Gurdziol Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 Witam, Kupiłem nówki i przejechałem na nich jakieś 100 km. Wczoraj przez przypadek zauważyłem na tylnym kole dwie dziury (wgniecenia) ale opony trzymają ciśnienie. Zdziwienie było jeszcze większe bo na przedniej są takie same wgniecenia ale w trochę innym rozstawieniu. Zastanawiam się czy to jakaś wada fabryczna czy miałem pecha i rozwaliłem obie opony. Pozdrawiam Jarek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtasin Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 Miałem tak w conti ultra sport. Nie wiem czy to wada, przez całe 300 kilometrów nie miałem ani jednego laczka Opony wydałem, brakowało mi komfortu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gurdziol Napisano 27 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 Teraz, wojtasin napisał: Miałem tak w conti ultra sport. To są Grand Prix 4000 S II. I co to u Ciebie było, wada opon czy normalnie na nich jeździłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 A jestes pewny że to nie jakieś szkło tam się wierciło ? W moich 4Season wydłubywałem ostatnio szkiełka niewielkich rozmiarów które drążyły dziurki, wyglada to podobnie. Zakładam że wtedy opcje sa 2, alob sie dowierci na wylot i booom, albo się wykruszy i wypadnie jak stara plomba z zęba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gurdziol Napisano 27 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 To nie szkło raczej. Załączam jeszcze zdjęcie przedniej opony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 27 Marca 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 To wygląda jak wewnętrzna wada, pęcherz powietrza który ujawnił się po małym przetarciu gumy w trakcie użytkowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 Widziałem bardzo podobne na oponie vee rubber slick 26x1,95 tyle że tam były raczej minimalne wklęsłości o dokładnie takim kształcie. Sądzę, że jest to pozostałość po fabryce. Powstało to na etapie produkcji i o ile nie jest glebokie to bym się bardzo nie przejmował. Co to za opona? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gurdziol Napisano 27 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 Teraz, SoloTM napisał: Widziałem bardzo podobne na oponie vee rubber slick 26x1,95 tyle że tam były raczej minimalne wklęsłości o dokładnie takim kształcie. Sądzę, że jest to pozostałość po fabryce. Powstało to na etapie produkcji i o ile nie jest glebokie to bym się bardzo nie przejmował. Co to za opona? Continental Grand Prix 4000 S II, 700x25. Dostałem odpowiedź ze sklepu że w ten sposób sprawdzają w fabryce jakość gumy i wszystkie tak mają. Ciekawy jestem czy jakiś inny użytkownik tych opon może to potwierdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 http://forum.slowtwitch.com/forum/Slowtwitch_Forums_C1/Triathlon_Forum_F1/Purpose_of_Continental_Grand_Prix_4000s_Tread_Holes__P3326179/ Znalazłem i niby piszą, ze fabryka daje to specjalnie żeby wiedzieć kiedy opona się kończy Tzn, jak znika dziura to opona na śmietnik. Swoją drogą, fajne bajeczki sklep wymyśla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtasin Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 2 godziny temu, Gurdziol napisał: To są Grand Prix 4000 S II. I co to u Ciebie było, wada opon czy normalnie na nich jeździłeś? Tak było od nowości, jeździłem, następny posiadacz też jeździ i nie narzeka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 witam, dorzucę sprawdzone info nt tych dziurek. Na pewnych targach rowerowych (dla zainteresowanych Cycle Show NEC Birmingham), zadałem takie samo pytanie przedstawicielom continentala. Odpowiedź brzmiała (w wielkim skrócie) że służy to do określania przydatności/zużycia opony. W MTB/Cross/przełaj łatwo zauważyc oponę bliską końcu, natomiast w szosowych oponach trzeba sobie radzić inaczej. Stanowisko Vittorii potwierdziło mi te informacje, bo takie same dziury były na rubino pro, któe od nich kupowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klimarc Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 Panowie oczywiście że są to otwory powstałe celowo które służą kontroli zużycia opony w oponach bez bieżnika czasem zwykły użytkownik nie jest w stanie określić bezpiecznego zakresu zużycia aż oplot nie znacznie wyłazić więc co lepszy producent robi takie otwory, jak otworu nie widać to opona do kosza aahha i na początku ich bardzo nie widać bo opona cała czarna, a jak się już powierzchniowo ubrudzi to robi się kontrast między otworem a resztą opony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
car13many Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 Otrzymałem podobną odpowiedź od przedstawiciela sklepu, w którym kupowałem Ultra Sporty. W obutych w Grand Prix 4000 S II kołach nowego roweru również mam takie zagłębienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
g286 Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 Te otwory służą określeniu zużycia opony. Dopóki są widoczne można jeździć. Cala tajemnica dwóch dziurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelj5 Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 To jest wskaźnik zużycia TWI. Każda opona samochodowa jest wyposażona w taki wskaźnik. W oponach rowerowych rzadko stosowany, ale Continental stosuje w oponach szosowych. Na bocznej części opony przy tym wgłębieniu znajdziesz oznaczenie w postaci trójkącika i skrótu TWI. To oznaczenie pozwala odszukać wskaźnik na bieżniku kiedy ten jest już zużyty. Od razu widać, że nie czytasz instrukcji. Continental umieszcza stosowną informację o zastosowaniu tego oznaczenia zarówno na opakowaniu jak i w instrukcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 27 Marca 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 Człowiek całe życie się uczy. Dla dosiadacza górala to nowość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.