Skocz do zawartości

[9678g] Lynskey Pro650 by Lumperator


Lumperator

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 04/03/2018 o 21:51, Punkxtr napisał:

Odnośnie Extralite nacinanie sterówki powodowane jest błędnym montażem, wystarczy pogadać

To, o czym pisalem, nie bylo problemem blednego montazu.

Jest dlugi temat na Weightweenies i  ogolnie w internecie. Krawedzie na obu czesciach montazowych byly ostre i to powodowalo naciecia. 

Faktem jest, ze to poprawili zaokraglajac wszystkie krawedzie styku ze sterowka, jak i kierownica. Obsluga klientow z problematycznymi mostkami byla ponoc bardzo dobra. 

Odnosnie pytania powyzej.

Jak pisalem, malowanie na tym mostku (Kalloy) bardzo latwo schodzi. Wkilka minut mozna go wyczyscic. 

Ja uzywam do takich prac Nitro Mors, preparat do usuwania farb.

Tak wyglada po z Ti czarnymi srubami 130mm, w rzeczywistosci 125mm.

34897471151_945ebabfc2_z.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1415chris odpowiednio przykręcony wspornik nie ma możliwości nacinania rury sterowej, bo niby jak?
Dzieje się tak tylko i wyłącznie wtedy gdy stery złapią luzy, a tu wracamy do punktu wyjścia. Jak wspominałem karbonowe sterówki są podatne na luzowanie i trzeba po prostu o tym wiedzieć i sprawdzać na bieżąco oraz dobrze instalować wspornik wraz z całą resztą. Dobrze, że krawędzie zostały zaokrąglone - to jest właśnie odpowiednia obsługa klienta. A jak znam właściciela marki to projektując mostek nie pomyślał nad tym, że wielu użytkowników może być "atechnicznych" i to był jego błąd. Zresztą poprawiony, bo aktualnie instrukcje obsługi jego części (vide przytoczone obostrzenia dot. kółek przerzutki) wyglądają inaczej ;-) Dla mnie koniec off topu ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Roballinho napisał:

Jak, bo właśnie chciałbym się do tego zabrać?

Prawdopodobnie Aceton. Z mostka Force cały nadruk zszedł od dotknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ostatnio mało miałem czasu, ale coś się w końcu ruszyło. Pozdejmowałem wszystkie graty ze starej ramy. Niestety nie obyło się bez problemów, a mianowicie - pressfit :verymad:  Podmieniłem kiedyś suport Srama na Rotora z metalowymi miskami w myśl, ze metal to jednak metal. Wczoraj próbowałem wybić te miski i gucio. W końcu po kilkukrotnym ostrym je... uderzeniu, jedna wyskoczyła. Z drugą walczyłem dobrą godzinę, aż myślałem że rozpierdziele ramę (!) Używałem przepisowo narzędzia do wybijania Park Toola. Miski konkretnie poobijane. No to jest jakiś dramat z tym press fitem. Nie wiem, może tu się szczególnie ciasno połączyły te stalowe miski z tytanową mufą...  Aż odechciało mi się wprasowywać ten suport w nową ramę. Prawde mówiąc nie wiem czy nawet nie zmienię korby z osią 24mm. Obecnie w ramie mam fajny suport skręcany miskami do siebie, ale własnie pod shimano/gxp.

W rowerze zajdzie parę zmian przed finalnym poskładaniem. Po wstępnych przymiarkach stwierdziłem, że amortyzator trzeba ustawić na 120mm. Rama docelowo była projektowana pod taki skok. Mostek krótszy - 70mm. Opony na razie Crosmarki 2.1, ale zdecydowanie widzę tu 2.2. Tylko jakie, żeby nie ciążyły, a jechać się dało?  

Na razie jedna fota podglądowa ;)

2fbcf438edab6258med.jpg

Edytowane przez Lumperator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Istnieja i jest juz w czym wybierac.

Wheels Mfg ma chyba najwieksza oferte. Zalozylem taki w zeszlym roku do BB-right. Co do lozysk Enduro, to nie mialem z nimi zbyt dobrego doswiadczenia.

Ich lozysko (z tych lepszych), ktore podmienilem z majacym juz lekkie opory lozyskiem z plastikowego wkladu Rotora, po dosc krotkim czasie przestalo gladko sie krecic. Skrecany alu wklad od WheelsMfg byl rowniez z lozyskami Enduro. Skosne, podobno trwalsze od normalnych. Ale i tu jedno z lozysk dostalo lekkich oporow.

W obu przypadkach, zero mokrych warunkow, lozyska czyste. Przed wymiana problematyczne lozysko bylo dokladnie wyczyszczone i na nowo nasmarowane.

Bez obciazenia krecily sie plynnie, w ramie mialy juz opory.

