Skocz do zawartości

[krzywa tarcza] RT76 bicie po wyjęciu z pudełka


cervandes

Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

 

Nowe RT76, kupiłem dwie. 180mm jest prosta jak drut, 160mm niestety nie. Bicie jest niewielkie, to znaczy da się ustawić zacisk tak, że nie ociera, ale przy lekkim zaciśnięciu klamki ewidentnie jest jedno miejsce w którym tarcza ociera o klocek a potem przez cały obwód już nie łapie. Dużo czasu mi zeszło na ustawienie zacisku bo wciąż ocierało mi tym feralnym miejscem. Niestety, zwrot w grę nie wchodzi, tarcza po montażu nie jest już nowa, ślady tarcia też ma.

 

Próbować prostować czy zostawić jak jest i jeździć? Ma to szansę samo się ułożyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ułożyć się nie ułoży, w przyrodzie nic "samosie" nie dzieje :).

jak jesteś niemanualny, to możesz iść niech Ci wyprostują, jak jesteś upierdliwy to możesz zwrócić na reklamacji/gwarancji.

Ale skoro jesteś tutaj, to albo sobie sam wyprostuj, albo zostaw tak ustawione jak jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kolmark napisał:

Bierzesz w palce i prostujesz, w czym problem? Samo się nie naprawi. Takie lekkie skrzywienie za chwilę sam zrobisz, szybko i nerwowo montując koło do ramy po naprawie kapcia.

 

 

Palcami tarczę na pająku wyprostować? Nie jestem ani słaby ani niemanualny ale tego to ja nie widzę za bardzo.

 

Kapci mam nadzieję, że już więcej nie złapię.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Palcami można co najwyżej zatłuścić tarczę ;-) Tak już jest, że te modele bardzo często są krzywe od nowości...
Można co prawda prostować tarczę odpowiednim przyrządem ale hartowana stal nierzadko wraca do swego pierwotnego kształtu, czyli po krótkim czasie znów może być krzywa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryczna "krzywość" wynika raczej z naprężeń powstających w procesie nitowania, w praktyce większość tarcz na pająku (i nie tylko) ma mniejsze lub większe bicie. RT 76 można prostować bez większych obaw (oczywiście z wyczuciem i odpowiednimi przyrządami, od biedy można użyć klucza nastawnego). Zdecydowanie gorzej sprawa wygląda z tarczami typu "ice tech", ze względu na aluminiowy rdzeń ich powierzchnia hamująca jest bardzo miękka i łatwo ją uszkodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...