cervandes Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 (edytowane) Nasz ulubiony producent smarowideł do łańcucha wydał właśnie nowy uszczelniacz do tubelessów. Wrzucam do nowości z tego prostego powodu, że jest chyba pierwszym na rynku uszczelniaczem opisanym, jako nie wysychający. http://reviews.mtbr.com/frostbike-2018-finish-lines-new-sealant-that-never-dries-out Zapraszam do lektury i dyskusji. EDIT: Po pierwsze nie zawiera amoniaku i lateksu, może być więc stosowany przez cały rok, po drugie umożliwia to użycie CO2 do napompowania - nawet inicjalnego - koła. Tutaj gostek z FL o tym mówi. I na koniec test z dziurawienia koła. Edytowane 20 Lutego 2018 przez cervandes Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 Czekan na testy wykonane po kilku mc-cach od zalania. Na chwilę obecną na podstawie powyższego filmiku mogę powoedzieć jedno - szkoda opony;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 Albo dobre uszczelnianie, albo wolne zasychanie. Chyba, że nagle zastosowano jakąś "przełomową" technologię. Sam jeżdżę na uszczelniaczu Tune - również nie zawiera ani amoniaku ani lateksu, przy czym doskonale uszczelnia. Można też używać go z pompkami CO2. Stan ciekły miał się utrzymywać w okolicy 9-12 miesięcy w co oczywiście nie wierzyłem. I rzeczywiście nie zasycha - po roku pozostałości można wytrzeć bawełnianą szmatką w chwilę. Ale nie ma cudów, dolewać i tak trzeba co ok. 3-4 miesiące bo jak się intensywnie jeździ to na bieżąco "łata" przebicia i w końcu w oponie nic nie pozostaje. Oczywiście Finish Line mnie ciekawi i przetestuję go jak się tylko pojawi, po czym zdam relację. Na tę chwilę nie widzę tu jednak żadnej rewolucji tylko powielenie istniejących (choć niszowych) produktów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 (edytowane) Juice Lubes Tyre Juice po ponad pół roku jeszcze jest płynny i łata, ale ma problem z większymi dziurami. Tylko przy większej dziurze opona ma raczej też znaczenie. No i wszystko kwestia ceny, bo uszczelniacze od WTB, Trezado czy Juice kosztują w okolicach 40-50zł za 500ml, ale np Stans to już prawie 2-gie tyle. Edytowane 20 Lutego 2018 przez phoe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 20 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 Sugerujecie więc, żebym nie czekał, tylko lał to co już mam kupione, znaczy się Pit Stop Vittorii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 Moim zdaniem od uszczelniacza wiele zależy i osobiście lałbym to, co najlepsze na rynku. Z łatwo dostępnych to wg mnie np. Stan's w nowej formule. Na pewno bym nie czekał ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Drzej Napisano 26 Marca 2018 Udostępnij Napisano 26 Marca 2018 Miesiąc minął, a nigdzie tego nie widzę dostępnego. Na Reddicie widziałem kilka wpisów, chyba z USA, że już mają, a u nas cisza. Ktoś coś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akkwlsk Napisano 25 Maja 2018 Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 Są za to recenzje, niezbyt przychylne http://reviews.mtbr.com/finish-line-sealant-review Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 27 Maja 2018 Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 jest juz dostepne w Polsce ale tez czytalem slabe recenzje i wybralem Peatys, wyglada spoko bo jest gestsze niz inne mleczka i ma w standardzie glutki ktore powinny byc dobre. Na razie dziala spoko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 27 Maja 2018 Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 Jest jeszcze Slime, też podobno nie wysycha, a uszczelnia dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 1 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2018 (edytowane) W dniu 20.02.2018 o 10:24, Punkxtr napisał: Sam jeżdżę na uszczelniaczu Tune - również nie zawiera ani amoniaku ani lateksu, przy czym doskonale uszczelnia. Zachęcony takimi opiniami postanowiłem spróbować Tune One Shot. Z uwagi na karbonowe obręcze ważne dla mnie było że Tune nie zawiera amoniaku, a po doświadczeniu z usuwaniem z opon starego zaschniętego lateksu ucieszyłem się że mleko Tune jest bezlateksowe. Kupiłem wiosną litrową butlę, zalałem opony i po dwóch miesiącach stwierdzam że jest to najgorsze mleko jakiego kiedykolwiek używałem (celowo nie używam słowa "uszczelniacz"). Rzeczywiście, jest bezzapachowe, ma konsystencję dzięki której łatwo przelewa się w oponie, jest bez amoniaku, podobno nie reaguje na CO2, ma tylko jedną wadę, nie uszczelnia, wcale. Dwa tygodnie temu przebiłem przednią oponę, nic nadzwyczajnego, punktowe przekłucie tak małe że nawet nie widać