Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno nabyłem Gianta Trance 4 model na rok 2017. Postanowiłem wprowadzić w nim trochę zmian aby przystosować go lepiej w góry. Między innymi zakładam napęd 1x11 Shimano XT M8000. Ponieważ aktualnie jest 2x9 do zmiany idzie wszystko oprócz mechanizmu korbowego. Mechanizm ów to FSA Comet Modular z pająkiem na 4 śruby o rozstawach 96 i 68 (na stronie FSA widnieje informacja "96.68", która sugeruje że jest to rozstaw śrub 96,68mm - warto pamiętać, nie ma takiego rozstawu w zębatkach).

Mój FSA Comet:

https://shop.fullspeedahead.com/en/type/cranksets/comet-modular-crankset

posiada możliwość demontażu pająka i założenie zębatki spiderless co też chcę uczynić. Demontaż odbywa się za pomocą takiego oto klucza (nasadki):

https://shop.fullspeedahead.com/en/type/tools/modular-tool

Niestety w kilku serwisach krakowskich, w których pytałem o ten klucz nie posiadali go. Tak ten serwis mniej wiecej wygląda:

www.youtube.com/watch?v=77aQNNMaMpY

Jest to klucz który oprócz pająków od korb FSA demontuje również zintegrowane zębatki Cannondale Hollowgram.

Tu pan demontuje zębatki z szosowego Cannondale kluczem sprzedawanym przez tę firmę: www.youtube.com/watch?v=JaYi4splh9Q

Czy ktoś wie w Krakowie lub okolicach mogę wykonać demontaż pająka z FSA Comet Modular?

W polskich sklepach niestety nie znalazłem tego narzędzia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niebawem będę się wybierał w tamtym kierunku, więc będę mógł podjechać. Jeśli do tego czasu, nie zmieni się nic w tej sprawie, to wybiorę się do Ciebie. Niestety nie wiem nawet w przybliżeniu czy to będzie za tydzień czy za miesiąc.

To jest taki klucz jak ten na czeskiej stronce:

https://www.cycology.pl/klucze-fsa-korby-modular-e0611-p764970/

Chcąc go kupić, wraz z kosztem zębatki narrow-wide spiderless np Eagle GX (choć tu orzełek akurat nie będzie raczej pasował) mógłbym sobie kupić kompletny mechanizm korbowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się zastanawiałem nad ISIS ale nie miałem w rękach zdjętego mechanizmu żeby móc to sprawdzić. Obawiam się ze potrzabne będzie również zdjęcie prawej korby ponieważ klucza FSA nie da się przełożyć przez drążoną oś mechanizmu...

Prawa korba potrzebuje znowu jakiegoś 6-cio pinowego klucza.

file:///C:/Users/User/AppData/Local/Temp/ck-_service_parts_for_my18_mtb_modular_megaexo_cranksets_-20170124.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Demontaż korby będzie wymagany. Trzeba sprawdzić czy klucz isis podpasuję, taki klucz w Krakowskich serwisach bez problemu znajdziesz. Jak miałbyś zakładać zębatkę bardzo ważną sprawą jest dokręcenie z odpowiednim momentem. Pierścień dokręcamy z momentem 47Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...