Skocz do zawartości

[2018] Shimano XTR 12s


klimarc

Rekomendowane odpowiedzi

A jaki masz problem z 2x10? Jeśli to nie rower bardziej nastawiony na grawitację to 1xx nie ma najmniejszego sesnu- uzyskujesz gorsze stopniowanie lub mniejszy zakres+ większe zużycie napędu. 

Muszę przyznać że te ceny mocno ostudziły mój zapał, chyba zostanę przy 1x11 z dużymi przeskokami, jak się nie spieszę to mocno nie przeszkadzają ;)

Może jak stanieje to się pokuszę, na razie dla mnie ceny z kosmosu, szczególnie że na rynku wtórnym 11s powinno trochę stanieć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakres i stopniowanie to 2 bardzo różne rzeczy, 1x12 11-50 na asfalcie się jedzie kijowo bo skoki między biegam duże, 2x10 z kasetą 11-36 albo 11-32 jest nieporównywalnie lepsze pod tym względem. Kwestia ogromnych przekosów także pozostaje, ale to będzie problemem dopóki skrzynie biegów nie staną się bardziej popularne, jeśli (mam nadzieję) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekaw jakie będą realne ceny tego nowego SLX w Polsce... Wiadomo że z czasem odchodzi 'podatek od nowości' a i jakieś promocyjne ceny się trafiają. Wygląda na to że na tą chwilę NX Eagle będzie znacznie tańszy i pozostanie liderem jeśli chodzi o montaż w nowych rowerach ze średniej półki. Nowe Deore patrząc na logikę dostanie pewnie 11 biegów więc budżetowemu Sramowi też nie podskoczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NX liderem? No nie wiem... Wiadomo, że trudno porównywać ceny jakie dostają producenci rowerów do tych jakie widzimy w sklepie, ale na ten moment XT wychodzi względnie podobnie do GXa a SLX podobnie do NXa. Pomijam ceny kaset bo tutaj SRAM zawsze zabija. Finalnie i tak dużo będzie zależeć od sprawności sprzedawców Shimano i tego jak bardzo zejdą z ceną dla producentów byle wepchnąć swój produkt w specyfikacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, wkg napisał:

Przynajmniej teraz będzie  konkurencja ... ciekawe, czy 11-kowe korby i łańcuchy będą pasować ... 

Ani korby, ani łańcuchy 11-sp nie będą pasować. Można poczytać o tym trochę na forum bikeradar w wątku o XTR 12-sp. Próbowali to pożenić i generalnie dotychczasowe zębatki korby działają z nowym łańcuchem, ale ponoć szybko pojawiają się ślady na zębach. Krótko mówiąc, nowy łańcuch zjada stare zębatki ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pytanie: czy do manetki Shimano 12s SLX/XT/XTR i przerzutki Shimano 12s można będzie zastosować kasetę SRAM NX 12s?

To na wypadek, gdyby ktoś koniecznie chciał mieć 12s z tyłu i nie zwraca uwagi na stopniowanie, nie chciałby zmieniać bębenka oraz, przede wszystkim, lubi cyngle Shimano?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, piciu256 napisał:

A jaki masz problem z 2x10? Jeśli to nie rower bardziej nastawiony na grawitację to 1xx nie ma najmniejszego sesnu- uzyskujesz gorsze stopniowanie lub mniejszy zakres+ większe zużycie napędu. 

Wiesz co, no mam pewien problem z 2x10. Taki, że nie ma w nim zębatki 30 czy 32 czyli takiej, która jest najbardziej przydatna. Może jestem dziwakiem ale nie przepadam za przednią przerzutką - stąd sentyment do 3x i zerkanie w kierunku 1x.  

Sens napędu 1x to ja widzę zdecydowanie i poza grawitacją : )

Edytowane przez wkg
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dokumosa napisał:

Linia łańcucha się zmienia o 2mm na zewnątrz tak więc średnio będą kompatybilne.

Hmmm ... w sumie to nawet nie lepiej mieć 50 ? Ja rzadko używam najmniejszych koronek a naprężenia są największe właśnie podczas używania tych największych ...

Może to lamerskie pytanie ale np. u siebie chętnie bym przesunął linię łańcucha nieco w lewo ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ! Myślę, że sumarycznie będzie to miało nawet pozytywny wpływ bo 2 najmniejsze to takie na dokręcanie przy zjazdach ... 

Bardziej mnie martwi:

2 godziny temu, arek_wro napisał:

Ani korby, ani łańcuchy 11-sp nie będą pasować. Można poczytać o tym trochę na forum bikeradar w wątku o XTR 12-sp. Próbowali to pożenić i generalnie dotychczasowe zębatki korby działają z nowym łańcuchem, ale ponoć szybko pojawiają się ślady na zębach. Krótko mówiąc, nowy łańcuch zjada stare zębatki ;) 

Pytanie jak stara korba ze starym łańcuchem 11-kowym i nową kasetą : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, arek_wro napisał:

Ani korby, ani łańcuchy 11-sp nie będą pasować. Można poczytać o tym trochę na forum bikeradar w wątku o XTR 12-sp. Próbowali to pożenić i generalnie dotychczasowe zębatki korby działają z nowym łańcuchem, ale ponoć szybko pojawiają się ślady na zębach. Krótko mówiąc, nowy łańcuch zjada stare zębatki ;) 

Czyli np 

https://hcc-components.store/pl/p/HCC-Zebatka-okragla-DM-SRAM/18

 nie będzie współpracowała z takim zestawem ?

https://r2-bike.com/SHIMANO-Deore-XT-Upgrade-Kit-M8100-1x12-speed-DT-Swiss-Micro-Spline-Freehub-Body-Cassette-10-51-Teeth

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, wkg napisał:

No właśnie ! Myślę, że sumarycznie będzie to miało nawet pozytywny wpływ bo 2 najmniejsze to takie na dokręcanie przy zjazdach ...

To było w czasach napędów 3x jak miałeś blat z 44 zębami :) Teraz jak masz zębatki 32 czy 34, to wystarczy kawałek płaskiego żeby cisnąć na najmniejszych koronkach kasety. Od niedawna ujeżdżam napęd 1x12 z korbą 32 i często łapię się, że chce zrzucić na twardsze przełożenie, a tu ni ma ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower mam z piasta 142x12.
Pytanie o współprace tej zębatki hcc z  łańcuchem 12s shimano.

Odnośnie lini zawsze mogę dać zębatkę z bost-a i będę miał linie 3mm większa ale wolałbym mieć linie bliżej dużych bo najbardziej łańcuch jest obciążony na podjazdach, w dól i tak nie dokręcam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, gwozdziu325 napisał:

Rower mam z piasta 142x12.
Pytanie o współprace tej zębatki hcc z  łańcuchem 12s shimano.

Odnośnie lini zawsze mogę dać zębatkę z bost-a i będę miał linie 3mm większa ale wolałbym mieć linie bliżej dużych bo najbardziej łańcuch jest obciążony na podjazdach, w dól i tak nie dokręcam.

Na boostowej srama będziesz miał linię 52 więc idealną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, arek_wro napisał:

o było w czasach napędów 3x jak miałeś blat z 44 zębami :) Teraz jak masz zębatki 32 czy 34, to wystarczy kawałek płaskiego żeby cisnąć na najmniejszych koronkach kasety. Od niedawna ujeżdżam napęd 1x12 z korbą 32 i często łapię się, że chce zrzucić na twardsze przełożenie, a tu ni ma ;) 

To najmniejsza zębatkę masz 11 ?  Kadencja kolego, kadencja :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...