pand0ra Napisano 1 Marca 2018 Udostępnij Napisano 1 Marca 2018 Tak jak w temacie, który lepiej wybrać. Główna różnica to oś 15mm w Aeris'ie, czy jest to aż tak duży plus, żeby wybrać go zamiast Epicona? Poza tym Aeris jest kilkadziesiąt zł tańszy i ma tłumik, który pozwala ustawić jak mocno może pracować amorek w trybie zablokowanym. Epicon jest trochę lżejszy i ma blokadę z manetki. Obydwa amorki mają rozbieralny tłumik i dostępne części. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Marca 2018 Udostępnij Napisano 1 Marca 2018 Jesteś pewny że Aeris ma dostępne części? Z tego co wiem to dystrybutor na Polskę się zawinął bo zbankrutował... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pand0ra Napisano 1 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2018 Pisałem do http://bluepill.pl/ i odpisali, że części są dostępne, na przykład nowy tłumik kosztuje 250zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maczet190399 Napisano 1 Marca 2018 Udostępnij Napisano 1 Marca 2018 Oś 15 mm na pewno na duży plus. Suntour masz sprawdzony serwis u Activia. Chyba, ze sam serwisujesz to wówczas tego Spinnera. Jeśli się nieścigasz to blokada zbedna. Ile mają skoku te amory ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 1 Marca 2018 Udostępnij Napisano 1 Marca 2018 Zarówno epicon jak i aeris mają raczej wymienne tłumiki nierozbieralne. W każdym razie pod względem serwisu pewniejszy będzie suntour. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pand0ra Napisano 1 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2018 Skok 100mm i w obecnym sprężynowym RS XC30 mam blokadę w manetce i używam dość często na asfaltach, ale myślę, że bym przeżył z blokadą na goleni. Najbardziej interesuje mnie ogólna sztywność i ewentualne luzy przód-tył w tych amorkach. No i charakterystyka pracy, ale z tego co szukałem to o Aerisie nie ma za dużo, ciekawy jestem czy będzie porównywalny do Epicona właśnie. Moja jazda nie jest mocno wymagająca, taka szybka jazda typu maraton czy lekkie XC bez jakichś większych skoków czy jazdy po rock gardenach. @Dokumosa W tych wersjach o których piszę tłumiki są rozbieralne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 1 Marca 2018 Udostępnij Napisano 1 Marca 2018 To z którego roku ten epicon? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pand0ra Napisano 1 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2018 Nie wiem dokładnie, ale info potwierdzone u dystrybutorów obu marek jeśli chodzi o tłumiki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 1 Marca 2018 Udostępnij Napisano 1 Marca 2018 sorry, ale bluepill nie wierz. Mnie też zapewniali że mają wszystko do aerisa 320 (pod 26"), włącznie z wykwalifikowaną kadrą, a gdy przyszło co do czego, a mój widelec w dziwnych okolicznościach umarł, to nie dość że nie raczyli do niego nawet zajrzeć (nie proszę nie wysyłać, nic się nie da zrobić), to nawet nie szło kupić samych części, by bez ich pomocy ogarnąć temat. Chociaż dopóki aeris działał, to było pięknie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pand0ra Napisano 2 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2018 Dzięki za taką informację. Wcześniej trochę czytałem po forum i widziałem raczej pozytywne opinie, ludzie pisali, że się do nich dzwoni, płaci i odbiera towar, bez większych przeszkód. Mógłbyś napisać coś o samej pracy Aerisa i jaką wersję miałeś, opinii jest bardzo mało, a może się przydać komuś jeszcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 2 Marca 2018 Udostępnij Napisano 2 Marca 2018 Dokumosa Epicon X1 miał rozbieralne tłumiki. Występował on w latach 2012-2013 i co do jakości jest to bardzo fajny amorek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 2 Marca 2018 Udostępnij Napisano 2 Marca 2018 Fakt, nie zwróciłem uwagi że chodzi o x1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 2 Marca 2018 Udostępnij Napisano 2 Marca 2018 wersja 320RL, blokada na goleni, teflonowe golenie, waga poniżej 1500gr. pracował lepiej niż RockShox, ale słabiej niż Fox. wybierał to co miał, w końcówce skoku gwałtownie się utwardzał (na ostatnich 2cm). używany głównie na pomorzu, parę razy w górach, dawał radę, chociaż miał upierdliwie duży zakres regulacji tłumienia. gdyby w dziwny sposób nie umarł, pewnie jeździłby ze mną dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 2 Marca 2018 Udostępnij Napisano 2 Marca 2018 43 minuty temu, MMMAAACCC7 napisał: teflonowe golenie Co teflonowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pand0ra Napisano 2 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2018 @MMMAAACCC7 Pewnie miałeś trochę starszego 320-100, takiego jak tu klik, miał dobrą opinię jeśli chodzi o pracę. RL to nie powinna być wersja z manetką blokady? No ta waga to już bardzo dobra, aż się nie chce wierzyć Według Ciebie pracował lepiej niż jaki konkretnie model RockShoxa? @skom25 ślizgi zapewne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 3 Marca 2018 Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 Co do Epixona X1 jak w temacie to chodziło o ten: Najważniejszy skład tego amortyzatora: Dolne golenie: http://activia.sgl.pl/cena/czaci-zamienne/lagi/dolne_dolne-lagi-amortyzatorlw-suntour-epicon-x1/7 Górne golenie: http://activia.sgl.pl/cena/czesci-zamienne-suntour/lagi/gorne_gorne-lagi-amortyzatorow-suntour-epiconepixon-118-cala/288 - Zmieniona sterówka na stalową Kartridż/tłumik: http://activia.sgl.pl/cena/czesci-zamienne-suntour/kartridze-i-podzespoly/kartridze_kartridz-blokady-skoku-suntour-epiconepixon-rl-r/1121 Amortyzator nowy po serwisie zerowym z wymienionymi częściami na lepsze tj uszczelki tłoczka na lepsze nowej generacji co powoduje bardzo płynną prace amorka oraz złączki sprężyn negatywnych które są zamiast zwykłego tworzywa zostały zamienione na złączki z czystego teflonu Waga z manetką 1874 gram. Gdyby była aluminiowa rura to był by na pewno lżejszy lecz cena ta nie była by 600zł lecz sporo większa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pand0ra Napisano 3 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 Cena jak za taki amortyzator z tymi modyfikacjami jest atrakcyjna. Nie che mi się przeglądać katalogów z kilku lat, ale X1 chyba powinien mieć koronę hollow, ta wygląda jak z modelu X2. Taki trochę mix. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 3 Marca 2018 Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 Tak mix. czasami jak mam nadmiar części to konstrułuje nowe amorki. Górne golenie sa z Epixona 2017 Także lubię produkować części nowszej generacji w porównaniu do fabrycznych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bugmenot1 Napisano 3 Marca 2018 Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 Żadnego santura - to uginacze do rowerów z marketu, a nie rasowe amortyzatory. Lepiej dozbieraj trochę kasy do czegoś sensownego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 3 Marca 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 "Santurów" nie znam, ale amorki od Suntoura są jak najbardziej ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 3 Marca 2018 Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 bugmenot1 Suntour produkuje budżetowe amorki jak także wyższej półki. Jeśli uważasz że to uginacze z marketu to mam rozumieć że wszystkie rowery z różnych markowych firm też są zwykłe z marketu, gdyż sporo rowerów firmowych ma właśnie Suntoura Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 5 Marca 2018 Udostępnij Napisano 5 Marca 2018 W dniu 3.03.2018 o 18:43, ACTIVIA napisał: @Activia: Nie zaczynaj dyskusji z trollem, bo do jego poziomu nigdy się nie zniżysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_321 Napisano 5 Marca 2018 Udostępnij Napisano 5 Marca 2018 Prawda jest taka że nic poniżej AION-a ze stajni Suntour-a do sensownej jazdy się nie nadaje Mówiąc o sensownej jeździe mam na myśli coś więcej niż MTB po płaskim polu, lub po leśnych drogach bez zjeżdżania na bezdroża. Oczywiście to jest moje zdanie i nie oczekuję że ktoś się z tym zgodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 6 Marca 2018 Udostępnij Napisano 6 Marca 2018 Marcin_321 to zależy kto jak jeździ bo znam osoby co nawet z XCM-a są bardzo zadowoleni. Co do amortyzatorów powietrznych tych budżetowych, to znam temat dobrze przez co staram się je całkowicie rozpracować i zrobić z tego dużo lepszy sprzęt Na razie opracowałem dużo lepsze uszczelki tłoczka wraz ze specjalnym rzadkim olejem ( nie przekładniowy i nie do amortyzatorów) co daje dużo lepszą pracę przy niskich temperaturach Także już opracowałem złączki spreżyn negatywnych wymieniając je z plastikowych na teflonowe co będzie zapobiegało ździeraniu się aluminium z popychacza tłoka W najbliższym terminie przyleci do mnie smar z USA który ponoć jest rewelacyjny do amorków. Wytrzymuje nawet temperaturę - 60 stopni co w zimie zapobiega mulenie amorka W Planie mam opracowanie 1. Otwarta kąpiel olejowa w Raidonach i Epixonach - mam na myśli w rurze goleniowej 2. Przerobienie amorków na Dual Air szczególnie Raidony i Epixony 3 Zabawa w zmianie koloru anody w amorkach Suntour 4. Dużo lepsze tuleje ślizgowe 5. Dobra współpraca z firmą SKF przez co jestem na etapie załatwiania uszczelek kurzowych z firmy SKF do amorków Suntour Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pand0ra Napisano 11 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2018 Stwierdziłem, że z kupnem Aerisa nie będę ryzykował, opinie są różne i nie do końca wiadomo jak z dostępnością części. Teraz wybór jest pomiędzy Manitou Marvel Comp, a fabrycznym Epiconem X1 RL-R (nie z tego tematu). Cena podobna, oba pod oś 15mm, Epicon trochę lżejszy. W grę wchodzi jeszcze Recon Gold TK, ale tłumik TurnKey mam w obecnym i nie jest to nic specjalnego. Ewentualnie jeszcze widziałem Manitou R7, tu minusem golenie 30mm i zwykła ośka QR, za to waga chyba najmniejsza ze wszystkich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.