Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

No nie do końca. Po 2 miesiącach jazdy takie rysy? To jak powłoka będzie wyglądała po roku użytkowania?

Napisano

Tego dowiemy się za rok :D

Nie no, ale tak naprawdę to zależy od dokładności procesu anodowania a tutaj warunki nie były laboratoryjne i  tak naprawdę rysy były juz od razu po skończeniu procesu anodowania. Anoda kilka razy otarła mi się o katodę, a do tego trzeba doliczyć, że rysy mogły być już przed anodowaniem i nie zostały dobrze wypolerowane bo były w miarę głębokie. A jeżeli chodzi o samo miejsce dawnego przetarcia to przypomnę, że nie było ono takie płytkie tylko oprócz samej anody wytarla się  też część aluminium. 

  • 5 miesięcy temu...
Napisano

Tak to wygląda po większym przebiegu:

20181208_164710-1.thumb.jpg.8e974c4ef7c2927e64eaadfdab163d3d.jpg

20181208_161013-1.thumb.jpg.caf5c959dad0a8aadd2eb1c4b5f0dd50.jpg20181208_155732-1.thumb.jpg.4b8c24c0f4b000508f7fff3569b4d735.jpg

 

Porównując do zdjęć z Maja, nic z anodą się złego nie stało.

Na nowy sezon zmienię tuleje ślizgowe i zrobię nową anodę na prawej goleni (ja anodowałem lewą), bo zaczyna już widać lekkie prześwity w miejscu gdzie pracują tuleje.

 

Porównanie Maj-Teraz

(dodaję w drugim poście bo za dużo zdjęcia ważą)1.thumb.jpg.646eb0e1f4d2e1b12780a518feb0c9a1.jpg

  • 1 rok później...
  • 3 tygodnie później...
Napisano

Wysuń lage i pokaż zdjęcie

U mnie mimo głębszego wytarcia po nałożeniu nowej powłoki wszystko śmiga tylko, że przez ten ubytek więcej brudu się dostaje i zawsze olej w jednej ladze jest nieco ciemniejszy

Napisano (edytowane)

Przy takim wytarciu  lagi  uszczelki na pewno do wymiany , no i pozostaje jeszcze kwestia ślizgu czy teflon jest na nim też wytarty . Na moje oko koszt ze 250-300zł za cześci ( laga , uszczelka , ślizg ) plus robota . 

Edytowane przez kolo1
  • 2 tygodnie później...
Napisano

Tak to wyglada po prawie 2 latach od zrobienia powłoki F30C7FCA-455B-4F21-A3F0-D0EEC9067C91.thumb.jpeg.a7cf1dbd4b188017f3f8c01e0a7f92d7.jpegRyski które były nadal są(a nawet jest pare nowych), ale nie ma żadnych przetarć i amortyzator pracuje wzorowo a nie miał lekko podczas tych 2 sezonów 

  • +1 pomógł 4
  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
Napisano

Czy na pewno osiągasz tą samą średnicę jak przed anodowaniem. Ja już bardzo głęboko sięgałem z tym tematem co do ponownego anodowania rur goleniowych, tym bardziej że wysyłałem to do instytutów metali nieżelaznych które zajmują się badaniem anody

Rury już wysyłałem do wszystkich Polskich jak również zagranicznych firm i żadna z firm nie była w stanie osiągnąć w 100% tą samą średnicę zewnętrzną

Anoda musi być twarda a nie miękka bo jeśli rysy się robią to jest na pewno miękka. Fabrycznie daja ok. 50 mikronów na czystym szlifowanym aluminium. Żeby na nowo anodować to trzeba usunąć starą anodę co wiążę się z podebraniem aluminium. i teraz żeby otrzymać tą samą średnicę zewnętrzną rur goleniowych to trzeba położyć ze 2 razy grubszą warstwę anody niż było fabrycznie

Ponadto zwykłe anodowanie daje matową powierzchnie przez co trzeba póżniej jeszcze dać do elektropolerowania co zmniejsza średnice rur goleniowych

Oczywiście ci życzę powodzenia w anodowaniu

  • +1 pomógł 1
Napisano

Jak widać nie było problemów z anodowaniem i trzyma się do tej pory. To nie jest miękka anoda, tylko twarda miałem odpowiednie warunki do tworzenia takiej powłoki. Zanim anodowałem to robiłem dużo prób. Nie ma żadnych luzów ani wycieków oleju, nie zanurzałem lag w celu zdjęcia powłoki tylko ją przecierałem roztworem aby właśnie uniknąć wżerów.

