Dokumosa Napisano 1 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2018 Gołe alu jest miękkie. Będzie się szybko wycierać dalej. Anoda jest dużo twardsza. Np. szafir to też tlenek alu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endurooman Napisano 1 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2018 Wszystko już jest wyczyszczone i przy regularnym czyszczeniu nie będzie miało jak się wycierać. Od paru lat już było to wytarcie, tak się dowiedziałem i nic się nie powiększyło od tamtego czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolo1 Napisano 1 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2018 Endurooman mylisz się - dopiero teraz bez powłoki aluminiowe lagi polecą . Przy stalowych to i owszem trochę to potrwa . A co ci będę pisał sam się przekonasz - syf przez te przetarcie dostanie się do środka i dopiero wtedy się przekonasz ( uszczelki rys nie uszczelnią ) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2018 (edytowane) Eh, po co w takim razie zakladales temat skoro tak dobrze wszystko wiesz? Moze bylo pare lat a moze zrobilo sie w tym sezonie, a sprzedajacy tak mowi zebys nie zwracal roweru. Jezdzij, tylko nie upieraj sie i nie wmawiaj ze wszystko jest OK. Edytowane 1 Kwietnia 2018 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endurooman Napisano 1 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2018 Teraz, skom25 napisał: Eh, po co w takim razie zakladales temat skoro tak dobrze wszystko wiesz? Czekałem aż ktoś to napisze, nie wiem po co dalej drążyć temat skoro co chciałem się dowiedzieć, dowiedziałem się. Kolo1 ja podjąłem inna decyzję niż wywalenie tego na złom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 1 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2018 Amortyzator niby śmietnik bo golenie są przetarte fest, jednak po serwisie on normalnie będzie działał. Do puki nie złapie luzów to normalnie na nim śmigaj 7 godzin temu, Dokumosa napisał: Gołe alu jest miękkie. Będzie się szybko wycierać dalej. Anoda jest dużo twardsza. Np. szafir to też tlenek alu. Jak szybko? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endurooman Napisano 1 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2018 Ja zamierzam uzupełnic ubytek po przetarciu żywicą epoksydową z aluminium, następnie wszystko przeleciec na błysk papierem i ew. wymienić w przyszłości ten jeden ślizgacz w lewej goleni pod gąbką bo widać, że trochę oberwal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolo1 Napisano 1 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2018 Z przetartą lagą już nic nie wykombinujesz - jak położysz warstwę żywicy to raczej jeszcze pogorszysz sprawę . W ślizgu już poszedł teflon i tam drze alu o alu . Jak chcesz uratować tergo amorka to zakup drugie lagi - są na OLX za 200zł , plus nowe ślizgi 100 pare złotych . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endurooman Napisano 1 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2018 Teraz, kolo1 napisał: jak położysz warstwę żywicy to raczej jeszcze pogorszysz No właśnie, raczej pogorszę, czyli tak nie musi być, po coś taką żywice do ubytków w aluminium wymyślono więc nie widzę problemu, a może być ona stosowana do gorszych warunków i przeciążen niż kawałek aluminiowej rury z przetarta ścianką, która ślizga się po łożyskach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 1 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2018 Wątpię żeby żywica wytrzymała tarcie między golenią a ślizgiem. Jakie łożyska??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 1 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2018 (edytowane) Powiem, krótko. Nie podcinajcie koledze skrzydeł. Niech próbuje - może mu się uda uratować na jakiś czas ten amor. Jak się nie uda to trudno, bo i tak prędzej, czy później będzie musiał go zezłomować. Niech tylko kolega opisuje co i jak to będziemy mieli trochę wiedzy na przyszłość. Edytowane 1 Kwietnia 2018 przez Kowal1986 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endurooman Napisano 1 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2018 (edytowane) 9 minut temu, stefan2810 napisał: Wątpię żeby żywica wytrzymała tarcie między golenią a ślizgiem. Jakie łożyska??? Ślizgowe, a jakie inne? Jeżeli żywica po utwardzeniu będzie idealnie gładka, i dodatkowo smarowana przez olej, to tarcie będzie małe i nie powinno tak szybko się zużyć. Zanim miałbym nakładać na goleń tę żywicę, to zrobię to na oddzielnej rurze aluminiowej na której będą podobne przetarcia i się okaże czy wytrzyma. Edytowane 1 Kwietnia 2018 przez Endurooman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 1 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2018 W każdym bądź razie jak możesz to daj znać i jakieś fotki z tego całego zabiegu. Ja chętnie zobaczę jak to wszystko wygląda i ile wytrzyma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endurooman Napisano 1 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2018 Jak się za to wezmę to opiszę to tutaj i dam zdjęcia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endurooman Napisano 6 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2018 (edytowane) A więc wracam jak obiecałem, jednak zamiast nakładania żywicy poszedłem w stronę anodowania. Zrobiłem 2 próbki na małych aluminiowych radiatorach. Pierwszy anodowalem typem II gdzie warstwa tlenku jest w miarę mocna i łatwo sie barwi, natomiast na drugim radiatorze zrobiłem anodowanie twarde (typ III). Efekt tego jest taki, że pierwszy radiator nie jest tak łatwo zarysowac