ivohaha Napisano 7 Marca 2018 Napisano 7 Marca 2018 Witam. Może ktoś się orientuje, czy da się kupić amortyzator trekkingowy 28" (50-70mm skoku), ze sprężyną powietrzną i gwintowaną rurą sterową 1 1/8 cala ? Czy takie amory w ogóle były kiedykolwiek produkowane, bo zapewne już nie są...? Cytuj
Mod Team sznib Napisano 7 Marca 2018 Mod Team Napisano 7 Marca 2018 Jest Suntour NCX AIR https://www.centrumrowerowe.pl/amortyzator-sr-suntour-ncx-d-rl-air-pd15863/ Rura niegwintowana, ale ogarnięty tokarz bez problemu nagwintuje za symboliczną kwotę. 1 Cytuj
ivohaha Napisano 7 Marca 2018 Autor Napisano 7 Marca 2018 Dzięki. Nie byłem pewien czy rurę sterową można gwintować. Rozumiem, że taką nagwintowaną da się też zamontować do sterów ahed ? Cytuj
SoloTM Napisano 7 Marca 2018 Napisano 7 Marca 2018 Oczywiście, że tak, lepsze serwisy rowerowe mają gwintowniki ( one są drogie stąd nie każdy ma ), pamiętaj, że taki amor będzie miał rurę krótszą niż pod ahead, więc w przyszłości gdyby była potrzeba sprzedać, może być trudniej . 1 Cytuj
ivohaha Napisano 7 Marca 2018 Autor Napisano 7 Marca 2018 Tak, tak wiem. Nie byłem tylko pewien co do gwintowania. Dzięki za pomoc. Cytuj
ACTIVIA Napisano 7 Marca 2018 Napisano 7 Marca 2018 Jak byś coś potrzebował to pisz. Mam gwintownice maszynowe to bez problemu mogę ci nagwintować rurę Cytuj
ivohaha Napisano 7 Marca 2018 Autor Napisano 7 Marca 2018 Dzięki, jak będę na kupnie amorka to się odezwę. Cytuj
Dokumosa Napisano 7 Marca 2018 Napisano 7 Marca 2018 To może lepiej kup od razu tam gdzie nagwintują zamiast potem się z tym bujać (np. u jegomościa dwa posty wyżej). Cytuj
Alsew Napisano 7 Marca 2018 Napisano 7 Marca 2018 39 minut temu, Dokumosa napisał: To może lepiej kup od razu tam gdzie nagwintują To lepiej od razu wymień mostek i stery na ahead! Cytuj
Dokumosa Napisano 7 Marca 2018 Napisano 7 Marca 2018 Zależy co to za rower. Nie zawsze jest to możliwe chyba, że kierownica kilkanaście cm niżej niż obecnie nie będzie przeszkadzala Cytuj
Alsew Napisano 8 Marca 2018 Napisano 8 Marca 2018 (edytowane) 9 godzin temu, Dokumosa napisał: Nie zawsze jest to możliwe chyba, że kierownica kilkanaście cm niżej niż obecnie nie będzie przeszkadzala A dlaczego ma być niemożliwe, jak główka ramy jest 1i1/8 to wybór sterów jest ogromny, wystarczy pomierzyć i dobrać. Czy kierownica będzie niżej... przecież rura w nowym amorze jest dość długa i pod mostek na pewno wejdą podkładki, a jak by było mało to są mostki o dużym wzniosie lub regulowane. Edytowane 8 Marca 2018 przez Alsew Cytuj
ivohaha Napisano 8 Marca 2018 Autor Napisano 8 Marca 2018 Widzę, że wzbudziłem u kolegów spore kontrowersje Wyjaśniam więc. Rama jest crossowo-trekingowa, dość siermiężna (czytaj tania), ze sporą główką - 19cm (bez sterów). Obecnie są założone stery skręcane, a do tego wpuszczana w rurę sterową przejściówka na mostek ahead i taki własnie mostek. Także zmiana na stery ahead i założenie takiego amora nie zmieni wysokości kierownicy. Pytałem o amortyzator gwintowany, ponieważ to mniej roboty, jeśli byłby do dostania. Jeśli jednak nie, to kupno ahead-a i gwintowanie jest już wątpliwe. W tym przypadku pewnie zdecyduje się wymienić również stery, tym bardziej że resztę kokpitu już mam. Cytuj
woojj Napisano 8 Marca 2018 Napisano 8 Marca 2018 Gwintowanie wyjdzie drożej niż tanie stery a-head a zyskujesz pewniejsze połączenie i mniej problemowe. Cytuj
Dokumosa Napisano 8 Marca 2018 Napisano 8 Marca 2018 @Alsew To nawet nie chodzi o to, że się nie da co nie będzie to wyglądać. Czasami rama ma tak nisko opuszczoną główkę, że mostek jest naprawdę sporo wysunięty (pasują tylko wysokie mostki wpuszczane). Wiesz jak wygląda rower z mostkiem ahead 45* z 10cm podkładek pod nim? Jeśli to mają być 2-3 podkładki 1cm to będzie super. Cytuj
