Skocz do zawartości

[2018] Shimano XTR 12s


klimarc

Rekomendowane odpowiedzi

Nowy XTR wypada dobrze. Wygląda bardzo dobrze.Jest wiele opcji do wyboru, z korbą 2rz też.

Jest parę fajnych nowych rozwiązań:

-nowa piasta z cichym sprzęgłem.

-lewa manetka obsługiwana z jednej dźwigni.

-nowe klamki hamulcowe.

W podsumowaniu fajna alternatywa dla orła. 

Cona78

Kaseta od shimano jest rozbieralna. Najmniejsze zębatki, czyli najbardziej podatne na zużycie są stalowe, większe tytanowe, a aluminiowych przy tej średnicy pewnie do śmierci się nie zajeździ.Jak jeszcze dodamy pewnie niższą cenę przy tej samej wadze i rożnymi  opcjami wyboru. To kaseta  nie prezentuje się dużo gorzej. 

Gdyby shimano zdecydowało się na sprzedaż pojedynczych sekcji kasety, to przewaga srama już mniej się rysuje wyrażnie.

(Zapewne niedługo na alie pojawią się akurat pasujące sekcje pod kasetę XTR, )

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj znajomy podsyla mi linka, a tam Sunrace coś swojego wyrzeźbił w kwestii 12sp.  Wypuścili kompletny napęd z kasetą... 11-50. Wiadomo pod względem wagi to im daleko do konkurentów, ale podoba mi się stopniowanie tej kasety. Sorry za lekki offtop, ale zbiegło się to z premierą nowego XTRa ;)

https://singletrackworld.com/2018/04/exclusive-new-1x12-drivetrain-from-sunrace/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, piciu256 napisał:

Ale przy 12s nawet z ciasną kasetą z drugim blatem nie dałoby się uniknąć powtórzonych przełożeń,

I co z tego, że część się powtarza, powtarzają się także w 7, 8, 9 i 10 rzędach, to nieuniknione. Gdzie jest powiedziane, że biegi nie mogą się powtarzać? Z czego wynika, że zmiany z blatu na młynek nie mogę dokonać dopiero po dojechaniu do przedostatniej, a sporadycznie nawet ostatniej, największej koronki? To w niczym nie przeszkadza, że kilka się powtarza, bo sumarycznie i tak dostaję znacznie więcej biegów niż 12 (konkretnie to 15), większy zakres niż w 1x12, a w dodatku właśnie ciaśniejsze stopniowanie które z przyjemnością wykorzystają niektórzy w pewnych okolicznościach.

Najgorszym rozwiązaniem jest te obecne czyli ta sama kaseta, a tylko dodatkowa zmiana biegów na korbie. Taki napęd faktycznie niewiele wnosi poza zakresem, a ten z kasetą 10-51 w praktyce będzie aż za duży.

Od zawsze tak się konstruowało napędy rowerowe, im więcej biegów na korbie, tym ciaśniejsza kaseta i z tej jej zalety się korzystało. Domniemam jednak, że w tym przypadku kluczową rolę odgrywa pieniądz czyli jedna przerzutka, jedna kaseta (te 3 ostatnie koronki to żadna zmiana) do wszystkiego. Tak się taniej produkuje.

Może też być tak jak przypuszczałem na początku, XTR nie zaprezentuje wszystkiego i w XT i SLX dostaniemy jakieś dodatkowe rozwiązania, tak jak to było w 11s gdzie XTR miał tylko jedną kasetę 11-40, a dwie niższe grupy dwie, a po roku doszła kolejna trzecia 11-46. Zobaczymy, w końcu większość z nas raczej interesuje ten niższy przedział cenowy. Na razie mamy wykreowany kierunek.

Edytowane przez Arni220
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to w końcu jest z piastami i łożyskami, są w końcu maszynowe czy dalej na kulkach?

