radm3 Napisano 6 Marca 2018 Napisano 6 Marca 2018 Witam, Kupiłem rower miejski Gazelle Esprit. W tym rowerze przednie koło ma wbudowane dynamo. Nie podoba mi się to rozwiązanie i chcę kupić przednie koło. Do roweru miejskiego wolałbym bardziej koło mocowane na śruby niż szybkozamykacz. Jaką piastę wybrać: 1. NOVATEC NT-A265 36otw 2. NOVATEC A-266 SBT 36otw 3. NOVATEC 751SB 36otw Czy da się przerobić NOVATEC 751SB na śruby? 4. Novatec A165SBT 36otw wysoki kołnierz Która z nich będzie najbardziej wytrzymała, najlepiej uszczelniona? Jaki nyple wybrać stalowe, aluminiowe czy mosiężne (chodzi mi o kontakt z solą)? Pozdrawiam
gtb Napisano 6 Marca 2018 Napisano 6 Marca 2018 17 minut temu, radm3 napisał: Do roweru miejskiego wolałbym bardziej koło mocowane na śruby niż szybkozamykacz. Zawsze standardowy zacisk możesz zastąpić takim skręcanym na imbus http://www.rowerowyraj.pl/piasty-czesci-i-akcesoria/171-szybkozamykacz-przod-novatec-216fq.html , mam takie u siebie i sprawują się bardzo dobrze . A czemu chcesz się pozbyć dynama ? Mam takowe u siebie i powiem szczerze , że obecnie przy zastosowaniu typowo miejskim nie wyobrażam sobie roweru bez tego udogodnienia.
Gość Napisano 6 Marca 2018 Napisano 6 Marca 2018 1 minutę temu, gtb napisał: Zawsze standardowy zacisk możesz zastąpić takim skręcanym Też mi się wydaje ze to dobry pomysł. Koło samo nie odjedzie tak jak szybkozamykane niepilnowane, a nie trzeba wozić dodatkowego klucza w razie kiszki. Chociaz, jak wspomnę moje ostatnie lata, to po przebiciu tylko raz naprawiałem koło poza domem ;-) przeważnie ładowałem się z gratem do autobusu. ;-) niemniej mam skręcane, i nie mysle nawet że mi ktos moje tanie kołko zawinie tak prosto :>
radm3 Napisano 6 Marca 2018 Autor Napisano 6 Marca 2018 7 minut temu, gtb napisał: Zawsze standardowy zacisk możesz zastąpić takim skręcanym na imbus http://www.rowerowyraj.pl/piasty-czesci-i-akcesoria/171-szybkozamykacz-przod-novatec-216fq.html , mam takie u siebie i sprawują się bardzo dobrze . A czemu chcesz się pozbyć dynama ? Mam takowe u siebie i powiem szczerze , że obecnie przy zastosowaniu typowo miejskim nie wyobrażam sobie roweru bez tego udogodnienia. Chcę jeździć szybko tym rowerem (zakładam średnie 30 km/h). Ma to być alternatywa dla przełaja jak będzie mokro. Piasta to Novatec EDH-2 która nawet po wyłączeniu światła stawia duży opór (przy wyłączonym świetle przy prędkości 30km/h 9 wat). Posiadam lampki Convoy s3, s2+ i je zamontuje w zamian na kierownicę.) NOVATEC 751SB będzie najlepiej uszczelniony?
gtb Napisano 6 Marca 2018 Napisano 6 Marca 2018 Każda piasta z dynamen (bez względu czy włączona czy wyłączona) stawia opór który przy kręceniu na sucho wydaje się być duży aczkolwiek w normalnym użytkowaniu jest to praktycznie nieodczuwalne. Więcej energii stracisz na skrępowaniu ruchów w normalnej odzieży (bo w takowej zazwyczaj jeździ się na rowerze miejskim) niż na oporach takiej piasty. Na twoim miejscu poważnie bym to przemyślał bo bo zimową porą baterie idą szybko a powerbanki to dodatkowy balast. Dodam tylko, że początkowo też tak myślałem jak ty i chciałem wymieniać piastę na normalną na szczęście dałem sobie szanse na potestowanie i nie zrobiłem tego błędu.