Gość Napisano 8 Marca 2018 Napisano 8 Marca 2018 (edytowane) 1 godzinę temu, woojj napisał: Gwintowanie wyjdzie drożej niż tanie stery a-head a zyskujesz pewniejsze połączenie i mniej problemowe. Popieram, nawet jakby gwintowanie bylo tańsze, to i tak nie ma sensu iść w rozwiązania archeo przy wymianie amortyzatora. Nawet sekundy bym sie nie zastanawial i przerobiłbym na ahead. Mialem 2 lata temu zimowca na skrecanych sterach ... ło matko. .. jeszce czym to kontrować żeby sie nie luzowało,... dla mnie poracha. Ahead wymaga jeden no moze 2 kluczyki meiszczace sie w kieszeni lub kazdym multitoolu i .... można to rozebrać, tylko po co, jak to się nie luzuje Edytowane 8 Marca 2018 przez Gość Cytuj
ivohaha Napisano 8 Marca 2018 Autor Napisano 8 Marca 2018 Bardzo dziękuję za wszystkie rady i opinie. Macie rację, nie ma sensu gwintować rury, lepiej wymienić stery. Mam jeszcze jedno pytanie. Wstępnie wybrałem dwa amorki: NRX E-RLR AIR http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/nrx/28-cali_amortyzator-suntour-nrx-e-rlr-air-czarny-mat-piwoty-2018/1206 NRX S-LOR LITE http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/nrx/28-cali_amortyzator-suntour-nrx-s-rlr-lite-czarny-mat-dysk-2018/1205 Z opisu wynika, że różnią się głównie regulacją tłumienia. Czy warto dopłacić te ~200zł za ową regulację? Czy to pełnoprawna regulacja, czy tylko jej namiastka? Chyba, że są jeszcze jakieś inne różnice pomiędzy nimi (mocowania hamulców pomijam) ? Cytuj
Dokumosa Napisano 8 Marca 2018 Napisano 8 Marca 2018 S w stosunku do E ma rozbieralny tłumik i inaczej zrobioną sprężynę powietrzną (w tym tłok o większej średnicy) przez co jest bardziej progresywny. Czy warto dopłacać wszystko zależy - jak chcesz go eksploatować kilka lat i nie unikać lekkiego terenu to moim zdaniem warto. Cytuj
ivohaha Napisano 8 Marca 2018 Autor Napisano 8 Marca 2018 W takim razie S-ka wydaje się odpowiednia dla mnie. Co prawda rower mam crossowy, ale nie stronię od górskich szlaków. Oczywiście tych w zasięgu tego typu roweru. To jeszcze zapytam, czy inni producenci oferują porównywalne do NRX S-LOR LITE amortyzatory ? Cytuj
gtb Napisano 8 Marca 2018 Napisano 8 Marca 2018 RS Paragon https://www.sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-amortyzatory-przednie-amortyzatory-28-amortyzator-rock-shox-paragon-gold-rl-28-solo-air-65mm-1-18-qr-disc-o_l_358_10587.html Cytuj
woojj Napisano 9 Marca 2018 Napisano 9 Marca 2018 https://ctbike.pl/rst-vogue-air-amortyzator-rowerowy-60-mm-czarny.html masz otwartą kąpiel w tłumiku, wszystkie możliwe regulacje. Cytuj
ivohaha Napisano 9 Marca 2018 Autor Napisano 9 Marca 2018 Dziękuję za linki. Widzę, że jakiś wybór jest. Szkoda, że ten Vogue-Air ma golenie 28mm. Obecnie mam NCX D-RL i nie jestem zadowolony z jego sztywności. Jeździłem trochę na NCX E-RL z goleniami 30mm i było sporo lepiej. Także celuje raczej w amortyzator z 30mm na goleniach. Chyba, że ktoś ma doświadczenie i może powiedzieć, że ten Vogue nie odbiega w tej kwestii od amortyzatorów z 30mm ? Cytuj
ACTIVIA Napisano 9 Marca 2018 Napisano 9 Marca 2018 Każdy ma swoją opinię amortyzatora gdy jest w jego posiadaniu lecz trzeba by było szukać osoby która miała długie styczności z tymi amortyzatorami w ich pracy Ja się opieram na Suntourze ze względu tego że mam duży zakres dostępności jak także i części, zaś nie powiem ci o pracy RS czy RST bo na nich nie jeździłem Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.