Dimek Napisano 24 Października 2006 Napisano 24 Października 2006 Nie weim jaką szerokość opony wybrać...czy 2.35 czy 2.50 Jeżdże naprawde różnie od lasów i górek po asfalt (mało) Chciałęm opony na dośc długo tak za 30-45 zł jedna
cookiesrulez Napisano 24 Października 2006 Napisano 24 Października 2006 To weź Schwalbe Space - 2.35, trzymają całkiem dobrze, tylko trzeba pilnować ciśnienia, przy zbyt niskim potrafią się zawinąć na zakręcie i robi się nieciekawie...
Habibek Napisano 25 Października 2006 Napisano 25 Października 2006 Weź 2,35. 2,5 to za szeroka oponka jak do wszechstronnego zastosowania. 2,5 to przede wszystkim duża waga, spokojnie ze 30% większa niż mniejszy rozmiar (szczególnie w sytuacji, kiedy oponka ma kosztować 40 zł). Poza tym opory toczenia w przypadku 2,35 są znacznie mniejsze niż w oponie o szerokości 2,5 (zakładając, że dwuipółcalówka nie jest slickiem). Z drugiej strony szersza opona daje znacznie większy komfort jazdy, jeździ się miękko, opona pewniej trzyma się nawierzchni. Sprawę musisz przemyśleć sam - moim zdaniem, 2,5 to zbyt dużo jak na oponę uniwersalną.
Biera Napisano 25 Października 2006 Napisano 25 Października 2006 A potrzebne ci jest aż 2,35? Bo tyle to wg mnie w góry się nadaje, a tak na co dzień nie wystarczyłoby ci 2,1 czy nawet 2,0? W tym rozmiarze miałbyś w tej cenie większy wybór i prawdopodobnie wyższą jakość
Habibek Napisano 25 Października 2006 Napisano 25 Października 2006 Zgadzam się z Bierą, przemyśl użycie cieńszych opon. Szczerze mówiąc nie wziąłem takiej opcji pod uwagę pisząc poprzedniego posta bo pytałeś o dwie szerokości ale to rzeczywiście warte przemyślenia Pozdr.
tobo Napisano 25 Października 2006 Napisano 25 Października 2006 jezdze na oponach i 2.35 i 2.5 w turystyce. uzywam tez 2.4 (schwalbe nobby nic) waga? schwalbe space 2.35 wazy troche ponad kilogram continental vertical kewlarowy 2.3 okolo 650 gram, gravity 2.3 na drucie 750 - 800 gram conti diesel 2.5 kewlar wazy okolo 800 gram nobby nic 2,4 680 gram syncros bht 2,5 okolo 900 gram tioga white tiger 2,5 kilogram. najslabsza gume mają: syncros (szybko sie "rozlazi" - taka jest mieszanka gumy) schwalbe space (szybkie scieranie), podobnie gravity. dwie ostanie uzywam badz uzywalem z tylu. takze z tylu diesla. pozostale uzywam z przodu. najszersza i najwyzszy profil posiada tioga white tiger, syncros bht i conti diesel sa zblizone rozmiarowo, tzn mniejsze niz tioga przy tym samym rozmiarze. nobby nic jest bardzo malo odporny na przebicia - to jedyna opona ktorą przy uzywaniu z przodu mimo rozmiaru przebilem juz 2 razy. continental vertical mozna z powodzeniem okreslic jako opone 2,1 - jest wąska, podobnie gravity. z szerszych opon uzywalem jeszcze ritcheya z-maxa 2,35 (dobra nieprzebijalnosc i niskie opory toczenia) tioge factory 2,3 dh tył (słaba guma, ale opona jest pancerna - wysoki profil, grube sciany) maxxis mofo 2,3 front (przecientna opona ktora nie zapadla mi zbytnio w pamiec) ogolnie - sa to opony dosyc ciezkie lub bardzo ciezkie. kewlary sa lzejsze ale drogie. choc w extreme shop mozna kupic diesla continentala 2.5 kewlara za 80 zł.
