Skocz do zawartości

[9000] Rower typu Trail


Rekomendowane odpowiedzi

Siemano :)

Od kilku tygodni przeglądam rynek w poszukiwaniu roweru dla siebie w kategorii Trail (lekko ocierającej się o enduro, ale tylko lekko).
Ma być to full (HT już miałem kilka, czas na zmianę) ze skokiem minimum 120/120 i maksimum 150/150 mm. Najlepiej dostępny w Polsce oraz możliwy do odbioru stacjonarnie (po przymiarce rozmiaru ramy). Mój wzrost to 187 cm i 90 kg wagi, więc kieruję się bardziej w stronę kół 29", aczkolwiek nie wykluczam 27,5".  Zastosowanie roweru: na co dzień szaleństwa po mieście (schodki, murki, parkowe skarpy, dropy, może jakiś tor, małe hopki itp) oraz weekendowe wypady po 50-80 km w lasy otaczające Warszawę (Kampinos itp) oraz 2-3x w roku góry jak czas pozwoli.

Przy wyszukiwaniu rowerów kierowałem się głównie tym zestawieniem https://www.1enduro.pl/rowery-trail-do-9000-zl-2018/ oraz innymi informacjami z tego bloga.

Wytypowałem kilku faworytów i chciałbym prosić Was o pomoc w wyborze (kolejność rowerów przypadkowa):

Giant Trance 3 https://www.giant-bicycles.com/pl/trance-3

Scott Spark 740 https://www.scott.pl/produkt/611/3862/Rower-Spark-740/

Scott Spark 960 https://www.scott.pl/produkt/611/3855/Rower-Spark-960/

Dartmoor BlueBird Pro 29 https://velo.pl/dartmoor/bluebird-pro-29-2018

Oprócz tych modeli podobają mi się jeszcze RockMachine, ale to jakaś marka widmo, bo nawet cennika od dystrubutora mi się nie udało uzyskać. Mariny wyglądają ok cenowo, ale wizualnie nie moja bajka. Gianta i Scotta już przymierzałem i w obydwu przypadkach pasuje mi rozmiar L.

Z góry dzięki za pomoc :)
Pozdro.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, kamar59 napisał:

Na Gianta z 2017 r dają rabaty 20-30% ten z 2018 jest za 8499zl to możesz coś wytargowac za 6600 zł z 2017 rocznika.

Gdzie konkretnie (linki, adresy sklepów) te rabaty dają i gdzie mają jeszcze modele z 2017 w rozmiarze L? Bo to jest normalne, że są takie przeceny, ale trzeba jeszcze mieć szczęście i na taką trafić. Zakładając oczywiście, że modele 2017 i 2018 nie różnią się niczym szczególnym to jest jakaś opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś Gianta i powiem szczerze, że na podjazdach mocno pompował, i zdecydowanie wkurzał mnie brak blokad amortyzatorów z manetki. Sprzedałem go po paru wypadach w góry.

Oczywiście nie wszystkim to przeszkadza, ale warto mieć to na uwadze.

Obecnie mam Sparka i jego tryb wielostopniowej blokady jest jak dla mnie idealny. Na podjazdy pólblokada lub całkowita, na proste i asfalty całkowita, na zjazdy wiadomo. Wszystko z manetki dostępne na kierze bez konieczności szukania, schylania, kombinowania...

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no widzisz Haitz, nie każdy taką ma jak ty :) przy jeździe na stojąco i oczywiście ww braku techniki, tak maestro pompowało. I oczywiście amor z przodu też. Oba mają dość duży skok, więc dla mnie odczucie "pomopwania" w przypadku podnoszenia dupy z siodełka i podjazdów na stojąco wydaje się naturalne.

No chyba, że ktoś ma taką łydę, że robi wszystko na siedząco, to chylę czoła :) 

Dodam, że była to wersja 27.5 4 z jakimś amorem od Gianta. 

a który z serii trance posiadasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego też dla mnie ważna była blokada, a w wypadku gianta obie blokady nie są zdalne i ich użytkowanie mnie wkurzało. A z tego co pamiętam to tylni od Gianta w najniższej wersji, nie miał blokady wcale.

Jak dla mnie rozwiązanie scotta jest świetne. Aha i jest blokada obu skoków z jednej manetki.

Jeszcze dodam że mam scotta z 2016 roku ze starym typem zawieszenia. Miałem okazję jechać troszkę na nowym i był jak dla mnie jeszcze lepszy i miał lepsza kulturę pracy.

Jedynym minusem w stosunku do twojego zastosowania wydaje mi się być dość wycieniowana rama stosowana w Scottach. Ma ona miejscami grubość puszki coli i narażona na jakieś obicia murki upadki, może mieć ciężko ;)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A tak na marginesie przy tak dużym budżecie i niepewności, warto udać się na testy, bądź nawet wypożyczyć rower który upatrzyłeś na jakiś dzień dwa.

