malutki Napisano 9 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2018 wy tu gadu gadu o 12s a tu Rotor wyskoczył z 13s i kasetą 10-52! https://www.mtb-news.de/news/2018/07/09/rotor_1x13_schaltung/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 12 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2018 (edytowane) Po tłumaczeniu na inglisz widzę że mają jakiś łańcuch 12kę od KMC - "compatible with 12-speed chains" czyli jak rozumiem oba łańcuchy 12kowe XTR i EAGLE mają tą samą szerokość/są zamienne? No i tak czytam o tym pasowaniu do bębenków sh*tmano ale z jakimś przesunięciem do wewnątrz i specjalnym adapterem umożliwiającym dodatkowo założenie 10ki. Ktoś to rozumie, niby jak się ten adapter zakłada i jaka 10ka pod niego pasuje? Edytowane 12 Lipca 2018 przez Mentos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 12 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2018 Ja bym nie miał nic przeciwko, żeby Rotor namieszał na rynku, ale obawiam się, że mają za małą wydolność produkcyjną i możliwości dystrybucyjne, żeby stać się zagrożeniem dla S i S. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 13 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2018 Łańcuch XTRa ma inną budowę : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 13 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2018 Ta "inność" nie tworzy niekompatybilności. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 13 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2018 Skąd ta pewność? Ja się naciąłem na łańcuchy Campy 11spd - są dużo trwalsze ale z kasetami Sunrace i Sram po prostu źle działają. Po zmianie łańcucha na KMC nagle zaczęło działać jak marzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 13 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2018 Źle działało czy nie działało bo np była inna podziałka łańcucha ? To ze campa zaprojektowała rampy, podcięcia czy zadziory pod komplet ze swoimi kasetami nie ma wpływu na rozmiar łańcucha. Łańcuch wciąż i nadal pozwala napędzać zębatki a to że kultura przerzucania gorsza to inna bajka. Na końcu świata jak zniszczysz łańcuch i będziesz miał do wyboru łańcuch campy albo pchać to bedziesz pchał bo 11spd jest niekompatybilny ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 15 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 Jeśli masz na myśli podziałkę łańcucha jako szerokość - to tak, jest taki sam jak 11 od KMC czy Shimano. Jednak 90% funkcji łańcucha sprawdza się przy zmianie biegów i łańcuch Campy na kasecie Sram Apex, Shimano XT 11-40 i Sunrace 11-46 zmienia biegi beznadziejnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 15 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 Podziałka to nie szerokość tylko długość ogniwa. Szerokość łańcucha na 11 sp u różnych producentów może być różna ... jednak różnica szerokości jest praktycznie pomijalna bo najczęściej są to setne czesci mm. Największa różnica to kształt blaszek ogniwa o czym wspomnialem wyżej. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mazowiecki Napisano 15 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 Ten XTR 12s wymaga jeszcze innego specjalnego bębenka niż sram XD? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosa1987 Napisano 15 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 Wyścig zaczął się nie tylko na ilość rzędów w kasecie ale i na ilość zębów w kasecie. Czuję w kościach, że lada moment SRAM pokaże XX1 eTap i pozamiata XTR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 15 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 (edytowane) 7 minut temu, kosa1987 napisał: Wyścig zaczął się nie tylko na ilość rzędów w kasecie ale i na ilość zębów w kasecie Tylko żeby wielkości koła na te fanaberie starczyło... A tak na poważnie to im większa zębatka w kasecie, tym dłuższy wózek przerzutki co daje większe prawdopodobieństwo jego uszkodzenie. Więc tak patrząc na walory praktyczne w terenie, to nie da się w nieskończoność powiększać kasety. Chyba że przerzutka ma spełniać jednocześnie funkcje nóżki Edytowane 15 Lipca 2018 przez Alsew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mazowiecki Napisano 15 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 Pytanie tylko czy potrzebna jest kaseta większa niż 50T? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosa1987 Napisano 16 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2018 W szosie rzadko używam 28T, w MTB rzadko używam 46T w 1x11, pewnie w 1x12 jeździłbym nie wiele na 50T. Kaseta 51T w xtr to tylko na pokaz a jak napęd 12s przejdzie do niższych grup np. SLX czy Deore to Janusze w Dekathlonie będą mogły wkręcać kupującym kolejny "bajer" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 18 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2018 (edytowane) "w MTB rzadko używam 46T w 1x11" - hmmm, widać żeś ze stólicy, na płaskim to pewnie i 36 starcza szczerze mówiąc. W ogóle dal mnie rower MTB na takich płaskich terenach można skwitować pytaniem po co? Jeżdziłeś kiedyś Ęduro po ciężkich górach/myślisz że skąd powodzenie Eagla? Edytowane 18 Lipca 2018 przez Mentos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 18 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2018 Może z przodu ma <30T ? Przy uzębieniu na poziomie 28T nie widzę potrzeby posiadania z tyłu 50T . Ja się tylko zastanawiam po co w tym temaciecsie wypowiadaja 3blaTalibowie czy inni mocarze stalowej łydy lub fani dokrecania na zjeździe ... Ten napęd nie jest zwyczajnie dla was wiec nie ma sensu aby się nad nim rozwodzili. Na to że świat idzie w innym kierunku niż tego sobie życzycie nie macie wpływu. Idzie coraz większa specjalizacja i napedy 1xXx to jeden z dowodów na to. Były szosy i przełaje doszły grawele ... Były sztywne sciganty XC i hardkorowe zjazdowe DH ... teraz miedzy nimi mamy ze 4 inne kategorie i w niemal każdej masz wersję FS i HT. Dla mnie jedynym killer feauter nowego XTR to bezgłośne sprzęgło. Resztę już widzieliśmy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 18 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2018 Sprzęgło faktycznie wymiata. Zabija wręcz prostota i skuteczność rozwiązania. Poza ciszą jest jeszcze b. mały kąt jałowej pracy - niosiągalny nawet w 54T od DT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 18 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2018 Godzinę temu, rzezniol napisał: Może z przodu ma <30T ? Przy uzębieniu na poziomie 28T nie widzę potrzeby posiadania z tyłu 50T . Ja się tylko zastanawiam po co w tym temaciecsie wypowiadaja 3blaTalibowie czy inni mocarze stalowej łydy lub fani dokrecania na zjeździe ... Ten napęd nie jest zwyczajnie dla was wiec nie ma sensu aby się nad nim rozwodzili. Na to że świat idzie w innym kierunku niż tego sobie życzycie nie macie wpływu. Idzie coraz większa specjalizacja i napedy 1xXx to jeden z dowodów na to. Były szosy i przełaje doszły grawele ... Były sztywne sciganty XC i hardkorowe zjazdowe DH ... teraz miedzy nimi mamy ze 4 inne kategorie i w niemal każdej masz wersję FS i HT. Dla mnie jedynym killer feauter nowego XTR to bezgłośne sprzęgło. Resztę już widzieliśmy. Pozdrawiam 28T oval z 50ką nawet przy mocarnej łydzie się bardzo przydaje, ale fakt, w prawdziwych górach. A bezgłośne sprzęgło też już widzieliśmy, inna sprawa że inne rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 18 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2018 Samą bezgłośność można łatwo uzyskać stosując smar na typowe zapadki czy ratchety ale tutaj brak sprężyn jest tą prawdziwą innowacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2018 W dniu 18.07.2018 o 12:58, Mentos napisał: W ogóle dal mnie rower MTB na takich płaskich terenach można skwitować pytaniem po co? A to co, myślisz że w Mazowieckim nawet w lesie jest asfalt wylany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 20 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2018 Po ostatniej wizycie w Kampinosie to na tą piaskownicę tylko FAT Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 20 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2018 W dniu 15.07.2018 o 22:42, Alsew napisał: A tak na poważnie to im większa zębatka w kasecie, tym dłuższy wózek przerzutki Skąd ten dziwny pomysł? Długi wózek to jest potrzebny do wybierania nadmiaru łańcucha i jest najbardziej potrzebny w napędach 3x, gdzie z przodu mamy z jednej strony np. 44T a na drugim końcu 22T i to pożenione np z kasetą 11-36. Jak masz jeden blat z przodu i kasetę o szerokim zakresie, to ważne żeby przerzutka układała się odpowiednio do jej "skosu" a nie żeby miała długi wózek. Sam mam rd-m8000 ze średnim wózkiem (z długim chyba nawet nie wyszła) z kasetą z 42T, a obsługuje przecież i 46T, a pewnie i 50T się da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 20 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2018 4 godziny temu, skom25 napisał: A to co, myślisz że w Mazowieckim nawet w lesie jest asfalt wylany? Nie, ale mieszkałem, jeździłem i te mazowieckie placki terytorialne to dla mnie monotonna tragedia. Jak kolega wspomniał na tą płaską piaskownicę jeśli już teren i MTB to jakiś Plus albo Fat jest idealny, ale przełożeń Eagla raczej nie będziesz faktycznie potrzebował. I o to chodzi z tym że gór i górskich przełożeń nie zrozumiesz z takiego płaskiego punktu widzenia/doświadczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2018 Wiem, natomiast napisałeś że rower MTB na płaskim nie ma sensu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gwozdziu325 Napisano 20 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2018 W dniu 18.07.2018 o 14:51, Mentos napisał: 28T oval z 50ką nawet przy mocarnej łydzie się bardzo przydaje, ale fakt, w prawdziwych górach. A bezgłośne sprzęgło też już widzieliśmy, inna sprawa że inne rozwiązanie. chyba żartujesz 32-50 to wystarczający młynek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.