dovectra Napisano 6 Marca 2018 Napisano 6 Marca 2018 55 minut temu, radm3 napisał: mosiężne i tylko takie
Kreick Napisano 6 Marca 2018 Napisano 6 Marca 2018 Możesz też ośkę w pieście nagwintować i wkręcić śruby. Miałem coś takiego w facie kombinować, żeby koło nie uciekało w hakach, ale na szczęście nie było potrzeby.
radm3 Napisano 6 Marca 2018 Autor Napisano 6 Marca 2018 46 minut temu, Kreick napisał: Możesz też ośkę w pieście nagwintować i wkręcić śruby. Miałem coś takiego w facie kombinować, żeby koło nie uciekało w hakach, ale na szczęście nie było potrzeby. Chodzi o to żeby kupić pręt i z dwóch stron zrobić gwint? 1 godzinę temu, gtb napisał: Każda piasta z dynamen (bez względu czy włączona czy wyłączona) stawia opór który przy kręceniu na sucho wydaje się być duży aczkolwiek w normalnym użytkowaniu jest to praktycznie nieodczuwalne. Więcej energii stracisz na skrępowaniu ruchów w normalnej odzieży (bo w takowej zazwyczaj jeździ się na rowerze miejskim) niż na oporach takiej piasty. Na twoim miejscu poważnie bym to przemyślał bo bo zimową porą baterie idą szybko a powerbanki to dodatkowy balast. Dodam tylko, że początkowo też tak myślałem jak ty i chciałem wymieniać piastę na normalną na szczęście dałem sobie szanse na potestowanie i nie zrobiłem tego błędu. Nocą rzadko jeżdżę. Będę montować 2 latarki 18650 Convoy i brał 2 ogniwa zapasowe. Według testów w tej piaście nie ma różnicy w poborze w zależności od tego czy światło włączone czy nie. Mam w nim hamulec aerodynamiczny (szerokie błotniki), nie chciałbym tracić w kolejnym miejscu energii. Ten rower chcę wykorzystywać do jazdy w lesie a ma tylko 3 biegi i może być ciężko w kopnym piachu. Czasami chcę jechać na szosie powyżej 30 km/h to nie ma być powolna jazda i staram się go jak najbardziej usportowić chociaż opony muszę kupić jakieś z agresywniejszym bieżnikiem.
Kreick Napisano 6 Marca 2018 Napisano 6 Marca 2018 3 godziny temu, radm3 napisał: Chodzi o to żeby kupić pręt i z dwóch stron zrobić gwint? Nie nie. Wyjmujesz szybkozamykacz i gwintujesz oś w środku. Cel jest mniej więcej taki: http://www.speed-rower.pl/index.php?id_product=237&controller=product&id_lang=5 Można nawet kupić takie ośki, żeby dostać odpowiednie śruby i kołnierze, bo niestety nie widziałem nic podobnego nie-rowerowego co mogłoby tak wyglądać. Ale zwykłe stalowe śruby i podkładki też dadzą na pewno radę. Całość mocno skręcona będzie pewnie sztywniejsza niż niejedna sztywna oś.
radm3 Napisano 6 Marca 2018 Autor Napisano 6 Marca 2018 5 minut temu, Kreick napisał: Wyjmujesz szybkozamykacz i gwintujesz oś w środku. Ciekawe czy wytrzymałość by nie ucierpiała bo w środku byłaby dziura o średnicy 5mm. W składanym przełaju mam piasty Novatec D042 i D041 tam zechcę http://uzurpator.com.pl/new_blog/documents/Os_piasty_Novatec_D042SB.html takie ośki zrobić, ale to z pręta.
