Skocz do zawartości

[2018] Shimano XTR 12s


klimarc

Rekomendowane odpowiedzi

No z tą legendarnością to tylko do nowych rzeczy raczej podchodzą ;) Bo np. taka rd-m950 wytrzyma 60 k km bez luzów, wymieniając kółeczka, ( podobno - ja nie testowałem, ale wiarygodne źródło tak twierdzi ) ale ludzie wolą kupić nową deore rd-m591 za 140-150 pln ( max 5-7 tysięcy ? ) niż taką po przebiegu max na oko 2-3-5-7 tysięcy ?

https://www.olx.pl/oferta/ultralekka-przerzutka-tyl-shimano-xtr-rd-m950-m951-m952-szara-CID767-IDuDnup.html#cad774b2b3

oryginalne kółeczka jeszcze, bez wad a nie może sprzedać...

Edytowane przez SoloTM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady, W XTR nie ma nic nadzwyczajnego w porównaniu do XT, a czasami i do SLX. Przewaga jest w zasadzie tylko na niższej wadze i czasami w sytuacji, kiedy wychodzi nowy XTR z nowymi bajerami, a pozostałe grupy muszą czekać. Grupa jak grupa. Nie nazwałbym ostatnich XTRów (nie licząc tego 9100) jakimiś mega niedostępnymi czy ograniczonymi pod wyczynową jazdę. Korby 3x XTR aż do 11sp są wystarczającą odpowiedzią wobec szerokiej grupy odbiorców, a nie samych prosów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, siejak1 napisał:

A co do aktualnych amatorów dużo nie odbiegają od elity/czołówki :) I potrafią w pełni wykorzystać zalety xtra.

W sensie że np oszczędność wagi na całej grupie pozwoli amatorowi złoić zadek "prosowi"  na mecie wyścigu ? 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że taki dobry amator - który ma kondycję, technikę, mnóstwo km na rowerze zrobionych wykorzysta tak samo różnicę jaką da mu np. xtr a deore. Rower będzie lżejszy, szybszy, biegi zmieniał minimalnie lepiej i hamował lepiej. Największa różnica to kondycja pomiędzy takim amatorem a pro zawodnikiem. (  wynikająca z wytrenowania  lub/i chemii to już osobny temat, tak na marginesie, ostatnio oglądałem i poczytałem mnóstwo na temat armstronga/hamiltona/landisa, i innych, generalnie okres 1993-2006 na temat dopingu i po prostu szok. Wszyscy, łącznie z lekarzami, trenerami, zawodnikami, dziennikarzami którzy się zajmowali sprawami dopingu powiedzieli, że absolutnie niemożliwe było wygrać wyścig tego typu bez dopingu. Kolarz bez dopingu w około 150 osobowym peletonie byłby w środku, drugiej części - to max na co można było liczyć i to mając szczęście. )

Edytowane przez SoloTM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, SoloTM napisał:

No z tą legendarnością to tylko do nowych rzeczy raczej podchodzą ;) Bo np. taka rd-m950 wytrzyma 60 k km bez luzów, wymieniając kółeczka, ( podobno - ja nie testowałem, ale wiarygodne źródło tak twierdzi ) ale ludzie wolą kupić nową deore rd-m591 za 140-150 pln ( max 5-7 tysięcy ? ) niż taką po przebiegu max na oko 2-3-5-7 tysięcy ?

https://www.olx.pl/oferta/ultralekka-przerzutka-tyl-shimano-xtr-rd-m950-m951-m952-szara-CID767-IDuDnup.html#cad774b2b3

oryginalne kółeczka jeszcze, bez wad a nie może sprzedać...

