Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Teraz, clavdivs napisał:

Coraz bardziej moim zdaniem absurdalny wyścig na ilości rzędów powoduje lukę, że 8 i 9 wymierają już jest problem znaleźć solidny napęd pod taki system.

 Dlatego nie tęsknie za SLX na 12rz.

Nie bardzo rozumiem narzekania że nie ma komponentów wysokiej klasy na 9s - skoro sam napisałeś że wyższe klasy i tak są za drogie na to żeby się raz na jakiś czas siostra przejechała... Co niby kiedyś XT 739, 750 czy 770 było jakoś tańsze od dzisiejszego?

Nie bardzo można przyjąć za rzeczywiste te kategorie wyboru, bo śmierci napędów 3x8 i 3x9 nie ma - są przecież komponenty na literkę A - sam wybrałeś alivio.

Dla tych kategorii zawsze wybiera portfel a nie użytkownik, przecież możesz sobie kupić nówkę sztukę XT'ka 771 czy 772 - są - od groma... a wybrałeś alivio

Jak ktoś nie chce 12s czy nawet 11s to jeszcze lata całe będzie miał do wyboru deore na 10 albo alivio na 9, to są całkiem solidne komponenty zwłaszcza aby "się przejechać"

Napisano
2 godziny temu, cervandes napisał:

 

 Nie robią tego widocznie dlatego, że XTR dopiero wchodzi, nikt go jeszcze nie ma. Się pojawi to się pojawi zapotrzebowanie na piasty i pojawią się piasty. Proste.

I jak to sprzedadzą? Żaden oficjalny kanał sprzedaży tego nie sprzeda... Wyolbrzymiasz bez sensu, nie wiedząc chyba do końca o czym mówisz.

Napisano

@Sabarolus To Novatec ma jakiś oficjalny kanał? Każdy przedsiębiorca może sobie zamówić, sprzedać, odprowadzić vat. Ludzie kontenerami podrobione towary wpuszczają na rynek ze znakami handlowymi a tutaj miałby być jakiś problem? Przykładem niech będą części zamienne do Apple. Nie ma żadnej "bocznej" sieci sprzdarzy, tylko autoryzowane serwisy mają dostęp do części. A części nie możesz tam kupić, tylko cześć wraz z usługą wymiany. A mimo tego wszędzie w sieci kupisz każdą część, "nowe" baterie, wyświetlacze, obudowy. To jaki przepraszam problem - oczywiście waląc po bandzie - sprzedawać piasty z bębenkiem pod nowe Shimano?

 

Zagraniczne firmy nie mają ŻADNEJ ochrony na terenie CHRL, prawie każdy produkt możesz kupić jako oryginał oraz jako podróbę "prawie jak oryginał" na aliexpress. Czy to oficjalnie czy na aukcjach ukrytych jakich jest zatrzęsienie.

Napisano

Zostawcie już tego Novatec'a i chińczyków. To jest temat o XTR 12s.

Mi się osobiście nie podoba kolejny standard bębenka. Będę unikał, bo mam kilka rowerów i takie wynalazki utrudniają później przesuwanie napędu do kolejnego roweru.

Natomiast mimo bycia zatwardziałym dwublatowcem, zaczynam już myśleć o przesiadce na NX Eagle. 11-50 będzie wystarczające do mojego ścieżkowca. Zastanwiam się natomiast czy przy okazji następnego XTka, Shimano nie zrobi kasety 11-50/51 o stopniowaniu podobnym do XTR 12s. Byłoby lepsze od NXa. Obawiam się jednak, że kasta 12s do stanardowego bębenka może przyjść dopiero z niższymi grupami.

Napisano
Teraz, marcinusz napisał:

Obawiam się jednak, że kasta 12s do stanardowego bębenka może przyjść dopiero z niższymi grupami.

Szczerze mówiąc, wątpię. Jestem przekonany, że podobnie jak przez ostatnie generację również Microspline bedzie schodził w dół, aż do SLXa w 2020 roku. Wraz z nim przejdą korby Direct Mount oraz technologia Scylence  W 2021 ukaże się pewnie 11 biegowe Deore - zakladam, ze nadal na klasycznym bębenku. 

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Z racji swego stanowiska pracy śmiem stwierdzić że XTR będzie tańszy niż eagle XO1,  (mówimy o cenach aktualnych),  chociaż mnie osobiście niczym ta grupa nie pociąga, ot kolejna gigantyczna kaseta. 

