BiriaBiria Napisano 8 Marca 2018 Napisano 8 Marca 2018 Witam, mam ramę Merida Crossway 20-V jak tutaj http://www.rowerymerida.pl/produkt69/crossway-20-v-rower-merida.html Poszukuję jakiegoś sztywniaka, który będzie miał piwoty i długość ok. 45cm aby geo nie popsuć. Ahead 1 1/8". Za wszelkie porady i pomysły jestem wdzięczny Ewentualnie może być jakiś budżetowy amor z tłumieniem i blokadą. Dzięki!
wojtasin Napisano 8 Marca 2018 Napisano 8 Marca 2018 https://www.forumrowerowe.org/topic/225702-widelec-czy-ten-sztywniak-przypasuje-do-mojego-roweru/
BiriaBiria Napisano 8 Marca 2018 Autor Napisano 8 Marca 2018 Dzięki za linka, pomógł. Ale ja mam zwykłe stery także widły z tamtego tematu mnie nie ratują raczej, czy się mylę może? Coś mi się wydaję że nie będzie lekko. Mi nie zależy na mocowaniach błotników, bagażników itd. to tak przy okazji. Ewentualnie jakiego amora szukać ze 50mm skoku o długości 45cm, a może jakieś kombinacje?
BiriaBiria Napisano 8 Marca 2018 Autor Napisano 8 Marca 2018 Aha, już się nauczyłem. Czyli ewentualnie będzie to wyglądało jak w tym temacie średnio powiem szczerze...
gtb Napisano 8 Marca 2018 Napisano 8 Marca 2018 31 minut temu, BiriaBiria napisał: Ewentualnie jakiego amora szukać ze 50mm skoku o długości 45cm Chyba najtańsza opcja w tych parametrach http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/cr8v/28-cali_amortyzator-suntour-cr8v-28-piwoty-118-ahead-czarny-mat-2017/755 , ewentualną różnicą +/- 10mm się nie przejmuj.
BiriaBiria Napisano 8 Marca 2018 Autor Napisano 8 Marca 2018 Rozważam. A jakaś lepsza opcja około 300zł by się znalazła może? Blokada byłaby pomocna. Żeby nie było że idę na łatwiznę, szukam sam dziś od rana czegoś, ale od czego jest forum Mam teraz jakby dwie drogi: 1) Sztywniak na przykład taki: https://www.rowertour.com/p/62635/xlc-bf-a02-widelec-28-1-18-piwoty-cantilever-czarny i do tego stery z szerszą miską FSA the pig (aby to jakoś wyglądało, a rower jest dla kobiety więc wygląd jest istotny...). Koszt ok. 400zł. Większość tras i tak będzie jeździć po szutrach, leśnych drogach i czasami bardziej wymagających trasach leśnych z korzeniami, stromymi górkami, piachem itd. 2) Wideł amortyzowany. Podpasi pod ramę lepiej i wygląda OK, ale wymaga większej dbałości, czyszczenia itd. W cenie około 300zł cudów nie będzie, ale biorąc pod uwagę przeznaczenie roweru i kierowniczkę to może raczej nie aż taki problem. Zastanawia mnie sens ładowania amora do pseudo 29era do takiej rekreacyjnej jazdy. Ale jak już miałby być to raczej z blokadą (o tłumieniu nawet nie wspominam w tej cenie ). Przy okazji, takie koła będą tam założone, z oponami http://allegro.pl/kola-28-29-airline-plus-maszynowe-rodi-novatec-2k-i6961305538.html#thumb/2 i opony SCHWALBE SMART SAM 29x1.75 KEVLAR (jeśli to ma jakieś znaczenie).
gtb Napisano 8 Marca 2018 Napisano 8 Marca 2018 Jest też i taki z hydrauliczna blokadą http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/cr8v/28-cali_amortyzator-suntour-cr8v-28-hlo-piwoty-118-ahead-czarny-mat-2017/1494 ale rozwiązanie ze sztywnym widelcem wydaje się najsensowniejsze - prościej i o wiele lżej tym bardziej , że te najtańsze (pseudo)amortyzatory to tak naprawdę tylko uginacze które (już fabrycznie) potrafią miec luzy. Ten XLC co znalazłeś świetnie by się nadał (A2C ma dokładnie 450mm).
