Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Teraz, Mentos napisał:

A w praktyce działało to bardzo dobrze, ale łydy twierdziły, że przy zrzucaniu na twardsze nie jest to potrzebne a rampy IG powoduję mniej ramp HG i wolniejszą redukcję. Jeździłeś w ogóle na IG kiedykolwiek?

Owszem, jezdziłem w okolicach 2005-2006 roku, nie pamiętam abym byl zszokowany jakością zmiany przełożeń... 

Napisano

Patrząc na ceny w niemieckich sklepach stawiam na to, że w Polsce kupisz kasete SLXa za 340 PLN. Oczywiście, że chińczyk będzie tańszy, kwestia czy cena jest dla kogoś najistotniejsza. Stawiam, na to, że SLX może być trwalszy i lepiej zmieniąc biegi.

Napisano

Teraz to kwestia czy Sram będzie chciał upychać dalej. Ja te 12sp widzę już jako ostateczne. Zdjęty został spory kompromis, który był w 11sp. Nie mówię, że 1x12 pod każdą nogą ogarnie wszystko, ale wszyscy co byli zadowoleni z 1x11 i ci niezdecydowani,  dostają teraz extra rozpiętość i dobre przełożenia. 

Napisano (edytowane)

Spokojnie dojadą do 15 biegów za 10 lat. ( a jesli tak, to dzisiejsi wszyscy co mają 1x11 czy 1x12 to jak teraz  3x8 ;)  )Plus elektroniczne obsługa zejdzie niżej, różne materiały i ceny ( nie zapomnę jak bodaj 9 albo 10 sp kasetę firmy Token miałem w ręce 11-32 chyba i grubo poniżej 200 gr ważyła - a to było z 10 lat temu chyba ) Aż się chce puścić wodze wyobraźni co będzie za 10 lat  ;)

Edytowane przez SoloTM
Napisano

Raczej się na 12x nie zatrzyma... 

Moim zdaniem ani Japończycy ani Amerykanie nie zostawią wynalazku Rotora bez odpowiedzi. 

A swoją drogą ktoś wie co się z tym dzieje? Były już nawet ceny setów podane...

Napisano
3 godziny temu, uzurpator napisał:

Podoba mi się, że ktoś tam narzeka, że 230 dolców za kasetę to dużo. Dzisiaj ludziki łykają kasety za $500.

Tylko że w między czasie było tzw. "quantitative easing", także tamtejsze 230 dolców to równowartość dzisiejszych 300. I szczerze to też się pukam dzisiaj w czoło na myśl o tym, że miałbym za 300$ kupić kasetę.

A takich co łykają kasety za 500$ nie znam wielu ;) 

3 godziny temu, wkg napisał:

Myślę, że 1x12 to już powinien być opór : D Chyba, że wynajdą jakieś supermocne i elastyczne łańcuchy kosmiczne to będzie 10-52 trzynastkowy :D

Mi się wydaje, że mogą pójść w stronę elektronicznie sterowanych napędów dwurzędowych z jedną sterującą manetką. Taki system jest już w Di2 i w elektronicznym XTRze, nazywa się to Synchro Shift:

 

W tej chwili to jest opcjonalna funkcja i trzeba odpowiednio skonfigurować manetkę żeby sterowała obiema przerzutkami. Wyobrażam sobie, że w którymś punkcie zamiast dodawać przełożeń z tyłu mogą sprzedawać "1x15", gdzie pod maską są dwa blaty, a 15 przełożeń ma użytkownik na manetce.

Szczerze to o wiele bardziej mi się podoba ta wizja niż ten upiorny kompromis między trwałością napędu, stopniowaniem a zakresem.

Napisano (edytowane)
W dniu 3.06.2019 o 11:25, Sabarolus napisał:

Owszem, jezdziłem w okolicach 2005-2006 roku, nie pamiętam abym byl zszokowany jakością zmiany przełożeń... 

W okolicach 2005-2006 a co to za grupa?

