DIY Napisano 8 Marca 2018 Napisano 8 Marca 2018 Witam! Problem jak w temacie, bębenków shimano się naodkręcałem pełno - jak dotąd żadnych problemów. Ostatnio przerabiam córce rower - fabryczny Dawes Academy 20' niestety fabrycznie wyposażony w kasetę 7s i jak się okazuje z bębenkiem tylko pod 7-kę, więc od razu zabrałem się za wymianę. Imbus z posiadanego zakresu nie podszedł, więc zamówiłem 11 i 12mm, podeszła 12, ale.... za diabła nie mogę odkręcić. I to nie, że kręcę samą ręką, 80cm rurka, koło zaprate o podłogę, o ścianę i o nogę, trzymane drugą ręką - szprychy trzeszczą a śruba ani drgnie. Ktoś z Was już to przerabiał? Może tam jest lewy gwint? Może podgrzać albo schłodzić? A wykręcam bo chciałem sprawdzić, czy da się w ogóle coś z tym zrobić, czy będę musiał wymieniać piastę, albo całe koło... Znalazłem taki bębenek do Quando: http://e-bmx.pl/opis/7529641/bebenek-kasety-piasty-quando-ktay-dr-89-rzedow.html?from=bazarek ale najpierw muszę wykręcić to co jest bo nie wiem czy podejdzie (zakładając, że uda się w ogóle odkręcić). Jakbym wiedział, że na 100% pasuje to zamówiłbym i podmieniłbym sam korpus, ale jak ma nie podejść.... Z góry dzięki za pomysły Pozdrawiam Piotrek, DIY
Blueforce Napisano 8 Marca 2018 Napisano 8 Marca 2018 Cześć! Dobrym środkiem penetrującym jest mieszanina acetonu z olejem do przekładni automatycznych(ATF), proporcje 1:1.
DIY Napisano 8 Marca 2018 Autor Napisano 8 Marca 2018 Teraz, Blueforce napisał: Cześć! Dobrym środkiem penetrującym jest mieszanina acetonu z olejem do przekładni automatycznych(ATF), proporcje 1:1. Ooooo, tego nie słyszałem W swoich zasobach aceton mam, ale oliwy do automatów raczej nie, chyba tylko do przekładni kierowniczej coś bym znalazł. Chwilowo była akcja na spontana - wpadłem z nowym kluczem, poszarpałem i od razu na forum, pewnie w wolnej chwili zrobię podejście standardowo zaczynając od wd40 - oby poszło.
Imar Napisano 8 Marca 2018 Napisano 8 Marca 2018 Gwint na 99% prawy. Nie wiem czy jest sensowność wymiany bębenka który kosztuję 30 złotych. Za 30 złotych można kupić piastę z bębenkiem 8 rz. I też pytanie po co więcej biegów? Przy kole 20" zastosowanie długiego wózka przerzutki jest bardzo ryzykowne. Jeśli o to chodzi.
MMMAAACCC7 Napisano 8 Marca 2018 Napisano 8 Marca 2018 może dziwnym cudem jest lewy gwint :P. krótki wózek, można stosować nawet z kasetą 34-11, więc nie bujajmy tutaj mitów
Imar Napisano 8 Marca 2018 Napisano 8 Marca 2018 Poważnie? Właśnie słyszę kolejną chorą teorie, ss do kasety 11-34
MMMAAACCC7 Napisano 8 Marca 2018 Napisano 8 Marca 2018 poważnie :). osobiście ujeżdżam xtr 960, wersja ss, z kasetą 11-34, napęd ogólnie 2x9, śmiga jak złoto.
Imar Napisano 8 Marca 2018 Napisano 8 Marca 2018 Ja nie mówię o druciarstwie. I chcę zakończyć off top. Gratuluje że jeździłeś XTR RD-M960 SS który nigdy nie istniał. Występowały 2 wersje tej przerzutki. GS - Long Cage i SGS Super Long Cage .
DIY Napisano 9 Marca 2018 Autor Napisano 9 Marca 2018 Hehe, to, że na 99% prawy to ja wiem U syna w 20'' mam 9-tkę 11-32 i ss ogarnia bez problemu jeszcze zapas jest na spokojnie 34. Co do kosztu to też rozważałem wymianę całej piasty, ale problemem jest obręcz - pod 20 szprych, więc z piastą ciężko w dobrej cenie. Gdyby to było 32/36 to nawet tematu bym pewnie nie założył Pozdro
DIY Napisano 12 Maja 2018 Autor Napisano 12 Maja 2018 Na zakończenie dopiszę tylko, że na razie mała jeździ na 7-ce, bębenka nijak nie udało się odkręcić. Nie wiem jakie siły musiały działać na koło, ale odpuściłem jak pojawił się strach, że pourywam szprychy Pozdrawiam DIY
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.