BiriaBiria Napisano 8 Marca 2018 Autor Napisano 8 Marca 2018 Dzięki za linki. W takim razie skłaniam się ku sztywniakowi, tak też myślałem że w tej cenie "prawdziwego" amortyzatora nie dostanę. Tylko ewentualnie będę musiał poszukać tańszej opcji dla FSA pig bo nie dość że drogie to, to jeszcze totalnie niepotrzebna taka wytrzymałość. W takim razie będę szukał sterów z dolną miską ok 50mm. Jak ktoś coś to proszę jak w dym
BiriaBiria Napisano 9 Marca 2018 Autor Napisano 9 Marca 2018 Wpadłem jeszcze na takie coś http://allegro.pl/amortyzator-as23-cross-28-nvx-p-hlo-v-b-75mm-ahead-i7204773992.html#thumb/9 , piszą że ma tłumienie elastomerowo-olejowe. Skok trochę duży bo 75mm (do mojej ramy był montowany amor ze skokeim 50mm - dla przypomnienia wymiary roweru tutaj http://www.rowerymerida.pl/produkt69/crossway-20-v-rower-merida.html ). Jeżeli w ogóle jest to jakaś opcja dla mnie (tutaj proszę o porady), to czy dałoby się go jakoś ustawić tak aby geometria nie ucierpiała? P.S Waga użytkowniczki to ok. 61kg (+/- 1.5kg zależnie od nastroju ) A może takie coś http://allegro.pl/amortyzator-as25-28-ncx-d-p-lo-ahed-suntour-olej-i6793725373.html
gtb Napisano 9 Marca 2018 Napisano 9 Marca 2018 Jeśli już to z tych dwóch NCX , przynajmniej odczuwalna różnica w wadze bo w samej pracy raczej nie tym bardziej przy takiej wadze użytkowniczki (standardowo zamontowana sprężyna jest pod 80+) , tłumienie w nich to też takie bardziej iluzoryczne - sensowny i dobrze pracujący amorek to niestety koszt ok. 1k. Sądzę , że sztywny widelec to najlepsza opcja.
BiriaBiria Napisano 9 Marca 2018 Autor Napisano 9 Marca 2018 22 godziny temu, gtb napisał: Jest też i taki z hydrauliczna blokadą http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/cr8v/28-cali_amortyzator-suntour-cr8v-28-hlo-piwoty-118-ahead-czarny-mat-2017/1494 ale rozwiązanie ze sztywnym widelcem wydaje się najsensowniejsze - prościej i o wiele lżej tym bardziej , że te najtańsze (pseudo)amortyzatory to tak naprawdę tylko uginacze które (już fabrycznie) potrafią miec luzy. Ten XLC co znalazłeś świetnie by się nadał (A2C ma dokładnie 450mm). Czyli jednak sztywny. Powiedz mi jeszcze proszę jaki wideł miałeś na myśli pisząc "A2C ma dokładnie 450mm" bo nie mogę go znaleźć. Jeszcze jedno pytanie, jeżeli w specyfikacji technicznej ta Merida ma podaną długość amora 45cm to czy właśnie jest to długość z uwzględnieniem sagu, czy nie? Czy w ogóle w tym przypadku sag jest istotny?
gtb Napisano 9 Marca 2018 Napisano 9 Marca 2018 Miałem na myśli XLC BF A02 , na ebay'u jest oferta gdzie sprzedawca podaje rzeczywiste wymiary https://www.ebay.de/itm/28-Gabel-XLC-BF-A02-A-Head-1-1-8-schwarz-mit-Ose-fur-Lowrider-Kabelfuhrung/362220763034?_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIM.MBE%26ao%3D1%26asc%3D20160323102634%26meid%3D7805e74c72f74f7fa8f2090436d74b3e%26pid%3D100623%26rk%3D1%26rkt%3D6%26sd%3D151711148181%26itm%3D362220763034&_trksid=p2047675.c100623.m-1 Teoretycznie długość widła powinna być podana z uwzględnieniem sagu , w praktyce bywa różnie. Nie ma co kurczowo trzymać się wymiarów w mm bo amorki są dobierane do ramy w głównej mierze skokiem a długość całkowita bywa różna (potrafi się wahać o nawet o kilkanaście mm) zależnie od modelu , producenta .
