TheJW Napisano 13 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2018 Teraz, MMMAAACCC7 napisał: XTR będzie tańszy niż eagle XO1 Jeśli nie zapomnę, to dziś sprawdzę, jak będzie się to przedstawiało cenowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 13 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2018 Przecież już to można sprawdzić w necie. Gdzie by nie popatrzył to XTR jest tańszy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 13 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2018 Ja już cenowo sprawdziłem w weekend, na oficjalne ceny jeszcze muszę poczekać, ale przekalkulować już sobie przekalkulowałem jak to wychodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 13 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2018 Robią co moga, aby zbić ceny. Bardzo możliwe, że to przez oszczędności nie będzie można rozebrać mechanizmu bębenka i przeserwisowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 13 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2018 Jak przyjdą piasty to spróbuję sprawdzić :D, na chwilę obecną nie ma jeszcze piast/kół/hamulców (tylko zaciski). Z ciekawostek pedały będą w 2 wersjach, normal axle i short axle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 17 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2018 Czyżby ukłon w stronę mierników iQ2??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 18 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2018 W dniu 13.11.2018 o 13:55, Sabarolus napisał: Robią co moga, aby zbić ceny. Bardzo możliwe, że to przez oszczędności nie będzie można rozebrać mechanizmu bębenka i przeserwisowac. Mechanizm z aluminium który według SH ma chodzić na sucho - moim skromnym zdaniem te piasty to będzie "radosna twórczość naćpanego inżyniera", poczekamy - zobaczymy, obym się mylił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 18 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2018 (edytowane) W cenie jednej piasty XTR będzie można nabyć komplet kół DT na 350tkach więc ja osobiście olałbym to co shimano ma do zaproponowania jeśli o bębenki chodzi. Ot kolejna ciekawostka. Edytowane 18 Listopada 2018 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dure Napisano 18 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2018 XTR nie jest dla ludzi, który przeliczają koszt piasty na ilość kół na DT 350.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ilia Napisano 19 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2018 Nie byłbym do końca taki pewny. Może nie przeliczają na pieniądze ale na jakość działania, a ta wychodzi podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 19 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2018 (edytowane) Chodziło mi raczej o to, że jeśli bębenek w Shimano ma być nierozbieralny to jakie zalety będzie miało Shimano nad np. lżejszą o 20g dt 240s? Edytowane 19 Listopada 2018 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 19 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2018 Gdzieś widziałem że ma być cena koło 600zł, imho jak najbardziej do zaakceptowania. Poza tym kto ci powiedział że Shimano nie jest rozbieralne? Jedyna różnica jest taka że shimano trzeba rozkręcić, a w DT jest wszystko na wcisk, osobiście wolę Shimano które trzeba serwisować raz na rok z 40+ punktami skoku w piaście niż DT którego nie trzeba serwisować dopóki się łożyska nie wysypią z 18 zębami zaczepu i opcją ulepszenia do 36 w prawie w cenie piasty shimano. Liczę tylko że wypuszczą Scylence pod zwykły bębenek lub ktoś zrobi kasetę pod normalne 11 rzędów na microspline bo jak nie to dla mnie lipa, jest to na dobrą sprawę najtańsza na rynku cicha piasta (tanie shimano się nie liczy bo one są ciche nie z założenia, tylko maja za słabe sprężyny, droższe jak Onyx są znaaaczenie droższe) i chętnie bym taką przygarnął do roweru ścieżkowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 19 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2018 Może mają kosztować 600 ale kosztują 900. Poza tym upgrade 350 do 36 czy 50T to cenowo 200-300zł (240 ma fabrycznie 36). No i powyżej padały przypuszczenia co do braku serwisowalności bębenka. Jeśli do tego dojdzie kolejny poziom degradacji jakości co od dłuższego czasu obserwuje się w wysokich grupach Sh to myślę, że będzie trzeba być naprawdę zagorzałym fanatykiem marki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 19 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2018 (edytowane) Wieści o braku serwisowalnosci pochodzą z SingleTrackWorld.com. w jednej z recenzji było to wspomniane. Łożyska dalej będą standardowe dla Shimano z możliwością serwisu. Serwisować nie będzie można bębenka. Edytowane 19 Listopada 2018 przez Sabarolus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 19 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2018 Bębenek Scylence można prosto i szybko rozebrać na czynniki pierwsze oraz przeprowadzić serwis. Z tą drobną uwagą, że jak wspomniano wyżej mechanizm ma pracować bez smaru/oleju. Smar umieszcza się precyzyjnie w dwóch innych miejscach, a pierścienie zębate jedynie