lizardlair Napisano 25 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Witam, chce wymienić w szosie widelec. Mam na oku jeden którego wysokość od osi do korony wynosi 370mm, co jest blisko standardu. Mierząc swój wychodzi mi jakies dziwne 390mm. Mierze od miejsca gdzie zaczyna się widelec czyli od uszczelki dolnych sterów do połowy osi zacisku. Szosa ma już swoje lata w sensie rama i ma dość agresywną geometrie przodu tj. bardzo nisko główkę, czy ten oryginalny widelec miał to trochę wyciągnąć czy ja to jakoś źle mierze ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Co miał wyciągnąć jak "nowy" jest niższy od aktualnego? Zmierz porządnie ten widelec, najlepiej zdjąć koło. Odnoszę wrażenie że jak wsadzisz tam 370mm to opona będzie haczyła o ramę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 25 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Widelce szosowe mają podobną długość, związane jest z tym ze szosówki mają podobną geometrie i umiejscowieniem hamulca nad oponą. Myślę że możesz śmiało zakładać nowy widelec. Czym jest spowodowana wymiana widelca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drozda Napisano 25 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Nie do końca - widelce w których zmieszczą się szersze opony mają z reguły otwór na montaż hamulca nieco wyżej niż takie do wąskich opon. Wtedy też trzeba używać hamulców o dłuższych ramionach do mocowania klocków. W związku z tym odległość od bieżni łożyska w główce ramy do osi koła się wydłuża. W przypadku mojej przeróbki o jakiś centymetr: https://szosa.org/topic/22796-indiana-arrow/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lizardlair Napisano 25 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 6 godzin temu, skom25 napisał: Co miał wyciągnąć jak "nowy" jest niższy od aktualnego? Zmierz porządnie ten widelec, najlepiej zdjąć koło. Odnoszę wrażenie że jak wsadzisz tam 370mm to opona będzie haczyła o ramę. Stary widelec być może miał według producenta podwyższyć delikatnie główkę ramy, tym samym delikatnie zmieniając geometrie roweru np. wysokość suportu czy kąty. Stare rowery szosowe i obecne triatlonowe mają geo obniżającej się od pionu górnej rury ramy w kierunku główki. Jeśli zapakuje tam widelec który jest o 2 cm niższy oczywiście o ile opona nie będzie haczyła o ramę o czym wspomniałeś dojdzie właśnie do zmienienia geo przodu roweru która już jest agresywna jak na obecne standardy. Zresztą odbiegamy od zadanego pytania które brzmiało czy ja to dobrze mierze, albo inaczej jak to mierzyć poprawnie ??? Nie bardzo rozumiem co może mi dać wyjecie koła przy pomiarach... Widelec wymieniam czysto dla wyglądu roweru, chce po prostu "zabić" kolor czarnym widelcem, do tego w pełni karbonowym co może da odrobinę więcej komfortu tak przydatnego na drogach które mam w okolicy, przy okazji tez dużo lżejszym, ale to ma akurat drugorzędne znaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 25 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Za to czy na danej ramie masz bardziej pochyloną pozycję, lub bardziej wyprostowaną odpowiada wysokość główki ramy, a nie długość widelca. Rura pozioma nie ma żadnego wpływu na geometrie roweru. Nowy widelec może zmienić twoją pozycję jeśli będzie miał dłuższą rurę sterową od obecnego. Nie spodziewaj się że nowy widelec full karbon poprawi zdecydowanie komfort, tym bardziej że obecny jest karbonowy. Zmierz z zdjętym kołem, jak radził skom25, od powierzchni bieżni do osi, aby było łatwiej włóż jakąś poprzeczkę która by imitowała oś koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.