Ciekawi mnie też sprzęgło, doczytałem że tu nawet nie chodzi o to że jest ciche, ale że całkowicie rozłącza się sprzęgło i jest całkowita cisza, ciekawe jak to jest zrobione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli podziałka kasety XTR się zgadza z podziałką kasety orła to w początkowym okresie właśnie ze względu na piastę będziemy widywali XTR ogarniającego właśnie kasetę SRAM  :).
Sprawa jest prosta ... piast z możliwością konwersji do XD jest mnóstwo i jest taniej jak nowy XTR ... Trzeba będzie poczekać aż producenci zareagują na nowy bębenek ...
No chyba że Shimano się postawi patentem ... to wtedy XTR na orle będzie utrwalonym widokiem ;).

Ciche sprzęgło XTR znajdzie swojego klienta tak jak wyjący wniebogłosy król krzyś :) .

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

900 jeszcze akceptowalne, choć dla mnie o 400 za dużo, szczególnie że tylko micro drive a ja chcę tanią kasetę :/ Z przednią piastą za 500zł trochę poszaleli według mnie, przecież ona się niczym nie różni od innych. 

Pozostaje liczyć że scylence zejdzie do XT za rok, i może w 600zł się zamknie. Do tego czasu jednak raczej już będę ujeżdżać 6 zapadkowego Novateca także :bye2: cicha kaseto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, siejak1 napisał:

https://www.cyklorace.pl/pl/new

Macie pierwsze polskie ceny na nowego xtra. Kaseta 1100 piasta 900 nie tak źle.

edit.

wszystko wypada cenowo dużo lepiej od eagla :) patrząc na cenę detaliczną.

Rzeczywiście nie wychodzi mega drogo i taniej sporo od Srama. Każdy element średnio 30% taniej. Shimano chyba chce ostro zawalczyć ceną. Ciekawe jak się to odbije na jakości. Spadek jakości w niższych grupach było widać choćby w sprzęgłach przerzutek XT M780 vs M8000 - w tej ostatniej było to już strasznie plastikowe.

W takim razie Sram powinien obniżyć i swoje ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, siejak1 napisał:

Macie pierwsze polskie ceny na nowego xtra

Poczekajmy aż będzie to cena a przy niej guzik "dodaj do koszyka".
Premiera to dobra okazja aby zaistnieć w wyszukiwaniach google i mieć towar, którego nie ma i cenę, która jest ale być nie musi.
Przy porównaniu Top do Top to Shimano chyba zawsze wychodziło taniej od SRAM ... jednak w kasetach 12sp Shimano jeszcze nie ma alternatywy a SRAM ma GX`a za połowę ceny X01.

Pozdrawiam   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś wspomniał o kasecie 1295 a to X01 ... 1299 to XX1 ... zresztą to nie ma znaczenia bo napisałem że w porównaniu TOP do TOP to Shimano z mojej pamięci na naszym rynku zawsze wychodziło taniej.
GX to istniejąca alternatywa do X01 czy XX1 ... XTR na tą chwilę alternatywy w Shimano nie ma.

Nie wiem czy było poruszane mógł mi jakiś post umknąć  ... bo mam być na tym nowym bębenku też kaseta 11 sp ... ale żeby nie było łatwo to te 11 nie  będzie wstecznie kompatybilne.
Ma mieć ciąg indeksowany na manetce tak samo jak 12 sp a kaseta to będzie wykastrowane o 1 blacik 12 sp ...
Słowem "nowe" 11 obsłużysz manetką 12 XTR tak samo jak kasetę 7 sp manetką 8 sp.
Jak to prawda to Shimano jest mistrzem w tworzeniu  niekompatybilności swojego sprzętu :D.


Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, rzezniol napisał:

Ktoś wspomniał o kasecie 1295 a to X01 ... 1299 to XX1 ...

 

Te kasety różnią się tylko anodą, waga jest taka sama. Za "złotą" 1299 trzeba dopłacić ze trzy stówy.

20 minut temu, rzezniol napisał:

Słowem "nowe" 11 obsłużysz manetką 12 XTR tak samo jak kasetę 7 sp manetką 8 sp.

 

To jest bardzo dobre dla kogoś kto kupił 12tkę ale dużo jeździ tez po płaskim i dzięki temu może założyć lżejszą i pewnie też tańszą kasetę. Mnie się to bardzo podoba, niech Sram zrobi.

Edytowane przez Cona78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...