Lumperator Napisano 1 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2018 Ten pożar wygląda poważnie OO No tego to bym się nie spodziewał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klimarc Napisano 2 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2018 gorące nowości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 19 Maja 2018 Udostępnij Napisano 19 Maja 2018 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 20 Maja 2018 Udostępnij Napisano 20 Maja 2018 Widzę 12 rzędową kasetę, chyba pod nowy bębenek, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 20 Maja 2018 Udostępnij Napisano 20 Maja 2018 Wygląda na porządnie wypiłowaną. Ciekawe czy ten XTR choć zbliży się wagą do Srama. Wcięcia na zębatkach sugerują rzeczywiście nowy rodzaj bębenka - mielibyśmy już 3 rodzaje na rynku Dla mnie ideałem byłaby taka kaseta: 10/11/12/14/16/18/21/24/28/33/38/45 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 20 Maja 2018 Udostępnij Napisano 20 Maja 2018 Całkiem fajna do ścigania choć widział bym ze 3 opcje kaset od 10-38, poprzez twoją 10-45 i skończywszy na 10-52? Pierwsza lub nawet dwie pierwsze dostępne także w warjacji napędu 2x12. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 20 Maja 2018 Udostępnij Napisano 20 Maja 2018 Bardzo szpetnie wygląda ta kaseta. Jakby normalna kaseta i 3 blaty megarange doklejone na chama. Gdzie to do sramowskich kaset. W dodatku przeraża mnie widok dwutłoczkowego XTR. Oni się już chyba solidnie pogubili w gonitwie za Sramem. No ale zobaczymy mam nadzieję niebawem jak to w realu będzie wyglądać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 20 Maja 2018 Udostępnij Napisano 20 Maja 2018 pozostaje kwestia na ile jest to przeciek, a na ile kolejny fake news ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 20 Maja 2018 Udostępnij Napisano 20 Maja 2018 Dokladnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 20 Maja 2018 Udostępnij Napisano 20 Maja 2018 4 tłoczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chleje24na7 Napisano 21 Maja 2018 Udostępnij Napisano 21 Maja 2018 14 godzin temu, Arni220 napisał: Całkiem fajna do ścigania choć widział bym ze 3 opcje kaset od 10-38, poprzez twoją 10-45 i skończywszy na 10-52? Pierwsza lub nawet dwie pierwsze dostępne także w warjacji napędu 2x12. Po Co Ci 2x12? To w ogóle mija się z sensem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 21 Maja 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Maja 2018 22 minuty temu, Chleje24na7 napisał: To w ogóle mija się z sensem. Ciekawa figura stylistyczna. Nie jestem polonistą ale oczy pieką od patrzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 21 Maja 2018 Udostępnij Napisano 21 Maja 2018 (edytowane) 8 godzin temu, Chleje24na7 napisał: Po Co Ci 2x12? To w ogóle mija się z sensem. Przeczytaj uważnie, tylko w opcji kasety 10-38. Te napędy nie bedą tylko trafiać do typowego gorala na podjazdy, trafią też do innych, bardziej nizinnych rowerów, a tam ciasna kaseta to zaleta. W szosie już mamy 2x12 z kasetami jak pamietam 11-32 i 11-29, w teren byłoby to co napisałem. Edytowane 21 Maja 2018 przez Arni220 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 21 Maja 2018 Udostępnij Napisano 21 Maja 2018 (edytowane) 33 minuty temu, Arni220 napisał: Przeczytaj uważnie, tylko w opcji kasety 10-38. Te napędy nie bedą tylko trafiać do typowego gorala na podjazdy, trafią też do innych, bardziej nizinnych rowerów, a tam ciasna kaseta to zaleta. Wtedy należałoby się zastanowić czy nie lepszy gravel lub wręcz szosa. 