23 godziny temu, wkg napisał:

Myślę, że 1x12 to już powinien być opór : D Chyba, że wynajdą jakieś supermocne i elastyczne łańcuchy kosmiczne to będzie 10-52 trzynastkowy :D

e tam, będzie prędzej czy później nawet 14ka ;-)

https://www.bikeradar.com/news/shimano-14-speed-has-been-hiding-in-plain-sight-since-99/

Edytowane przez Mentos
  • 3 tygodnie później...
Napisano

Zdaje się, że o nowej korbie jeszcze nie było więc wrzucę kilka zdjęć z jednej z instalacji tego modelu:

DSC3735.jpg

DSC3738.jpg

DSC3743.jpg

DSC3750.jpg

DSC3754.jpg

Montaż zębatki wymaga nowego klucza TL-FC41. Uwaga - jest dołączany razem z korbą (także w przypadku samych ramion). Tak samo było w przypadku korby FC-M960 oraz FC-M970 ale jak to u nas w kraju bywa sprzedawcy zabierali klucze i sprzedawali osobno. Dlatego domagajcie się klucza w przypadku zakupu "pudełkowego".
Jak wiadomo, Shimano wróciło do pomysłu jeszcze z ery hamulców V-brake zaproponowanego w korbie FC-M970. Czyli zamiast znanych i lubianych 2 śrub oraz nakrętki mamy tutaj centralnie umieszczoną, aluminiową śrubę mocującą oraz kompozytową nakrętkę kasującą luz (co ciekawe bez śrubki mocującej, całość trzyma w kupie falista, stalowa podkładka sprężysta znana m.in. z korb oferowanych przez koncern SRAM).

Siła mocowania śruby została określona na 45 - 55 Nm. To naprawdę dużo, dokręcałem testowo śrubę bez klucza dynamometrycznego i po jego przyłożeniu (ustawiłem go na 50 Nm) okazało się, że muszę ją jeszcze mocniej dokręcić. Moim zdaniem zmiana dla samego faktu pokazania czegoś "nowego", bo same ramiona tak naprawdę praktycznie nie zmieniają się od lat.

  • +1 pomógł 2
Napisano

Czyli zmiana dla zmiany. System zaciskający ramie korby opierający się na dwóch śrubach jest świetny. Stosunkowo nieduży moment i praktycznie zero problemów. Teraz dostajemy gigantyczny moment i śrubę, a właściwie dwie, w których pewnie bardzo łatwo wyrobić gniazda dokręcając z takim momentem.

Bez sensu...

Napisano

Dokładnie nic dodać nic ująć. Fajnie chociaż, że wrócili stylistyką do m980, bo poprzednia była IMO ochydna.

Ciekawe gdzie zaoszczędzili 100g na korbie względem m8100 i m7100. Pewnie ścianki są cieńsze, wieksza objętość pustej przestrzeni w środku.

A zatem jest potencjał do odchudzenia nowych korb xt slx,  gdyby tylko znać dokładne przekroje...

Napisano

Pewnie dlatego ta technologia pozwala wykonać bardziej precyzyjny kształt w środku i zmniejszyć masę. 

Kusi mnie żeby kupić jakąś używana korbę zniszczoną z zewnątrz i z ciekawości zdjać z niej trochę materiału ale trzeba znać przekrój i wiedzieć gdzie. 

Napisano

Kiedy Shimano opracowało technologię Hollowtech, sklepy mogły kupić z oficjalnej dystrybucji przepołowione ramiona aby klient mógł obejrzeć, jak to wygląda w środku:
 
To już nowsza korba, ale ramię jest bliźniacze:
[shimano_interbike_2008.jpg

Nowsze korby były jeszcze bardziej drążone:
9175292792_97d9e445fe.jpg

A najnowsze, klejone są najbardziej cieniowane, ale trapiło je sporo problemów wieku dziecięcego:
cropped-damage-w-arrows.jpg?w=1168

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Normalka - aby kaseta była lekka (bo jak to tak?! kaseta XTR powyżej 400g?! ) Trzeba było sporo powycinac i wybrać materiału. To też dość częsta przypadłość w kasetach GX choćby. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...