ivohaha Napisano 7 Marca 2018 Udostępnij Napisano 7 Marca 2018 Witam. Może ktoś się orientuje, czy da się kupić amortyzator trekkingowy 28" (50-70mm skoku), ze sprężyną powietrzną i gwintowaną rurą sterową 1 1/8 cala ? Czy takie amory w ogóle były kiedykolwiek produkowane, bo zapewne już nie są...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 7 Marca 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Marca 2018 Jest Suntour NCX AIR https://www.centrumrowerowe.pl/amortyzator-sr-suntour-ncx-d-rl-air-pd15863/ Rura niegwintowana, ale ogarnięty tokarz bez problemu nagwintuje za symboliczną kwotę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ivohaha Napisano 7 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2018 Dzięki. Nie byłem pewien czy rurę sterową można gwintować. Rozumiem, że taką nagwintowaną da się też zamontować do sterów ahed ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 7 Marca 2018 Udostępnij Napisano 7 Marca 2018 Oczywiście, że tak, lepsze serwisy rowerowe mają gwintowniki ( one są drogie stąd nie każdy ma ), pamiętaj, że taki amor będzie miał rurę krótszą niż pod ahead, więc w przyszłości gdyby była potrzeba sprzedać, może być trudniej . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ivohaha Napisano 7 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2018 Tak, tak wiem. Nie byłem tylko pewien co do gwintowania. Dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 7 Marca 2018 Udostępnij Napisano 7 Marca 2018 Jak byś coś potrzebował to pisz. Mam gwintownice maszynowe to bez problemu mogę ci nagwintować rurę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ivohaha Napisano 7 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2018 Dzięki, jak będę na kupnie amorka to się odezwę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 7 Marca 2018 Udostępnij Napisano 7 Marca 2018 To może lepiej kup od razu tam gdzie nagwintują zamiast potem się z tym bujać (np. u jegomościa dwa posty wyżej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 7 Marca 2018 Udostępnij Napisano 7 Marca 2018 39 minut temu, Dokumosa napisał: To może lepiej kup od razu tam gdzie nagwintują To lepiej od razu wymień mostek i stery na ahead! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 7 Marca 2018 Udostępnij Napisano 7 Marca 2018 Zależy co to za rower. Nie zawsze jest to możliwe chyba, że kierownica kilkanaście cm niżej niż obecnie nie będzie przeszkadzala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 8 Marca 2018 Udostępnij Napisano 8 Marca 2018 (edytowane) 9 godzin temu, Dokumosa napisał: Nie zawsze jest to możliwe chyba, że kierownica kilkanaście cm niżej niż obecnie nie będzie przeszkadzala A dlaczego ma być niemożliwe, jak główka ramy jest 1i1/8 to wybór sterów jest ogromny, wystarczy pomierzyć i dobrać. Czy kierownica będzie niżej... przecież rura w nowym amorze jest dość długa i pod mostek na pewno wejdą podkładki, a jak by było mało to są mostki o dużym wzniosie lub regulowane. Edytowane 8 Marca 2018 przez Alsew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ivohaha Napisano 8 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2018 Widzę, że wzbudziłem u kolegów spore kontrowersje Wyjaśniam więc. Rama jest crossowo-trekingowa, dość siermiężna (czytaj tania), ze sporą główką - 19cm (bez sterów). Obecnie są założone stery skręcane, a do tego wpuszczana w rurę sterową przejściówka na mostek ahead i taki własnie mostek. Także zmiana na stery ahead i założenie takiego amora nie zmieni wysokości kierownicy. Pytałem o amortyzator gwintowany, ponieważ to mniej roboty, jeśli byłby do dostania. Jeśli jednak nie, to kupno ahead-a i gwintowanie jest już wątpliwe. W tym przypadku pewnie zdecyduje się wymienić również stery, tym bardziej że resztę kokpitu już mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 8 Marca 2018 Udostępnij Napisano 8 Marca 2018 Gwintowanie wyjdzie drożej niż tanie stery a-head a zyskujesz pewniejsze połączenie i mniej problemowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 8 Marca 2018 Udostępnij Napisano 8 Marca 2018 @Alsew To nawet nie chodzi o to, że się nie