Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
2 godziny temu, Punkxtr napisał:

Bębenek Scylence można prosto i szybko rozebrać na czynniki pierwsze oraz przeprowadzić serwis. Z tą drobną uwagą, że jak wspomniano wyżej mechanizm ma pracować bez smaru/oleju. Smar umieszcza się precyzyjnie w dwóch innych miejscach, a pierścienie zębate jedynie czyści. 

O fajnie, że to wyjaśniłeś Grzesiek. Informacji spodziewać się na fb czy na stronie serwisu?

Napisano

Trochę będzie na fb, ale kompleksowy artykuł na stronie serwisu prawdopodobnie za ok. tydzień lub nieco więcej. Na pewno po ukończeniu go tutaj podlinkuję. Jako ciekawostka wspomniane przeze mnie wcześniej porównanie wielkości okładzin, oraz dodatkowo klasyczny bębenek w systemie Shimano oraz Micro Spline. Odnośnie konwersji, bębenki Micro Spline pasują do praktycznie wszystkich piast DT Swiss z systemem Star Ratchet, natomiast w przypadku kół systemowych jeśli są wyprodukowane przed 2016 rokiem, kompatybilność należy sprawdzić organoleptycznie bo zdarzają się problemy. 

_DSC1685.JPG

_DSC1690.jpg

  • +1 pomógł 2
Napisano

Niestety korby nie miałem jeszcze w dłoniach (zestaw, który zainstalowałem to hamulce, kaseta, przerzutka, manetka). Natomiast zmiana systemu montażowego jest wg mnie nonsensem. Zresztą historycznie wyglądało to tak: FC-M960 (mocowanie na 2 śruby i jedną dociskową), 970 (zmiana na nowe mocowanie), 980 i 9000 (powrót do znanego i lubianego systemu), 9100 (znów zmiana na niemal to samo co w wersji 970). Z doświadczenia wiem, że taki system jest bardziej uciążliwy niż klasyczny. No i warto dodać, że aby wymienić zębatkę w nowych korbach potrzebny jest nowy klucz TL-FC41.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Wybaczcie za 2 posty pod rząd, ale nastąpił ważny update: prawa dźwignia hamulcowa wędruje do reklamacji, cieknie :-/ Napiszę po wszystkim czy udało się pomyślnie zakończyć sprawę. 

  • +1 pomógł 2
Napisano (edytowane)

O, czyli narodziła się nowa świecka tradycja... tfu!!! miałem napisać codzienność SH, zamiast jakości jest "jakoś". O tyle dobrze że z reklamacjami nie ma zazwyczaj problemu.

Edytowane przez radomir82
Napisano

Jak to mówią - raz na wozie, raz pod wozem. Co tu dużo mówić - słabo ale mam nadzieję, że wymiana pójdzie sprawnie. Za to przód fajnie działa - dźwignia sztywna, dobrze pracuje. Niemniej w hamulcach nie widzę rewolucji, tylko przypudrowanie nosa ;-)

Swoją drogą nowy XTR wchodzi w moim przypadku za XTR Di2 i miałem okazję pobawić się w połączenie elektroniki z kasetą 12 rzędową (10-51) z czego powstały dwa wnioski. Ciekaw jestem czy ktoś jeszcze tego próbował i z jakim skutkiem, bo w sieci praktycznie nie ma żadnych informacji. 

Napisano

Co do tradycji, to napisałem tak dlatego, że pierwsze br-m9000 jakie zamówiłem dla klienta też były obszczane, prosto z pudełka.

A wnioski w przypadku m9050 (sgs) i kasety 10-51, są pewnie takie, że gdyby 9050 miał 12 bieg to pewnie by tą kasetę pięknie ogarnął ;)

Napisano
20 godzin temu, Punkxtr napisał:

(...). Jestem właśnie po dłuższym tete a tete z nowym XTR i za kilka dni postaram się napisać coś więcej.(...)

 

Wykorzystam sytuacje i przy okazji chciał bym zapytać czy może orientujesz się czy klamkę hamulca xt8000 da radę powiązać z nową manetką xtra na i-specu?

