Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

A jaki masz problem z 2x10? Jeśli to nie rower bardziej nastawiony na grawitację to 1xx nie ma najmniejszego sesnu- uzyskujesz gorsze stopniowanie lub mniejszy zakres+ większe zużycie napędu. 

Muszę przyznać że te ceny mocno ostudziły mój zapał, chyba zostanę przy 1x11 z dużymi przeskokami, jak się nie spieszę to mocno nie przeszkadzają ;)

Może jak stanieje to się pokuszę, na razie dla mnie ceny z kosmosu, szczególnie że na rynku wtórnym 11s powinno trochę stanieć ;)

Napisano

Zakres i stopniowanie to 2 bardzo różne rzeczy, 1x12 11-50 na asfalcie się jedzie kijowo bo skoki między biegam duże, 2x10 z kasetą 11-36 albo 11-32 jest nieporównywalnie lepsze pod tym względem. Kwestia ogromnych przekosów także pozostaje, ale to będzie problemem dopóki skrzynie biegów nie staną się bardziej popularne, jeśli (mam nadzieję) 

Napisano (edytowane)

wszystko zależy  co komu potrzebne i do czego rower wykorzystuje
na szczęście mamy 2x10 2x11 2x12 wiec jest w czym wybierać


Edit 

a ile byś chciał mieć biegów w takiej skrzynce ??

Edytowane przez gwozdziu325
Napisano

Jestem ciekaw jakie będą realne ceny tego nowego SLX w Polsce... Wiadomo że z czasem odchodzi 'podatek od nowości' a i jakieś promocyjne ceny się trafiają. Wygląda na to że na tą chwilę NX Eagle będzie znacznie tańszy i pozostanie liderem jeśli chodzi o montaż w nowych rowerach ze średniej półki. Nowe Deore patrząc na logikę dostanie pewnie 11 biegów więc budżetowemu Sramowi też nie podskoczy. 

Napisano

NX liderem? No nie wiem... Wiadomo, że trudno porównywać ceny jakie dostają producenci rowerów do tych jakie widzimy w sklepie, ale na ten moment XT wychodzi względnie podobnie do GXa a SLX podobnie do NXa. Pomijam ceny kaset bo tutaj SRAM zawsze zabija. Finalnie i tak dużo będzie zależeć od sprawności sprzedawców Shimano i tego jak bardzo zejdą z ceną dla producentów byle wepchnąć swój produkt w specyfikacje.

Napisano
6 godzin temu, wkg napisał:

Przynajmniej teraz będzie  konkurencja ... ciekawe, czy 11-kowe korby i łańcuchy będą pasować ... 

Ani korby, ani łańcuchy 11-sp nie będą pasować. Można poczytać o tym trochę na forum bikeradar w wątku o XTR 12-sp. Próbowali to pożenić i generalnie dotychczasowe zębatki korby działają z nowym łańcuchem, ale ponoć szybko pojawiają się ślady na zębach. Krótko mówiąc, nowy łańcuch zjada stare zębatki ;) 

Napisano
6 godzin temu, wkg napisał:

Przynajmniej teraz będzie  konkurencja ... ciekawe, czy 11-kowe korby i łańcuchy będą pasować ... 

SLX 534g  - robi wrażenie :D

Linia łańcucha się zmienia o 2mm na zewnątrz tak więc średnio będą kompatybilne.

Napisano

Próba pakowania łańcucha 11-stkowego nie ma sensu tak czy siak ponieważ tracimy wtedy możliwość pełengo wykorzystania nowego HyperGlide+, o którym wszyscy mówią i piszą, że jest krokiem na przód i faktycznie różnice czuć.

Napisano

Koledzy mam pytanie: czy do manetki Shimano 12s SLX/XT/XTR i przerzutki Shimano 12s można będzie zastosować kasetę SRAM NX 12s?

To na wypadek, gdyby ktoś koniecznie chciał mieć 12s z tyłu i nie zwraca uwagi na stopniowanie, nie chciałby zmieniać bębenka oraz, przede wszystkim, lubi cyngle Shimano?

Napisano (edytowane)
3 godziny temu, piciu256 napisał:

A jaki masz problem z 2x10? Jeśli to nie rower bardziej nastawiony na grawitację to 1xx nie ma najmniejszego sesnu- uzyskujesz gorsze stopniowanie lub mniejszy zakres+ większe zużycie napędu. 

Wiesz co, no mam pewien problem z 2x10. Taki, że nie ma w nim zębatki 30 czy 32 czyli takiej, która jest najbardziej przydatna. Może jestem dziwakiem ale nie przepadam za przednią przerzutką - stąd sentyment do 3x i zerkanie w kierunku 1x.  