Kajman Napisano 25 Października 2006 Napisano 25 Października 2006 A jakie masz obręcze (szerokość)? Bo przy standardowych do XC (21-23 mm) opony szersze niż 2,2-2,3" będą się dziwnie zachowywały (wrażenie pływania).
Rysiek Napisano 25 Października 2006 Napisano 25 Października 2006 2.35 alb onawet 2.2 jak wolisz tyle ze prze 2.2 bedziesz mia lwiekszy wybor (w tej cenie )
djtomas Napisano 26 Października 2006 Napisano 26 Października 2006 Witam! Mam zamiar zamówić sobie Schwalbe Smart Samy 2,25" i nie wiem czy nie będą za szeroki na moją makrokeszkową obręcz. Jak myślicie będą pasować? Czy nie ryzykować i wziąć 2,1"? Czy bardzo zauważę opory na szerszej gumie? POzdr.
Biera Napisano 26 Października 2006 Napisano 26 Października 2006 kup 2.1 - na makro i tak nie będziesz wariował więc nie potrzebne ci więcej. Czemu nagle wszyscy chcą sobie kupować tak grube opony jakie tylko wejdą w ramę? Jest tego jakiś sens?
Wax Napisano 26 Października 2006 Napisano 26 Października 2006 zeby rower wygladał bardziej ------> freeridowo , mieszkasz w kraju gdzie KAŻDY stwarza pozory a nie wiesz ??? . kazdy chce mieć "ładny" rower który wygląda na droźszy niż jest. Ja mam Kendy Nevegale i Blue Grooby -----> 2.10 i jest spoko ale na 2.35 też sie da śmigac, ale opór jest za duży. na razie
Dimek Napisano 26 Października 2006 Autor Napisano 26 Października 2006 To myśle o Schwalbe Space - 2.35 patrzyłem ceny, naprawde ładne Edit: A pytanie... Czy opona 2.35 może się nie zmiścić w (nie wiem jaki to model koła) zwykła dwukomorową obręcz?
Kajman Napisano 26 Października 2006 Napisano 26 Października 2006 To myśle o Schwalbe Space - 2.35 patrzyłem ceny, naprawde ładne Edit: A pytanie... Czy opona 2.35 może się nie zmiścić w (nie wiem jaki to model koła) zwykła dwukomorową obręcz? Nie w, tylko na obręcz wejdą, ale mogą być niestabilne na zakrętach. No i nie koniecznie zmieszczą się w ramie. Jeżeli to jest prawdziwe 2,35 to do większości ram rowerów do XC nie wejdzie.
Biera Napisano 26 Października 2006 Napisano 26 Października 2006 jestem z południowej wielkopolski, jeżdżę na 1.95 i w zupełności mi starcza - nie wyobrażam sobie jazdy na 2,5...
Flisak Napisano 26 Października 2006 Napisano 26 Października 2006 Jeżdżę na 1.9 (test: http://www.forumrowerowe.org/Opony-Maxxis-...190-t19513.html ) i myślę, że jeśli nie odstawia się jakichś ostrych hardkorów to takie 1.9 w większości przypadków dają rade a i lekkie są. Sam zastanawiam się czy na tył nie wrzucić jakiejś 2.1 żeby bardziej komfortowo pomykać po korzeniach ale powyżej tego rozmiaru nie ma co się pchać bo to już przerost formy nad treścią w zwykłym XC
bendus Napisano 27 Października 2006 Napisano 27 Października 2006 IMO 2.5 do "normalnej" jazdy to lekka przesada (tzn. można, ale...). 2.3", czy 2.35" ważą sporo, ale zapewniają komfort i lepszą przyczepność niż węższe opony (bo można pomykać na niskim ciśnieniu bez ryzyka dobicia), ale akurat schwalbe Space nie są chyba dobrym wyborem. Na ogół nie patrzę na wagę komponentów, które zakłądam, ale przy tych oponach zapaliła mi się czerwona lampka - ponad 1kg przy rozmiarze 2.35" to strasznie dużo. Osobiście polecam Schwalbe Big Jim 2.25 - opona ma agresywny bieżnik i dobrze radzi sobie w terenie, nieźle trzyma w zakrętach, ale przy okazji nie jest aż tak strasznym kowadłem (katalogowo blisko ćwierć kilo mniej niż Space). Do tego w wersji Sport (z drutem) sztuka kosztowała mnie 39 zł, czyli bardzo mało.