Ja bym bez przymiarek i nawet krótkiej przejażdżki nie kupił nic bazując tylko na opiniach. Łatwo się wtedy rozczarować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz sie zdecydować czy zależy Ci na blokadzie czy wygodzie i większym skoku. Blokady wymyślili raczej na rowery wyścigowe. Normalnie jeżdząc nie bedziesz jej używać. Z podanych wyżej Sparkii są raczej rowerami wyścigowymi. Lepiej poszukaj Geniusa. Opróćz tego najgorzej wypadają jeśli chodzi o zawieszenie. W mojej ocenie Giant Trance jak najbardziej, lecz poszukaj 2017 r. W 2018 co prawda poprawili trochę maestro i oblizyli mocowanie dampera, ale hamulce dali gorsze. Atutem też są bezdentki w standarcie. Marka giant to najlepszy kompromis cena / jakość przy załozeniu ze sprzedawca da Ci rabat, bo cena katalogowa z kosmosu. Ja jak szukałem w Grudniu/Styczniu to na 2017 dawali mi 30 %, a 2018r10-20%.

Mój faworyt to Dartmoor. Najlepiej wypada wizualnie i osprzętowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi osobiście na manetce nie zależy aż tak bardzo, żeby wg niej wybierać rower. Wprawdzie ten patent TwinLoc jest bardzo fajny, ale faktycznie bardziej potrzebny na zawodach, a ja się nie będę ścigał. Doczytałem też, że Spark to wg Scotta seria rowerów z przeznaczeniem XC/Trail, a dopiero Genius jest bezpośrednim odpowiednikiem Gianta Trance. Niestety Scott Genius nawet najniższy model jest poza budżetem. Posprawdzam jeszcze zeszłoroczne modele i poszukam promocji na Gianty i może Dartmoory. Szkoda, że Bluebird 29 na 2017 jest taki bardzo blue ;) 

A co sądzicie o tym modelu? Czy opony o szerokości 3" nie są przesadą dla kogoś, kto raczej nie będzie jeździł w śniegu po kolana, ani po plaży?

https://rower.com.pl/dartmoor-bluebird-pro-27-5--591984

I czy przy moim wzroście koła 29" to optymalny rozmiar, czy może jednak 27,5 też brać pod uwagę? Wtedy jest większy wybór np
https://rower.com.pl/dartmoor-blackbird-591983

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dartmoor na rok 2018 poprawił geometrię idąc bardziej w Trail i Enduro. Większe kąty główki ramy itp. Bardzo nowoczesne i progresywne geometrie. Radziłbym Ci poszkać z tego rocznika. 3 cale na 27,5 da Ci 2.2 na 29 calowym kole. NIe bałbym się tego rozmiaru jeśli zależy Ci na wygodzie i trakcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, transition napisał:

Gdzie konkretnie (linki, adresy sklepów) te rabaty dają i gdzie mają jeszcze modele z 2017 w rozmiarze L

Zrób tak:

w google wpisz frazę "giant cena" - pootwieraj w zakładkach kolejne sklepy, wyszukaj w "kontakcie" maile, wyślij zapytanie o zbliżonej treści: "proszę o informacje o cenach, możliwych upustach na rowery Giant, model  .... w rozmiarze L".

Sprawdziłem z 1000 razy w różnych przypadkach i dziedzinach - statystycznie to działa !!!

 

w przypadku podnoszenia dupy z siodełka i podjazdów na stojąco wydaje się naturalne

A to napęd "jedynkowy" ?

Generalnie popieram kwestię manetki - wygoda jak dla mnie  cudna, bo zapominam odblokowywać na zjazdach ;) Mam komfort na wyciągnięcie palca !

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, ssslawecki napisał:

A to napęd "jedynkowy" ?

Nie

22 minuty temu, ssslawecki napisał:

Generalnie popieram kwestię manetki - wygoda jak dla mnie  cudna, bo zapominam odblokowywać na zjazdach ;) Mam komfort na wyciągnięcie palca !

No ale masz komfort na podjazdach, skoro używasz. A brak komfortu na zjazdach to kwestia zapominalstwa. Jak nie będzie manetki to na podjazdach nie będzie komfortu nawet jakby chciał ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dlatego napisałem, że nie wszystkim to przeszkadza i że warto wziąć ten aspekt pod uwagę a dodatkowo przetestować, bo wydanie 9k to niemała inwestycja :)

Mój znajomy obecnie przesiadł się z roweru typu Trance na Geniusa, ze względu na TwinLocka.

Rower jest wtedy bardziej uniwersalny. Potrzebujesz mieć tryb pośredni z mniejszym skokiem, jeden ruch, potrzebujesz pełną blokadę jeden ruch. Nie chcesz używać manetki w górach bo boisz się , że zapomnisz odblokować, nie musisz.

