Skocz do zawartości

[Nowy rower] problem


jastrzab493

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, ostatnio zakupiłem rower Kellys viper 30 2017, i po kilka jazdach bieg z przodu z 2 na 3 nie przeskakuje od razu po przerzuceniu, trzeba dłużej przytrzymać na manetce bieg i się wrzucił. Sprzedawca powiedział ze to normalne przy takich przerzutkach, prawda to, tak ma być? Czy powinny jednak nowe wchodzić bez żadnych problemow? Kolejna spraw. Z tylu kolo czasami samo wypada tego raczej nie powinno być? Źle złożony rower? Czasami podczas jazdy pod gore tylny bieg z 4 na 5 nie chce wskoczyć od razu tylko po kilku sekundach. Nie wiem co zrobić. Czy hamulce z przodu powinny piszczeć podczas hamowania? Tylne tego nie robią a przednie tak. Proszę o odpowiedz. 

PS. sprzedawca przed zakupem stwierdził ze wszystko wyregulował, i po zakupie powiedziała ze do 30 dni od daty zakupy trzeba zrobić serwis u nich i podbije wtedy książeczkę serwisowa. Można tak robić?

Napisano
Godzinę temu, jastrzab493 napisał:

bieg z przodu z 2 na 3 nie przeskakuje od razu po przerzuceniu, trzeba dłużej przytrzymać na manetce bieg i się wrzucił. Sprzedawca powiedział ze to normalne przy takich przerzutkach, prawda to, tak ma być?

Nie.

Godzinę temu, jastrzab493 napisał:

Kolejna spraw. Z tylu kolo czasami samo wypada tego raczej nie powinno być?

Nie powinno.

Godzinę temu, jastrzab493 napisał:

Czasami podczas jazdy pod gore tylny bieg z 4 na 5 nie chce wskoczyć od razu tylko po kilku sekundach.

Coś jest nie tak.

Godzinę temu, jastrzab493 napisał:

Czy hamulce z przodu powinny piszczeć podczas hamowania?

Nie

Godzinę temu, jastrzab493 napisał:

sprzedawca przed zakupem stwierdził ze wszystko wyregulował, i po zakupie powiedziała ze do 30 dni od daty zakupy trzeba zrobić serwis u nich i podbije wtedy książeczkę serwisowa. Można tak robić?

Tak jest zawsze, poza terminem.

Napisano

Co znaczy, że koło samo wypada? Biegi z przodu, gdy wrzucamy z najmniejszej na średnią lub średniej na największą nie wchodzą od razu tylko trzeba przytrzymać cyngiel manetki - ale tylko po to żeby łańcuch objął większość zębów z koronki na którą chcemy wrzucić.( przy tej operacji nie ciśniemy mocno na korbę tylko obracamy ją nogami z minimalną/małą siłą )  Trwa to dłużej niż redukcja, ale tylko trochę dłużej . ( np. z dużej na średnią czy średniej na małą ) Jeśli nie dzieje się to szybko - trzeba po prostu naciągnąć linkę od przedniej przerzutki - w każdym nowym rowerze linki się wyciągają/układają w pancerzach i taki zabieg jest konieczny, być może nie raz a np. dwa razy trzeba będzie tak zrobić. Tylna przerzutka to samo. Spróbuj odkręcić śrubę baryłkową przy tylnej przerzutce o 1 pełny obrót. ( to śruba do której wchodzi pancerz z linką, zaraz przy przerzutce tylnej ) Natomiast przy klamkomanetce  lewej na kierownicy wykręć o 1 obrót podobną, baryłkową śrubę do ktorej wchodzi linka z pancerzem. ( linka od przerzutki przedniej - nie pomyl  z linką hamulca ) To zwykła regulacja. Jeśli kupiłeś rower w sklepie stacjonarnym to pojedź do nich, sami to zrobią w 3 minuty. Po takiej regulacji przejedź się i sprawdź czy biegi wchodzą poprawnie, czasami trzeba wykręcić mniej - np o pół lub 1/4 obrotu - to już kwestia wprawy w ocenie regulacji napędu. Jesli linka jest mocno wyciągnięta to wykręcić trzeba więcej niż jeden obrót a w skrajnych przypadkach naciągnąć linkę kluczem imbusowym przy śrubie. ( te śruby baryłkowe nie powinny być wykręcone bardziej niż powiedzmy w 2/3   3/4  długości gwintu, a najlepiej 1/3 , max połowę - jeśli trzeba wykręcać więcej a gwint się "kończy" to lepiej wkręcić i naciągnąć na śrubie przerzutki w miejscu gdzie linka jest przykręcana imbusem )

Piszczące tarcze mechaniczne - cóż - przyczyn może być kilka, ustawienie klocka, zawilgocenie/zabrudzenie - trzeba się temu przyjrzeć.

Przegląd jest właśnie po to żeby te wszystkie rzeczy wyregulować i sprawdzić ewentualne luzy itp. w rowerze. Możesz już jechać  na ten przegląd, jednemu zajmie to 30 dni żeby zrobić kilkadziesiąt km, drugiemu jeden dzień.

Napisano
5 godzin temu, jastrzab493 napisał:

bieg z przodu z 2 na 3 nie przeskakuje od razu po przerzuceniu, trzeba dłużej przytrzymać na manetce bieg i się wrzucił. Sprzedawca powiedział ze to normalne przy takich przerzutkach, prawda to, tak ma być?

Maneta od przedniej przerzutki wymaga przytrzymania/mocniejszego przeciągnięcia.

Jeśli chodzi o tył to możliwe wystarczy regulacja.

Tylne koło niema prawa wyskakiwać z haków.

 

Napisano

Dzień dobry

Powinieneś zrobić przegląd i regulacje, to zazwyczaj wystarcza. Na początkowym etapie użytkowania (i później) wszystko się dopasowuje, pojawią się się luzy, linki wyciągają, etc. Zdecydowanie polecam zrobić u sprzedawcy tzw. "przegląd zerowy/ gwarancyjny", który ponoć jest warunkiem ciągłości gwarancji. 

Napisano
4 godziny temu, GrzesPL napisał:

Zdecydowanie polecam zrobić u sprzedawcy tzw. "przegląd zerowy/ gwarancyjny", który ponoć jest warunkiem ciągłości gwarancji. 

Ten przeglad ma byc platny akurat u w tym sklepi. 

Dziekuje wszystkim za pomoc. 

Jesli chodzi o biegi z przodu to wlasnie mi poweidizal ze musze sie linki wyciagnac.

Jesli chodzi o hamulec z przodu to zaczal piszczec po tym jak podjechalem po 3 ndiach do nich bo slabo hamowal zeby mi wyregulwoali i wtedy mi dokrecil sprzedawca i zaczely piszczec przy hamowaniu. Z tylu piszcza jak dlugo jezdze ale chyba to juz normalne? 

Co do kola to podczas jazdy w trydnym terenie kolo tylne sie luzuje z widelek i pozniej jak podiose rower to kolo spada. Moze trzeba je dokrecic mocniej?{chociaz na maxa to robie}/

Dziekuje jeszcze raz za pomoc wszystkim.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...