popio Napisano 9 Marca 2018 Napisano 9 Marca 2018 Witojcie, poszukuje gravela do kwoty 5tysi STALOWEGO, jeżeli mogę Was prosić o nazwy modeli będzie miło z Waszej strony ,bądź jeszcze lepiej jak ktos na takim pomyka to będzie absolutnie swietnie, od siebie dodam ze znalazłem takie które warte są mojej uwagi a mianowicie Kona Rove ST Author Ronin Breezer radar Kona Sutra LTD (przekracza budżet ) ale strasznie mi się podoba i to to w co bym najchętniej celował Salsa Vaya On-One Pickenflick Najlepiej jakby rower miał jeden blat z przodu i miał to ''coś'' Przeglądałem temat i fajnie jakby chłopaki podzielili się swoimi spostrzeżeniami w co uderzyć i gdzie zdobyć GRAVELOWEGO STALOWCA , bo chce aby to był mój jedyny rower ( MTB sprzedałem i kolejny również sprzedaje)
akkwlsk Napisano 9 Marca 2018 Napisano 9 Marca 2018 Genesis Croix de fer, Charge Plug, Genesis Vagabond, Genesis Day-One, Spec Sequoia, Spec Awol, Cotic Escapade... i wiele innych Jest tego cała masa, zdecydowana większość niedostępna w Polsce niestety. Jeżeli jesteś pewny swoich wymiarów, to najlepiej ściągnąć z UK. Rozważasz używki czy tylko nowe? Bo jak tylko nowe, to niestety sporo z nich odpada w przedbiegach z powodu budżetu (gravel to ostatnio popualrny kierunek i ceny mocno podbite) Jak chcesz nówke i chcesz się przymierzyć, to ja bym brał Ronina + wymiana kół na szersze obręcze i lepsze piasty, ewentualnie można poczekać co Kross pokaże, bo jak już jakiś czas wiadomo (były nawet jakieś pierwsze testy) szykują stalową przełajkę/gravela całkiem gryfnego. Aha, poza podlinkowanym wątkiem kazafazy, dużo informacji na temat graveli i przełajek jest w wątkach Stalowym i Nietypowym, polecam szukajkę i lekturę
popio Napisano 9 Marca 2018 Autor Napisano 9 Marca 2018 dzięki za odzew , celuje w nowy rower. Funt dobrze stoi wiec może da się cos wyhaczyc w tym budżecie chociaż wolalbym zmiescic się w 4K. Ronin podoba mi się nie ukrywam i jest do kupienia za 3500pln , faktycznie te koła to jakaś porażka w tym rowerze. a co powiesz na temat tego gravela ? https://www.bike-discount.de/en/buy/breezer-radar-expert-668259 to są ceny bez promocji wiec mysle ze za jakiś czas te ceny o pare stówek będą tańsze , jest tez fajna alternatywa tego breezera z prosta kierą też niczego sobie no i kapcie 1.9 to są kapcie https://www.bike-discount.de/en/buy/breezer-radar-cafe-668303
Pitof Napisano 10 Marca 2018 Napisano 10 Marca 2018 Mi się Radar Cafe podoba. U nas kosztuje katalogowo 3600 zł, więc cena jest dość przyzwoita. Pytanie tylko czy taki napęd i prosta kierownica spełnią twoje potrzeby. Choć w sumie to ona nie do końca jest taka prosta
popio Napisano 10 Marca 2018 Autor Napisano 10 Marca 2018 Mi się mega podoba z tym że 3600 to cena ronina , pasuje mi tu właśnie jeden blat szerokie łapcie i lekko gięta kiera. Poczekam aż będzie 30procent taniej i go wezmę , kiedy są wyprzedaże roczników 2018 ma ktoś orient? Btw jest to jeden z tańszych stalowcow , ciekaw jestem czy ktoś z forum miał z nim do czynienia. Zapytam jeszcze , czy gdyby miał baranka mógłby być pełnoprawnym gravelem/adventurem?bo póki co jest czymś pomiędzy ,tylko nie wiem czym? W każdym razie podobuje mnie się bardzo:-)
akkwlsk Napisano 10 Marca 2018 Napisano 10 Marca 2018 Jeżeli to ten breezer co go @Sobek82 ujeżdża to bardzo fajna fura, z tego co pamiętam to miejsca na oponę pod dostatkiem. Tylko napęd 9s trochę przestarzały. Za to tańszy w utrzymaniu! Jeżeli to miałby być mój jedyny rower, to grubsze laczki to podstawa. Kierownica to już kwestia co kto lubi. Ronin 3500 powiadasz? No to dokładasz koła za ~1000, sprzedajesz oryginalne i hulaj dusza. jak celujesz w nowe to niestety chyba lepszej oferty nie ma, a idzie wiosna także z rabatami może być różnie.