Lozyska wymienilem na NTN LLB z bezstykowa uszczelka. Jak na razie kreca sie ladnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z suportów skręcanych polecam Token Ninja - miski z tworzywa można dokręcić bardzo mocno , tworzywo nie niszczy ramy a same łożyska są w aluminiowym skręcanym środku. Wszytskie elementy suportu  można dokupić osobno i do tego zmieniać korby o róznych osiach .

Rower będzie cudowny czekam na finałową wersję
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za kilka dni zrobię foty jak tylko wrócę do domu. Międzyczasie miałem problem z siodłem Tiogi. Po prostu nie dotarło (kupione na ebay). Sprawa jest już rozwiązana, ale cóż... W sumie myślę czy w ogóle wkładać je do mtb. Może to znak, żeby poszukać czegoś trwalszego. 
Wracając jeszcze do samej ramy, kilka małych minusów muszę wytknąć. Po pierwsze te zaczepy (przelotki?) do pancerzy pod górną rurą  powinny być sfazowane. Druga rzecz, która niezbyt pasuje mi wizualnie, to prowadzenie pancerzy do hamulca i przerzutki tylnej na rurkach ramy, a nie pod. Kolejną rzeczą są bardzo podatne na zarysowania naklejki. Ok, ale jest coś, co nie powinno mieć miejsca. W mufie ramy wywiercony jest otwór na odprowadzenie wody, ale zobaczcie jak to wygląda od środka. Czy to jest poważne?

fcd8226c6220e225m.jpg

Na koniec szybka fota po żeby nie było, że rower ciągle w rozsypce ;)

98843de78aecf503med.jpg

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Trochę czasu minęło, więc kilka zdań odnośnie roweru. Próbowałem jazdy na skoku 100mm, ale to nie to. Brak mocy. Na 120 rower jedzie elegancko. Nie narzekam na 2x10, ale przyznam szczerze, że zaczyna mnie denerwować rzucanie łańcucha na zjazdach. Odczekam jeszcze trochę, może jednak coś z 12speed spróbuję. ;) Jestem pod wrażeniem kiery Pro, waży zaledwie 131g przy 700mm. Jednak uczciwie muszę powiedzieć, że nie jest zbyt sztywna. Przy siłowych podjazdach widać gołym okiem, że się lekko wygina.  Nie do końca jestem przekonany do opon Crossmark. Przydałby się czasem większy balon. I pomyśleć, że nigdy na te opony nie narzekałem, a teraz zaczynam marudzić. Ehhh... gdzie to szaleństwo i siła ;) Myślę również, aby poddać ramę polerowaniu, aby nadać jej wykończenie Brush Polished (szczotkowanie na połysk?). Obecnie jest to wykończenie wg nazewnictwa Lynskey - Industrail Mill. Taka jakby satyna. Nie mniej rower leci konkretnie do przodu :) Wszelkie małe wyboje to jest piękna sprawa na tym rumaku :)

Na zdjęciach trochę gratów jest nie ten teges, ale to temat przejściowy. 

e482139db5d0d266gen.jpg

403fa89536b53228m.jpg  b3460ca4f393fdf0m.jpg e60180eaf296313am.jpg 4d37f731a144d811m.jpg

Edytowane przez Lumperator
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że pancerz od przedniego hamulca jest nieco za długi. Zbyt mocno nie chce skracać pancerzy, bo w niczym mi teraz nie wadzą. W kwestii "czystego" wykończenia jak to ująłeś to muszę usunąć loga z opon, a przynajmniej ten chamski żółty napis Maxxis :verymad:.  Biały napis RockShox na widelcu też średnio pasuje. Spróbuję niebawem oczyścić rower z niektórych grafik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękna maszyna, ale mam jedeną techniczną uwagę. Nie wiem, czy dobrze widzę na zdjęciach, ale chyba w tylnej osi od strony przerzutki wystaje Ci część gwintu osi na zewnątrz. Jeśli tak to kiedyś niechcący w to pukniesz, skaleczysz gwint i przy wykręcaniu zniszczysz gwint w haku ramu.

Trzeba to jakoś zabezpieczyć. Nakrętka kapturowa lub jakaś zaślepka.

 

Miałem taki przypadek z osią Thrubolt 10x135 w ramie Cube. Końcówka gwintu osi wystawała trochę ponad płaszczyznę nakrętki. Poobijała się i miałem nie mały problem z wykręceniem osi.

Edytowane przez Kowal1986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Słuszna uwaga. Nawet nie pomyślałem o tym, że taki problem mógłby mieć miejsce, a faktycznie później byłby poważny kłopot. Zaślepię ten gwint. Rozglądam się jeszcze za ośką na klucz (trochę lżejsza), może akurat byłaby ciut krótsza. 

Za parę dni poujeżdżam Conti RK RS. U Niemców dość dobra cena za dwie szuki:

https://www.bike-discount.de/en/buy/continental-race-king-racesport-set-27.5x2.2-folding-incl.-tubes-636040

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...