Sens napędu 1x to ja widzę zdecydowanie i poza grawitacją : )

Edytowane przez wkg
  • +1 pomógł 1
Napisano
Godzinę temu, Dokumosa napisał:

Linia łańcucha się zmienia o 2mm na zewnątrz tak więc średnio będą kompatybilne.

Hmmm ... w sumie to nawet nie lepiej mieć 50 ? Ja rzadko używam najmniejszych koronek a naprężenia są największe właśnie podczas używania tych największych ...

Może to lamerskie pytanie ale np. u siebie chętnie bym przesunął linię łańcucha nieco w lewo ... 

Napisano

No właśnie ! Myślę, że sumarycznie będzie to miało nawet pozytywny wpływ bo 2 najmniejsze to takie na dokręcanie przy zjazdach ... 

Bardziej mnie martwi:

2 godziny temu, arek_wro napisał:

Ani korby, ani łańcuchy 11-sp nie będą pasować. Można poczytać o tym trochę na forum bikeradar w wątku o XTR 12-sp. Próbowali to pożenić i generalnie dotychczasowe zębatki korby działają z nowym łańcuchem, ale ponoć szybko pojawiają się ślady na zębach. Krótko mówiąc, nowy łańcuch zjada stare zębatki ;) 

Pytanie jak stara korba ze starym łańcuchem 11-kowym i nową kasetą : )

Napisano
2 godziny temu, arek_wro napisał:

Ani korby, ani łańcuchy 11-sp nie będą pasować. Można poczytać o tym trochę na forum bikeradar w wątku o XTR 12-sp. Próbowali to pożenić i generalnie dotychczasowe zębatki korby działają z nowym łańcuchem, ale ponoć szybko pojawiają się ślady na zębach. Krótko mówiąc, nowy łańcuch zjada stare zębatki ;) 

Czyli np 

https://hcc-components.store/pl/p/HCC-Zebatka-okragla-DM-SRAM/18

 nie będzie współpracowała z takim zestawem ?

https://r2-bike.com/SHIMANO-Deore-XT-Upgrade-Kit-M8100-1x12-speed-DT-Swiss-Micro-Spline-Freehub-Body-Cassette-10-51-Teeth

Napisano
8 minut temu, wkg napisał:

No właśnie ! Myślę, że sumarycznie będzie to miało nawet pozytywny wpływ bo 2 najmniejsze to takie na dokręcanie przy zjazdach ...

To było w czasach napędów 3x jak miałeś blat z 44 zębami :) Teraz jak masz zębatki 32 czy 34, to wystarczy kawałek płaskiego żeby cisnąć na najmniejszych koronkach kasety. Od niedawna ujeżdżam napęd 1x12 z korbą 32 i często łapię się, że chce zrzucić na twardsze przełożenie, a tu ni ma ;) 

Napisano

Rower mam z piasta 142x12.
Pytanie o współprace tej zębatki hcc z  łańcuchem 12s shimano.

Odnośnie lini zawsze mogę dać zębatkę z bost-a i będę miał linie 3mm większa ale wolałbym mieć linie bliżej dużych bo najbardziej łańcuch jest obciążony na podjazdach, w dól i tak nie dokręcam.

Napisano (edytowane)

Pożenić pewnie się da, ale możesz spodziewać się gorszej kultury pracy i szybszego zużycia zębatki. Poza tym musisz zamienić spinkę Shimano na spinkę Srama. Tradycyjne zębatki nie pracują ze spinką od Shimano 12-sp. 

Edytowane przez arek_wro
Napisano
Teraz, gwozdziu325 napisał:

Rower mam z piasta 142x12.
Pytanie o współprace tej zębatki hcc z  łańcuchem 12s shimano.

Odnośnie lini zawsze mogę dać zębatkę z bost-a i będę miał linie 3mm większa ale wolałbym mieć linie bliżej dużych bo najbardziej łańcuch jest obciążony na podjazdach, w dól i tak nie dokręcam.

Na boostowej srama będziesz miał linię 52 więc idealną.

Napisano
5 minut temu, arek_wro napisał:

o było w czasach napędów 3x jak miałeś blat z 44 zębami :) Teraz jak masz zębatki 32 czy 34, to wystarczy kawałek płaskiego żeby cisnąć na najmniejszych koronkach kasety. Od niedawna ujeżdżam napęd 1x12 z korbą 32 i często łapię się, że chce zrzucić na twardsze przełożenie, a tu ni ma ;) 

To najmniejsza zębatkę masz 11 ?  Kadencja kolego, kadencja :D 

Napisano

Na płaskie tereny pokroju Mazowsza to najlepsza byłaby kaseta 10-45 z zębatką 34-36t. 32t jest za miękkie moim zdaniem. Ktoś może mówić, że ma jedną czy dwie górki gdzie dobrze by było mieć miękko... Co z tego skoro przez pozostałe 98% czasu piłuje po płaskim.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...