było dziurki. Pamiętam że nawet się trochę zdziwiłem że przejechałem kilkanaście metrów i nadal mleczko tryskało. Zatrzymałem się, obróciłem koło przebiciem w dół, potrząsałem dłuższą chwilę, w końcu się uszczelniło. Odczekałem jeszcze chwilę, ruszyłem i..... po 200-300m mleko znowu sika, powtórzyłem operację z potrząsaniem kołem, wsiadam na rower i po 100-200m to samo. Próbowałem chyba z 5-6 razy aż się poddałem i wróciłem do domu z buta. Przekłucie opony musiałem podkleić łatką Michelin'a do tubeless. Dzisiaj powtórka, tym razem tylna opona. Znowu punktowe przekłucie, ale tym razem mleko Tune nawet nie próbowało udawać że coś uszczelnia, niezależnie od potrząsania kołem, ustawiania przebiciem w dół, sikało tak długo aż całkiem zeszło powietrze z opony. A trwało to naprawdę długo bo przebicie było mikroskopijne. Pozostaje mi chyba wrócić do upierdliwego w czyszczeniu, ale doskonale uszczelniającego Continental RevoSealant, chyba że ktoś z kolegów może z czystym sumieniem polecić inny uszczelniacz bez amoniaku. Edytowane 1 Lipca 2018 przez Waza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 1 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2018 Musiałeś nie wymieszać odpowiednio uszczelniacza przed wlaniem do opony. Wtedy rzeczywiście niczego nie uszczelni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 1 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2018 Oczywiście że wymieszałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 1 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2018 Więc jesteś promilem niezadowolonym, u którego nie zadziałało. U mnie sprawuje się doskonale od jakichś 2 lat, w >100 kompletach kół z którymi miałem styczność również. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 1 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2018 a mogę prosić o link do tych łatek michelina do tubeless? na rynku są Parktoole ale producent twierdzi że to tylko do tymczasowej jazdy. mam rozciętą oponę z boku i sznurki z decatlona nie dają rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 1 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2018 Kupiłem jakiś czas temu w LBS, w google nie mogę znaleźć. Zestaw nazywa się Repair Kit Tubeless i rzeczywiście jest skuteczny. Sądzę że to zasługa nierozciągliwych łatek i specjalnego kleju o nazwie "rubber cement". Spróbuj poszukać w necie, opakowanie to plastikowa niebieska tuba o dł. 12 cm i średnicy 4 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 1 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2018 (edytowane) Tu masz tip-top'a, sprawdza się w rowerach, wytrzymałość mają dużą bo są przeznaczone do opon samochodowych.https://allegro.pl/uniwersalne-laty-rema-tip-top-55mm-do-naprawy-i6126966413.html tu cement:https://allegro.pl/klej-do-naprawy-opon-special-cement-30g-tip-top-i6120415630.html linki przykładowe, łaty mają różne rozmiary, tak samo cement". Edytowane 1 Lipca 2018 przez phoe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 2 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2018 (edytowane) 15 godzin temu, phoe napisał: Tu masz tip-top'a, sprawdza się w rowerach, wytrzymałość mają dużą bo są przeznaczone do opon samochodowych. POtwierdzam, Tip TOp jak złapie to nie ma wuja, chyba najlepsze łatki jakie miałem. Nawet te ich łatki do dętek, jak się dobrze naprawi, to można dmuchać ponad 100PSI i nie ma opcji ze się podda. Dodatkowo są na tyle cienkie, że nie powstaja widoczne zgrubienia i bicie. Testowałem osobiscie na oponach i detkach szosowych. Edytowane 2 Lipca 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 5 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2018 Zrobiłem wg rady - klej cement jest niebieski, łatka i 30 minut bez szczególnego dociskania w oponie od środka - trzyma elegancko cisnienie. thx ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 9 Października 2021 Udostępnij Napisano 9 Października 2021 Są jakieś przeciwskazania żeby mleko z tematu wlewać przez wentyl pomimo, że instrukcja nakazuje bezpośrednio do opony? Pomijam fakt czy fizycznie jest to możliwe, bo jeszcze nie próbowałem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 9 Października 2021 Udostępnij Napisano 9 Października 2021 Fizycznie jest to niemożliwe, zatyka wentyl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 11 Października 2021 Udostępnij Napisano 11 Października 2021 Fakt, gęste to jak pieron... A są w ogóle jakieś przeciwskazania żeby wlewać inaczej niż producent podaje? Pytam przyszłościowo 😉. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.