Pitof Napisano 10 Marca 2018 Napisano 10 Marca 2018 6 minut temu, popio napisał: z tym że 3600 to cena ronina popio, ale ja wyraźnie piszę o Radar Cafe. Breezer jest przecież normalnie u nas dostępny i ten model właśnie taką ma w Polsce cenę katalogową - 3600 zł. Minus jakiś rabacik Nie ma potrzeby targania go z Niemiec. Ważniejsze jednak, żebyś się zastanowił jak będziesz używał roweru. Jeśli ma on służyć również do długich jednorazowych przelotów po asfalcie to lepiej szukać typowego gravela, z barankiem, twardszym przełożeniem i węższymi oponami. Natomiast, jeśli nie masz takich potrzeb to Radar Cafe jest fajną opcją.
popio Napisano 10 Marca 2018 Autor Napisano 10 Marca 2018 35 minut temu, akkwlsk napisał: Jeżeli to ten breezer co go @Sobek82 ujeżdża to bardzo fajna fura, z tego co pamiętam to miejsca na oponę pod dostatkiem. Tylko napęd 9s trochę przestarzały. Za to tańszy w utrzymaniu! Ten radar cafe ma napęd 1x10 A przypadkiem wyprzedaże roczników nie zaczynają się maj/czerwiec?
Sobek82 Napisano 11 Marca 2018 Napisano 11 Marca 2018 Ja mam Radar Pro i u mnie wchodzi na tył gumka max 2.1, nie wiem ile jest miejsca w Expert Pozdrower
artoor Napisano 11 Marca 2018 Napisano 11 Marca 2018 Wew Poznaniu czekają Fairdale Weekendery w dobrym wyprzu. Jak gumy 42c za chude, to można by wsadzić mniejsze koła i dodać grubości. http://texasbikes.pl/rowery/216-rower-fairdale-weekender-drop-black-2017.html http://texasbikes.pl/rowery/217-rower-fairdale-weekender-drop-chrome-2017.html
akkwlsk Napisano 11 Marca 2018 Napisano 11 Marca 2018 To dystrybutor Fairdale w Polsce A marka zza wielkiej wody..
popio Napisano 22 Marca 2018 Autor Napisano 22 Marca 2018 Zakańczając temat , kupiłem Breezera Radara Cafe z tym ze mam się zdecydować jeszcze na rozmiar czy M czy L. Mój krótki przekrok 82cm podpowiada mi M a wzrost 185cm L i bądź tu mądry Mam jeszcze pytanie , w którym miejscu producenci podają standover ? na środku górnej rurki? rozmiar M ma ok 76cm a L ok 79cm.
Wincent Napisano 23 Marca 2018 Napisano 23 Marca 2018 Nie bierz M-ki. Już raz kupiłem za mały rower czytając brednie o przekroku
woojj Napisano 23 Marca 2018 Napisano 23 Marca 2018 8 godzin temu, popio napisał: wzrost 185cm L Zdecydowanie LLLLL .....gdyby nie ten przekrok to brałbym XL.... pamiętaj że to ma być turystyczny rower- nie góral. Kiedy będzie dostępny???? Ja mam 188 wzrostu i poniżej 57 cm nie schodzę..... Znajdź gdzieś rower o podobnym rozmiarze i się przymierz- koniecznie. 54 to mała rama.
popio Napisano 23 Marca 2018 Autor Napisano 23 Marca 2018 rower będzie u mnie w okolicach 20 kwietnia , w sklepach tez coś w tych okolicach , prędzej przed 20. a ten przekrok przed producenta to na srodku gornej rurki jest podawany ? 3 godziny temu, Wincent napisał: Nie bierz M-ki. Już raz kupiłem za mały rower czytając brednie o przekroku możesz rozwinąć
aerobike.eu Napisano 25 Marca 2018 Napisano 25 Marca 2018 W dniu 3/9/2018 o 18:44, popio napisał: Najlepiej jakby rower miał jeden blat z przodu i miał to ''coś'' Przy jednym blacie z przodu będzie szybciej się zużywal łańcuch i mniejsza sprawnosć przeniesienia napędu przy skosach łańcucha. Dlatego mam 3blaty w swoim tuningowanym rowerze na szosowy i do tego owale (elipsa) żeby zminimalizować te skos łańcucha na róznych przełożeniach.