Ale 591 to Ty szanuj, co? ;)

 

Miałem, ponad dychę na niej drapnąłem i rower sprzedając założyłem starą sztukę a 591 na allegro za 90pln poszła. Wyglądała i działała jak nowa poza przytartymi ząbkami w kółeczkach. Bardzo trwała deorka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu tak uparcie na XTR'a patrzycie z pkt widzenia ścigania się tylko? Naprawdę nie potraficie na rower popatrzeć inaczej? Ja akurat też zawsze wolałem XT, ale obecnie nawet shietmano podzieliło jeszcze wyraźniej XTR'a na w zasadzie 2 grupy, tfutfu krosiwo + mniammniam trail ;-). Wystarczy popatrzeć na hample. Te enduro ma zupełnie inne zaciski oczywiście 4 tłokowe, ale też klamki są całkiem inne. Mam teraz XTR te poprzedniki obecnych w ęduro bajku a w hardtailu SLX'a i XTR jest sporo lepszy pomimo że podobny/też 2 tłoczkowy. Teraz będzie 4tłoczkowy i myślę że to będzie świetna propozycja dla ędurowego amatora  lubiącego się po górach poszlajać a od Sainta lżejsze/ładniejsze a nie droższe. Jak niedawno z 2200m spadałem a potem jeszcze raz z 1700 paluchy od zaciskania bolały pomimo, że hample hamowały cały czas jak należy. I chyba nie będę czekał aż XT Trail 4tłokowy się pojawi za 2 lata zwłąszcza, że konkurencja w kwestii hamulców akurat jest daleko w tyle. Bardzo fajna też jest manetka do mykmyka.

 

 

 

 

Babraniec.jpg

Edytowane przez Mentos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, sorry, skrót myślowy. Kolejny wypust XT czerpiący z nowych technologii XTRa miałem na myśli np. fajnie przekonstruowana klamka z "podpórką" co mi się bardzo podoba. Ale dobrze wiedzieć, że ważki czuwają i czytają całość ;-).

Jednak nie 4tłokowe XT było sednem mej wypowiedzi a traktowanie sprzętu z klapkami na oczach/tylko z pkt. widzenia "panie trenerze, łyda mi dziś podaje..." ;-) i na tej podstawie wypowiadanie nonsensów że miękkie przełożenia Eagle'a czy nowego XTR'a to bez sens.

Edytowane przez Mentos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytając artykuły na temat nowego XTRa zastanawiam się nad kasetą i ewentualną podmianką zużytych trybów. Do tej pary kasety XTR składały się z pajaków, które mozna było teoretycznie dokupić. Z tego co patrzę na 9100 to oddzielnie mamy tylko dwa najmniejsze tryby, reszta jest znitowana. Oznaczałoby to, że jeżeli zajedziemy np. tryb 14t to w zasadzie kaseta za furę monet leci na śmietnik (podobnie jak Eagle).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, ale zwróć uwagę, że przy 1x12 używasz większej ilości rzędów częściej niż np. 2x10. W 2x10 miałem kilka "ulubionych" stopniowań które katowałem, bo nie chciałem zrzucać na mały blat itp. Dodatkowo na pająku nie zrobiliby 10T i takiej wagi, a jeśli XTR 12s ważyłby tyle co NX Eagle to wstyd dla Shimano :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawodnika, który jeździ na sprzęcie sponsorowanym to nie interesuje ...
Bogatego "mastersa" czy kogoś o zawodzie "syn tatusia",  który nie musi odejmować sobie jedzenia aby kupić XTR`a też to ryra bo jak się zużyje to kupi następne, bo go stać ...
To są grupy docelowe tego sprzętu nieważne czy to się komuś podoba czy nie ...
Szukanie oszczędności w serwisie takiego sprzętu to najzwyczajniej w świecie dziadowanie, nieważne czy taka opinia się komuś podoba czy nie ;).

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, rzezniol napisał:

Zawodnika, który jeździ na sprzęcie sponsorowanym to nie interesuje ...
Bogatego "mastersa" czy kogoś o zawodzie "syn tatusia",  który nie musi odejmować sobie jedzenia aby kupić XTR`a też to ryra bo jak się zużyje to kupi następne, bo go stać ...
To są grupy docelowe tego sprzętu nieważne czy to się komuś podoba czy nie ...
Szukanie oszczędności w serwisie takiego sprzętu to najzwyczajniej w świecie dziadowanie, nieważne czy taka opinia się komuś podoba czy nie ;).