Napisano

Nie ma szans na połączenie tej manetki i klamki. Pewnie za jakiś czas pojawi się coś od trickstuff czy problemsolvers, ale na razie pozostaje obejma.
Z kolei z Di2 jest tak, że jedno kliknięcie więcej nie pozwoli na obsłużenie kasety, problem tkwi głębiej :-/

  • +1 pomógł 1
Napisano

Historia z cieknącą dźwignią nowego XTR zakończona. Na drugi dzień od złożenia reklamacji otrzymałem informację, że nowa klamka została wysłana. 
Za to olbrzymi plus, bo jeszcze niewiele jest tego typu traktowania klienta w Polsce.

Napisano
1 godzinę temu, Punkxtr napisał:

Historia z cieknącą dźwignią nowego XTR zakończona. Na drugi dzień od złożenia reklamacji otrzymałem informację, że nowa klamka została wysłana. 
Za to olbrzymi plus, bo jeszcze niewiele jest tego typu traktowania klienta w Polsce.

Nikt łaski nie robi... to głupi młot udarowy za 400 pln firma potrafi odebrać od klienta i zwrócić kurierem naprawiony. 

Napisano

Bezsprzecznie macie rację tylko u nas wciąż mało jest naprawdę przyjaznej polityki serwisowo - reklamacyjnej względem klienta. Dlatego tę konkretną doceniam. Hamulec był zepsuty - fatalnie ale tylko w idealnym świecie tego typu rzeczy się nie zdarzają (abstrahując od tego, że te dźwignie to znany wszystkim, słaby element Shimano). Na forum konkretnych przypadków wspominać mi nie wypada ale uwierzcie - niektórzy pewnie sami wiedzą - że czasem im drożej tym gorzej. Najczęściej są to dwie sytuacje:
- wyciągamy z Ciebie pieniądze, bo marketingowo produkt jest idealny, a kiedy okazuje się, że to bubel wtedy radź kliencie sobie sam albo sądź się z nami jeśli Ci się chce
- do Polski mogą trafiać buble bo i tak większości osób nie będzie się chciało z nikim użerać, a standardy obsługi klienta oraz nasze oczekiwania często mamy jeszcze zaniżone

  • +1 pomógł 1
  • 2 tygodnie później...
Napisano

@Punkxtr Wiesz może, czy nie będzie problemów ze współpracą łańcucha shimano z korbą sram eagle? Została mi do kupienia tylko korba, a jest problem z dostępnością zębatek shimano i nie wiem czy czekać...

Napisano (edytowane)

@Simple ja sparowałem łańcuch z zębatką Absolute Black i działa doskonale. Z koronką Eagle bawiłem się tylko na stojaku ale i tam wszystko działało jak należy. Ktoś w sieci pisał, że "łańcuch XTR opierał się o zębatkę SRAM, co nie pozwalało na pełne zazębienie" ale ja nie zauważyłem tych problemów. Niemniej z niektórymi zębatkami rzeczywiście ponoć są kłopoty.

Edytowane przez Punkxtr
  • 2 tygodnie później...
Napisano

Mały update, okazało się, że w zestawie z kasetą brakuje podkładki na bębenek. Po kontakcie z Shimano zostałem poinformowany, że wiedzą o problemie i doślą brakującą część.

Napisano (edytowane)

Coraz więcej tych problemów ma Shimano. Tak to jest, gdy zamiast skupiać na swoim - za wszelką cenę próbuje się gonić konkurencję... 

Problem dostępności nowego XTRa jest na tyle poważny, że Scott był zmuszony do zmiany specyfikacji najwyższych modeli. Zamiast korb XTR montują Race Face Next SL. Nie wiem, jak z pozostałymi częściami. Podejrzewam, że inni producenci albo zrobią to samo, albo będą spore opóźnienia w dostawach rowerów.

Edytowane przez TheJW
Napisano

Miałem w planach Canyona Luxa, testowałem najniższy model, fajny rowerek, ale osprzęt nie odpowiadał. Śledzę dostępność modeli na stronie i czytam opinię na forach niemieckich, modele z Shimano na pokładzie mają konkretną obsuwę, dobre kilka miesięcy.

Składam Santa Cruz Blura na XTR, mam wszystko oprócz korby. Próbowałem znaleźć coś w Shimano Polska po za oficjalnym kanałem, ale nic nie wyszło. Jest jedna sztuka bez zębatki w r2bike, ale co mi po niej jak zębatki dostępne będą w lutym/marcu. Ovale od AB wyprzedały się na pniu, też niedostępne.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...