Jak chcesz mieć jeden rower, dla mnie jest to warte rozważenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to cieszę się, że doszliście do porozumienia w sprawie manetki. Możemy wrócić do wyboru rowerów :)
Tak jak pisałem Spark jest brany pod uwagę, ale Genius już poza limitem cenowym. Przeglądam jeszcze promocje i wyprzedaże roczników 2017.

A czy konstrukcja zawieszenia Dartmoora np https://rowerowy.com/sklep/rowery/rowery-trail/prod/dartmoor-bluebird-pro-275 działa w porównaniu ze Sparkiem czy Trance?

Czy osoba, która nie jeździła wcześniej na fullu odczuje jakieś znaczące różnice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej perspektywy, jeżeli nigdy nie jeździłeś to największe różnice odczujesz w wielkości skoku. Co do zawieszenia, maestro wydaje się być tu najlepsze, ale tu różnice jak dla mnie są mniej wyczuwalne. Bynajmniej między Maestro a np starym systemem Sparka.

Większość użytkowników którym wydaje się że jeździ enduro i trail, tak naprawdę nie wykorzystuje potencjału skoku.

Raz na ruski rok wypadają w góry, gdzie męczą się na podjazdach bądź prowadzą,a na zjazdach są już zajechani na tyle wjazdem że nawet nie mają siły pocisnąć na maksa :)

 

Ale ja już się nie mieszam :) jak jesteś zdecydowany na wielkość skoku w sprawach technicznych zawieszenia na 100% znajdą się tu  lepsi specjaliści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie rady są mile widziane :) Tak jak pisałem wcześniej dałem sobie pewien zakres skoku zawieszenia czyli od 120/120 do 150/150, żeby nie być mocno ograniczonym.

Na żywo większe wrażenie zrobił na mnie Spark, chociaż Giant też jest ok. Resztę rowerów widziałem tylko w necie.

Bardziej teraz się zastanawiam na takimi rzeczami jak:

- jaki rozmiar kół? szczególnie, że spark ma zarówno 27,5 jak i 29 co jeszcze bardziej utrudnia wybór

- koła plus czy zwykłe?

- czy od razu potrzebna mi sztyca regulowana?

- jednozawias czy coś bardziej zaawansowanego?

- napęd z 1 tarczą z przodu czy z 2?

- który rower ma seryjnie najsłabszy zestaw damper + widelec?

- która firma ma najlepszy stosunek do klienta w sprawach gwarancyjnych?

I takie tam :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy Twoim wzroście i masie, brałbym po uwagę:

Ad.1. Zdecydowanie 29"

Ad.2. Jak wyżej zwykłe, chociaż jeżeli się zdecydujesz na 27.5 to tylko na plusach. Pozwoliłem sobie napisać recenzję plusów na tym forum: https://www.forumrowerowe.org/topic/213070-oponashwalbe-nobby-nic-29x26-pierwsze-wrażenia/

Ad.3. Niepotrzebna, ale jakże mile ją mieć.

Ad.4. Czterozawias jest świetny, ale nowy jednozawias w Sparku działa dobrze i jest sporo lżejszy.

Ad.5. Pfff, co to za pytanie? Tylko Ty znasz odpowiedź!

Ad.6. Nie potrafię określić najgorszego zestawu, ale najlepszy wydaje się mieć Dartmoor.

Ad.7. Nie wiem, ale w przeszłości słyszałem sporo narzekań na reakcje gwarancyjne Gianta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie Trance zostaje lekko w tyle i na prowadzenie wychodzi Spark 960 (2018) i Dartmoor Bluebird Pro 29 (2018). 
Z 4 kandydatów zrobiło się już tylko 2 :) Jest postęp. Co do napędu to zdecydowałem, że początkowo na żaden się nie nastawiam konkretny, ale rama niech ma możliwość mocowania przedniej przerzutki na wypadek gdybym ją jednak chciał zamontować, a nie miał seryjnie. Aczkolwiek nadal obserwuje przeceny i promocje roczników poprzednich, bo nowe Dartmoory mają być dopiero w połowie marca najwcześniej. Może do tego czasu coś jeszcze wymyślę... 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz jeszcze

TREK FUEL EX 29 np https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-szlakowe/fuel-ex/fuel-ex-5-29/p/2132600-2018/

choć chyba wypada najgorzej osprzętowo.

Najlepiej osprzętowo wygląda

https://www.canyon.com/pl/mtb/neuron/2018/neuron-al-6-0.html

Z manetką kwestia indywidualna, lecz jak kupujesz rower ze skokiem >> 120 mm to jest ona zbedna. Nie będzie używana bo docenisz większy skok i miekkość zawieszenia. Oczywiście manetkę można mieć ale nie używać, ale ja bym się na nią nie napinał jak nie chcesz się scigać. Przy FS i tak trzeba trochę inaczej pedałować, bo jak będziesz siłowo to każde zawieszenie bedzie bujało.

Sztyca regulowana OBOWIĄZKOWO. Warto dopłącić lub wybrać jak jest

Powodzenia w szukaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...