Wincent Napisano 28 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2018 Cześć, Po kilkunastu latach jeżdżenia na rowerach górskich ( downhillowych, freeridach i 29erach hadrtailowych), chciałbym zmienić trasy i rower. Więcej tras asfaltówych i szutrowych skłania mnie do roweru typu przełaj i gravel. Myślałem o ktm canic cxc 2018 lub rondo ruut cf. Nie mam za bardzo możliwości popróbowania tych dwóch rowerów, a trochę się naczytałem o niewygodach jednośladów przełajowych. Czy miedzy tymi dwoma modelami jest rzeczywiście taka przepaść w wygodzie jazdy? Oczywiście roweru do ściagania nie kupuję. Chcę jeździć dłuższe trasy po zróżnicowanym terenie. KTM'a biorę pod uwagę bo po prostu bardzo mi się podoba z wyglądu. Dzięki za Wasze opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2018 (edytowane) Brzmi jakbys mial kupic w ciemno rower za grube kilogramy pln. ;-) ja bym tam sie przymierzyl przed kupnem. Co do niewygody cx... dla mnie to bzdura fanow tabelek. Przelaj dobrze dobrany i ustawiony to wygodny rower. Na moim moge spokojnie rypac km przez przez dlugie godziny. Do rasowego przelaja nie przyczepisz blotnikow, do caniaca nie przeszczepisz zdaje sie przedniej przerzutki. Do gravela oprocz blotnikow powinno dac sie przyczepic bagazniki, wiecej bidonow, jakies sakwy..nie wiem co tam jeszcze. Byc moze da sie wsadzic zmieniarke z przodu, jesli nie ma jej fabrycznie. Kokpit pewnie bedzie wisial troche wyzej, ogon bedzie triche dluzszy. Rower bedzie pewnie troche ciezszy przy tych samej klasy osprzecie w porownaniu do cx. Nie wiem jakie kola wkladaja do gravel jesli chodzi o szerokosc. Pewnie troche szerzej niz w przelajce. Pytanie czego potrzebujesz. ;-) czego oczekujesz, na co jestes gotowy jesli chodzi o zmiane pozycji, brak amortyzacji... bo wychodzi ze bedziesz sie przesiadal z bujanego lotniskowca do sztywnej rakiety - ladny ten ktm! Ogladalem kiedys '17... ale jakos tak....nie wyszlo ;-) Edytowane 28 Lutego 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MD11 Napisano 28 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2018 (edytowane) Akurat Canic i Rondo nie różnią się za bardzo geometrią - TT / HT / R / S / BB rozmiarze 57/L: Canic: 563 / 170 / 396 / 582 / 70 Rondo: 569 / 160 / 391 / 582 / 70 Taki typowy gravel jak np. https://www.specialized.com/pl/pl/diverge-expert/p/128841?color=239500-128841 wygląda już inaczej: Diverge: 575 / 205 / 385 / 639 / 85 Ma wyższą główkę ramy (Head Tube) i większy stosunek stack/reach, więc pozycja na nim będzie bardziej wyprostowana. Istotna jest również szerokość opon, ale jeśli w KTM wejdą szersze (pewnie tak) to sobie po prostu wymienisz. No i w Diverge jest amortyzacja z przodu, którą ludzie sobie chwalą, ale ja na nim nie jeździłem. Edytowane 28 Lutego 2018 przez MD11 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wincent Napisano 28 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2018 Jeździłem jedynie przez chwilę na treku Domane, z amortyzacją. Ciekawe rozwiązanie i oczywiście przesiadka z masywniejszych rowerów jest mocno odczuwalna. Rzeczywiście na papierze Rondo i KTM wcale się tak nie różnią, nie wiem jak jest z maksymalną szerokością opon montowanych do canic cxc. Chociaż też raczej nie zamierzam wpychać do takiego roweru górskich kół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Marca 2018 Udostępnij Napisano 1 Marca 2018 13 godzin temu, Wincent napisał: nie wiem jak jest z maksymalną szerokością opon montowanych do canic cxc Zerknąłem na papiery, fela ma 23mm wewnatrzm grubooo... Pewnie opony do 40C terenowe da sie do niego wsadzic