Skocz do zawartości

Rower Crossowy, czy kupiłem za duży?

HoGo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie,

Jestem początkującym rowerzystą i na niedzielne wypady z rodzinką zakupiłem rower crossowy Romet Orkan 4. Mój wzrost to 175cm a długość nogi to 76cm. Wybrałem rozmiar ramy 19" bo tak mi wychodziło ze wszelkich obliczeń (nie miałem możliwości wcześniejszego przymierzenia). Po skręceniu roweru wsiadłem na niego i okazało się że górna belka ramy jest ok 2cm poniżej mojego krocza. Przednie koło jestem w stanie unieść zaledwie o małych kilka centymetrów stojąc okrakiem nad rowerem. Siodełko ustawiłem bez problemu i pozycja wydaje się być wygodna. Nie mam możliwości sprawdzenia roweru podczas jazdy bo jest nówka i dzięki temu mam szansę jeszcze odesłać wymienić.

Czy według Was powinienem wymienić rower? Czy warto coś jeszcze wcześniej sprawdzić zanim podejmę decyzję?

Żonie kupiłem taki sam rower tylko wersję damską. Ma taki sam wzrost jak ja tylko długość nogi 78cm. Jej również kupiłem 19". Jak w przypadku damki sprawdzić czy rozmiar jest OK?

Zaznaczam że mniejsza rama to 17" nie ma 18".

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

HoGo

Napisano

Zależy jak sobie cenisz zdrowie :) - no i po jakich drogach szaleć zamierzasz. Piszesz że pozycja wygląda na odpowiednią , poza małym przekrokiem.  Jeśli "teren" będzie łagodny, a większość po równym, to byli tu i tacy którzy jeździli z mniejszym nawet luzem "klejnotowym". Niebezpieczeństwo jest oczywiste w przypadku nagłego zeskoku na ramę, o ile nie będziesz w stanie roweru położyć -  no i zaboli ...

Damska 19" dla żony na 99,9%  będzie OK,  jak już jest  w domu to o wygodzie jest się w stanie przekonać sama -  kalkulatory wszelakie można teraz odłożyć na bok. 

Napisano

Zmień nazwę tematu, bo tak to zaraz do kosza poleci.