Skocz do zawartości

[rower] Nowy sezon, Nowy rower? Pomocy, co robić


Maciek1305

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Koledzy i koleżanki ma do was pytanie. W zeszłym roku zacząłem bawić się w maratony na dolnym Śląsku, głownie w Karkonoszach, szklarska poręba, Świeradów, jelenia góra, poza tym jeżdżę po Karkoszach  , Jakuszycach i okolicach jeleniej góry. I teraz moje pytanie sprzęt jaki posiadam do CUBE ACID 27,5 i wydaje mi się że przyszedł czas przesiąść się na coś bardziej sportowego chodzi mi o geometrie o której nie mam pojęcia,  rozważam takie opcje i proszę o rady:

-Zastanawiam się nad zmianą ramy na karbonową z reactiona 2017 i zostanie na 27,5” w przyszłości podmiana kolejnych części typu wideł itd.

-Zakup nowego reactiona 29” w wersji c62 2018

-Zakup najlepiej wyposażonego reactiona w wersji aluminiowej i przeszczep ramy z cube elite 2017

-Poskładanie całego roweru na karbonowej ramie reactiona 2017  z częściowym przeszczepem  części z acida( sporo części wymieniłem typu mostek kierownica sztyca itd.)

Ja skłaniał bym się najbardziej pierwszej opcji ewentualnie 3, ale tu rodzi mi się kolejne pytanie czy naprawdę jest tak ogromna różnica pomiędzy 27,5 a 29  zauważyłem, że podczas zjazdów zawodnicy na 29" często mnie wyprzedzają i zastanawiam się czy to ich skilsy czy różnica w kołach.  Oraz o to czy 27,5 dalej będzie rozwijane, na poda  Proszę również o opinię na temat geometrii reactiona czy nadaje się do sportu. Mam 175 cm wzrostu. 

 

Napisano
Teraz, Maciek1305 napisał:

Ja skłaniał bym się najbardziej pierwszej opcji ewentualnie 3, ale tu rodzi mi się kolejne pytanie czy naprawdę jest tak ogromna różnica pomiędzy 27,5 a 29  zauważyłem, że podczas zjazdów zawodnicy na 29" często mnie wyprzedzają i zastanawiam się czy to ich skilsy czy różnica w kołach.  

 

mogę Cię zapewnić, że gdybyś miał koło 29 byłbyś tyle samo wolniejszy, nogę trzeba trenować a nie koło powiększać.

Pomimo, że ja jestem zwolennikiem kół 29 to przy Twoim wzroście rozpatrywałbym również koło 27,5.

Napisano
11 minut temu, Maciek1305 napisał:

A powiedz mi co sądzisz o geometri reactiona 

No jakoś wybitnie sportowa to ona nie jest... Ja bym raczej patrzył za dłuższą ramą, która pozwoli zastosować krótszy mostek. Odstawiam że przy Twoim wzroście mostek 90 mm to minimum.

Napisano

To jest bardzo przeciętna geometria jakich wiele (wypośrodkowana pomiędzy turystyką a sportem). Poza tym zastanów się na spokojnie jaki jest cel takich kombinacji. Zmiana ramy nie spowoduje, że będziesz szybszy. Szczerze to może być tak, że nic nie odczujesz na plus. Co innego zmiana kół (lżejsze, szersze, lekkie opony z bieżnikiem dobranym do terenu, mleko). Dużą różnicę (również niekoniecznie na plus) odczujesz zmieniając rozmiar kół. Potem jest jeszcze widelec a gdzieś na końcu rama (oczywiście przy założeniu, że obecna nie jest za mała/za duża).

Co do wielkości kół to obecnie jest bardzo dobry moment żeby kupić fajne fanty pod 27,5. Boost nadchodzi i wszystko co nie boost w tym rozmiarze jest wyprzedawane za śmieszną kasę (koła, amory, ramy). Można złożyć ciekawy rower ale potencjał dalszej rozbudowy czy też sens dłuższego jego utrzymywania będzie wątpliwy.

Napisano
48 minut temu, erzurum napisał:

no ale mostek 90mm w rowerze xc to zwykła wartość więc jak najbardziej ok.

