Skocz do zawartości

[szosa] Pomoc w podjęciu decyzji.


perkosz

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Chcę kupić pierwszą szosę na ten sezon, sprawa wygląda tak, budżet 1700 złoty, celuje w nowy rower.  Zastanawiam się nad Tribanem 500 tym z deca za 1699, i dzisiaj jest promocja z kodem i huragana 1 z 2018r, mogę dostać za 1600zł. Co byście wzięli na moim miejscu, czy może celowalibyście całkowicie w co innego? Chcę żeby rowerek był bardziej endurance,  więc nie wiem który będzie bardziej wygodny, wklejam linki do tych rowerków.

1. https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-500-id_8379069.html?gclid=EAIaIQobChMIwJXrhPjk2QIVxLUYCh03sAQ1EAYYASABEgL0AfD_BwE

2. https://www.rowerzysta.pl/rowery-szosowe/rower-szosowy-romet-huragan-1-2019.html

I tutaj jest huragan 1 ale z 2017r z dopłatą 50zł, ale chyba niema co tego dopłacać.

3. https://www.rowerzysta.pl/rowery-szosowe/rower-szosowy-romet-huragan-1-2017-52cm-26254.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wziałbym Rometa 2018 za 1600 w ciemno gdyby nie to że widelec ma z aluminium. Jest też nieco lżejszy. Przewagą Tribana jest ten widelec i wierz mi dużo daje komfortu gdy jest on karbonowy. Możesz co prawda go sobie podmienić  ale zawsze to dodatkowe kombinacje...

42 minuty temu, SoloTM napisał:

Przełożenia, jak w Tribanie 30x25 będzie za mało to zmienisz kasetę na większą, w Romecie masz 34-28 i 2 blaty z przodu.

Oba rowery mają niemal identyczne przełożenia, Triban ma  kasetę Sunrace 12-25 a Romet Shimano 11-28. Z przodu oba trzy blaty 50/39/30 ale Romet ma korbę octalink a Triban kwadrat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy Claris ma linki wewnątrz, nie ma natomiast wskaźników przełożenia, co w sumie przekłada się na to, że klamkomanetki mają inny kształt.  Plus inne mocowanie korby - zintegrowana oś, względem Octalink w starszej wersji.

Godzinę temu, SoloTM napisał:

No to gdzieś jest błąd.

Romet ma w ofercie modele Huragan 1 i Huragan 1+. Ten pierwszy to ten zbudowany na niemal całkowicie czarnej ramie, w zasadzie to chyba niesprzedane egzemplarze z 2017 roku, bo niczym się on nie różni od "poprzednika", ten drugi jest czarnoczerwonobiały i już jest na nowym Clarisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Fenthin napisał:

Nowy Claris ma linki wewnątrz, nie ma natomiast wskaźników przełożenia, co w sumie przekłada się na to, że klamkomanetki mają inny kształt.  Plus inne mocowanie korby - zintegrowana oś, względem Octalink w starszej wersji.

Romet ma w ofercie modele Huragan 1 i Huragan 1+. Ten pierwszy to ten zbudowany na niemal całkowicie czarnej ramie, w zasadzie to chyba niesprzedane egzemplarze z 2017 roku, bo niczym się on nie różni od "poprzednika", ten drugi jest czarnoczerwonobiały i już jest na nowym Clarisie.

Czyli rozumiem, że lepiej jednak brać tego Huragana 1+? Czy może jednak ten Triban 500? Może nie jest taki zły jak go malują? Czytałem, że ma bardzo wygodną geometrię na co w sumie też zwracam uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli 2000zł jest nieprzekraczalne, dla mnie Triban 500. Jeśli przekraczalne i masz brać 1+, to już lepiej pogadać w sklepie o rabacie na Huragana 2 i odżałować jeszcze te dwie stówy. Dostajesz napęd oparty o Sorę R3000 (tak, tu w specyfikacjach jest błąd), z korbą co prawda na Octalink, ale to w sumie niewielka różnica. Co jednak najważniejsze, masz w standardzie karbonowy widelec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, wszystko jasne, dziękuje wszystkim za pomoc, może faktycznie uda się coś utargować, chociaż i tak miałem nie przekraczać 1700 :D 

2 minuty temu, Fenthin napisał:

Jeśli 2000zł jest nieprzekraczalne, dla mnie Triban 500. Jeśli przekraczalne i masz brać 1+, to już lepiej pogadać w sklepie o rabacie na Huragana 2 i odżałować jeszcze te dwie stówy. Dostajesz napęd oparty o Sorę R3000 (tak, tu w specyfikacjach jest błąd), z korbą co prawda na Octalink, ale to w sumie niewielka różnica. Co jednak najważniejsze, masz w standardzie karbonowy widelec.

Jeszcze dopytam o jedną rzecz, gdybym jednak się zdecydował na tribana 500, brać ramę L czy XL, gdzieś tutaj czytałem, że lepiej brać numerek niżej, więc wypadała by L, obecnie mam crossa rama 63cm, i czuje się na nim fatalnie, chodzi mi o wygodę jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...