tobo Napisano 27 Października 2006 Napisano 27 Października 2006 A jakie masz obręcze (szerokość)? Bo przy standardowych do XC (21-23 mm) opony szersze niż 2,2-2,3" będą się dziwnie zachowywały (wrażenie pływania). miałem na tych samych obreczach i opony 2.1 i 2.5. rozkład opony nie roznil sie zbytnio, parametry jezdne - nie odczulem skutkow ubocznych w postaci plywania.
djtomas Napisano 27 Października 2006 Napisano 27 Października 2006 kup 2.1 - na makro i tak nie będziesz wariował więc nie potrzebne ci więcej. Czemu nagle wszyscy chcą sobie kupować tak grube opony jakie tylko wejdą w ramę? Jest tego jakiś sens? w tym momencie jest promo na 2,25 i tak zaświtało mi że mogę łyknąć szersze no cóż poszukam 2,1 może gdzieś jeszcze mają dostępne POzdr.
rozwell Napisano 27 Października 2006 Napisano 27 Października 2006 A czy jest jakaś odczuwalna różnica w przyczepności dwóch identycznych opon (bieżnik) w rozmiarach 1.95 i 2.1 ?
Wawrus Napisano 27 Października 2006 Napisano 27 Października 2006 Ja jeżdzilem przez 4 lata na 1.95 a potem od razu przesiadłem się na 2.35 i nie poczułem różnicy.Więc moim zdaniem nie ma się co przejmować chyba że ktoś jest niezwykle "wrażliwy" albo zależy mu na wadze
Ogór Napisano 28 Października 2006 Napisano 28 Października 2006 A czy jest jakaś odczuwalna różnica w przyczepności dwóch identycznych opon (bieżnik) w rozmiarach 1.95 i 2.1 ? jest roznica
dlisek Napisano 2 Grudnia 2006 Napisano 2 Grudnia 2006 A co myslicie np o tej oponie KLICK albo tej ClicCK. Bedzie uzywana w streecie i dircie na tylnim kole. Najwazniejsze dla mnie zeby byla jak najwytrzymalsza pod katem scierania...
specjalized Napisano 12 Lipca 2007 Napisano 12 Lipca 2007 jest różnica pomiędzy 1.95 a 2.10 a pomiędzy 1.95 a 2.35 jest bardzo duża różnica, nie porównujcie tych opon bo to całkiem co innego, na szerokiej jest większy komfort jazdy pod względem amortyzacji, szerokie opony czy w pochyleniu czy w pionie mają większą powierzchnie styku z podłożem przez co większe opory toczenia ale również większą przyczepność na zakręcie lub hamowaniu. Szerokie opony lepiej sobie radzą na luźnej nawierzchni takiej jak błoto czy piach to jakie opony chcesz kupić zalezy od tego jak bardzo zależy Ci na komforcie jazdy i po jakim terenie będziesz jechał. Ja niedługo jade w góry, obecnie mam 2x2.35 (jakieś CST...średnie opony) ale mam w planach kupić na przód nową oponke... nie szerszą lecz bardziej wyspecjalizowaną na przód
Carbon Napisano 12 Lipca 2007 Napisano 12 Lipca 2007 Moj kolega ma opony continentala 2.3 i jezdzi tylko po miescie mowi zalezy mu na komforcie Pozdro
jurasek Napisano 13 Lipca 2007 Napisano 13 Lipca 2007 a może byście zwracali uwage na daty tematów do których piszecie odpowiedzi Panowie A rcheolodzy
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.