Skocz do zawartości

[amortyzator] Rock Shox 30 Silver TK 100mm


Yatzeque

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

chcę kupić nowy rower 29 cali z amortyzatorem Rock Shox 30 Silver TK Solo Air 100mm. (Dokładnie chodzi o Scott Aspect 910)

Przeznaczenie rekreacyjna jazda (głównie ścieżki leśne, trochę asfalt, bardzo rzadko jakiś ciężki teren czy góry) ~2500 km / rok.

Nie jeżdżę w zawodach.

Waga 100+

pytanie dotyczy amortyzatora, a dokładnie średnicy: czy do w/w jazdy spełni swoje oczekiwania? Pytam, bo pojawiają się opinie, że do 29" amory 30mm to zdecydowanie za mało. Zwracam uwagę, że przeznaczam go do jazdy rekreacyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 100+ to będzie się gibał we wszystkie strony a podczas hamowania będzie się chwal pod ramę ale nie złamie się (čwiczyłem). Przelata kilka sezonów pod warunkiem, że będzie podstawowy serwis robiony okresowo. Co do pracy to jest to absolutnie najniższa półka powietrznego RS więc cudów żadnych nie będzie. Objętości komór powietrznych projektowane pod 80kg bez możliwości manipulacji więc dodatkowo będzie albo twardo albo będziesz dobijał do dechy (czułości żadnej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to trochę kolega mnie zasmucił... :-(

Teoretycznie rower jest pod wagę ponad 120 kg (rower+jeździec), więc skoro tak jest produkowany i dają gwarancję to powinien starczyć...

Zakładam, że tylko lekko ubarwiłeś opis pracy z tym wyginaniem pod ramę :-)

 

Pytanie co lepsze: w/w amor (Rock Shox 30 Silver TK Solo Air 100mm) czy amor, który jest montowany w modelu "o półkę niżej", czyli Suntour XCR RL-R (z tego co mi wiadomo olej+sprężyna), ale za to 32 ?

Do normalnej turystyki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Chciałbym sie podłączyc pod temat i czy jest sens kupywać. Rock Shox Silver 30 TK 100mm 29" Tapered AIR w dobrej cenie 750zł nowy. ?? Waże 89kg. Jazda to raz w tygodniu teren. Bez skakania itp. Po prostu drogi leśne korzeniste,błoto,piach. Max. 2 maratony MTB w miesiącu a tak to dojazd do pracy. Obecnie jeżdze na sztywnym (FORCE) widelcu i jesli chodzi o teren to przy mniejszym cisnieniu jest spoko fajnie i miękko. Rama to Accent peak 29" 2017r. Wczesniej nie miałem do czynienia z powietrznymi amorami tylko z sprezynowymi XCR uginaczami.

Czy może lepiej

Widelec amortyzowany First 29 Air RST oś 9 mm

 

Edytowane przez masti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jesteś zadowolony ze sztywniaka to czemu chcesz zmieniać? Wszak lepsze jest wrogiem dobrego.

Jesli chodzi o tego xc30 tk silver... biorąc pid uwagę katalogowe ceny RS to 750zł wydaje się być arakcyjną ofertą. Całkiem odwrotnie jest jeśli spojrzy się na to co ten widwlwc oferyje... to taki powietrzny XCR tylko na cieńszych nóżkach tyle, że z otwartą kąpielą olejową i serwisowalnym tłumikiem.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Dokumosa napisał:

Jak jesteś zadowolony ze sztywniaka to czemu chcesz zmieniać? Wszak lepsze jest wrogiem dobrego.

Po ostatnim korzenistym maratonie myslalem ze mi nagdarstki odpadną. Fakt że miałem opony geax barro race 2.0 dość szybkie ale niestety nie na takie warunki. Na zime zakładam 2.25 rocket ron. I wtedy sztywniak zdaje egzamin. Balon wiekszy komfort jazdy lepszy. Więc zapewne amor bedzie mi bardziej słuzył w sezonie. Czyli około 10 maratonów w sezonie + treningi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, masti napisał:

Po ostatnim korzenistym maratonie myslalem ze mi nagdarstki odpadną.

