Lumperator Napisano 2 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2019 Dla mnie osobiście dopiero 12sp jest warte przejścia na jeden blat w rozumieniu jako takiej uniwersalności, ale Ci którzy potrzebowali bezwzględnie 3x10 mogą teraz przejść na 2x12 i nie powinno być źle. 2x w przypadku XT i SLX moim zdaniem ma sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 2 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2019 Że spora redundancja ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 2 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2019 A według mnie ci co potrzebowali 3x10 nie mają co myśleć o 2x12, bo efekt praktycznie ten sam co na 2x11 a koszty eksploatacji znacznie wyższe, takie osoby raczej z założenia dużo jeżdżą. ps. zauważył ktoś poza mną że 11-42 11s oraz 10-45 12s to praktycznie odpowiedniki 11-36 10s z doklejonymi koronkami? Jak dla mnie to idealna kaseta, bo zapewnia idealny stosunek zakres/ stopniowanie do mtb, na szosę jeszcze trochę duże skoki imo. ale na codzień działa super, dla porównania 11-46 11s już dla mnie jest nieakceptowalne pod względem stopniowania. 12s byłoby dla mnie idealne pod tym względem do trailówki, tylko ta cena 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 2 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2019 Przejscie z obecnych napędów na nowe jest zbyt kosztowne (ze względu na brak jakiegokolwiek elementu zgodnego) a w nowych rowerach i tak nie będzie wyboru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 2 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2019 4 godziny temu, piciu256 napisał: ps. zauważył ktoś poza mną że 11-42 11s oraz 10-45 12s to praktycznie odpowiedniki 11-36 10s z doklejonymi koronkami? J Chyba nie za bardzo. Połowa kasety 10-45 przypomina starą 11-32, a druga połowa model 11-36. Lubiłem przejścia 12-14-16... i nowa 12-tka to oferuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 2 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2019 5 godzin temu, piciu256 napisał: to praktycznie odpowiedniki 11-36 10s A to nie jest czasem kaseta 11-32 9 sp z doklejoną koronką ? Tak samo jak 11-28 8sp z doklejoną koronką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 2 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2019 Zgadza się, na 9s 11-32 latałem bo 11-34 było już miejscami niewygodne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 2 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2019 (edytowane) 15 godzin temu, Lumperator napisał: Dla mnie osobiście dopiero 12sp jest warte przejścia na jeden blat w rozumieniu jako takiej uniwersalności, ale Ci którzy potrzebowali bezwzględnie 3x10 mogą teraz przejść na 2x12 i nie powinno być źle. 2x w przypadku XT i SLX moim zdaniem ma sens. Zgadzam się w 100%, a szczególnie zestaw z korba 38/28 i kasetą 10-45 byłby miodzi. 8 godzin temu, piciu256 napisał: ps. zauważył ktoś poza mną że 11-42 11s oraz 10-45 12s to praktycznie odpowiedniki 11-36 10s z doklejonymi koronkami? Jak dla mnie to idealna kaseta, bo zapewnia idealny stosunek zakres/ stopniowanie do mtb, na szosę jeszcze trochę duże skoki imo. ale na codzień działa super, dla porównania 11-46 11s już dla mnie jest nieakceptowalne pod względem stopniowania. No tak. A nie akceptujesz, bo pewnie masz mały blat z przodu. Przy blacie 38z najczęściej używanymi koronkami kasety staną się te ciasno zestopniowane czyli 14/16/18/21 lub w przypadku kaset 10 i 11s 15/17/19/21. Przy blatach 32 czy 34 tymi koronkami z musu stają się 10/12/14 lub 11/13/15 gdzie mamy stosunkowo duży skok przełożenia. 