Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Ładna maszynka , pogratulować :thumbsup: , szczególne wyboru napędu - mało kto teraz decyduje się na (moim zdaniem lepiej działający) napęd XT 10s w dobie wszechobecnego 11s.

Jedyne do czego bym się czepił to te paskudne naklejki na obręczach , na mnie działa to drażniąco i ich usunięcie jest jedną z pierwszych rzeczy na nowych kołach - ale co kto lubi.

Edytowane przez gtb
  • +1 pomógł 1
Napisano

@firefoks jednoblat nie dla mnie, tak jak pisałem na wstępie napęd 2 x .....jest dla mnie kołem ratunkowym, który czasami się przydaje. Miałem już w poprzednim rowerze napęd jednoblatowy i nie byłem do końca zadowolony z tego rozwiązania.

@gtb  to nie jest mój pierwszy napęd 2x10 XT, mam na tym zestawieniu mocno objeżdżone trasy w Sudetach i nigdy się nie zawiodłem, dlatego taka decyzja przy nowym projekcie. Kolor naklejek na obreczach dodaje + 3 km/h do prędkości, dlatego zostają :) Dziękuję za miłe słowa o projekcje.

Napisano
46 minut temu, kemot1974 napisał:

jednoblat nie dla mnie, tak jak pisałem na wstępie napęd 2 x .....jest dla mnie kołem ratunkowym, który czasami się przydaje. Miałem już w poprzednim rowerze napęd jednoblatowy i nie byłem do końca zadowolony z tego rozwiązania.

Też tak myślałem ale po przeliczeniu wychodzi,że 34 zęby na blacie i kaseta 10-50 daje w praktyce to samo co dwublat 24-38 i kaseta 11-36.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Przy pierwszym zakupie i w kalkulatorze Eagle wygląda obiecująco ale w eksploatacji (głównie cena kasety) już tak różowo nie jest - tu 2x10 zdecydowanie wygrywa.

Edytowane przez gtb
  • +1 pomógł 1
Napisano

A więc jestem po kilku jazdach i zgodnie z przewidywaniem, zero zaskoczeń. Rower naprawdę fajnie się prowadzi. 

Najbardziej byłem ciekawy , sztycy karbonowej. Niestety cztery miesiące przerwy, spowodowały, że moje ,, cztery litery,, odwykły od siodełka  i na tą chwilę nie jestem w stanie potwierdzić zalet sztycy. Dodatkowo ostatnie sezony tylko na full-ach , więc ciężko o obiektywną ocenę. Myślę, że kilka dodatkowych kilometrów i będę mógł się podzielić opinią.

 

 

 

 

IMG_20180325_142329-1040x780.jpg

na zdjęciu już zamontowana sztyca Accent Execute i siodełko Fizki Tundra .

Napisano (edytowane)

Ja mam sztycę z Ali co miała być karbonem ale okazała się włóknem szklanym i jak jadę to widzę jak się ugina pod moimi 90 kg. To w MTB. Natomiast w szosówce rzeczywiście jest karbon od BXT. Obydwie kosztowały około 12 $. Zastanawiam się czy nie zamienić ich miejscami bo szosówką jeżdżę tylko treningowo natomiast MTB jest do ścigania w maratonach. Czy wytrzymałość włókna szklanego jest dużo mniejsza? A, i w środku jest zbrojona jakimś metalem (przewodzi prąd).

Takie trochę pytanie poboczne ale dotyczące sztyc ;)

Edytowane przez firefoks
  • +1 pomógł 1
Napisano

Dla mnie sztyca carbonowa to przereklamowany bajer (mam bo mam, głównie dla lepszego samopoczucia), kompletnie nie widzę różnicy względem alu (być może ja za lekki jestem bo tylko 63kg) .

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

@Waza mógłbyś się czepić jakbym napisał "sztyca carbonowa to przereklamowany bajer" ale zauważ , że na początku jest "Dla mnie" czyli to są moje subiektywnych odczucia i nie ma w tym żadnej herezji.

 

Edytowane przez gtb
Napisano (edytowane)

Spokojnie , ja nie z tych co się obrażają o byle gu.... :thumbsup: ale nie wszystko co jest dobre dla ogółu znaczy , że będzie dobre dla jednostki (czyt. dla mnie).

