jastrzab493 Napisano 26 Marca 2018 Napisano 26 Marca 2018 Witam, ostatnio zakupiłem rower Kellys viper 30 2017, i po kilka jazdach bieg z przodu z 2 na 3 nie przeskakuje od razu po przerzuceniu, trzeba dłużej przytrzymać na manetce bieg i się wrzucił. Sprzedawca powiedział ze to normalne przy takich przerzutkach, prawda to, tak ma być? Czy powinny jednak nowe wchodzić bez żadnych problemow? Kolejna spraw. Z tylu kolo czasami samo wypada tego raczej nie powinno być? Źle złożony rower? Czasami podczas jazdy pod gore tylny bieg z 4 na 5 nie chce wskoczyć od razu tylko po kilku sekundach. Nie wiem co zrobić. Czy hamulce z przodu powinny piszczeć podczas hamowania? Tylne tego nie robią a przednie tak. Proszę o odpowiedz. PS. sprzedawca przed zakupem stwierdził ze wszystko wyregulował, i po zakupie powiedziała ze do 30 dni od daty zakupy trzeba zrobić serwis u nich i podbije wtedy książeczkę serwisowa. Można tak robić?
lichak Napisano 26 Marca 2018 Napisano 26 Marca 2018 Godzinę temu, jastrzab493 napisał: bieg z przodu z 2 na 3 nie przeskakuje od razu po przerzuceniu, trzeba dłużej przytrzymać na manetce bieg i się wrzucił. Sprzedawca powiedział ze to normalne przy takich przerzutkach, prawda to, tak ma być? Nie. Godzinę temu, jastrzab493 napisał: Kolejna spraw. Z tylu kolo czasami samo wypada tego raczej nie powinno być? Nie powinno. Godzinę temu, jastrzab493 napisał: Czasami podczas jazdy pod gore tylny bieg z 4 na 5 nie chce wskoczyć od razu tylko po kilku sekundach. Coś jest nie tak. Godzinę temu, jastrzab493 napisał: Czy hamulce z przodu powinny piszczeć podczas hamowania? Nie Godzinę temu, jastrzab493 napisał: sprzedawca przed zakupem stwierdził ze wszystko wyregulował, i po zakupie powiedziała ze do 30 dni od daty zakupy trzeba zrobić serwis u nich i podbije wtedy książeczkę serwisowa. Można tak robić? Tak jest zawsze, poza terminem.
SoloTM Napisano 26 Marca 2018 Napisano 26 Marca 2018 Co znaczy, że koło samo wypada? Biegi z przodu, gdy wrzucamy z najmniejszej na średnią lub średniej na największą nie wchodzą od razu tylko trzeba przytrzymać cyngiel manetki - ale tylko po to żeby łańcuch objął większość zębów z koronki na którą chcemy wrzucić.( przy tej operacji nie ciśniemy mocno na korbę tylko obracamy ją nogami z minimalną/małą siłą ) Trwa to dłużej niż redukcja, ale tylko trochę dłużej . ( np. z dużej na średnią czy średniej na małą ) Jeśli nie dzieje się to szybko - trzeba po prostu naciągnąć linkę od przedniej przerzutki - w każdym nowym rowerze linki się wyciągają/układają w pancerzach i taki zabieg jest konieczny, być może nie raz a np. dwa razy trzeba będzie tak zrobić. Tylna przerzutka to samo. Spróbuj odkręcić śrubę baryłkową przy tylnej przerzutce o 1 pełny obrót. ( to śruba do której wchodzi pancerz z linką, zaraz przy przerzutce tylnej ) Natomiast przy klamkomanetce lewej na kierownicy wykręć o 1 obrót podobną, baryłkową śrubę do ktorej wchodzi linka z pancerzem. ( linka od przerzutki przedniej - nie pomyl z linką hamulca ) To zwykła regulacja. Jeśli kupiłeś rower w sklepie stacjonarnym to pojedź do nich, sami to zrobią w 3 minuty. Po takiej regulacji przejedź się i sprawdź czy biegi wchodzą poprawnie, czasami trzeba wykręcić mniej - np o pół lub 1/4 obrotu - to już kwestia wprawy w ocenie regulacji napędu. Jesli linka jest mocno wyciągnięta to wykręcić trzeba więcej niż jeden obrót a w skrajnych przypadkach naciągnąć linkę kluczem imbusowym przy śrubie. ( te śruby baryłkowe nie powinny być wykręcone bardziej niż powiedzmy w 2/3 3/4 długości gwintu, a najlepiej 1/3 , max połowę - jeśli trzeba wykręcać więcej a gwint się "kończy" to lepiej wkręcić i naciągnąć na śrubie przerzutki w miejscu gdzie linka jest przykręcana imbusem ) Piszczące tarcze mechaniczne - cóż - przyczyn może być kilka, ustawienie klocka, zawilgocenie/zabrudzenie - trzeba się temu przyjrzeć. Przegląd jest właśnie po to żeby te wszystkie rzeczy wyregulować i sprawdzić ewentualne luzy itp. w rowerze. Możesz już jechać na ten przegląd, jednemu zajmie to 30 dni żeby zrobić kilkadziesiąt km, drugiemu jeden dzień.
Imar Napisano 26 Marca 2018 Napisano 26 Marca 2018 5 godzin temu, jastrzab493 napisał: bieg z przodu z 2 na 3 nie przeskakuje od razu po przerzuceniu, trzeba dłużej przytrzymać na manetce bieg i się wrzucił. Sprzedawca powiedział ze to normalne przy takich przerzutkach, prawda to, tak ma być? Maneta od przedniej przerzutki wymaga przytrzymania/mocniejszego przeciągnięcia. Jeśli chodzi o tył to możliwe wystarczy regulacja. Tylne koło niema prawa wyskakiwać z haków.
GrzesPL Napisano 26 Marca 2018 Napisano 26 Marca 2018 Dzień dobry Powinieneś zrobić przegląd i regulacje, to zazwyczaj wystarcza. Na początkowym etapie użytkowania (i później) wszystko się dopasowuje, pojawią się się luzy, linki wyciągają, etc. Zdecydowanie polecam zrobić u sprzedawcy tzw. "przegląd zerowy/ gwarancyjny", który ponoć jest warunkiem ciągłości gwarancji.
jastrzab493 Napisano 26 Marca 2018 Autor Napisano 26 Marca 2018 4 godziny temu, GrzesPL napisał: Zdecydowanie polecam zrobić u sprzedawcy tzw. "przegląd zerowy/ gwarancyjny", który ponoć jest warunkiem ciągłości gwarancji. Ten przeglad ma byc platny akurat u w tym sklepi. Dziekuje wszystkim za pomoc. Jesli chodzi o biegi z przodu to wlasnie mi poweidizal ze musze sie linki wyciagnac. Jesli chodzi o hamulec z przodu to zaczal piszczec po tym jak podjechalem po 3 ndiach do nich bo slabo hamowal zeby mi wyregulwoali i wtedy mi dokrecil sprzedawca i zaczely piszczec przy hamowaniu. Z tylu piszcza jak dlugo jezdze ale chyba to juz normalne? Co do kola to podczas jazdy w trydnym terenie kolo tylne sie luzuje z widelek i pozniej jak podiose rower to kolo spada. Moze trzeba je dokrecic mocniej?{chociaz na maxa to robie}/ Dziekuje jeszcze raz za pomoc wszystkim.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.