BiriaBiria Napisano 9 Marca 2018 Autor Napisano 9 Marca 2018 OK teraz wszystko jasne Pytanie tylko czy to coś na mocowanie błotnika (jak myślę) nie będzie ograniczało instalacji większej opony. Zakupiłem już te SCHWALBE SMART SAM 29x1.75 i na szerokość i wysokość będzie ok z tym widłem, bo szerokość widelca na górze to ok. 59mm. Ale twoim zdaniem jaką największą oponę można by tam wsadzić? Pytam bo skoro już miałby być ten sztywniak to może choć wsadzę większe opony aby dodać trochę amortyzacji, a te schwalbe zostawię sobie do innego roweru. Jeszcze raz dziękuje ci bardzo za cenne podpowiedzi.
gtb Napisano 9 Marca 2018 Napisano 9 Marca 2018 To mocowanie w niczym nie będzie przeszkadzało (w amortyzatorach też masz ograniczenie w postaci podkowy a tam dla koła 29" jest w granicach 380mm). Do tego sztywniaka wejdą opony 2.0 bez problemu , prawdopodobnie nawet 2,1.
BiriaBiria Napisano 9 Marca 2018 Autor Napisano 9 Marca 2018 O! To cieszy. I mam jeszcze jedno pytanie, tak dla upewnienia się . Ten widelec jest do sterów pół-zintegrowanych i zintegrowanych, a co z klasycznymi sterami wypuszczanymi? Oprócz wizualnego dysonansu, czy technicznie to będzie współpracować? Moja rama jest pod stery zewnętrzne i jak patrzę na to zdjęcie: To mam wątpliwości. Wygląda jakby miska od sterów wypuszczanych mogła trzeć o koronę widelca...
gtb Napisano 9 Marca 2018 Napisano 9 Marca 2018 Będzie pasował do każdych sterów , do ahead z zewnętrznymi miskami również . Miska jest tak skonstruowana ze po złożeniu całości jest powyżej dolnej krawędzi bieżni , przyjrzyj się dokładnie na tym co masz to to zauważysz.
BiriaBiria Napisano 9 Marca 2018 Autor Napisano 9 Marca 2018 No to jestem w domu. Wysłałem jeszcze zapytanie do jednego speca z tego forum o jakiegoś amora, jak oferta nie będzie na moją kieszeń to biorę tego sztywniaka. Dziękuje bardzo za pomoc @gtb
ACTIVIA Napisano 9 Marca 2018 Napisano 9 Marca 2018 Poszperałem i mogę ci takiego NRX-a za 300zł zaoferować
BiriaBiria Napisano 9 Marca 2018 Autor Napisano 9 Marca 2018 Biorę P.S A mógłbyś podać jakieś parametry bo niewiem czy dobrze widzę
ACTIVIA Napisano 9 Marca 2018 Napisano 9 Marca 2018 http://www.srsuntour-cycling.com/nl/service/download-area/consumer-downloads/bike/exploded-views/2011/
BiriaBiria Napisano 14 Kwietnia 2018 Autor Napisano 14 Kwietnia 2018 Witam po dluzszej przerwie. Na wstepie podziekowania dla Activia za zalatwienie tego amorka. Amortyzator to Suntour NRX DRL na sprezynach, blokada skoku na goleni, regulacja ugiecia, czyli prosty amor. Co ciekawe, mial byc z 2012 ale okazalo sie ze jest z 2017. Jutro wyladuje na rowerze to dam jakies fotki i szerszy opis.
BiriaBiria Napisano 16 Kwietnia 2018 Autor Napisano 16 Kwietnia 2018 Nie ma jak zrobic sensownych fotek bo pogoda do dupy... Nie mam studio więc zrobie jak się troche rozpogodzi (moze rower bedzie juz gotowy i beda fotki w terenie). Ale powiem ze amorek wyglada zacnie, rower przeznaczony dla amatora poczatkujacego więc wydaje mi sie ze uzytkowniczka bedzie szczesliwa, pomimo prostej budowy widelca.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.