Kreick Napisano 6 Marca 2018 Napisano 6 Marca 2018 Ale w osi już jest dziura, tam przecież wkładasz szybkozamykacz. Zamiast ściskać oś szybko zamykaczem skręcasz ją z dwóch stron zwykłymi śrubami M6 (bo gwint w środku musisz zrobić na 6mm).
radm3 Napisano 6 Marca 2018 Autor Napisano 6 Marca 2018 Teraz, Kreick napisał: Ale w osi już jest dziura, tam przecież wkładasz szybkozamykacz. Zamiast ściskać oś szybko zamykaczem skręcasz ją z dwóch stron zwykłymi śrubami M6 (bo gwint w środku musisz zrobić na 6mm). Wydaje mi się że szybkozamykacz może zwiększyć wytrzymałość osi. Plusem Twojego rozwiązania jest waga i to że prościej to wykonać. Sam tego i tak bym nie zrobił, a jak znajdę tokarza to raczej zdecyduję się na rozwiązanie z wykonaniem odpowiedniej osi. Kiedyś połamałem jedną oś :), jeżdżąc spokojnie.
dovectra Napisano 6 Marca 2018 Napisano 6 Marca 2018 5 godzin temu, radm3 napisał: Gazelle Esprit masz hample v-ki czy bębny?
radm3 Napisano 6 Marca 2018 Autor Napisano 6 Marca 2018 Teraz, dovectra napisał: masz hample v-ki czy bębny? Z przodu v-kę z tyłu rolkowy.
zekker Napisano 7 Marca 2018 Napisano 7 Marca 2018 19 godzin temu, radm3 napisał: Nocą rzadko jeżdżę. Będę montować 2 latarki 18650 Convoy i brał 2 ogniwa zapasowe. Ten rower chcę wykorzystywać do jazdy w lesie a ma tylko 3 biegi i może być ciężko w kopnym piachu. Czasami chcę jechać na szosie powyżej 30 km/h to nie ma być powolna jazda i staram się go jak najbardziej usportowić chociaż opony muszę kupić jakieś z agresywniejszym bieżnikiem. Ja tu widzę jakieś pomieszanie z poplątaniem. Zdecyduj się, czy to ma być rower do jazdy miejskiej przez cały rok (w domyśle dojazdy do pracy/szkoły/zakupy), czy sportowa maszyna do śmigania po lesie i szosach. Za te latarki w mieście należy ci się pompowanie fatbików pompką od amortyzatora Odnośnie tych 9W, to przy prędkościach rzędu 30km/h trzeba ładować w rower około 180W. Różnica na dynamie to będzie +/- 1km/h. Szkoda kasy na kombinacje jak tym rowerem nie będziesz się ścigał. 21 godzin temu, radm3 napisał: Ma to być alternatywa dla przełaja jak będzie mokro Skoro masz przełaja, to proponuję go uodpornić na te mokre warunki, bo na razie dążysz, żeby z mieszczucha zrobić przełaja, co imo jest bez sensu mieć dwa takie same rowery, z czego jeden ze sporymi wadami do szybkiej jazdy i do jazdy w terenie.