łamiac przykazania CX UCI. ładne ma KTM te ramy... i to malownaie '18 tez ładniusie. ahh podoba mnie sie on ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wincent Napisano 2 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2018 Tak, coś pięknego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gocu Napisano 2 Marca 2018 Udostępnij Napisano 2 Marca 2018 W dniu 28.02.2018 o 20:34, cinol123 napisał: Co do niewygody cx... dla mnie to bzdura fanow tabelek. Nic dodać, nic ująć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pitof Napisano 2 Marca 2018 Udostępnij Napisano 2 Marca 2018 Jeśli kogoś ciekawi to ta sexy rama Canic CXC waży 1120g, a widelec 417g. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wincent Napisano 3 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 W dniu 2.03.2018 o 19:21, Pitof napisał: Jeśli kogoś ciekawi to ta sexy rama Canic CXC waży 1120g, a widelec 417g. Mega mało Ale limity wagowe też pewnie mocno w dół.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pitof Napisano 3 Marca 2018 Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 (edytowane) Mało, ale nie tak znów mega mało. Dla przykładu: inna wysokiej klasy rama przełajowa - Focus Mares - waży nawet troszkę poniżej 1000g.Trek i Fuji mają w ofercie aluminiowe ramy szosowe, które potrafią ważyć w okolicach 1100g. Tak więc, jak widzisz, KTM wcale nie poszedł na jakiś chory rekord. Edytowane 3 Marca 2018 przez Pitof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Marca 2018 Udostępnij Napisano 4 Marca 2018 (edytowane) Stevens di2 super prestige disc -> A frame-fork set that weighs in at less than 1400g . Ale caly rower juz 8400g dopuszczalne obciazenie 115kg....nie taki zly zatem i moj Vapor przy ramie 60cm i wadze ponizej 9500g ;-) A i mam jeden pkt w ktorym moj pocisk zdecydowanie wygrywa z super prestige -> cena :-)) kosztuje ze 2x mniej. Dlatego, warto rozwazyc, czy aby przecietny Stanley Kowalski potrzebuje rower za 15 czy 20k pln... bankowo nie bedzie jezdzil na nim szybciej niz na rowerze o polowe tanszym ;-) ja np cos tam jezdze...ale wiem ze z vaporem mam jeszcze spore rezerwy. Nie widze sensu posiadania modelu Super Prestige, ani dla lansu, bo kto sie nie zna i tak nie zakuma roznicy. Kto sie zna moze tylko zapytac "a po co ci az taki, sie lepiej wez za pedalowanie" :-pp Edytowane 4 Marca 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pitof Napisano 4 Marca 2018 Udostępnij Napisano 4 Marca 2018 Szkoda, że w bieżącej kolekcji jest tylko jedna specyfikacja Canic CXC. Sam osprzęt SRAM Force 1 bardzo mocno winduje cenę tego roweru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wincent Napisano 5 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2018 W dniu 4.03.2018 o 14:48, Pitof napisał: Szkoda, że w bieżącej kolekcji jest tylko jedna specyfikacja Canic CXC. Sam osprzęt SRAM Force 1 bardzo mocno winduje cenę tego roweru. Szkoda. Dziwne jest w przypadku takiej firmy jak KTM, że mają dwa modele przełajowe z jedną specyfikacją. Ale może wychodzą z założenia, że to rower idealny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wincent Napisano 6 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2018 W dniu 28.02.2018 o 20:39, MD11 napisał: Akurat Canic i Rondo nie różnią się za bardzo geometrią - TT / HT / R / S / BB rozmiarze 57/L: Canic: 563 / 170 / 396 / 582 / 70 Rondo: 569 / 160 / 391 / 582 / 70 Taki typowy gravel jak np. https://www.specialized.com/pl/pl/diverge-expert/p/128841?color=239500-128841 wygląda już inaczej: Diverge: 575 / 205 / 385 / 639 / 85 Ma wyższą główkę ramy (Head