abdesign Napisano 25 Października 2018 Napisano 25 Października 2018 Teraz, clavdivs napisał: Coraz bardziej moim zdaniem absurdalny wyścig na ilości rzędów powoduje lukę, że 8 i 9 wymierają już jest problem znaleźć solidny napęd pod taki system. Dlatego nie tęsknie za SLX na 12rz. Nie bardzo rozumiem narzekania że nie ma komponentów wysokiej klasy na 9s - skoro sam napisałeś że wyższe klasy i tak są za drogie na to żeby się raz na jakiś czas siostra przejechała... Co niby kiedyś XT 739, 750 czy 770 było jakoś tańsze od dzisiejszego? Nie bardzo można przyjąć za rzeczywiste te kategorie wyboru, bo śmierci napędów 3x8 i 3x9 nie ma - są przecież komponenty na literkę A - sam wybrałeś alivio. Dla tych kategorii zawsze wybiera portfel a nie użytkownik, przecież możesz sobie kupić nówkę sztukę XT'ka 771 czy 772 - są - od groma... a wybrałeś alivio Jak ktoś nie chce 12s czy nawet 11s to jeszcze lata całe będzie miał do wyboru deore na 10 albo alivio na 9, to są całkiem solidne komponenty zwłaszcza aby "się przejechać" Cytuj
Sabarolus Napisano 25 Października 2018 Napisano 25 Października 2018 2 godziny temu, cervandes napisał: Nie robią tego widocznie dlatego, że XTR dopiero wchodzi, nikt go jeszcze nie ma. Się pojawi to się pojawi zapotrzebowanie na piasty i pojawią się piasty. Proste. I jak to sprzedadzą? Żaden oficjalny kanał sprzedaży tego nie sprzeda... Wyolbrzymiasz bez sensu, nie wiedząc chyba do końca o czym mówisz. Cytuj
cervandes Napisano 25 Października 2018 Napisano 25 Października 2018 @Sabarolus To Novatec ma jakiś oficjalny kanał? Każdy przedsiębiorca może sobie zamówić, sprzedać, odprowadzić vat. Ludzie kontenerami podrobione towary wpuszczają na rynek ze znakami handlowymi a tutaj miałby być jakiś problem? Przykładem niech będą części zamienne do Apple. Nie ma żadnej "bocznej" sieci sprzdarzy, tylko autoryzowane serwisy mają dostęp do części. A części nie możesz tam kupić, tylko cześć wraz z usługą wymiany. A mimo tego wszędzie w sieci kupisz każdą część, "nowe" baterie, wyświetlacze, obudowy. To jaki przepraszam problem - oczywiście waląc po bandzie - sprzedawać piasty z bębenkiem pod nowe Shimano? Zagraniczne firmy nie mają ŻADNEJ ochrony na terenie CHRL, prawie każdy produkt możesz kupić jako oryginał oraz jako podróbę "prawie jak oryginał" na aliexpress. Czy to oficjalnie czy na aukcjach ukrytych jakich jest zatrzęsienie. Cytuj
marcinusz Napisano 25 Października 2018 Napisano 25 Października 2018 Zostawcie już tego Novatec'a i chińczyków. To jest temat o XTR 12s. Mi się osobiście nie podoba kolejny standard bębenka. Będę unikał, bo mam kilka rowerów i takie wynalazki utrudniają później przesuwanie napędu do kolejnego roweru. Natomiast mimo bycia zatwardziałym dwublatowcem, zaczynam już myśleć o przesiadce na NX Eagle. 11-50 będzie wystarczające do mojego ścieżkowca. Zastanwiam się natomiast czy przy okazji następnego XTka, Shimano nie zrobi kasety 11-50/51 o stopniowaniu podobnym do XTR 12s. Byłoby lepsze od NXa. Obawiam się jednak, że kasta 12s do stanardowego bębenka może przyjść dopiero z niższymi grupami. Cytuj
Sabarolus Napisano 25 Października 2018 Napisano 25 Października 2018 Teraz, marcinusz napisał: Obawiam się jednak, że kasta 12s do stanardowego bębenka może przyjść dopiero z niższymi grupami. Szczerze mówiąc, wątpię. Jestem przekonany, że podobnie jak przez ostatnie generację również Microspline bedzie schodził w dół, aż do SLXa w 2020 roku. Wraz z nim przejdą korby Direct Mount oraz technologia Scylence W 2021 ukaże się pewnie 11 biegowe Deore - zakladam, ze nadal na klasycznym bębenku. Cytuj