radm3 Napisano 7 Marca 2018 Autor Napisano 7 Marca 2018 25 minut temu, zekker napisał: Ja tu widzę jakieś pomieszanie z poplątaniem. Zdecyduj się, czy to ma być rower do jazdy miejskiej przez cały rok (w domyśle dojazdy do pracy/szkoły/zakupy), czy sportowa maszyna do śmigania po lesie i szosach. Ma to być rower do śmigania w każdych warunkach, ekonomiczny, w miarę bezobsługowy (ma pełną osłonę łańcucha), chciałbym jednak aby dał radę jechać 30 km/h. Nie będę też nim jeździł szybko po lesie, wystarczy mi 15 km/h. 25 minut temu, zekker napisał: Odnośnie tych 9W, to przy prędkościach rzędu 30km/h trzeba ładować w rower około 180W. Różnica na dynamie to będzie +/- 1km/h. Szkoda kasy na kombinacje jak tym rowerem nie będziesz się ścigał. Ten rower ma piastę wielobiegową i szerokie błotniki, z czasem dojdą pewnie szersze opony nie chcę tracić tych 9W, mam latarki które świecą dużo lepiej a waga to nie problem. 25 minut temu, zekker napisał: Skoro masz przełaja, to proponuję go uodpornić na te mokre warunki, bo na razie dążysz, żeby z mieszczucha zrobić przełaja, co imo jest bez sensu mieć dwa takie same rowery, z czego jeden ze sporymi wadami do szybkiej jazdy i do jazdy w terenie. Aż tak nie chcę modyfikować mieszczucha :). Przełajowi chyba bliżej do szosy i zechcę go użytkować tylko jak będzie sucho, czasami powoli przejechać przez las, nie przewiduję w nim montażu błotników 25 minut temu, zekker napisał: Za te latarki w mieście należy ci się pompowanie fatbików pompką od amortyzatora Że za mocno świecą? Kiedyś przeglądałem dział z wypadkami na tym forum i był wypadek bo kierowca nie widział rowerzysty który miał zapalone światła. W trekkingu który miałem wcześniej używałem dwóch latarek, i jeździło się super, bo na nie oświetlonych drogach jedna latarka świeciła w dal, a druga doświetlała boki i okolice koła. W samochodach xenony też mocno świecą :).
zekker Napisano 10 Marca 2018 Napisano 10 Marca 2018 W dniu 7.03.2018 o 11:04, radm3 napisał: Ma to być rower do śmigania w każdych warunkach, ekonomiczny, w miarę bezobsługowy (ma pełną osłonę łańcucha), chciałbym jednak aby dał radę jechać 30 km/h. Nie będę też nim jeździł szybko po lesie, wystarczy mi 15 km/h. Piasta sama nie jedzie, jak nie masz siły rozpędzić się do 30km/h, to nie będziesz miał siły i po wymianie koła. Nie mówię, że dodatkowy opór nie jest odczuwalny ale przy tej prędkości znacznie więcej ucieka ci od wyprostowanej pozycji na rowerze. Jeszcze raz to napiszę, te 9W przy 30km/h to około 1km/h różnicy, to jest nic nieznacząca wartość. Zresztą jak masz tego przełaja, to podmień koło i zobacz ile taka zmiana da. Opona z gazeli powinna bez problemu wejść. Jak dla mnie dynamo w piaście jest elementem zapewniającym bezobsługowość, bo nie trzeba się martwić o baterie, nie trzeba się bawić w ściąganie i zakładanie lampek przy parkowaniu pod sklepem itd. W dniu 7.03.2018 o 11:04, radm3 napisał: Że za mocno świecą? Kiedyś przeglądałem dział z wypadkami na tym forum i był wypadek bo kierowca nie widział rowerzysty który miał zapalone światła. W trekkingu który miałem wcześniej używałem dwóch latarek, i jeździło się super, bo na nie oświetlonych drogach jedna latarka świeciła w dal, a druga doświetlała boki i okolice koła. W samochodach xenony też mocno świecą :). Nie tyle za mocno, co w niewłaściwym kierunku. Po prostu światło ucieka w górę i walisz ludziom po oczach. Reflektory samochodowe mają odcięcie, należy je tak ustawiać, żeby nie świeciły głównym snopem w oczy jadących z naprzeciwka i w lusterka tych przed tobą. Zdecydowana większość modeli lampek na dynamo też ma odcięcie. Latarki nie mają i żeby nie były uciążliwe dla innych, to trzeba je skierować mocno w dół, co z kolei bardzo mocno ogranicza ich zasięg. https://get.google.com/albumarchive/114429717076057867312/album/AF1QipMX1lxg25DrN5-sCCQOiJ_g91PFb1bjoMtpbMuW?authKey=CPeS-uqRp-noaQ Był też wypadek, gdzie ciężarówka skosiła rowerzystę obwieszonego lampkami, kamizelką i innymi odblaskami. Mam mocną lampę na dynamo, a i tak niektórzy kierowcy wydają się ślepi.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.