BTW, shimano wychodzi z dołka i zaczyna wysyłkę na magazyny :P, więc prezenty pod choinkę mogą być udane :P

 

Napisano
W dniu 13.11.2018 o 13:55, Sabarolus napisał:

Robią co moga, aby zbić ceny. Bardzo możliwe, że to przez oszczędności nie będzie można rozebrać mechanizmu bębenka i przeserwisowac. 

Mechanizm z aluminium który według SH ma chodzić na sucho - moim skromnym zdaniem te piasty to będzie "radosna twórczość naćpanego inżyniera", poczekamy - zobaczymy, obym się mylił.

Napisano (edytowane)

W cenie jednej piasty XTR będzie można nabyć komplet kół DT na 350tkach ;) więc ja osobiście olałbym to co shimano ma do zaproponowania jeśli o bębenki chodzi. Ot kolejna ciekawostka. 

Edytowane przez Dokumosa
Napisano

Gdzieś widziałem że ma być cena koło 600zł, imho jak najbardziej do zaakceptowania. Poza tym kto ci powiedział że Shimano nie jest rozbieralne? Jedyna różnica jest taka że shimano trzeba rozkręcić, a w DT jest wszystko na wcisk, osobiście wolę Shimano które trzeba serwisować raz na rok z 40+ punktami skoku w piaście niż DT którego nie trzeba serwisować dopóki się łożyska nie wysypią z 18 zębami zaczepu i opcją ulepszenia do 36 w prawie w cenie piasty shimano. 

Liczę tylko że wypuszczą Scylence pod zwykły bębenek lub ktoś zrobi kasetę pod normalne 11 rzędów na microspline bo jak nie to dla mnie lipa, jest to na dobrą sprawę najtańsza na rynku cicha piasta (tanie shimano się nie liczy bo one są ciche nie z założenia, tylko maja za słabe sprężyny, droższe jak Onyx są znaaaczenie droższe) i chętnie bym taką przygarnął do roweru ścieżkowego :)

Napisano

Może mają kosztować 600 ale kosztują 900. Poza tym upgrade 350 do 36 czy 50T to cenowo 200-300zł (240 ma fabrycznie 36). No i powyżej padały przypuszczenia co do braku serwisowalności bębenka. Jeśli do tego dojdzie kolejny poziom degradacji jakości co od dłuższego czasu obserwuje się w wysokich grupach Sh to myślę, że będzie trzeba być naprawdę zagorzałym fanatykiem marki.

Napisano (edytowane)

Wieści o braku serwisowalnosci pochodzą z SingleTrackWorld.com. w jednej z recenzji było to wspomniane. Łożyska dalej będą standardowe dla Shimano z możliwością serwisu. Serwisować nie będzie można bębenka.

Edytowane przez Sabarolus
Napisano

Bębenek Scylence można prosto i szybko rozebrać na czynniki pierwsze oraz przeprowadzić serwis. Z tą drobną uwagą, że jak wspomniano wyżej mechanizm ma pracować bez smaru/oleju. Smar umieszcza się precyzyjnie w dwóch innych miejscach, a pierścienie zębate jedynie czyści. Jestem właśnie po dłuższym tete a tete z nowym XTR i za kilka dni postaram się napisać coś więcej. Na szybko - nowe klamki hamulcowe ciężko z racji dość dziwnej konstrukcji połączyć np. z manetkami od sztycy czy blokady amortyzatora przedniego/dampera. Powierzchnia robocza klocków hamulcowych jest znacznie (naprawdę znacznie) mniejsza niż dotychczasowa. Nowa manetka (prawa) wygląda tandetnie, reszta dla odmiany doskonale.

Napisano
1 godzinę temu, piciu256 napisał:

osobiście wolę Shimano które trzeba serwisować raz na rok z 40+ punktami skoku w piaście niż DT którego nie trzeba serwisować dopóki się łożyska nie wysypią z 18 zębami zaczepu i opcją ulepszenia do 36 w prawie w cenie piasty shimano. 

Choć DT lubię za bezobsługowość i łatwość wymiany łożysk, to jednak praca bębenka XTR bardziej mi leży. Kręci się lżej, wydaje jak dla mnie fajniejszy odgłos i jest z tytanu.

Napisano
Godzinę temu, Lumperator napisał:

Choć DT lubię za bezobsługowość i łatwość wymiany łożysk, to jednak praca bębenka XTR bardziej mi leży. Kręci się lżej, wydaje jak dla mnie fajniejszy odgłos i jest z tytanu.

Andy podobno bębenek w xtr 12s jest "bezodgłosowy".

:rolleyes:

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...