do golego aluminium, trzeba użyć troszkę siły, natomiast drugi radiator gdzie jest twarda anoda jest cholernie oporny i naprawdę ciężko to zarysowac, udało się dopiero przy bardzo mocnym przejechaniem śrubokrętem po powierzchni, i najpierw zrobiło się lekkie wgłębienie i dopiero za 2 razem udało się dotrzeć do golego aluminium. Jutro będę anodowal całą lewą goleń, i zastanowię się czy nie zrobić obydwu, bo jednak będzie się to różniło kolorem (uchronię przetarcie jakie powstalo przy uszczelce i nie będzie się ono pogłębiało).Twarda anode ciężko jest intensywnie zabarwic, jednak udało mi uzyskać delikatny odcień wybranego koloru. Da się to podobno dobrze zabarwic na czarno, ale muszę poszukać więcej informacji na ten temat, będę pisał jak postępy. Edytowane 6 Kwietnia 2018 przez Endurooman 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolo1 Napisano 7 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2018 zapodaj fotki tego dzieła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endurooman Napisano 7 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2018 (edytowane) Po lewej stronie jest typ II, po prawej III. Widać znaczące różnice, na lewej głęboka ryse do golego aluminium, a na prawej widać tylko lekkie zadrapania, a nacisk(mocny) przy rysowaniu był zbliżony dla obydwu radiatorow. Te prześwity w kolorze są spowodowane nierówna odległościa katody, na rurze powinno być lepiej. Jeszcze zanim zrobię to na goleniach, zrobię jeszcze jedna próbkę z aluminiowa rurą. Edytowane 7 Kwietnia 2018 przez Endurooman 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2018 Pamiętaj tylko o jednej rzeczy. Golenie z ślizgami są pasowane na setki milimetra. Jak dodasz warstwę anody to może się okazać że wytarta część wróci do pierwotnego wymiaru a reszta będzie nieco za ciasna. Tak czy inaczej gratuluję podejścia do tematu, zupełnie co innego niż to co pisałeś wcześniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endurooman Napisano 7 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2018 (edytowane) 1 godzinę temu, skom25 napisał: Jak dodasz warstwę anody to może się okazać że wytarta część wróci do pierwotnego wymiaru a reszta będzie nieco za ciasna Z tym że aktualna anoda zostanie rozpuszczona w NaOH, i zrobi się miejsce na nową. W jednym miejscu rozpuscilem anode na goleni, i jadąc po tym palcem czuć delikatnie różnice palcem w miejscu gdzie nie ma adnody i tam gdzie jest. Dzisiaj nie dałem rady zrobic anodowania na goleniach jednak zrobiłem na mniejszej rurce aluminiowej. Musiałem zrobić odpowiedni zbiornik na elektrolit, żeby dało się anodowac długa rurę, zapewnić równy odstęp anody od katody wokół rury i miejsce na chłodzenie. Edytowane 7 Kwietnia 2018 przez Endurooman 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 7 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2018 Pisałem, by koledze nie podcinać skrzydeł, ale to co się wyprawia to przerosło moje oczekiwania - powodzenia !!! :-). P.S. Masz małe laboratorium w domu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endurooman Napisano 8 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2018 No nie wiem czy można by było nazwać to laboratorium Dodam wieczorem zdjęcie jak wygląda ta ostateczna próba anodowanej rurki przed anodowaniem goleni. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endurooman Napisano 8 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2018 Na tym zdjęciu widać obudowę od latarki po usunięciu starej czarnej anody. Tutaj widać obudowę po anodowaniu twardym i barwienie w czerwonym barwniku, jak widać barwnik praktycznie tylko dał tylko lekki różowy odcień(na zdj ciężko to zauważyć), ponieważ barwienie barwnikiem przy twardej anodzie jest teoretycznie niemożliwe. Tutaj intensywnie rysowalem anode przez 10s śrubokrętem i jak widać jest tylko lekkie przetarcie anody, jednak rysa nie doszła do aluminium. Dopiero przy bardzo mocnym docisku śrubokręta jest możliwe zrobienie rysy do Al. Ale raczej przy pracy amortyzatora nie będzie takich nacisków, chyba że wpadnie jakiś maleńki kamyczek pod uszczelke, ale wtedy mogło by się zrobić własnie takie lekkie wytarcie anody. I na koniec dodam zdjęcie rurki która była anodowana typem II, jak widać kolor wyszedł zacny, jednak kosztem wytrzymałości powłoki, jest ona dużo słabsza w porównaniu do anodowania twardego. Anodowanie goleni będę mógł zrobić dopiero w najbliższy weekend dlatego do zobaczenia. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endurooman Napisano 8 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2018 Jeszcze dodam zdjęcie porównujące stara powłokę, która też była twarda z nową. (nie mogłem już edytować) Przejechałem równa linią śrubokrętem z dużym dociskiem po obydwu powłokach, i można zauważyć, że na starej widać ewidentnie aluminium, a na nowej tylko głębsza rysę. Może się wydawać, że to przez jasny kolor nie widać aluminium, jednak na żywo widać, że rysa na starej powłoce odbija światło od aluminium, a na nowej nie. Stara anoda, która też była twarda jak już wyżej pisałem, jest zabarwiona na czarno jednak nie poprzez barwnik tylko inną metodę do której na razie nie mam dostępu 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endurooman Napisano 14 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2018 Późnym wieczorem opiszę i dam zdjęcia efektów mojej pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 17 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2018 Czekam z niecierpliwością Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.