Napisano

@Endurooman

Jeśli chcesz to mogę ci wysłać 2 rury goleniowe. Jeśli mi je odnowisz to wtedy będę w stanie uwierzyć i to ocenić czy na pewno jest w 100% twarda anoda z elektropolerowaniem oraz z odpowiednią zachowaną średnicą

Rur sterowych przetartych mam sporo

6 minut temu, koksu12 napisał:

A co to za problem gumowe uszczelki mają jakąś tolerancję i się dopasują

Tylko że w przypadku, np. Luzów na ślizgach to uszczelki się szybciej rozbiją 

Napisano

@ACTIVIA Na fabrycznej anodzie nie było żadnych luzów, a mimo nowej powłoki na ladze dalej nie ma żadnych luzów tym bardziej, że różnica kilku mikronów nie zrobi kolosalnej różnicy. Wiadomo, że średnica może nieco odbiegać od fabrycznej  ( jak to napisałeś), jednak to nie wpływa znacząco na pracę amorka jeśli różnica jest tak niewielka. Tak jak pisałem, ściągam starą powłokę bardzo delikatnie więc myślę, że końcowe wymiary są bardzo zbliżone o czym sam się przekonałem jeżdżąc już na tej powłoce od 2 lat.

Napisano

A ja głupi sądziłem,że tolerancja średnicy idzie w dych a tu o mikronach mowa...

Bez jaj, przecież uszczelki pracują po średnicy swoje, a na np. goleniach 30mm i 29" bez sztywnej kolosalnie, aż widać.

Napisano (edytowane)

Wiesz, póki ja tego nie widzę na żywo to nie jestem też w stanie to sprawdzić, przez to nie wnikam jaka grubość jest na twojej anodzie i czy na pewno to twarda anoda.

życzę powodzenia w anodowaniu bo to ciężki temat. 

Także mam mozliwość tego robienia natomiast przed anodowaniem i po anodowaniu nie osiągłem juz tej samej grubości mierząc mikrometrem

Bez elektropolerowania

f144.jpg?0.731044835973568

Po elektropolerowaniu

f134.jpg?0.08124920163427607  f154.jpg?0.6022957814150784

Edytowane przez sznib
Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości.
Napisano
37 minut temu, ACTIVIA napisał:

Także mam mozliwość tego robienia natomiast przed anodowaniem i po anodowaniu nie osiągłem juz tej samej grubości mierząc mikrometrem

Ale jakie znaczenie ma to dla całego amortyzatora, czy tam będzie 40, czy 100 mikronów ? Jak pisałem przecież golenie chodzą w uszczelkach i tak, co widać gołym okiem.

Napisano (edytowane)

A czy u ciebie jest to twarda anoda na tych kolorowych? Bo barwienie twardej powłoki jest bardzo trudne i zazwyczaj wychodzi ona szara lub przezroczysta. A taka którą da się łatwo barwić to jest to miękka anoda. Co innego jak są pewne domieszki w Alu, ze wychodzi np. złota

Aczkolwiek można jeszcze barwić elektrolitycznie ale nie sprawdzałem tego i nie wiem jak to wyjdzie w przypadku twardej powłoki 

Edytowane przez Endurooman
Napisano
1 godzinę temu, Endurooman napisał:

A czy u ciebie jest to twarda anoda na tych kolorowych?

Tak twarda. 

3 godziny temu, MaxCava napisał:

Ale jakie znaczenie ma to dla całego amortyzatora, czy tam będzie 40, czy 100 mikronów ? 

Grubość mikronów wpływa na pracę na ślizgach. Uszczelki kurzowe się zawsze  do rury dostosują

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...