2x12 do szosy jak najbardziej. Do typowego MTB uważam, że 1x12 powinno wystarczyć w zupełności. Jeżeli ktoś jeździ "góralem" po bardziej płaskim to śmiało może zakładać z przodu 34T i wszędzie by mu wystarczyła taka kaseta 10-45. Przełożenia 34-11 i 34-10 na dokręcanie przy kole 29 to już dużo, a przełożenie 34-45 powinno pozwolić podjechać wszystkie niewielkie wzniesienia. Edytowane 21 Maja 2018 przez Sabarolus 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 21 Maja 2018 Udostępnij Napisano 21 Maja 2018 (edytowane) Niestety niektóre rowery terenowe nie przyjmują napędów szosowych (krosy) i odwrotnie, gravel może nie przyjąć napedu terenowego choćby z powodu innej kierownicy. Kaseta 10-38 z korbą np. 36/26 da i możliwości ciasno stopniowanego napędu na powiedzmy płaskie szutry itp., a jednocześnie pozwoli pojechać w prawdziwe góry i na nie wjechać. Poprostu jest uniwersalniejszy. By wszystkie te cechy połączyć w jedno, kasety powinny mieć ze 14 koronek. Pewnie, że masz rację, w typowym MTB napęd 1x12 w oparciu o kasetę 500%+ jest idealny, ale na typowym MTB czy szosie świat się nie zatrzymał, a niestety nie ma napędu pośredniego łączącego wszystkie cechy. Ot choćby napędy do przełaja, nie ma takowego i albo są jakieś hybrydy albo typowo szosowe. Edytowane 21 Maja 2018 przez Arni220 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
g286 Napisano 21 Maja 2018 Udostępnij Napisano 21 Maja 2018 "Ciasna kaseta to zaleta" Chyba sobie ustawię jako motto Piszemy o ixterach czy o jakimś szajsie do trekingów i krosowek ? Nie ma napędu do przełaja ? Serio ? Zresztą wy tu swoje teorie i dziwne pomysły przedstawiacie a ta grupa już dawno jest wyprodukowana i zamontowana do rowerów które pojawią się w ciągu miesięcy. Tak działa ta branża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 21 Maja 2018 Udostępnij Napisano 21 Maja 2018 Skoro 11s był nawet w opcji 3x11 (XTR też!), to teraz naturalnym postępem wydaje się zaoferowanie opcji 2x12 jako super uniwersalnej. Może niekoniecznie w grupie XTR, ale już w XT i SLX jak najbardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 21 Maja 2018 Udostępnij Napisano 21 Maja 2018 4 godziny temu, g286 napisał: Piszemy o ixterach czy o jakimś szajsie do trekingów i krosowek ? Nie, piszemy sobie o napedzie 2x12, ale jak dla ciebie rower krosowy to szajs, to najwyraźniej nie ma o czym pisać. 4 godziny temu, g286 napisał: Nie ma napędu do przełaja ? Pokaż mi takowe, wyprodukowane typowo pod rower przełajowy, a nie zaadaptowane do przełaja bo się da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 22 Maja 2018 Udostępnij Napisano 22 Maja 2018 (edytowane) SRAM Force CX 1 ... Szach Mat Teraz formalnie to Force 1 ale CycloCross to korzenie tej grupy. Pozdro Edytowane 22 Maja 2018 przez rzezniol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 22 Maja 2018 Udostępnij Napisano 22 Maja 2018 (edytowane) A teraz Shimano i nie jeden, a całą serię Edytowane 22 Maja 2018 przez Arni220 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 22 Maja 2018 Udostępnij Napisano 22 Maja 2018 No widzisz ... najpierw piszesz ze nie ma napędu do przełaja ... Palcem pokazuje ci że jest to ty sobie stawiasz dodatkowy warunek żeby był od sh*tmano ... sh*tmano nie ma dedykowanej grupu do CX`a bo nawet nie podskoczy SRAMulcowi w tej dziedzinie ... Na Japończykach w napędzie rowerowym świat się nie kończy ... niestety aktualnie Japończyki ten świat tylko gonią . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 22 Maja 2018 Udostępnij Napisano 22 Maja 2018 No właśnie, nie ma. A zatem jeśli pozostawić tylko 1x12 MTB w oparciu o kasetę 500+% i Road 2x11 nie będzie napędu pośredniego, łączącego cechy obydwu do takich przykładowych rowerów jak napisałem. Tak jak teraz nawet xtr ma korby 3rz, tak dostając do dyspozycji kolejną koronkę, naturalnym powinno być przejście już na korby tylko 2rz. A że korby 2rz nie potrzebują kaset 500%, dla tego powinna powstać kaseta o znacznie mniejszym zakresie, ale w zamian z ciasno upakowanymi koronkami. To, że dla kogoś rower krosowy to śmieć nie oznacza, że dla innych także. Shimano może i goni czołówkę, ale za to ma ceny pozwalające dla wielu kupić rower czy skorzystać z najwyższych modeli. Gdyby szli polityką cenową Srama lub Campy, to wszyscy jeździli byśmy na Sorze i Alivio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 22 Maja 2018 Udostępnij Napisano 22 Maja 2018 Jako wieloletni użytkownik Shimano i SRAM przykrością stwierdzam że niestety Shimano jest tańsze ale też gorszej jakości niż SRAM w grupie uważanej za równorzędną. Poza konkurencja cena/jakość to Shimano ma aktualnie chyba tylko korby. Tak wiec sprawa jest prosta a nawet bardzo prosta ... jak Shimano nie ma dedykowanej grupy CX/Gravel to idziesz do konkurencji, która taka grupę mam i nie wchodzisz w kompromisy. Jak chcesz tanio i kombinujesz z Shimano to musisz przełknąć kompromisy. Dla większości ten XTR będzie i tak miało podobnie zaporową cenę jak orzeł od SRAM. Tak czy siak póki co jest tylko zajawka że taka grupa będzie i nie znamy detali. Biorąc pod uwagę grupę docelową to można się spodziewać że w końcu odpuszczą przednia przerzutkę i zamkną się w systemie 1xXX Jak będziesz chciał 2/3xXX to zostaną ci kombinacje z korbami, przerzutkami i manetkami grup starszych. Zmiana szerokość łańcucha raczej nie będzie ty miała krytycznego znaczenia. Pozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 22 Maja 2018 Udostępnij Napisano 22 Maja 2018 42 minuty temu, rzezniol napisał: Jak chcesz tanio i kombinujesz z Shimano to musisz przełknąć kompromisy. Muszę, bo kilku rowerzystów nie widzi sensu pewnych rozwiązań? Inni je widzą i dla nich powstają nadal napędy 2 i 3 rzędowe i nie sądzę, by Shimano nawet w 12s miało zrezygnować z korby 2rz choć z 3rz obstawiam, że tak. Pytanie co zrobią z kasetami, czy nadal z uporem maniaka będą adoptować stopniowania typowo terenowe do tych korb, czy coś w tym temacie zrobią innego, choć tego możemy raczej na poziomie XTR się w pełni nie dowiedzieć (w 11s jest chyba jedna kaseta 11-40 jak pamiętam, a w pozostałych 3). Poczekamy, zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 22 Maja 2018 Udostępnij Napisano 22 Maja 2018 3 godziny temu, Arni220 napisał: ale w zamian z ciasno upakowanymi koronkami. Pytanie na ile technicznie będzie to łatwe do rozwiązania bez drastycznego zmniejszenia szerokości zębatek i łańcucha. Zauważ, że kaseta 12 rzędów dlatego wchodzi na bębenek 11 rzędowy (piszę o Sramie) ponieważ tryb 50t jest bardziej wysuniety w stronę szprych. Pytanie na ile będzie możliwość zrobienia czegoś podobnego ze wspomnianym przez Ciebie Arni trybem 38t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.