Pod warunkiem że 90mm będzie wystarczający to jeszcze ok... biorąc pod uwagę w jakim terenie autor jeździ to lepsza byłaby rama gdzie starczyłby mostek 70-80mm. Do tego przy wzroście 175 cm i użytkowaniu roweru typowo w terenie, po co komu rama 18 cali - czytaj z wysokim przekrokiem? Mam podobny wzrost (176 cm i rower 27,5 w rozmiarze 17,5cala o bardzo podobnym goe do tego reactiona) i na miejscu autora szukałbym ramy 17 cali ale o długości powyżej 600mm.

Napisano
56 minut temu, Dokumosa napisał:

 Szczerze to może być tak, że nic nie odczujesz na plus.

Tyle że ten Acid którego obecnie ma autor tematu przy ramie 18 cali ma długość horyzontalnie 572 mm^_^.

Napisano

Znam kwadratową geo cube'a... Jednak miewam też w sezonie średnio 1 klienta na tydzień, który uprzednio naczytał się o wyższości długich ram, przychodzi do sklepu, kupuje rower za 2-3 średnie krajowe a potem pojawia się po 2 tygodniach na wymianę mostka i/lub kierownicy bo jednak za bardzo leży na ramie. Podobnie często mam do czynienia z rozżalonymi klientami, którzy znowu oczytani po internetach twierdzą, że rower za 10k to już sam powinien jeździć.

 

Napisano
8 minut temu, Dokumosa napisał:

Jednak miewam też w sezonie średnio 1 klienta na tydzień, który uprzednio naczytał się o wyższości długich ram, przychodzi do sklepu, kupuje rower za 2-3 średnie krajowe a potem pojawia się po 2 tygodniach na wymianę mostka i/lub kierownicy bo jednak za bardzo leży na ramie.

Jasne że nie każdy będzie się dobrze czuł przy wzroście 175 cm na rowerze który ma np ramę 620mm (jak choćby Treki)... ale  jeśli rower ma być w teren, to jak dla mnie lepiej mostek skrócić (o ile jest z czego) niż go wydłużyć.

Napisano

Koledzy żona stwierdziła że przejmie w tym roku mój rower i będę mógł sobie kupić nowy(chyba już mnie słuchać nie mogła). Mam 3 typy 

Cube reaction 29"

http://www.cube.pl/2018/rowery/mountainbike/hardtail/reaction/cube-reaction-c62-race-rednorange-2018/

Merida Big nine 3000 29"

http://www.rowerymerida.pl/produkt1423/bignine-3000-rower-merida.html

Orbea Alma m50 29"

https://www.orbea.com/pl-pl/rowery/alma-29-m50-18

Która rama będzie według was najciekawszą opcją na maratony?,  nie żebym nie brał pod uwagę reszty osprzętu ale jak się okazuje to najłatwiej wymienić, ewentualnie prosił bym was o porównanie. 

  • Mod Team
Napisano

Merida ma napęd 1x11, Cube i Orbea- 2x11.

Orbea ma kiepskie hamulce, dosyć tanią korbę i napęd średniej klasy. Cube ma pełne XT, Merida ma dosyć średni amorek, napęd 1x11 i kiepskie hamulce. Patrząc tylko na osprzęt Cube jest atrakcyjniejszą ofertą. Ramy będą na zbliżonym poziomie technologicznym.

Pytanie czy napęd 1x11 będzie dal Ciebie wystarczający?

Napisano

Nie jeździłem jeszcze z czymś takim miałem do tej pory 3 blaty z przodu, jeżdżąc po górach praktycznie nie korzystałem z przedniej przerzutki, zmieniałem tylko po to żeby nie krzyżować łańcucha, a jak z geometrią ram wszystkie będą nadawać się do sportu ? 

Napisano

Z tych, które wrzuciłeś najlepiej wyposażony jest Cube, aczkolwiek widelec ma najsłabszy i jest najdroższy. Merida i Orbea bardzo podobnie wyposażone. Ja ze względu na atrakcyjny wygląd i widelec Manitou zdecydowałbym się na Meride, a przy kupnie od razu wymienił hamulce.

Napisano
Teraz, Sabarolus napisał:

Z tych, które wrzuciłeś najlepiej wyposażony jest Cube, aczkolwiek widelec ma najsłabszy i jest najdroższy. Merida i Orbea bardzo podobnie wyposażone. Ja ze względu na atrakcyjny wygląd i widelec Manitou zdecydowałbym się na Meride, a przy kupnie od razu wymienił hamulce.