czyści. Jestem właśnie po dłuższym tete a tete z nowym XTR i za kilka dni postaram się napisać coś więcej. Na szybko - nowe klamki hamulcowe ciężko z racji dość dziwnej konstrukcji połączyć np. z manetkami od sztycy czy blokady amortyzatora przedniego/dampera. Powierzchnia robocza klocków hamulcowych jest znacznie (naprawdę znacznie) mniejsza niż dotychczasowa. Nowa manetka (prawa) wygląda tandetnie, reszta dla odmiany doskonale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 19 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2018 1 godzinę temu, piciu256 napisał: osobiście wolę Shimano które trzeba serwisować raz na rok z 40+ punktami skoku w piaście niż DT którego nie trzeba serwisować dopóki się łożyska nie wysypią z 18 zębami zaczepu i opcją ulepszenia do 36 w prawie w cenie piasty shimano. Choć DT lubię za bezobsługowość i łatwość wymiany łożysk, to jednak praca bębenka XTR bardziej mi leży. Kręci się lżej, wydaje jak dla mnie fajniejszy odgłos i jest z tytanu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gwozdziu325 Napisano 19 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2018 Godzinę temu, Lumperator napisał: Choć DT lubię za bezobsługowość i łatwość wymiany łożysk, to jednak praca bębenka XTR bardziej mi leży. Kręci się lżej, wydaje jak dla mnie fajniejszy odgłos i jest z tytanu. Andy podobno bębenek w xtr 12s jest "bezodgłosowy". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 19 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2018 Tak ja wiem, ale ja miałem na myśli wszystkie starsze Dla mnie super cykają. "Bezodgłosowy" bębenek to tez ciekawa opcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 19 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2018 2 godziny temu, Punkxtr napisał: Bębenek Scylence można prosto i szybko rozebrać na czynniki pierwsze oraz przeprowadzić serwis. Z tą drobną uwagą, że jak wspomniano wyżej mechanizm ma pracować bez smaru/oleju. Smar umieszcza się precyzyjnie w dwóch innych miejscach, a pierścienie zębate jedynie czyści. O fajnie, że to wyjaśniłeś Grzesiek. Informacji spodziewać się na fb czy na stronie serwisu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 19 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2018 Trochę będzie na fb, ale kompleksowy artykuł na stronie serwisu prawdopodobnie za ok. tydzień lub nieco więcej. Na pewno po ukończeniu go tutaj podlinkuję. Jako ciekawostka wspomniane przeze mnie wcześniej porównanie wielkości okładzin, oraz dodatkowo klasyczny bębenek w systemie Shimano oraz Micro Spline. Odnośnie konwersji, bębenki Micro Spline pasują do praktycznie wszystkich piast DT Swiss z systemem Star Ratchet, natomiast w przypadku kół systemowych jeśli są wyprodukowane przed 2016 rokiem, kompatybilność należy sprawdzić organoleptycznie bo zdarzają się problemy. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 19 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2018 Jestem ciekaw jak oceniasz nowy system mocowania korby. Trochę szkoda, że odchodzą od czegoś co było sprawdzone, lubiane i proste w montażu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 19 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2018 Niestety korby nie miałem jeszcze w dłoniach (zestaw, który zainstalowałem to hamulce, kaseta, przerzutka, manetka). Natomiast zmiana systemu montażowego jest wg mnie nonsensem. Zresztą historycznie wyglądało to tak: FC-M960 (mocowanie na 2 śruby i jedną dociskową), 970 (zmiana na nowe mocowanie), 980 i 9000 (powrót do znanego i lubianego systemu), 9100 (znów zmiana na niemal to samo co w wersji 970). Z doświadczenia wiem, że taki system jest bardziej uciążliwy niż klasyczny. No i warto dodać, że aby wymienić zębatkę w nowych korbach potrzebny jest nowy klucz TL-FC41. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 19 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2018 Wybaczcie za 2 posty pod rząd, ale nastąpił ważny update: prawa dźwignia hamulcowa wędruje do reklamacji, cieknie :-/ Napiszę po wszystkim czy udało się pomyślnie zakończyć sprawę. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 19 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2018 (edytowane) O, czyli narodziła się nowa świecka tradycja... tfu!!! miałem napisać codzienność SH, zamiast jakości jest "jakoś". O tyle dobrze że z reklamacjami nie ma zazwyczaj problemu. Edytowane 19 Listopada 2018 przez radomir82 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 19 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2018 Jak to mówią - raz na wozie, raz pod wozem. Co tu dużo mówić - słabo ale mam nadzieję, że wymiana pójdzie sprawnie. Za to przód fajnie działa - dźwignia sztywna, dobrze pracuje. Niemniej w hamulcach nie widzę rewolucji, tylko przypudrowanie nosa ;-) Swoją drogą nowy XTR wchodzi w moim przypadku za XTR Di2 i miałem okazję pobawić się w połączenie elektroniki z kasetą 12 rzędową (10-51) z czego powstały dwa wnioski. Ciekaw jestem czy ktoś jeszcze tego próbował i z jakim skutkiem, bo w sieci praktycznie nie ma żadnych informacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.