Tube) i większy stosunek stack/reach, więc pozycja na nim będzie bardziej wyprostowana. Istotna jest również szerokość opon, ale jeśli w KTM wejdą szersze (pewnie tak) to sobie po prostu wymienisz. No i w Diverge jest amortyzacja z przodu, którą ludzie sobie chwalą, ale ja na nim nie jeździłem. Swoją drogą ten Diverge Expert wygląda świetnie i geometria na papierze wydaje się dużo wygodniejsza. Nie mam doświadczenia w jeździe szosówką, ale na szosie stacjonarnej w pochylonej pozycji po godzinie odcinek lędźwiowy zaczyna dokuczać. Wracając do Diverge, sporo wyższa cena niż ta , którą zakładałem... Jakim cudem wyszło im 18 tysięcy złotych z 4 tysięcy dolarów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pitof Napisano 6 Marca 2018 Udostępnij Napisano 6 Marca 2018 Głowy nie dam, ale ceny rowerów na amerykańskich stronach są chyba podawane bez lokalnych podatków stanowych. Poza tym istnieje ryzyko kursowe, więc często importer zabezpiecza się w ten sposób, że po prostu przelicza sobie walutę, w której się rozlicza, z lekką górką. Geo Diverga jest przyjemne. Stworzone do długich wojaży. Orbea Terra znasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wincent Napisano 6 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2018 Tak, przeglądałem. W ogóle zaczynam myśleć w kierunku adventure/allroad. Jak wcześniej wspominałem, rower chcę wykorzystać do spokojnych wycieczek z dziewczyną po Polsce i może Alpy w tym roku po asfalcie. Dlatego typowego przełajowca nie chciałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wincent Napisano 7 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2018 Dzwoniłem do paru sklepów w Warszawie w sprawie Diverge... strasznie słabo z modelami na 2018. W sklepach nawet nie wiedzą czy jeszcze ich nie ma w magazynie czy już nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pitof Napisano 7 Marca 2018 Udostępnij Napisano 7 Marca 2018 Spec ma w Polsce przedstawicielstwo. Skrobnij maila z zapytaniem. Może oni będą lepiej zorientowani w temacie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Marca 2018 Udostępnij Napisano 8 Marca 2018 W dniu 3/6/2018 o 21:18, Wincent napisał: Tak, przeglądałem. W ogóle zaczynam myśleć w kierunku adventure/allroad Moze KOna Roadhaus albo Rove Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drozda Napisano 8 Marca 2018 Udostępnij Napisano 8 Marca 2018 Jeśli rozmiar 56 lub 58 ci pasuje to masz tu sprzęt na Rival 1x11 z hydraulikami w rewelacyjnej cenie 4700 PLN: http://www.wiggle.co.uk/gt-grade-al-cx-rival-2017-cyclocross-bike/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paulsen Napisano 11 Marca 2018 Udostępnij Napisano 11 Marca 2018 W dniu 6 marca 2018 o 21:18, Wincent napisał: Tak, przeglądałem. W ogóle zaczynam myśleć w kierunku adventure/allroad. Jak wcześniej wspominałem, rower chcę wykorzystać do spokojnych wycieczek z dziewczyną po Polsce i może Alpy w tym roku po asfalcie. Dlatego typowego przełajowca nie chciałem. Przesłałem info na priv, mieszkam we Wrocławiu mogę pokazać coś z naszej oferty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wincent Napisano 14 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2018 Dzięki Panowie, kupiłem Specialized Diverge Expert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PTaKwa Napisano 22 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2018 W dniu 14.03.2018 o 19:03, Wincent napisał: Dzięki Panowie, kupiłem Specialized Diverge Expert Jesteś zadowolony? Jak się sprawuje future shock? Zmieniłeś już fabryczne oponki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.