3 godziny temu, piciu256 napisał: na 9s 11-32 latałem bo 11-34 było już miejscami niewygodne Tak, bo te parzyste kasety dają minimalnie dokładniejsze skoki w środku, niż te nieparzyste. Generalnie to ta kaseta 10-45 ma jedną wadę i to dość poważną. Na największych koronkach mamy najdokładniejsze stopniowanie Odpowiednio jest to 14/13/11/13%. Ręka w górę, kto na podjeździe +20% z korzeniami potrzebuje tak dokładnego stopniowania? Tak dokłądnie powinno być w środku kasety pomiędzy koronkami 14 a 24z. I tu jest przewaga kasety SRAMa gdzie mamy równo w całym zakresie, an na największych powiększono nieco skoki przełożenia do 19% Edytowane 2 Czerwca 2019 przez Arni220 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 2 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2019 4 godziny temu, Arni220 napisał: Zgadzam się w 100%, a szczególnie zestaw z korba 38/28 i kasetą 10-45 byłby miodzi. Tylko że akurat 11s daje to samo, taniej, lżej, i zapene trwałej. Co miałoby skłonić użytkownika 2x11 38/28 11-42 do przesiadki na 2x12? Swoją drogą to niezłą "sierotą" zostanie deore, zminiona pewnie na 11 kompatybilna tylko ze sobą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2019 Najlepsze w tym wszystkim jest to, że migracja deore do 11s będzie się sprowadzała do zmiany napisów z slx na manetce i przerzutkach. A będa się cenic jak za zupełną nowość. Ciekawe co stanie się z dziurą po 10s. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2019 Czy ja wiem... Mogą zrobić kasete Deore na MicroSpline albo zastosować ten patent: Pytanie jak to w ogóle będzie wyglądać, bo w obecnym Deore masz zarówno przerzutkę jak i jedna z kaset w rozmiarze nieobecnym w 10 rzędowych SLX-XTR. A 10s zrobią pewnie Alivio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2019 Fajna sprawa z ta przejściówką. Mam nadzieję, że chińczycy tanio będą to robić i sprzedawać. Swoją drogą skoro obecne kasety nx są 12 rz i na standardowy bębenek - to takie coś obniżyłoby koszty ( również dla istniejących ? chińskich 12 sp kaset typu sun race i innych ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2019 (edytowane) Przejściówki będą raczej domeną chińskich/tajwańskich dostawców. Czy sunrace już dokłada do swoich bezsensownych kaset 12s? Nie po to ludzie pakują kasę w 12s żeby mieć zakres jak 11s. Edytowane 3 Czerwca 2019 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2019 (edytowane) Czemu bezsensowne? Mi się bardzo podoba bliskie stopniowanie, i skoro je sprzedają to znaczy że popyt jest. Inna sprawa że zakres wcale ciasny nie jest, tylko mała koronką 11 zamiast 10. Edytowane 3 Czerwca 2019 przez piciu256 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2019 12 minut temu, Dokumosa napisał: Przejściówki będą raczej domeną chińskich/tajwańskich dostawców. Czy sunrace już dokłada do swoich bezsensownych kaset 12s? Nie po to ludzie pakują kasę w 12s żeby mieć zakres jak 11s. Zgadzam się, że jeżeli już ktoś będzie miał bębenek MicroSpline to wchodzenie w jakieś adaptery i inne cuda na kiju, żeby móc założyć chińśką kasetę tańszą pewno o 50-80 pln od SLXa to zwykła głupota i raczej rzadki przypadek. Rysunek ten pochodzi z Shimano bodajże i zakładam, i sugeruje, że Micropline wejdzie również na szosę poczynając od nowej odsłony Dura Ace. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2019 (edytowane) Czy macie gdzies jakieś dokładniejsze rysunki jak na to Microspline się zakłada kasetę? Chodzi mi o to jak włażą te najmniejsze zębatki. Czy one wchodzą normalnie, standardowo nasuwane na wielowypust bębenka, który ma po prostu mniejszą średnicę niż ten stary? Cz może 10ka jest jakoś łapana do większej 12ki czy jakoś do wewnątrz włazi bo nie mogę sie dopatrzeć? I taka jeszcze jedna wątpliwość co do tego: " Koronki mają rampy wyfrezowane po obu stronach, zgodnie z technologią Hyperglide+" - przecież to już było i nazywało się IG? A tak odnośnie kłótni o