LifeIsGood Napisano 6 Marca 2018 Udostępnij Napisano 6 Marca 2018 Kiedy zdjęcia całego roweru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roballinho Napisano 6 Marca 2018 Udostępnij Napisano 6 Marca 2018 W dniu 4.03.2018 o 09:50, 1415chris napisał: Kalloy Uno, tani, lekki, dobrze wykonany. (...) Bardzo latwo sciaga sie malowanie z niego. Jak, bo właśnie chciałbym się do tego zabrać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 6 Marca 2018 Udostępnij Napisano 6 Marca 2018 W dniu 04/03/2018 o 21:51, Punkxtr napisał: Odnośnie Extralite nacinanie sterówki powodowane jest błędnym montażem, wystarczy pogadać To, o czym pisalem, nie bylo problemem blednego montazu. Jest dlugi temat na Weightweenies i ogolnie w internecie. Krawedzie na obu czesciach montazowych byly ostre i to powodowalo naciecia. Faktem jest, ze to poprawili zaokraglajac wszystkie krawedzie styku ze sterowka, jak i kierownica. Obsluga klientow z problematycznymi mostkami byla ponoc bardzo dobra. Odnosnie pytania powyzej. Jak pisalem, malowanie na tym mostku (Kalloy) bardzo latwo schodzi. Wkilka minut mozna go wyczyscic. Ja uzywam do takich prac Nitro Mors, preparat do usuwania farb. Tak wyglada po z Ti czarnymi srubami 130mm, w rzeczywistosci 125mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 6 Marca 2018 Udostępnij Napisano 6 Marca 2018 1415chris odpowiednio przykręcony wspornik nie ma możliwości nacinania rury sterowej, bo niby jak? Dzieje się tak tylko i wyłącznie wtedy gdy stery złapią luzy, a tu wracamy do punktu wyjścia. Jak wspominałem karbonowe sterówki są podatne na luzowanie i trzeba po prostu o tym wiedzieć i sprawdzać na bieżąco oraz dobrze instalować wspornik wraz z całą resztą. Dobrze, że krawędzie zostały zaokrąglone - to jest właśnie odpowiednia obsługa klienta. A jak znam właściciela marki to projektując mostek nie pomyślał nad tym, że wielu użytkowników może być "atechnicznych" i to był jego błąd. Zresztą poprawiony, bo aktualnie instrukcje obsługi jego części (vide przytoczone obostrzenia dot. kółek przerzutki) wyglądają inaczej ;-) Dla mnie koniec off topu ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Marca 2018 Udostępnij Napisano 6 Marca 2018 3 godziny temu, Roballinho napisał: Jak, bo właśnie chciałbym się do tego zabrać? Prawdopodobnie Aceton. Z mostka Force cały nadruk zszedł od dotknięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 18 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2018 (edytowane) Ostatnio mało miałem czasu, ale coś się w końcu ruszyło. Pozdejmowałem wszystkie graty ze starej ramy. Niestety nie obyło się bez problemów, a mianowicie - pressfit Podmieniłem kiedyś suport Srama na Rotora z metalowymi miskami w myśl, ze metal to jednak metal. Wczoraj próbowałem wybić te miski i gucio. W końcu po kilkukrotnym ostrym je... uderzeniu, jedna wyskoczyła. Z drugą walczyłem dobrą godzinę, aż myślałem że rozpierdziele ramę (!) Używałem przepisowo narzędzia do wybijania Park Toola. Miski konkretnie poobijane. No to jest jakiś dramat z tym press fitem. Nie wiem, może tu się szczególnie ciasno połączyły te stalowe miski z tytanową mufą... Aż odechciało mi się wprasowywać ten suport w nową ramę. Prawde mówiąc nie wiem czy nawet nie zmienię korby z osią 24mm. Obecnie w ramie mam fajny suport skręcany miskami do siebie, ale własnie pod shimano/gxp. W rowerze zajdzie parę zmian przed finalnym poskładaniem. Po wstępnych przymiarkach stwierdziłem, że amortyzator trzeba ustawić na 120mm. Rama docelowo była projektowana pod taki skok. Mostek krótszy - 70mm. Opony na razie Crosmarki 2.1, ale zdecydowanie widzę tu 2.2. Tylko jakie, żeby nie ciążyły, a jechać się dało? Na razie jedna fota podglądowa Edytowane 18 Marca 2018 przez Lumperator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefoks Napisano 18 Marca 2018 Udostępnij Napisano 18 Marca 2018 Ten kto wymyślił suport press fit powinien trafić do piekła i przez całą wieczność wciskać i wyciskać te suporty 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemogg Napisano 14 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2018 Cześć Też bym chciał taką ramę:) Tak z ciekawości jaki suport skręcany wybrałeś, sam stoję przed wyborem stąd moje pytanie. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 15 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2018 Ja jednak użyłem suportu, który wybiłem z poprzedniej ramy, tj Rotor PF4630. Nawet nie wiem czy na oś 30mm istnieją suporty skręcane. Pod 24mm bardzo dobre suporty skręcane robi Enduro i Praxis. Są też tańsze od KCNC i chyba też OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 16 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2018 Istnieja i jest juz w czym wybierac. Wheels Mfg ma chyba najwieksza oferte. Zalozylem taki w zeszlym roku do BB-right. Co do lozysk Enduro, to nie mialem z nimi zbyt dobrego doswiadczenia. Ich lozysko (z tych lepszych), ktore podmienilem z majacym juz lekkie opory lozyskiem z plastikowego wkladu Rotora, po dosc krotkim czasie przestalo gladko sie krecic. Skrecany alu wklad od WheelsMfg byl rowniez z lozyskami Enduro. Skosne, podobno trwalsze od normalnych. Ale i tu jedno z lozysk dostalo lekkich oporow. W obu przypadkach, zero mokrych warunkow, lozyska czyste. Przed wymiana problematyczne lozysko bylo dokladnie wyczyszczone i na nowo nasmarowane. Bez obciazenia krecily sie plynnie, w ramie mialy juz opory. Lozyska wymienilem na NTN LLB z bezstykowa uszczelka. Jak na razie kreca sie ladnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LifeIsGood Napisano 16 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2018 Jak postęp w projekcie? Rower już złożony, czy jeszcze jakieś części nie doszły ewentualnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kococchi Napisano 17 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2018 Z suportów skręcanych polecam Token Ninja - miski z tworzywa można dokręcić bardzo mocno , tworzywo nie niszczy ramy a same łożyska są w aluminiowym skręcanym środku. Wszytskie elementy suportu można dokupić osobno i do tego zmieniać korby o róznych osiach . Rower będzie cudowny czekam na finałową wersję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 17 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2018 Za kilka dni zrobię foty jak tylko wrócę do domu. Międzyczasie miałem problem z siodłem Tiogi. Po prostu nie dotarło (kupione na ebay). Sprawa jest już rozwiązana, ale cóż... W sumie myślę czy w ogóle wkładać je do mtb. Może to znak, żeby poszukać czegoś trwalszego. Wracając jeszcze do samej ramy, kilka małych minusów muszę wytknąć. Po pierwsze te zaczepy (przelotki?) do pancerzy pod górną rurą powinny być sfazowane. Druga rzecz, która niezbyt pasuje mi wizualnie, to prowadzenie pancerzy do hamulca i przerzutki tylnej na rurkach ramy, a nie pod. Kolejną rzeczą są bardzo podatne na zarysowania naklejki. Ok, ale jest coś, co nie powinno mieć miejsca. W mufie ramy wywiercony jest otwór na odprowadzenie wody, ale zobaczcie jak to wygląda od środka. Czy to jest poważne? Na koniec szybka fota po żeby nie było, że rower ciągle w rozsypce 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 4 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2018 (edytowane) Trochę czasu minęło, więc kilka zdań odnośnie roweru. Próbowałem jazdy na skoku 100mm, ale to nie to. Brak mocy. Na 120 rower jedzie elegancko. Nie narzekam na 2x10, ale przyznam szczerze, że zaczyna mnie denerwować rzucanie łańcucha na zjazdach. Odczekam jeszcze trochę, może jednak coś z 12speed spróbuję. Jestem pod wrażeniem kiery Pro, waży zaledwie 131g przy 700mm. Jednak uczciwie muszę powiedzieć, że nie jest zbyt sztywna. Przy siłowych podjazdach widać gołym okiem, że się lekko wygina. Nie do końca jestem przekonany do opon Crossmark. Przydałby się czasem większy balon. I pomyśleć, że nigdy na te opony nie narzekałem, a teraz zaczynam marudzić. Ehhh... gdzie to szaleństwo i siła Myślę również, aby poddać ramę polerowaniu, aby nadać jej wykończenie Brush Polished (szczotkowanie na połysk?). Obecnie jest to wykończenie wg nazewnictwa Lynskey - Industrail Mill. Taka jakby