Arni220 Napisano 27 Maja 2018 Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 Nie tyle cisza co nue ma oporów tarcia zapadek, a więc koło toczy się tak samo lekko jak przednie. Super sprawa. Jakis system sprężyn musi tam być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 27 Maja 2018 Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 Nadal na konusach, mnie to nie przeszkadza. Co do sprzęgła to zobaczcie sobie animację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 27 Maja 2018 Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 https://www.bikeradar.com/mtb/news/article/shimano-xtr-m9100-m9120-price-weight-details-micro-spline-freehub-52337/ Tu masz ceny, nie wiem czy prawdziwe, ale dla mnie zdecydowanie za drogo :/ 250£ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 27 Maja 2018 Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 Jeżeli podziałka kasety XTR się zgadza z podziałką kasety orła to w początkowym okresie właśnie ze względu na piastę będziemy widywali XTR ogarniającego właśnie kasetę SRAM :). Sprawa jest prosta ... piast z możliwością konwersji do XD jest mnóstwo i jest taniej jak nowy XTR ... Trzeba będzie poczekać aż producenci zareagują na nowy bębenek ... No chyba że Shimano się postawi patentem ... to wtedy XTR na orle będzie utrwalonym widokiem . Ciche sprzęgło XTR znajdzie swojego klienta tak jak wyjący wniebogłosy król krzyś . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klimarc Napisano 27 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 Panie rok lub dwa zejdzie do XT i będzie cena przez pół podejrzewam że pokażą XT za rok jako model na 2020 bo co 4 lata odnawiają zwykle grupy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 27 Maja 2018 Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 @klimarc 34 minuty temu, rzezniol napisał: w początkowym okresie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 27 Maja 2018 Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 900 jeszcze akceptowalne, choć dla mnie o 400 za dużo, szczególnie że tylko micro drive a ja chcę tanią kasetę :/ Z przednią piastą za 500zł trochę poszaleli według mnie, przecież ona się niczym nie różni od innych. Pozostaje liczyć że scylence zejdzie do XT za rok, i może w 600zł się zamknie. Do tego czasu jednak raczej już będę ujeżdżać 6 zapadkowego Novateca także cicha kaseto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 27 Maja 2018 Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 12 minut temu, siejak1 napisał: https://www.cyklorace.pl/pl/new Macie pierwsze polskie ceny na nowego xtra. Kaseta 1100 piasta 900 nie tak źle. edit. wszystko wypada cenowo dużo lepiej od eagla patrząc na cenę detaliczną. Rzeczywiście nie wychodzi mega drogo i taniej sporo od Srama. Każdy element średnio 30% taniej. Shimano chyba chce ostro zawalczyć ceną. Ciekawe jak się to odbije na jakości. Spadek jakości w niższych grupach było widać choćby w sprzęgłach przerzutek XT M780 vs M8000 - w tej ostatniej było to już strasznie plastikowe. W takim razie Sram powinien obniżyć i swoje ceny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 27 Maja 2018 Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 38 minut temu, piciu256 napisał: Do tego czasu jednak raczej już będę ujeżdżać 6 zapadkowego Novateca także cicha kaseto. Taki offtop, ale o jakim novatecu mowisz :)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 27 Maja 2018 Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 2 godziny temu, siejak1 napisał: Macie pierwsze polskie ceny na nowego xtra Poczekajmy aż będzie to cena a przy niej guzik "dodaj do koszyka". Premiera to dobra okazja aby zaistnieć w wyszukiwaniach google i mieć towar, którego nie ma i cenę, która jest ale być nie musi. Przy porównaniu Top do Top to Shimano chyba zawsze wychodziło taniej od SRAM ... jednak w kasetach 12sp Shimano jeszcze nie ma alternatywy a SRAM ma GX`a za połowę ceny X01. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 27 Maja 2018 Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 Ktoś wspomniał o kasecie 1295 a to X01 ... 