Skocz do zawartości

[amortyzator]RS Recon Silver RL Solo Air zmiana 140 na 120mm możliwa??


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Jesteś tego pewny że za wideł na stalowych goleniach chcesz dać 700zł + przesyłka?
(Do tego tak naprawdę nie masz na niego gwarancji, bo wątpię że będziesz go do UK wysyłał jak się coś stanie, chociaż tam jest szansa że go naprawią skutecznie, bo z naszą Harfa to... haha.)

Bo za jakieś 900zł masz Epixona XC. ;)

Edytowane przez phoe
Napisano

hmmm uważacie ze to zly deal? phoe 900 ,wlasnie zaraz się zrobi 1000 i tak dalej...szukam jakejs dobrej promki na w miare sensowny amor ,myslalem ze dobrze trafiłem 

Napisano

Pomimo tego, że ze sporym dystansem podchodzę do suntoura to osobiście wolałbym raidona niż recona silver. Będzie wymagał częstszego przeglądu ale przynajmniej będzie sporo lżejszy, tańszy i rdza go nie zeżre. Pomiędzy epixonem a raidonem zbyt mała różnica żeby warto było dopłacać. 

Napisano
15 minut temu, popio napisał:

hmmm uważacie ze to zly deal? phoe 900 ,wlasnie zaraz się zrobi 1000 i tak dalej...szukam jakejs dobrej promki na w miare sensowny amor ,myslalem ze dobrze trafiłem 

Widelce takie które się do czegoś nadają zaczynają się od tak własnie 800-1000zł, w przypadku RS czy Fox to nic sensownego nie dostaniesz za 1000zł.

Czy 1000zł to dużo czy mało za widelec, to inna sprawa, ceny są jakie są.

http://activia.sgl.pl/

Napisano

nie wydam 1000 max budżet 700 pln , docelowo ma być sztywny wideł , tylko sztywny wideł droższy od amora , co jest mega chore.

tylko musi być taper i na os 15 wiec musze szukac jakiejś promki bo inaczej nie znajde , tak sadze

Napisano

dlatego uważam ze ten silver za 150 elzbiet jest najrozsądniejszą opcją ... tylko kwestia skrocenia do 120 , przypadkiem nie robi się tego tylko podkładkami?

Napisano (edytowane)

I tak Ci wyjdzie za niego z 800zł + jak nawet podkładkami go można obniżyć to kolejne koszty, lepiej dopłać te 50zł do Epixona u Activii.

Przesyłki masz 17 funtów, do tego wideł w sumie bez gwarancji + przewalutowanie...

Edytowane przez phoe
Napisano

Jeśli wygrzebie gdzieś epixona XC pod 15mm z taperem. Bo epixony TR to już nie te pieniądze.

W każdym razie przed silverem broniłbym się nawet raidonem z bieżnia redukcyjną do sterów taper i adapterem QR do piasty.

@popiow tych pieniądzach każdy jest tylko przeciętny ;) w każdym razie raidon i epixon różnią się stopem z jakiego zrobiona korona i być może typem anodowanie górnych goleni. Bebechy mają te same stąd różnicy w pracy brak.

Napisano

już nie kumam , czemu silver jest gorszy od raidona , toć waga podobna , a nowy silver to praktycznie reba tylko że z goleniami ze stali . 

Dokumosa o co chodzi z adapterem QR do piasty ? RS sprzedają bez zamykacza?

Napisano

Reba nie ma nic wspólnego z reconem to raz (nawet reconem gold) - konstrukcyjnie to zupełnie inne widelce i inaczej pracują.

Silver jest zły bo jest stalowy - stal jest wiotka, ciężka i szybko rdzewieje (na chromowanych goleniach pojawiają się wykwity). Raidon ma golenie aluminiowe. 

Jak masz koło pod oś 15mm to za pomocą kosztującego kilkanaście-kilkadziesiąt zł adaptera możesz używać go w widelcu przystosowanym do QR9. Podobnie jeśli masz główkę ramy typu tapered to za pomocą kosztującej 12zl bieżni redukcyjnej możesz używać amortyzatora z prostą sterówką.

Napisano

Dół to tylko pusty, magnezowy odlew. W goleniach górnych siedzą elementy wykonawcze od których zależna jest praca amortyzatora. Tym samym recon może mieć dół z sida co w żaden sposób go do sida nie zbliży.

 

Napisano

Osobiście wolałbym Recona silvera zamiast Raidona.....bo j/w napisałem. Rury stalowe w lagach nie są w żadnej mierze mniej sztywne od alu- nie da się tego wyczuć. Tylko waga je odróżnia. Stal jest podatna na rdzę... a alu jest łatwiej uszkodzić ;-)) W miarę zadbane Recony nie mają żadnych problemów z korozją.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Jak rower przechowywany w suchym środowisku to rdza nie wyjdzie ale wystarczy przejechać sezon zimowy i już się pokazuje. Ja tam przy masie 100kg+ bez problemu odczuwam, że rurki stalowe pracują znacząco w porównaniu z alu. Przy masie 70kg pewnie problem wcale nie występuje.

Faktem jest natomiast, że każdy rockshox wybacza więcej jeśli chodzi o regularne przeglądy właśnie że względu na kąpiel olejową. Znam przypadki kilkuletnich rs'ów które nigdy serwisu nie widziały i pracowały przyzwoicie.

Edytowane przez Dokumosa

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...