Ilia Napisano 26 Października 2018 Napisano 26 Października 2018 2035 rok. 14 biegowy Altus z bębenkiem Microspline Cytuj
MMMAAACCC7 Napisano 13 Listopada 2018 Napisano 13 Listopada 2018 Z racji swego stanowiska pracy śmiem stwierdzić że XTR będzie tańszy niż eagle XO1, (mówimy o cenach aktualnych), chociaż mnie osobiście niczym ta grupa nie pociąga, ot kolejna gigantyczna kaseta. BTW, shimano wychodzi z dołka i zaczyna wysyłkę na magazyny :P, więc prezenty pod choinkę mogą być udane Cytuj
TheJW Napisano 13 Listopada 2018 Napisano 13 Listopada 2018 Teraz, MMMAAACCC7 napisał: XTR będzie tańszy niż eagle XO1 Jeśli nie zapomnę, to dziś sprawdzę, jak będzie się to przedstawiało cenowo. Cytuj
Sabarolus Napisano 13 Listopada 2018 Napisano 13 Listopada 2018 Przecież już to można sprawdzić w necie. Gdzie by nie popatrzył to XTR jest tańszy. 1 Cytuj
MMMAAACCC7 Napisano 13 Listopada 2018 Napisano 13 Listopada 2018 Ja już cenowo sprawdziłem w weekend, na oficjalne ceny jeszcze muszę poczekać, ale przekalkulować już sobie przekalkulowałem jak to wychodzi. Cytuj
Sabarolus Napisano 13 Listopada 2018 Napisano 13 Listopada 2018 Robią co moga, aby zbić ceny. Bardzo możliwe, że to przez oszczędności nie będzie można rozebrać mechanizmu bębenka i przeserwisowac. Cytuj
MMMAAACCC7 Napisano 13 Listopada 2018 Napisano 13 Listopada 2018 Jak przyjdą piasty to spróbuję sprawdzić :D, na chwilę obecną nie ma jeszcze piast/kół/hamulców (tylko zaciski). Z ciekawostek pedały będą w 2 wersjach, normal axle i short axle. Cytuj
Arni220 Napisano 17 Listopada 2018 Napisano 17 Listopada 2018 Czyżby ukłon w stronę mierników iQ2??? Cytuj
radomir82 Napisano 18 Listopada 2018 Napisano 18 Listopada 2018 W dniu 13.11.2018 o 13:55, Sabarolus napisał: Robią co moga, aby zbić ceny. Bardzo możliwe, że to przez oszczędności nie będzie można rozebrać mechanizmu bębenka i przeserwisowac. Mechanizm z aluminium który według SH ma chodzić na sucho - moim skromnym zdaniem te piasty to będzie "radosna twórczość naćpanego inżyniera", poczekamy - zobaczymy, obym się mylił. Cytuj
Dokumosa Napisano 18 Listopada 2018 Napisano 18 Listopada 2018 (edytowane) W cenie jednej piasty XTR będzie można nabyć komplet kół DT na 350tkach więc ja osobiście olałbym to co shimano ma do zaproponowania jeśli o bębenki chodzi. Ot kolejna ciekawostka. Edytowane 18 Listopada 2018 przez Dokumosa Cytuj
dure Napisano 18 Listopada 2018 Napisano 18 Listopada 2018 XTR nie jest dla ludzi, który przeliczają koszt piasty na ilość kół na DT 350.... Cytuj
Ilia Napisano 19 Listopada 2018 Napisano 19 Listopada 2018 Nie byłbym do końca taki pewny. Może nie przeliczają na pieniądze ale na jakość działania, a ta wychodzi podobnie. Cytuj
Dokumosa Napisano 19 Listopada 2018 Napisano 19 Listopada 2018 (edytowane) Chodziło mi raczej o to, że jeśli bębenek w Shimano ma być nierozbieralny to jakie zalety będzie miało Shimano nad np. lżejszą o 20g dt 240s? Edytowane 19 Listopada 2018 przez Dokumosa Cytuj