Edytowane przez gtb
Napisano
12 godzin temu, kemot1974 napisał:

Dodatkowo ostatnie sezony tylko na full-ach , więc ciężko o obiektywną ocenę

Obawiam się ze kiepsko bedzie po takich doświadczeniach o tą obiektywną ocene :) 

posiadam takiego Accenta i różnicę czuję jadąc nawet chwilę na innych rowerach, ale to też twardo-tyły. Poza tym rower bardzo fajny, sterylny. 

Napisano
8 godzin temu, lederfox34 napisał:

Obawiam się ze kiepsko bedzie po takich doświadczeniach o tą obiektywną ocene :) 

posiadam takiego Accenta i różnicę czuję jadąc nawet chwilę na innych rowerach, ale to też twardo-tyły. Poza tym rower bardzo fajny, sterylny. 

To porównanie miałoby sens, gdybyś w jednym rowerze zmieniał sztycę z alu na carbon i odwrotnie. Może też działac placebo (jak mam karbon to na pewno jest lepiej ;))

  • +1 pomógł 1
  • 2 tygodnie później...
Napisano

A więc cztery ostatnie dni postanowiłem sprawdzić zalety sztycy karbonowej i dwa dni jeździłem ze sztycą aluminiową i dwa dni z karbonową.

Żeby mieć dokładniejszy wynik , praktycznie codziennie ta sama trasa . Wg mnie jest odczuwalna różnica pomiędzy sztycami w tłumieniu drgań, na korzyść karbonowej.

Jak duża ?, ciężko o obiektywną ocenę, niemniej jednak moje cztery litery i kręgosłup podpowiadają, że karbon. W najbliższą niedzielę startuję w zawodach MTB ( Dolsk) więc będzie szansa na jeszcze lepsze przetestowanie sztycy. Zdjęcie z dzisiejszego treningu po pracy .

 

 

IMG_20180404_181130-1040x780.jpg

  • +1 pomógł 1
Napisano

Pewnie jest też tak, że jedna osoba odczuje tą różnicę bardziej a inna mniej lub w ogóle. Podejrzewam też, że im bardziej sztyca jest wysunięta, tym różnica większa w odczuciu komfortu na korzyść karbonu (no jednak więcej tego materiału pracuje). Fajnie, że zrobiłeś taki mini test :)

 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Duży plus za zdolność do własnego osądu, bez uprzedzeń. Często widzę na tym forum niechęć do eksperymentowania, na zasadzie a po co to, przecież amelium "dorównuje a nawet przewyższa", lub "w ogóle ten karbon to placebo".

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)
Napisano

Nie panikuj;) W trzech rowerach mam sztyce karbonowe: Canyon, carbon z bazaltem który ma zwiększyć tłumienie drgań, za cholerę nie odczuwam tego zwiększenia. Syncros FL1.0 naprawdę fajna sztyca, lekka, z łatwym ustawieniem siodła, ale zamontowana w fullu, więc po za wagą żadnych innych zalet. Na koniec, chińska sztyca a'la Bontrager XXXLite zastosowana w karbonowym HT. Kiedy ją zamontowałem, pierwszy raz przejechałem "trzepiący" brukami maraton bez bólu lędźwi. Ale potem naczytałem się o dramatycznie pękających karbonach z Chin. Więc kupiłem drugą na zapas. Od trzech lat leży w szafie i gnije z nudów.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Moja sztyca to nie jest karbon. Karbon przewodzi prąd a ta nie, więc stawiam na fiber glass. W szosówce mam za to sztycę od BXT i ta rzeczywiście jest z karbonu ale z kolei mniej się ugina ( jest też mniej wysunięta z ramy). W najbliższym czasie czeka ją chrzest bojowy, stąd moje obawy ;)

Napisano
W dniu 4.04.2018 o 20:33, kemot1974 napisał:

A więc cztery ostatnie dni postanowiłem sprawdzić zalety sztycy karbonowej i dwa dni jeździłem ze sztycą aluminiową i dwa dni z karbonową.

Żeby mieć dokładniejszy wynik , praktycznie codziennie ta sama trasa . Wg mnie jest odczuwalna różnica pomiędzy sztycami w tłumieniu drgań, na korzyść karbonowej.

Jak duża ?, ciężko o obiektywną ocenę, niemniej jednak moje cztery litery i kręgosłup podpowiadają, że karbon.

To nie jest ślepa próba. Musiał byś jeździć z nieświadomością tego co masz pod siedzeniem, a wtedy taki test byłby miarodajny. W takiej sytuacji gdzie różnice są bardzo małe, większość z nas podświadomie powie że karbon lepiej tłumi, bo tak ogólnie się przyjęło i tak sobie to zakodowaliśmy w głowie.

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...