Kowal1986 Napisano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2018 (edytowane) W przypadku Conti RK bardziej polecałbym wersję Protection. Ja waże tylko 70kg i jeżdzę głównie po Kampinosie. RK RS rwały się, po bokach i zanim bierznik się zużył były do kosza. Teraz mam RK Protection i znacznie lepiej to wygląda - wiadomo waga wyższa, ale po co ryzykować. Najwyżej Protection na tył, a RS na przód dla zaoszczędzenia paru gram. Edytowane 7 Czerwca 2018 przez Kowal1986 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 12 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2018 (edytowane) @ up Niestety, idą do mnie dwie oponki niewzmacniane Kilka mniejszych modyfikacji dzisiaj i za kilka dni: 1. Założyłem na wypróbowanie mostek Accent Twenty -20st. Jest to zrobione trochę na wzór Syntace lub FSA, czyli z dodatkowym obniżeniem mocowania dla kiery. Wykonanie dość dobre. Po założeniu jakieś 1.5cm niżej od standardowego mostka -17st. Waga 134g. Ze śrubami Ti zeszło na 127g. Szału nie ma, ale nie znalazłem lżejszego mostka tego typu. 2. Mała, kosztowna, ale bardzo istotna zmiana w bębenku DT. Dotychczasowy Ratchet 18 zostanie wymieniony na wersję 36 (i kilka gram lżejszy ). 3. Tylny zacisk DT o wadze 61g podmieniam na jakiś wylajtowany 30g marki Hard-Lite. 4. Wymieniłem też 8 śrubek stalowych na aluminiowe co zbiło symboliczne 14g (klamki, koszyki, przerzutki...). Razem jakieś 30g oszczędności. Takie w sumie nic. Podejrzewam, że opony będą cięższe od obecnych i tyle z lajtowania Edytowane 12 Czerwca 2018 przez Lumperator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 12 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2018 To nie lepiej było podmienić Ratchet na 54T? :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2018 3 godziny temu, Lumperator napisał: 1. Założyłem na wypróbowanie mostek Accent Twenty -20st. Jest to zrobione trochę na wzór Syntace lub FSA, czyli z dodatkowym obniżeniem mocowania dla kiery. Wykonanie dość dobre. Po założeniu jakieś 1.5cm niżej od standardowego mostka -17st. Waga 134g. Ze śrubami Ti zeszło na 127g. Szału nie ma, ale nie znalazłem lżejszego mostka tego typu. Sprawdź czy mostek równomiernie dociska podkładkę/ kapę sterów, ja swój reklamowałem. Po reklamacji było to samo i machnąłem ręką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 12 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2018 5 godzin temu, Punkxtr napisał: To nie lepiej było podmienić Ratchet na 54T? :-) Na 54t nie było dobrej ceny. Wydaje mi się ze 36 jest akurat. Ale powiem szczerze w moim starym rowerze z piasta XTR 975 fajniej się to zazębia i jakby z mniejszym oporem. Nie wiem ile zazebień mają piasty XTR ale na moje ucho chyba więcej niż 36z 5 godzin temu, skom25 napisał: Sprawdź czy mostek równomiernie dociska podkładkę/ kapę sterów, ja swój reklamowałem. Po reklamacji było to samo i machnąłem ręką. No niby równo dociska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 13 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2018 Przyszły dzisiaj do mnie zza Odry dwie opony Race King w pakiecie z dętkami. Na pudełku Absalon, ile razy wygrał na RK, technologie... wszystko fajnie. Biorę jedną na wagę, a tu zaskoczenie - 489g. Druga na wagę - 487g. To mniej o 6% niż deklaruje producent (520g). W porównaniu do obecnych opon 514g i 531g waga pójdzie w dół o 69g. Sporo jak na same opony (w dodatku szersze). Sumując z wczorajszymi oszczędnościami będzie 100g lżej. Kolejna rzecz do wymiany to siodło. Może uda mi się jeszcze z tą Tiogą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 14 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2018 Radość nieco przedwczesna. Jedna z opon w ogóle nie chciała złapać powietrza z pompki stacjonarnej. Poleżała noc z dętką nabitą prawie na maxa i na drugi dzień z łaską wstrzeliła się w rant. Niestety ta pierwsza opona gubi elegancko powietrze w ciągu ~6-8 godzin. Wlałem do obu po 90ml płynu. Później zrobiłem dolewkę po 20ml i ułożyłem koła w poziomie. Za jakiś czas je przewrócę na drugą stronę. Dobrze by było, żeby trzymały ciśnienie przez 3 dni.Jak nic z tego nie wyjdzie, to będę musiał wrócić do Crossmarków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 14 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2018 Widzę, że trochę za póżno ostrzegałem :-). Protection jest bardziej mięsista i może lepiej by się uszczelniła. Zgaduję, bo ja mleka nie stosuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 23 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2018 Kowal1986, tak jak pisałeś boki są za miękkie. Opony tracą powietrze. Jada próbna nie pomogła, podniesienie ciśnienia, dolanie płynu, ponowne leżakowanie... obie opony wymiękają W tej sytuacji rezygnuję, bo nie chciałoby mi się codziennie dopompowywać opon, albo gdzieś pod wieczór na trasie machać pompką. Teraz założyłem z powrotem Maxxisy, które bez problemu się uszczelniły i trzymają powietrze (mimo, że nie są TR). Druga "ciekawostka" to ten nowy Ratchet 36t. Nie wiem czemu, ale po jego zainstalowaniu wzrosły opory bębenka (wyraźnie szybciej się zatrzymuje). Częściowo udało mi się to zniwelować przez dokładne wyczyszczenie rowka dookoła bębenka który wciska się w uszczelkę w piaście. Nie mniej ten docisk powoduje wyraźny wzrost oporu bębenka. Zastanawiam się tylko dlaczego nowy Ratchet nie kręci się tak jak stary. Muszę jeszcze nad tym podumać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 24 Czerwca 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2018 Dałeś smar do ratcheta? Nie zauważyłem znaczących zmian po przejściu na 36. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kococchi Napisano 24 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2018 Typowy "problem " Piast z wieloma punktami zaczepienia. Im więcej tym więcej powierzchni tarcia, większy opór. U mnie po zakupie nowej piasty Chris king podczas jazdy "na luzie " Piasta doslownie ciągnie łańcuch do przodu, stawia opór. Dopiero po kilkuset km przebiegu działa super lekko. Coś za coś. Ja wybieram pewność zazebienia. Bardzo pomaga smarowanie zazebienia białym smarem CK lub żółtym Dura Ace. Polecam. Najgorszy jest polecany rohloff - do łańcucha Oki ale w piaście klei wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 24 Czerwca 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2018 Do Raczeta jest zalecany smar DT w niewielkiej ilości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 24 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2018 Nie zauważyłem wielkich różnic w oporach między 18, 36, a 54T. Tak jak wyżej, na poszczególne zestawy daje się coraz mniej smaru, aby nie zaklejał ząbków. Odnośnie CK to nie "ratchet" generuje opory tylko łożyska, a dokładniej ich uszczelnienie. Ta piasta nigdy nie będzie działała super lekko, ale w tym jej cała zaleta. Po przejechaniu tysięcy kilometrów jest jak nowa. Smar Dura Ace do bębenka? Jest zdecydowanie zbyt klejący i nie nadaje się do tego celu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 24 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2018 Dałem zalecany smar DT w bardzo małej ilości. Chyba jeszcze raz na spokojnie sprawdzę to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 11 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2018 (edytowane) Małe odświeżenie, bo dawno nic się nie działo. Cały czas chodzi mi po głowie to pajęcze siodło Tiogi. To jedyny na razie element w rowerze, który mi nie pasuje. Inna rzecz, która mnie z lekka drażni to wielkie żółte napisy Maxxis na oponach. Czy da się to jakoś usunąć? W samochodach i motorach ludziska sobie usuwają. Tylko czy opona rowerowa wytrzyma takie eksperymenty (?). Już większych tych napisów zrobić nie mogli :/ Kilka fotek w lepszym świetle (więcej w garażu): Edytowane 11 Października 2018 przez Lumperator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Października 2018 Udostępnij Napisano 11 Października 2018 Rower ładny, ale to co już pisałem, pancerze ułożone tragicznie :| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 11 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2018 No tak patrzę i chyba masz racje. Odmierzyłem, żeby przy maksymalnym skręceniu kiery nie ocierały o ramę zbytnio, ale to bez sensu, kto tak skręca Ze skróceniem przerzutkowych prosta sprawa, bo idą po całości. Tylko z tymi hamulcowymi będzie babranie :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akkwlsk Napisano 11 Października 2018 Udostępnij Napisano 11 Października 2018 Godzinę temu, Lumperator napisał: ale to bez sensu, kto tak skręca Nikt umyślnie, ale przy upadku dzięki temu nie urwiesz kabli Ty mówisz, że masz duże logo maxxisa? Na większych oponach jest proporcjonalnie większe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 11 Października 2018 Udostępnij Napisano 11 Października 2018 Pajęcze siodło Tiogi sobie odpuść. Chyba, że kupisz bezpośrednio od producenta bo podróbek jest wręcz olbrzymia ilość. Sam produkt bardzo fajny, wygodny ale pęka bardzo szybko. Nowe modele (miałem Twin Tail) są ponoć wytrzymalsze, ale moim zdaniem straciły nieco ze swego charakteru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 6 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2019 (edytowane) Spory szum się zrobił z 12-tkowym Shimano i to mnie ruszyło, żeby coś pomyśleć o napędzie jednorzędowym. Nabyłem niedawno korbę pod ten cel - Race Face Next SL. Co prawda korba przybyła z zębatką nieprzystosowaną pod HG+, ale przy zmianie napędu będzie odpowiednia. Waga samych ramion to piórkowe wręcz 375g. Przyznam szczerze tak lekkich ramion korby nigdy nie trzymałem w ręku. Wraz z zebatką 36t Blackspire wychodzi 466g Do korby zakupię suport skręcany od MFG z łożyskami kątowymi i mam nadzieje zakończę problemy z uzyskaniem idealnej osiowości na tym cholernym pressficie. Edytowane 6 Czerwca 2019 przez Lumperator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LifeIsGood Napisano 6 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2019 Zmiana na 1x da Ci spore korzyści, jeśli zostaniesz przy tej samej kasecie to nowa korba, wywalenie manetki oraz pancerza razem z przednią przerzutką da Ci 400 g do przodu. 92xx na wadze niedługo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 6 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2019 (edytowane) Na początek tak właśnie zrobię Jak podjade okoliczne gorki to kto wie może i tak zostanie. Ten XT 12sp byłby idealny, ale póki co chyba DT jeszcze nie wypuściło odpowiedniego bębenka, a zębatek HG+ do korby poza jednym producentem praktycznie nie ma. Edytowane 6 Czerwca 2019 przez Lumperator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LifeIsGood Napisano 6 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2019 U siebie mam 11-34 a z przodu 38T argona, mam w miarę płasko i spokojnie daje u mnie ten zestaw radę, też 650B. Kilka stromych górek też było i raz tylko musiałem na stojąco deptać w pedały. U Ciebie jeszcze miękkciej jest więc powinno dać radę ale zależy czy bardziej podjazdy czy zjazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.