piciu256 Napisano 19 Listopada 2018 Napisano 19 Listopada 2018 Gdzieś widziałem że ma być cena koło 600zł, imho jak najbardziej do zaakceptowania. Poza tym kto ci powiedział że Shimano nie jest rozbieralne? Jedyna różnica jest taka że shimano trzeba rozkręcić, a w DT jest wszystko na wcisk, osobiście wolę Shimano które trzeba serwisować raz na rok z 40+ punktami skoku w piaście niż DT którego nie trzeba serwisować dopóki się łożyska nie wysypią z 18 zębami zaczepu i opcją ulepszenia do 36 w prawie w cenie piasty shimano. Liczę tylko że wypuszczą Scylence pod zwykły bębenek lub ktoś zrobi kasetę pod normalne 11 rzędów na microspline bo jak nie to dla mnie lipa, jest to na dobrą sprawę najtańsza na rynku cicha piasta (tanie shimano się nie liczy bo one są ciche nie z założenia, tylko maja za słabe sprężyny, droższe jak Onyx są znaaaczenie droższe) i chętnie bym taką przygarnął do roweru ścieżkowego Cytuj
Dokumosa Napisano 19 Listopada 2018 Napisano 19 Listopada 2018 Może mają kosztować 600 ale kosztują 900. Poza tym upgrade 350 do 36 czy 50T to cenowo 200-300zł (240 ma fabrycznie 36). No i powyżej padały przypuszczenia co do braku serwisowalności bębenka. Jeśli do tego dojdzie kolejny poziom degradacji jakości co od dłuższego czasu obserwuje się w wysokich grupach Sh to myślę, że będzie trzeba być naprawdę zagorzałym fanatykiem marki. Cytuj
Sabarolus Napisano 19 Listopada 2018 Napisano 19 Listopada 2018 (edytowane) Wieści o braku serwisowalnosci pochodzą z SingleTrackWorld.com. w jednej z recenzji było to wspomniane. Łożyska dalej będą standardowe dla Shimano z możliwością serwisu. Serwisować nie będzie można bębenka. Edytowane 19 Listopada 2018 przez Sabarolus Cytuj
Punkxtr Napisano 19 Listopada 2018 Napisano 19 Listopada 2018 Bębenek Scylence można prosto i szybko rozebrać na czynniki pierwsze oraz przeprowadzić serwis. Z tą drobną uwagą, że jak wspomniano wyżej mechanizm ma pracować bez smaru/oleju. Smar umieszcza się precyzyjnie w dwóch innych miejscach, a pierścienie zębate jedynie czyści. Jestem właśnie po dłuższym tete a tete z nowym XTR i za kilka dni postaram się napisać coś więcej. Na szybko - nowe klamki hamulcowe ciężko z racji dość dziwnej konstrukcji połączyć np. z manetkami od sztycy czy blokady amortyzatora przedniego/dampera. Powierzchnia robocza klocków hamulcowych jest znacznie (naprawdę znacznie) mniejsza niż dotychczasowa. Nowa manetka (prawa) wygląda tandetnie, reszta dla odmiany doskonale. Cytuj
Lumperator Napisano 19 Listopada 2018 Napisano 19 Listopada 2018 1 godzinę temu, piciu256 napisał: osobiście wolę Shimano które trzeba serwisować raz na rok z 40+ punktami skoku w piaście niż DT którego nie trzeba serwisować dopóki się łożyska nie wysypią z 18 zębami zaczepu i opcją ulepszenia do 36 w prawie w cenie piasty shimano. Choć DT lubię za bezobsługowość i łatwość wymiany łożysk, to jednak praca bębenka XTR bardziej mi leży. Kręci się lżej, wydaje jak dla mnie fajniejszy odgłos i jest z tytanu. Cytuj
gwozdziu325 Napisano 19 Listopada 2018 Napisano 19 Listopada 2018 Godzinę temu, Lumperator napisał: Choć DT lubię za bezobsługowość i łatwość wymiany łożysk, to jednak praca bębenka XTR bardziej mi leży. Kręci się lżej, wydaje jak dla mnie fajniejszy odgłos i jest z tytanu. Andy podobno bębenek w xtr 12s jest "bezodgłosowy". Cytuj
Lumperator Napisano 19 Listopada 2018 Napisano 19 Listopada 2018 Tak ja wiem, ale ja miałem na myśli wszystkie starsze Dla mnie super cykają. "Bezodgłosowy" bębenek to tez ciekawa opcja. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.