zakres, co wg mnie ma niewiele sensu, bo to kwestia indywidualna. Ja w prawdziwe góry do ęduracza latanego do 10 razów w roku polubiłem się bardzo z 1x GX'em. Ta błoga cisza w dół bez przerzutki a jak się ktoś nie ściga to i zakres/stopniowanie jest wg mnie super, no i co ważne i w końcu jest alternatywa dla manetki i XTRową to działa ładnie. Jednak drugi rower robiący pod 9000km rocznie, robota dom, tam i nazat, droga, szuter teren na powrocie to lato, zima, zmiłuj ni ma to musi mieć napęd tani bo raz na sezon po prostu cały wywalam i wkładam nowy, w sensie koronki, kółeczka i blaty. I tu się zgodzę z którymś z przedmówców - najlepiej mi się sprawdza 3x10 w konfiguracji 21/30/40 + 11x36. Można dokręcać po asfaltach do roboty za autobusami, ścianki można też podjechać wracając terenem do chałupy no i jest w miarę znośnie kosztowo. I tu się chcę odnieść do 2x12. Tu by mi spasił jako zmiennik 2x w konfiguracji 26/36 x 10/45, ale wystarczy zerknąć na cenę takiej konfiguracji i jakoś nie widzę sensu tym bardziej że przednia zmieniarka/manetka wciąż są. Edytowane 3 Czerwca 2019 przez Mentos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2019 Co do adapterów to prawda- jak ktoś chce budżetowo to zostanie przy HG z kasetą 12, nikt normalny nie kupi microspline by adapter na to zakładać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2019 Teraz, Mentos napisał: " Koronki mają rampy wyfrezowane po obu stronach, zgodnie z technologią Hyperglide+" - przecież to już było i nazywało się IG? Bo jest odczuwalna różnica na plus między HG a HG+. Jeżeli IG było dobre to czemu jako standard mamy teraz HG? Fajnie to tutaj widać: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2019 (edytowane) Zakładam, że ktoś będzie miał rower fabrycznie wyposażony np. w SLX 12s i po tych 800km chciałby wymienić zużytą kasetę to być może będzie się rozglądał za jakąś chińszczyzną na której zaoszczędzi 50zł ale za adapter zapłaci 60 . Poza tym przecież "i tak nie używał najmniejszej koronki"... Ale napis SLX na przerzutce jest i tylko to się liczy Edytowane 3 Czerwca 2019 przez Dokumosa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2019 No ja bym tak zrobił, tylko że ja nie kupię nowego roweru I tu nie chodzi o zaoszczędzenie 60zł, ale o sporą oszczędność wagi przy podobnej lub mniejszej cenie, Sunrace waży tyle co XT a kosztuje znacznie mniej, w przypadku 11s ma też lepsze stopniowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2019 Jak? Sunrace CSMZ90-WA5 (11-50) waży 586g a Shimano CS-M8100 10-51 waży 470g. Gdyby zrobili przejściówke z microspline na XD to można by rozważać Sunrace'a CSMZ90-WT5 10-50 (580g). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2019 (edytowane) 9 minut temu, Sabarolus napisał: Bo jest odczuwalna różnica na plus między HG a HG+. Jeżeli IG było dobre to czemu jako standard mamy teraz HG? Fajnie to tutaj widać: A czy ja pisałem o dobre nie dobre? IG z lat 90tych w założeniu miało zapobiegać szarpnięcią przy zrzucaniu na twardsze przełożenia jak to pokazane w tym HG+. Edytowane 3 Czerwca 2019 przez Mentos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2019 W założeniu identycznym... A w praktyce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2019 (edytowane) A w praktyce działało to bardzo dobrze, ale łydy twierdziły, że przy zrzucaniu na twardsze nie jest to potrzebne a rampy IG powoduję mniej ramp HG i wolniejszą redukcję. Jeździłeś w ogóle na IG kiedykolwiek? Edytowane 3 Czerwca 2019 przez Mentos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2019 Branża rowerowa zna wiele przypadków robienia kroku wstecz po to by później zrobić dwa w przód ;). W każdym razie do co IG vs. HG masz rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.