da co nie będzie to wyglądać. Czasami rama ma tak nisko opuszczoną główkę, że mostek jest naprawdę sporo wysunięty (pasują tylko wysokie mostki wpuszczane). Wiesz jak wygląda rower z mostkiem ahead 45* z 10cm podkładek pod nim? Jeśli to mają być 2-3 podkładki 1cm to będzie super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Marca 2018 Udostępnij Napisano 8 Marca 2018 (edytowane) 1 godzinę temu, woojj napisał: Gwintowanie wyjdzie drożej niż tanie stery a-head a zyskujesz pewniejsze połączenie i mniej problemowe. Popieram, nawet jakby gwintowanie bylo tańsze, to i tak nie ma sensu iść w rozwiązania archeo przy wymianie amortyzatora. Nawet sekundy bym sie nie zastanawial i przerobiłbym na ahead. Mialem 2 lata temu zimowca na skrecanych sterach ... ło matko. .. jeszce czym to kontrować żeby sie nie luzowało,... dla mnie poracha. Ahead wymaga jeden no moze 2 kluczyki meiszczace sie w kieszeni lub kazdym multitoolu i .... można to rozebrać, tylko po co, jak to się nie luzuje Edytowane 8 Marca 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ivohaha Napisano 8 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2018 Bardzo dziękuję za wszystkie rady i opinie. Macie rację, nie ma sensu gwintować rury, lepiej wymienić stery. Mam jeszcze jedno pytanie. Wstępnie wybrałem dwa amorki: NRX E-RLR AIR http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/nrx/28-cali_amortyzator-suntour-nrx-e-rlr-air-czarny-mat-piwoty-2018/1206 NRX S-LOR LITE http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/nrx/28-cali_amortyzator-suntour-nrx-s-rlr-lite-czarny-mat-dysk-2018/1205 Z opisu wynika, że różnią się głównie regulacją tłumienia. Czy warto dopłacić te ~200zł za ową regulację? Czy to pełnoprawna regulacja, czy tylko jej namiastka? Chyba, że są jeszcze jakieś inne różnice pomiędzy nimi (mocowania hamulców pomijam) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 8 Marca 2018 Udostępnij Napisano 8 Marca 2018 S w stosunku do E ma rozbieralny tłumik i inaczej zrobioną sprężynę powietrzną (w tym tłok o większej średnicy) przez co jest bardziej progresywny. Czy warto dopłacać wszystko zależy - jak chcesz go eksploatować kilka lat i nie unikać lekkiego terenu to moim zdaniem warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ivohaha Napisano 8 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2018 W takim razie S-ka wydaje się odpowiednia dla mnie. Co prawda rower mam crossowy, ale nie stronię od górskich szlaków. Oczywiście tych w zasięgu tego typu roweru. To jeszcze zapytam, czy inni producenci oferują porównywalne do NRX S-LOR LITE amortyzatory ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 8 Marca 2018 Udostępnij Napisano 8 Marca 2018 RS Paragon https://www.sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-amortyzatory-przednie-amortyzatory-28-amortyzator-rock-shox-paragon-gold-rl-28-solo-air-65mm-1-18-qr-disc-o_l_358_10587.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 9 Marca 2018 Udostępnij Napisano 9 Marca 2018 https://ctbike.pl/rst-vogue-air-amortyzator-rowerowy-60-mm-czarny.html masz otwartą kąpiel w tłumiku, wszystkie możliwe regulacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ivohaha Napisano 9 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2018 Dziękuję za linki. Widzę, że jakiś wybór jest. Szkoda, że ten Vogue-Air ma golenie 28mm. Obecnie mam NCX D-RL i nie jestem zadowolony z jego sztywności. Jeździłem trochę na NCX E-RL z goleniami 30mm i było sporo lepiej. Także celuje raczej w amortyzator z 30mm na goleniach. Chyba, że ktoś ma doświadczenie i może powiedzieć, że ten Vogue nie odbiega w tej kwestii od amortyzatorów z 30mm ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 9 Marca 2018 Udostępnij Napisano 9 Marca 2018 Każdy ma swoją opinię amortyzatora gdy jest w jego posiadaniu lecz trzeba by było szukać osoby która miała długie styczności z tymi amortyzatorami w ich pracy Ja się opieram na Suntourze ze względu tego że mam duży zakres dostępności jak także i części, zaś nie powiem ci o pracy RS czy RST bo na nich nie jeździłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.