Pozdrawiam 

Oczywiście w pełni się z tym zgadzam, wspomniałem o tym tylko poprzez odniesienie do poprzednich wersji. Mnie i tak na XTRa zwyczajnie nie stać :)

Najbardziej ciekaw jestem tego HG+ tj. czy faktycznie poprawi zmianę biegów z dużych koronek na mniejsze.

Edytowane przez Sabarolus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Uwaga, rozgrzebuję drażliwy temat. Przeczytałem cały temat i jestem chyba jedynym zwolennikiem napędu 2x12. Ale raczej po prostu cieszę się, że przednia przerzutka jeszcze nie wyginie. Jeżdżę na razie na 2x10. 22-48 z przodu (chyba 48, mam maks. jaki można dać do 22) i 11-36 z tyłu. Brakuje mi i małych i dużych przełożeń, a nie mam zamiaru w obecnej chwili wracać do 3x10. Szykuje mi się zmiana kilku zajechanych części w napędzie. Ostatnio liczyłem, że Eagle ma trochę mniejszy zakres przełożeń niż ten napęd co mam teraz. Szkoda, już 2x10 obsługuje się dużo łatwiej niż 3x10. Ale jak mam wywalić trochę kasy by założyć 2x11 i mieć tylko jedną zębatkę więcej, to wolę jeszcze trochę dorzucić i mieć 2x12, chociaż oczywiście wolałbym żeby to było XT lub SLX, a nie XTR. I może nawet bym wtedy z kolei nie używał tak często wszystkich przełożeń, ale od razu morda zaczęła mi się uśmiechać na myśl, że mogę sobie złożyć napęd 2x12 i dowalić w nim takie przełożenie jak 22-52.B) Pewnie dałbym radę holować nim jakiś cięższy pojazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22-51. Nowa kaseta XTR ma rozpiętość 10-51. ;)
Skoro jarasz się przełożeniem 22-51, to albo chcesz się bawić w Spidermana i podjeżdżać pod PIONOWE ściany, albo masz tak kiepską nogę, że nie dajesz rady pod byle górkę. Takie przełożenie jest nie do użytku. Podjazd, na którym mógłbyś go użyć z normalną kadencją musiałby być tak stromy, że nie byłby możliwy do podjechania z innych względów - fizyki nie oszukasz. ;)

1x12 od Shimano i SRAMa wystarcza. 1x11 od SRAMa wystarcza! Nie wystarcza 1x11 od Shimano - tutaj brakuje albo "na dole", albo "na górze" i w tym przypadku zastosowanie dwublatu z przodu jest jak najbardziej uzasadnione (sam jeżdżę na 26/36 z kasetą 11-40).

2x12 może Ci się przydać jedynie w przypadku kasety 10-45 i z dużymi koronkami z przodu, co oczywiście jest zupełnie bez sensu...

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, TheJW napisał:

2x12 może Ci się przydać jedynie w przypadku kasety 10-45 i z dużymi koronkami z przodu, co oczywiście jest zupełnie bez sensu...

Może dla ciebie, ale nie koniecznie dla innych. Jakże popularne 22:36 jest lzejsze niz 28:45, wprawdzie minimalnie ale jednak. 

Fakt, 10-45 + 38/28 na korbie i mamy niesamowitą rozpiętość przełożeń. Ktoś słabszy wsadzi sobie 36/26 i gra muzyka. Problem widzę jednak gdzie indziej. Jeśli pozostajemy przy korbie 2x, to ulepszenie powinno przyjść z ciasnej kasety. Tu tak nie jest. Dopiero Rotor 13s oferuje w swoim 1x wszystko co potrzeba czyli 5 korb i 5 kaset do jednej przerzutki, a więc każdy znajdzie coś dla siebie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...