Z tym że cuba mam możliwość kupić najtaniej, a orbe i meride po cenach katalogowych minus jakiś rabat sprzedawcy. Rozumiem że geometrie ram są zbliżone i wszystkie wymienione rowery sprawdzą się w terenie?

  • Mod Team
Napisano
58 minut temu, Maciek1305 napisał:

Rozumiem że geometrie ram są zbliżone i wszystkie wymienione rowery sprawdzą się w terenie?

Tak. Cube ma nieco łagodniejszy kąt główki i krótszy tył.

55 minut temu, Sabarolus napisał:

najlepiej wyposażony jest Cube, aczkolwiek widelec ma najsłabszy i jest najdroższy

Reba w Orbea ma być lepsza niż Fox w Cubie ? Nie wspomnę o całkiem podstawowym manitou w Meridzie.

Napisano
1 minutę temu, durnykot napisał:

Tak. Cube ma nieco łagodniejszy kąt główki i krótszy tył.

 

Powiesz mi jak to wpłynie na jazdę?

Napisano
Godzinę temu, durnykot napisał:

Reba w Orbea ma być lepsza niż Fox w Cubie ? Nie wspomnę o całkiem podstawowym manitou w Meridzie.

FOX Rhytm to zwykły OEM normalnie niedostępny. To podstawowy model FOXa. Nie wiem jak obecnie, ale jakiś czas temu jak interesowałem się tematem to FOX nawet na swojej stronie się tym cudakiem nie chwalił. 

https://magazynbike.pl/2016/04/12/nowosci-w-ofercie-amortyzatorow-fox-w-2017/

Pomimo, że nim nie jeździłem to porównując do modelu wyższego, którym miałem okazję trochę pojeździć mogę stwierdzić, że w mojej opinii, dobrze ustawiona Reba nie odstaje ani trochę.

 

  • Mod Team
Napisano

Co nie zmienia faktu,że ma tłumik GRIP ( czyli następca tłumików O/B ) ,który będzie prawdopodobnie lepiej działał niż OEMowa Reba.

Napisano
Teraz, durnykot napisał:

Co nie zmienia faktu,że ma tłumik GRIP ( czyli następca tłumików O/B ) ,który będzie prawdopodobnie lepiej działał niż OEMowa Reba.

Jeden rabin powie tak, inny powie nie :) Kwestia osobistych odczuć. Dla mnie FOX na Gripie to drewniak i na pewno nie jest lepszy od Reby z dobrze dobraną ilością tokenów w komorze powietrznej. Ale to tak jak mówię - tylko moja opinia.

Napisano

Wracając jednak do tematu to niestety padną teraz sakramentalne słowa :) Najlepiej byłoby się każdym z rowerów przejechać. Jeżeli Cube'em dobrze by Ci się jeździło i miałbyś dobrą cenę na niego to śmiało brać - to dobry rower, sensownie złożony. 

Napisano

@Sabarolus Podzielam Twoją opinię. Żeby być zadowolonym z reby zwykle trzeba poświęcić trochę czasu na eksperymenty z tokenami i ciśnieniem ale jak się ustawi to działa bardzo przyzwoicie.

@durnykot Uważam, że jest nie tyle przereklamowana co cholernie droga (pudełkowa). Biorąc pod uwagę jej miejsce w szeregu produktów RS (czyli podstawowy widelec do xc na alu goleniach górnych) jest całkiem niezła pod kątem działania.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Porównałem RS Reba 2015 Solo i Epixon TR 2015r działanie bez różnicy. FOX Rhytm jeszcze gorzej wypada jesli chodzi o działanie. We wszystkich opcjach tańsze koszty serwisu i eksploatacji. Porównywalne z FOX O/B lub O/C.

Moja rada weź z najgorszym amorem i wymień go na nowego SR u Activia. Ewentualnie FOX FIT 4 performance ale to juz inna półka cenowa

 

ja bym brał ORBEA. Tego roweru nie spotkasz na szlaku i będziesz się wyróżniał. Reszta to zwykłe ale zarazem dobre rowery. To tak jak z VW Golf. DObry, sprawdzony, ale z wyglądu nic nadzwyczajnego

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...