Sprzedaj tego alu twardziela od Moso i kup widelec cro-moly. Ja mam taki który pracuje doskonale. Inna rzecz że na góry zakładam amorek- coby się nie kurzył. Na sztywniaku po górach też jeździłem, ale używam opon 2,25-2,4. Jakiejś znacznej różnicy w komforcie nie zauważam między amortyzatorem (chrzczona reba) a sztywnym widelcem Charge 510mm (tange infinity)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
W dniu 4.03.2018 o 00:02, Dokumosa napisał:

Przy 100+ to będzie się gibał we wszystkie strony a podczas hamowania będzie się chwal pod ramę ale nie złamie się (čwiczyłem). Przelata kilka sezonów pod warunkiem, że będzie podstawowy serwis robiony okresowo. Co do pracy to jest to absolutnie najniższa półka powietrznego RS więc cudów żadnych nie będzie. Objętości komór powietrznych projektowane pod 80kg bez możliwości manipulacji więc dodatkowo będzie albo twardo albo będziesz dobijał do dechy (czułości żadnej).

Absolutnie nie prawda. Mam taki i przy wadze 95kg, amortyzator działa sprawnie i wcale się nie wygina. Przy szybkiej jeździe po nierównościach (szlaki leśne: kamienie, korzenie) daje radę. Ma dodatkowo możliwość dostosowania ciśnienia powietrza pod wagę użytkownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co napisałeś wynika, że nie użytkowałeś nic z wyższej półki. Koło lata w każdą stronę po kilka cm przy ostrzejszej jeździe. Możesz tego nie dostrzegać bo nie masz porównania. Użytkowałem przez dłuższy czas wszystko ze stajni RS, większość FOXów, kilka wysokopółkowych suntourów i mańków. Dostosowanie ciśnienia to domena wszystkich powietrznych amortyzatorów tylko że stosunek objętości komór powietrznych jest stały (przez co działa to dobrze w ograniczonym zakresie masy użytkownika) oraz jest zastosowana jest tylko namiastka tłumika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Zastanawiam się między rowerem ze sprężynowym amortyzatorem RockShox Judy Coil TK RL a  powietrzenym RockShox Judy Silver TK AIR, 100mm, PopLoc. 

Jaka będzie różnica w cenie serwisowania sprężynowca a powietrznego ? Przy sprężynie wystarczy raz na dwa lata rozkręcić i nasmarować + wymiana oleju w komorze tłumienia (jeśli jest tłumienie). A co trzeba będzie zrobić w sprężynowym, jak często i ile to będzie kosztowało na serwisie? ( Sam nie będę tego robił). 

Rower jest użytkowany na dłuższe wycieczki krajoznawcze zarówno po drogach utwardzonych jak i nie utwardzonych (około 100 km jednorazowo). Dużo jeżdżę po lesie. 

 

a drugie pytanie to jak byście porównali amorki SR Suntour XCR coil a RockShox Judy Coil TK RL ? Będzie znacząca różnica w pracy ? (na pewno jest w cenie :P). 

 

Z góry dziękuję za odpowiedź. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezależnie czy sprężynowy czy powietrzny to koszty serwisowania podobne. Serwis podstawowy w jednym i drugim przypadku co 50h jazdy i obejmuje on wymianę oleju w goleniach dolnych + świeży smar pod uszczelki kurzowe. Serwis pełny co 200h jazdy obejmuje dodatkowo wymianę uszczelek kurzowych, wymianę oleju w tłumiku a w przypadku powietrznego dodatkowo "wymianę" oleju w komorze powietrznej i inspekcję oringów.

XCRem nie ma sobie co głowy zawracać. 

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...