opony :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest wskaźnik zużycia TWI. Każda opona samochodowa jest wyposażona w taki wskaźnik. W oponach rowerowych rzadko stosowany, ale Continental stosuje w oponach szosowych. Na bocznej części opony przy tym wgłębieniu znajdziesz oznaczenie w postaci trójkącika i skrótu TWI. To oznaczenie pozwala odszukać wskaźnik na bieżniku kiedy ten jest już zużyty. Od razu widać, że nie czytasz instrukcji. Continental umieszcza stosowną informację o zastosowaniu tego oznaczenia zarówno na opakowaniu jak i w instrukcji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...