satyna. Nie mniej rower leci konkretnie do przodu Wszelkie małe wyboje to jest piękna sprawa na tym rumaku Na zdjęciach trochę gratów jest nie ten teges, ale to temat przejściowy. Edytowane 4 Czerwca 2018 przez Lumperator 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2018 Wszystko fajnie, tylko te pancerze jakoś psują "czyste" wykończenie roweru. Nie myślałeś nad skróceniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 4 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2018 Możliwe, że pancerz od przedniego hamulca jest nieco za długi. Zbyt mocno nie chce skracać pancerzy, bo w niczym mi teraz nie wadzą. W kwestii "czystego" wykończenia jak to ująłeś to muszę usunąć loga z opon, a przynajmniej ten chamski żółty napis Maxxis . Biały napis RockShox na widelcu też średnio pasuje. Spróbuję niebawem oczyścić rower z niektórych grafik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LifeIsGood Napisano 5 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2018 Gratulacje, rower wygląda świetnie, a skręcenie na ramie od razu przykuwa wzrok ewentulanie troszeczkę według mnie siodełko nie pasuje ale o tym się nie dyskutuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 5 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2018 Siodło jest na przeczekanie. Miałem instalować Tioge Spyder, ale nie dotarło :/ Myślę, co tu zrobić z siodłem żeby nie ciążyło, a 4 litery wytrzymały cały dzień. Za kilka dni wrzucę opony Conti Race King RaceSport 2.2. Może komfort nieco wzrośnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 5 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2018 Faktycznie można zrobić mały porządek z kablami, dla siebie jeszcze bym manetkę blokady przerzucił na lewą stronę. Skoro denerwuje Cię obijanie się łańcucha nie myślałeś o przerzutce SH+? Waga wzrośnie niewiele, a komfort dla uszu znacznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 5 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2018 (edytowane) Miałem w planie podmienić przerzutkę na wersję GS ze sprzęgłem. Czy to nie spowoduje dodatkowych oporów na manetce? Edytowane 5 Czerwca 2018 przez Lumperator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 5 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2018 Oj, opory będą, a także możliwe opóźnienia w działaniu przerzutki jeśli czynniki będą nie sprzyjające. Ponadto jak zaniedbasz serwis sprzęgła będzie tylko gorzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 5 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2018 @ up. No i własnie dlatego (coś na ten temat czytałem na mtbr), nie za bardzo chciałem w to wejść. Może na krótszym wózku byłoby nieco lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2018 Sprzęgła w S są regulowane, można sobie znaleźć złoty środek pomiędzy oporami a telepaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2018 (edytowane) Piękna maszyna, ale mam jedeną techniczną uwagę. Nie wiem, czy dobrze widzę na zdjęciach, ale chyba w tylnej osi od strony przerzutki wystaje Ci część gwintu osi na zewnątrz. Jeśli tak to kiedyś niechcący w to pukniesz, skaleczysz gwint i przy wykręcaniu zniszczysz gwint w haku ramu. Trzeba to jakoś zabezpieczyć. Nakrętka kapturowa lub jakaś zaślepka. Miałem taki przypadek z osią Thrubolt 10x135 w ramie Cube. Końcówka gwintu osi wystawała trochę ponad płaszczyznę nakrętki. Poobijała się i miałem nie mały problem z wykręceniem osi. Edytowane 7 Czerwca 2018 przez Kowal1986 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 7 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2018 Hej. Słuszna uwaga. Nawet nie pomyślałem o tym, że taki problem mógłby mieć miejsce, a faktycznie później byłby poważny kłopot. Zaślepię ten gwint. Rozglądam się jeszcze za ośką na klucz (trochę lżejsza), może akurat byłaby ciut krótsza. Za parę dni poujeżdżam Conti RK RS. U Niemców dość dobra cena za dwie szuki: https://www.bike-discount.de/en/buy/continental-race-king-racesport-set-27.5x2.2-folding-incl.-tubes-636040 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.