1299 to XX1 ... zresztą to nie ma znaczenia bo napisałem że w porównaniu TOP do TOP to Shimano z mojej pamięci na naszym rynku zawsze wychodziło taniej. GX to istniejąca alternatywa do X01 czy XX1 ... XTR na tą chwilę alternatywy w Shimano nie ma. Nie wiem czy było poruszane mógł mi jakiś post umknąć ... bo mam być na tym nowym bębenku też kaseta 11 sp ... ale żeby nie było łatwo to te 11 nie będzie wstecznie kompatybilne. Ma mieć ciąg indeksowany na manetce tak samo jak 12 sp a kaseta to będzie wykastrowane o 1 blacik 12 sp ... Słowem "nowe" 11 obsłużysz manetką 12 XTR tak samo jak kasetę 7 sp manetką 8 sp. Jak to prawda to Shimano jest mistrzem w tworzeniu niekompatybilności swojego sprzętu . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cona78 Napisano 27 Maja 2018 Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 (edytowane) 20 minut temu, rzezniol napisał: Ktoś wspomniał o kasecie 1295 a to X01 ... 1299 to XX1 ... Te kasety różnią się tylko anodą, waga jest taka sama. Za "złotą" 1299 trzeba dopłacić ze trzy stówy. 20 minut temu, rzezniol napisał: Słowem "nowe" 11 obsłużysz manetką 12 XTR tak samo jak kasetę 7 sp manetką 8 sp. To jest bardzo dobre dla kogoś kto kupił 12tkę ale dużo jeździ tez po płaskim i dzięki temu może założyć lżejszą i pewnie też tańszą kasetę. Mnie się to bardzo podoba, niech Sram zrobi. Edytowane 27 Maja 2018 przez Cona78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mustache Napisano 27 Maja 2018 Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 27 Maja 2018 Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 XTR jak XTR - kawałek żelastwa, ja wolę Jolandę 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mustache Napisano 27 Maja 2018 Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 27 Maja 2018 Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 Czyli tę piastę można oszacować że to tak naprawdę ratchet DT Swissa z funkcją sprężynki że jak się nie pedałuje to ratchety się oddalają od siebie rozłączając napęd? Ciekawe czy są jakieś opóźnienia bo mam zwykłą 350 to jednak tych ząbków jest dość mało i czasem fajniej by było jakby zazębiło szybciej szczególnie na technicznych podjazdach. Tutaj widać tych ząbków w XTR dość sporo więc może to będzie działać szybko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 27 Maja 2018 Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 (edytowane) Nie no, system jednak trochę inny niż Dt Swiss, jedyne podobieństwo to pierścień z ząbkami, jednak działa to inaczej- pierścień nie jest dociskany sprężyną, tylko dociągany pochylnią z bębenka (zewnętrzny jest stacjonarny w kurpusie piasty) a odpychany ząbkami, skok jałowy jest dość znacznie lepszy niż zwykły DT bo wychodzi coś koło 48 ząbków, w porównaniu z 18 DT, nie jest to 70+ jak w Novatec xd642 czy nieskończenie jak w piastach Onyx (bezdźwięczne jak scylence, jednak "trochę" wyższy pułap cenowy i waga) ale jak dla mnie w zupełności wystarczająco. Edytowane 27 Maja 2018 przez piciu256 Poprawka błędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 27 Maja 2018 Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 (edytowane) 3 godziny temu, Cona78 napisał: To jest bardzo dobre dla kogoś kto kupił 12tkę ale dużo jeździ tez po płaskim i dzięki temu może założyć lżejszą i pewnie też tańszą kasetę. I o ile cię ten brak jednej koronki przyspieszy na płaskim? Śmiem twierdzić, że nawet nie o 1s na 10km. Na płaskie ma być właśnie ciaśniejsze stopniowanie, a nie mniej koronek. Idąc tym tokiem rozumowania, to kaseta 9rz 11-34 będzie jeszcze lżejsza. Moim zdaniem jeśli nie mamy kompatybilności wstecz, to zabieg ma formę czystko finansową i tylko to może skłonić nas do zakładania tej kasety. W przeciwnym przypadku lepiej jest założyć 10-45 12s na te płaskie. Edytowane 27 Maja 2018 przez Arni220 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cona78 Napisano 27 Maja 2018 Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 2 minuty temu, wojtas7 napisał: mam zwykłą 350 to jednak tych ząbków jest dość mało i czasem fajniej by było jakby zazębiło szybciej szczególnie na technicznych podjazdach. Zmień sobie ratchety na 36T, w MTB efekt na plus wyraźny. W szosie zrobiłem odwrotnie bo miałem fabrycznie 36T w piastach 240. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 28 Maja 2018 Udostępnij Napisano 28 Maja 2018 Nie mogę na chwilę obecną zrozumiec po co wypuszczają kasetę 11sp pod szpej 12sp. To nie można było stworzyć kasety 12sp z ciaśniejszym stopniowaniem na dole? Ja bym tam widział 10, 11, 12... To byłaby idealna kaseta do napędów 2x12 lub 1x12 do jazdy po płaskim. Rozumiem ze dużo taniej jest wywalić największy blat, ale czy ma to sens? Niech mnie ktoś oświeci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 28 Maja 2018 Udostępnij Napisano 28 Maja 2018 Też nie umiem tego zrozumieć. Jedyną przeszkodą w takim stopniowaniu mogły by być względy techniczne umieszczenia tam tej 11z. Inaczej mamy bezsens poza ewentualnym niższym kosztem zakupu tej 11s wersji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 28 Maja 2018 Udostępnij Napisano 28 Maja 2018 Ano jak to po co ... bo jak zapragniesz tej zębatki 10T w tych 11s na dole to nie że kupisz tylko kasetę i piastę ... kup jeszcze zmieniarkę i manetkę ... kasa kasa kasa muuuusi się zgadzać . Tylko jak już kupisz zmieniarkę piastę i manetkę to po co się ograniczać w 11sp ? Nawet jak kaseta bdzie 30% tańsza to będzie to stanowiło kilka % ceny całego zestawu ... Tak że 11 sp w tym systemie będzie martwe ... bo jak co do czego przyjdzie to ludziska ubiorą SRAowską kasetę i SRAMowski bębenek XD w "stare" manetki XT aby poszło "po taniości". Przy takiej modyfikacji nie będą mieli zamkniętej drogi do przyszłościowej modyfikacji na 12 sp. Jak podziałka kasety SRAM i Shimano będzie taka sama to będzie wybór czym to ogarniać. Jedyny "ficzer" to chyba ciche sprzęgło tego XTR`a ... tylko na ile to ma realny wpływ na cokolwiek. No chyba że ich chytry plan przewiduje że nowe XT będzie 11sp ... hmm Na vlogu MTBXCPL też koleś mówił o kasecie 12 sp wykastrowanej o 1 zębatkę ... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 8 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2018 (edytowane) Dawno nic nowego w temacie ale ja mam taką zagwozdkę i może ktoś gdzieś znalazł, albo na teraz to raczej przemyślał. Generalnie przelazłem z 2x10 od razu na Eagla w ęduraczu. Zrobiłem to z bólem serca bo nie trawię tej nazwy SRAM, dla mnie wciąż nie przełazi mi przez dupę bo czy ktoś kupił by w PL prestiżowy samochód z pod jakiejś niby nowej prestiżowej marki np. RZYGAM ? ;-). Ale sama jazda na enduraczu jest bardzo fajna, jestem z GXa zadowolony. Np. coś wobec czego byłem mocno sceptyczny nie ma na razie miejsca. Przekos łańcucha nieco większy, ale cofać korbami mogę ile chcę, biegi włażą ładnie, zakres z jajkiem 28 fajny bo lubię ścianki podjeżdżać a na zjazdach i tak grawitacja. No i te najfajniejsze aspekty. Lewa manetka Yoke do mykmyka pod kierą jest super wygodna a jedna manetka do zmian biegów nie wymaga monitorka by na przekosy uważać do czego przywykłem bo już nic nie trzeba kombinować. No i ta cisza na zjazdach bo nie ma przedniego mecha/słychać tylko sapanie amorów - naprawdę fajnie. Natomiast nie mogę przeboleć fatalnej manetki. W sensie redukcja jest fajna, ale górna wajcha jest nieergonomiczna i jej działanie to porażka vs sh*tmano XT/XTR. Nie można zrzucić o dwa tylko trzeba klikać szalenie te 12 biegów jak nagle wyjdzie potrzeba przyspieszenia za jakimś nawisem z górki. No i brakuje mi bardzo natychmiastowej reakcji czyli Instant Relaease, tu niestety SRAM strasznie odstaje. Ale dlatego własnie czekałem na 12kę od Shiitmano by pożenić jakoś manetkę XTR z Eaglem. I tu pytanie bardziej teoretyczne jak uważacie - czy będzie się to dało pożenić? Przypuszczam, że może być problem z ilością ciągniętej linki + przełożeniem na przerzutce tylnej, ale jak patrzę na SRAMowskiego GXa i sposób ciągnięcia linki idzie to obejść przygotowując taki własny kawałek plastiku wyrzeźbiony z alu na którym się linka przed śrubą opiera. Bo jak widzę jest do zdjęcia/przerobienia/zrobienia/założenia. Tam można wg mnie zmienić/dostosować łatwo ilość ciągniętej linki i przełożenie do manetki XTR - co wy na to? Edytowane 8 Czerwca 2018 przez Mentos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 8 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2018 Działej i przecieraj szlaki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cona78 Napisano 8 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2018 1 godzinę temu, Mentos napisał: Natomiast nie mogę przeboleć fatalnej manetki. W sensie redukcja jest fajna, ale górna wajcha jest nieergonomiczna i jej działanie to porażka vs sh*tmano XT/XTR. Nie można zrzucić o dwa tylko trzeba klikać szalenie te 12 biegów jak nagle wyjdzie potrzeba przyspieszenia za jakimś nawisem z górki. Kup manetkę od Eagla XX1, ma regulację położenia większej wajchy względem małej. Możesz też obrócić manetkę tak aby większa wajcha była trochę niżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.