woojj Napisano 26 Marca 2018 Napisano 26 Marca 2018 6 godzin temu, aerobike.eu napisał: Przy jednym blacie z przodu będzie szybciej się zużywal łańcuch i mniejsza sprawnosć przeniesienia napędu przy skosach łańcucha. A jak to wyliczyłeś???? Masz jakieś doświadczenia w tej kwestii czy to tylko teoria??? Jeździ się dokładnie tak samo. Cała zabawa polega na maksymalnym uproszczeniu napędu. Dla mnie to fajna sprawa, dla innych nie. Co do efektywności przełożeń i zużycia nie wiadomo jakiego- to są brednie wyssane z palca. Napęd 1xx działa tak samo dobrze jak każdy inny, jest po prostu łatwiejszy w obsłudze. Większość amatorów i tak w 2/3 blatach używa w 95% przebiegów jednej zębatki. 6 godzin temu, aerobike.eu napisał: do tego owale (elipsa) żeby zminimalizować te skos łańcucha na róznych przełożeniach ?? Używałem już chyba wszystkich rodzajów korb jakie były na rynku, różnych producentów i z różnym zestopniowaniem. Owalów i klasycznych.... nie zauważyłem żadnej różnicy aby któreś z rozwiązań mniej lub bardziej wpływało na zużycie łańcucha. Oczywiści że przekos zużywa bardziej łańcuch i zębatki, ale jego wpływ (rzadkie stosowanie) jest znacznie mniejszy niż się wydaje. Używam napędów z 1xx od 2 sezonów. Nie zauważyłem aby moje łańcuchy zużywały się bardziej niż kiedykolwiek. Zauważyłbym gdyby było inaczej.
artoor Napisano 26 Marca 2018 Napisano 26 Marca 2018 Dopowiadając... zużycie łańcucha zależy od wielu czynników - intensywności i warunków używania, prawidłowego montażu napędu, konserwacji i jakości samego łańcucha. Woojj ma całkowitą rację w kwestii osądu 'aerobike.eu', bo żeby wydać wiarygodną opinię potrzebne są testy technologiczne, a nie opinia 1. czy 50. użytkowników.
aerobike.eu Napisano 26 Marca 2018 Napisano 26 Marca 2018 16 godzin temu, woojj napisał: A jak to wyliczyłeś???? Masz jakieś doświadczenia w tej kwestii czy to tylko teoria??? Podstawy fizyki szkoła podstawowa Później profil matematyczno-fizyczny w szkole średniej, a dalej studia techniczne zastosowania informatyki w budowie maszyn i najwyższa ilośc punktów w pewnym teście z metod numerycznych na roku.... Wystarczy?
woojj Napisano 27 Marca 2018 Napisano 27 Marca 2018 6 godzin temu, aerobike.eu napisał: Podstawy fizyki szkoła podstawowa Później profil matematyczno-fizyczny w szkole średniej, a dalej studia techniczne zastosowania informatyki w budowie maszyn i najwyższa ilośc punktów w pewnym teście z metod numerycznych na roku.... Wystarczy? Zaraz wyciągniemy na stół i będziemy mierzyć linijką ;-))))
wlodku Napisano 6 Kwietnia 2018 Napisano 6 Kwietnia 2018 Czołem Panie i Panowie! Podpinam się pod wątek by zadać Wam konkretne pytanie. Gravel, stal, ~4k: Author Ronin vs Breezer Radar Expert? Którego (dlaczego) byście wybrali?
popio Napisano 6 Kwietnia 2018 Autor Napisano 6 Kwietnia 2018 Ja wybrałem Breezera Radara cafe - nie chciałem barana , cena 3000 , za dwa tygodnie u mnie zakochałem się w tym rowerze , będzie zmiana wąsa na flat bara i poszedł:) Orientujecie się czy rower jest sprzedawany z pedałami?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.